Zavrieť

Porady

mám nárok na PN ako SZČO v prvom roku podnikania?

Dobrý deň.Začal som podnikať ako SZČO 24.5.2021,platím si odvody do zdravotnej poistovne 76,44 e,bohužiaľ som ochorel a chcel by som vedieť či mám nárok na dávku počas PNúešte som nedal vystavit-som doma 7 dní,veľmi pekne ďakujem za odpoveď,som laik a budem vďačný za každú radu a pomoc,minář
kn-alka nemocenské sa vypláca zo sociálnej poisťovne, ak si neplatíš odvody do SP, nárok na nemocenské ti nevzniká
Pravidlá a tipy
  • Každý móže napísať len 1 odpoveď. Neskor mozete svoju odpoveď vylepšiť.
  • Odpoveď má priniesť riešenie na otázku, vyvarujte sa hodnotenia otázky.
  • Odpoveď má byť viac o faktoch ako o názoroch.
Dalšie pravidla a tipy
    Ak potrebujete v otázke niečo upresniť, najskôr sa spýtajte na podrobnosti.
    Koncept slúži na uloženie rozpracovanej odpovede, koncept sa zobrazuje len Vám, až kým ho nezverejníte.
    Ak máte podobnú otázku, založte Novú otázku alebo Súvisiacu otázku.
    ❤ Buďte priateľskí ❤
    Sme súčasťou jednej komunity, ktorá si chce vzájomne pomáhať, rozdieľnosť je vítaná ak neubližuje!
    Usporiadať podľa času

    Tweety je offline (nepripojený) Tweety

    Tweety
    Ak neplatíš odvody do SP, nárok na nemocenské ti nevznklo. V linku je uvedené, komu vzniká nárok:
    https://www.socpoist.sk/nemocenske/1292s

    veronikasad je offline (nepripojený) veronikasad

    veronikasad
    Ak mas splnenu podmienku 270 kal.dni nem.poistenia v poslednych dvoch rokoch napr. zo zamestnania a prihlasis sa pred začiatkom PN ako dobrovoľne poistena osoba na celý balik poistenia, vznikne ti nárok na nemocenské z dobrovolneho poistenia. Oplati sa ak ide o dlhodobejšiu PN.
    9 komentáre - rozbaľ     zbaliť
    apko22 Ďakujem
    veronikasad Nezabudni sa hneď po ukončení PN odhlásiť (prihláška aj odhláška na RL FO)