Odborné posúdenie reklamovaného výrobku počas druhého roku záruky
V prípade, že zákazník uplatní reklamáciu výrobku až po uplynutí 12 mesiacov od kúpy, môžete reklamáciu zamietnuť na základe výhradne vášho posúdenia. Avšak aj v takomto prípade ste povinní zákazníka poučiť o možnosť zaslať výrobok na odborné posúdenie, a to uvedením tejto informácie v rámci dokladu o vybavení reklamácie. Je teda nutné aj túto informáciu uviesť písomne.
Náklady spojené s odborným posúdením znáša v tejto situácii zákazník len v prípade, ak výrobok zašle na odborné posúdenie znalcovi, autorizovanej alebo notifikovanej osobe. Ak výrobok zákazník zašle pre tento účel určenej osobe (záručnému servisu), znáša aj v tomto prípade náklady predávajúci, a to bez ohľadu na výsledok posúdenia.
Ak odborné posúdenie preukáže zodpovednosť predávajúceho za vadu, má zákazník právo uplatniť reklamáciu znova, túto reklamáciu potom nie je možné zamietnuť. Zároveň je predávajúci do 14 dní odo dňa jej uplatnenia povinný uhradiť zákazníkovi všetky náklady vynaložené na odborné posúdenie.
Upozornenie: V priebehu odborného posudzovania nebeží záručná doba. Pri opakovanej reklamácii preto nemôžete reklamáciu neuznať z dôvodu, že pri započítaní doby, po ktorú prebiehalo posudzovanie, by už uplynulo viac než 24 mesiacov od kúpy výrobku.
https://www.google.com/url?sa=t&rct=...xmto5CqJ06gB5y
.................................................. ..................................
Tak potom je to jasné! Dodal si ODBORNÝ posudok?
Reklamácia zamietnutá z dôvodu prirodzeného opotrebovania. Práve TY im musíš dokázať, že to tak nie je a ak ju následne uznajú, aj odborný posudok ti preplatia.
http://www.pravaspotrebitela.sk/inde...hures&itemid=9
vtedy sa to berie ako výrobná chyba - preto asi aj ihneď vymenili.
"pôsobením chemickej látky" - tou je aj pot, mastičky, olejčeky, repelenty... takže čo sa čuduješ?
==========================
Nejde skôr najprv o posúdenie technického stavu vzhľadom k používaniu produktu ?...až potom prichádza na rad právo.
==================
Zbytočne špekuluješ.
Oba identické poruchy z rovnakým konečným výsledkom mohli mať predsa úplne iný pôvod závady.
Všetko je len tvoj pohľad na dané...názor druhej strany je neznámy.
Ale šak sa odvolaj, na to je plné právo každého. No ako už bolo spomenuté, tak ku odvolaniu je potrebné dodať aj náležité podklady.
....a tu sme pri merite veci. Tie podklady niečo stoja, súdne poplatky tiež, strata času na súde, náklady na dopravu, advokát.
Takže otázka znie..." Koľko stáli tie okuliare ? "... " Oplatí sa ísť do neurčitého výsledku vzhľadom k okolnostiam ? "
...a o aké okuliare ide ? Dioptrické alebo slnečné ?