Zavrieť

Porady

Reklamácia okuliarov

Chcem sa poradiť ohľadom reklamácie okuliarov. Bola mi zamietnutá reklamácia okuliarov, kedy som reklamoval poškodené bočnice. Sú gumené a v nich je zaliata kovová výstuž. Predpokladám, že časom tá guma ztvrdla, tá výstuž prerezala tú gumu a vyšla na povrch. Túto istú chybu som reklamoval už predtým a vtedy mi bola reklamácia uznaná. Moja otázka znie, či je možné z právneho hľadiska tú istú chybu raz uznať a pri druhej reklamácii zamietnuť?
Ďakujem.
11 komentárov     zbaliť
veronikasad Plynie este zarucna doba? Kedy boli kupovane?
gazza215 V záruke sú ešte asi mesiac. Prvý krát som túto istú chybu reklamoval zhruba pred rokom a bola uznaná. Teraz druhý krát a uznaná nebola.
veronikasad dôvod zamietnutia ?
misoft gazza215 (Dnes 22:01) V záruke sú ešte asi mesiac.
.................................................. ..................................
Tak potom je to jasné! Dodal si ODBORNÝ posudok?
Reklamácia zamietnutá z dôvodu prirodzeného opotrebovania. Práve TY im musíš dokázať, že to tak nie je a ak ju následne uznajú, aj odborný posudok ti preplatia.
gazza215 Poškodenie vraj bolo spôsobené pôsobením chemickej látky neznámeho pôvodu a nesprávnou starostlivosťou. Zaujímavé, že pri prvej reklamácii neargumentovali ničím a uznali ju. Len o to mi ide, či je možné, že dve úplne identické poruchy sú vyhodnotené rozdielne, či môžem pri odvolaní argumentovať tým, že pri prvej reklamácii mi táto porucha bola uznaná.
misoft A PRVÁ reklamácia - kedy, po akom čase od kúpy bola uplatnená? Ak do 6 mesiacov - tak si prečítaj
http://www.pravaspotrebitela.sk/inde...hures&itemid=9
vtedy sa to berie ako výrobná chyba - preto asi aj ihneď vymenili.


"pôsobením chemickej látky" - tou je aj pot, mastičky, olejčeky, repelenty... takže čo sa čuduješ?
buchač Moja otázka znie, či je možné z právneho hľadiska tú istú chybu raz uznať a pri druhej reklamácii zamietnuť?
==========================
Nejde skôr najprv o posúdenie technického stavu vzhľadom k používaniu produktu ?...až potom prichádza na rad právo.
gazza215 Technický stav je identický ako pri prvej reklamácii. Poškodená guma na bočniciach (straniciach).
buchač gazza215 (Dnes 07:11) Poškodenie vraj bolo spôsobené pôsobením chemickej látky neznámeho pôvodu a nesprávnou starostlivosťou. Zaujímavé, že pri prvej reklamácii neargumentovali ničím a uznali ju. Len o to mi ide, či je možné, že dve úplne identické poruchy sú vyhodnotené rozdielne, či môžem pri odvolaní argumentovať tým, že pri prvej reklamácii mi táto porucha bola uznaná.
==================
Zbytočne špekuluješ.
Oba identické poruchy z rovnakým konečným výsledkom mohli mať predsa úplne iný pôvod závady.
Všetko je len tvoj pohľad na dané...názor druhej strany je neznámy.

Ale šak sa odvolaj, na to je plné právo každého. No ako už bolo spomenuté, tak ku odvolaniu je potrebné dodať aj náležité podklady.
....a tu sme pri merite veci. Tie podklady niečo stoja, súdne poplatky tiež, strata času na súde, náklady na dopravu, advokát.
Takže otázka znie..." Koľko stáli tie okuliare ? "... " Oplatí sa ísť do neurčitého výsledku vzhľadom k okolnostiam ? "

...a o aké okuliare ide ? Dioptrické alebo slnečné ?
gazza215 Sú to dioptrické okuliare. Len som sa chcel dozvedieť, či je možné tú istú chybu vyhodnotiť rozdielne. Takže z vašich dotazov vyplýva, že je to asi možné. Ďakujem Vám za reakcie. Zvážim dať si vypracovať odborný posudok, keď zistím, čo to stojí.
veronikasad Pozri si ten odkaz co som prilozila. Pre vybavenie reklamacie je podstatny rozdiel ci ju uplatnujes v prvom alebo druhom roku používania
Pravidlá a tipy
  • Každý móže napísať len 1 odpoveď. Neskor mozete svoju odpoveď vylepšiť.
  • Odpoveď má priniesť riešenie na otázku, vyvarujte sa hodnotenia otázky.
  • Odpoveď má byť viac o faktoch ako o názoroch.
Dalšie pravidla a tipy
    Ak potrebujete v otázke niečo upresniť, najskôr sa spýtajte na podrobnosti.
    Koncept slúži na uloženie rozpracovanej odpovede, koncept sa zobrazuje len Vám, až kým ho nezverejníte.
    Ak máte podobnú otázku, založte Novú otázku alebo Súvisiacu otázku.
    ❤ Buďte priateľskí ❤
    Sme súčasťou jednej komunity, ktorá si chce vzájomne pomáhať, rozdieľnosť je vítaná ak neubližuje!
    Usporiadať podľa času

    veronikasad je offline (nepripojený) veronikasad

    veronikasad
    Odborné posúdenie reklamovaného výrobku počas druhého roku záruky

    V prípade, že zákazník uplatní reklamáciu výrobku až po uplynutí 12 mesiacov od kúpy, môžete reklamáciu zamietnuť na základe výhradne vášho posúdenia. Avšak aj v takomto prípade ste povinní zákazníka poučiť o možnosť zaslať výrobok na odborné posúdenie, a to uvedením tejto informácie v rámci dokladu o vybavení reklamácie. Je teda nutné aj túto informáciu uviesť písomne.

    Náklady spojené s odborným posúdením znáša v tejto situácii zákazník len v prípade, ak výrobok zašle na odborné posúdenie znalcovi, autorizovanej alebo notifikovanej osobe. Ak výrobok zákazník zašle pre tento účel určenej osobe (záručnému servisu), znáša aj v tomto prípade náklady predávajúci, a to bez ohľadu na výsledok posúdenia.

    Ak odborné posúdenie preukáže zodpovednosť predávajúceho za vadu, má zákazník právo uplatniť reklamáciu znova, túto reklamáciu potom nie je možné zamietnuť. Zároveň je predávajúci do 14 dní odo dňa jej uplatnenia povinný uhradiť zákazníkovi všetky náklady vynaložené na odborné posúdenie.

    Upozornenie: V priebehu odborného posudzovania nebeží záručná doba. Pri opakovanej reklamácii preto nemôžete reklamáciu neuznať z dôvodu, že pri započítaní doby, po ktorú prebiehalo posudzovanie, by už uplynulo viac než 24 mesiacov od kúpy výrobku.


    https://www.google.com/url?sa=t&rct=...xmto5CqJ06gB5y
    buchač ...a sme doma, stará mať.

    Reklamácia okuliarov

    Porady, ktoré by vás mohli zaujímať

    Prihláste sa a sledujte len tie Porady, ktoré Vás zaujímajú.