Zavrieť

Porady

Nevybavená reklamácia do 30 dní bazos

Kúpila som tovar v záruke cez bazos, reklamovala som ho kvôli závade. Mám v prípade, že mi predajca nevybavil uznanú reklamáciu do 30 dní podľa Zákona o ochrane spotrebiteľa č. 250/2007 Z.z. §18, bod 4 právo od zmluvy odstúpiť alebo mám právo na výmenu výrobku za nový výrobok?
V reklamačnom protokole je kúpna zmluva na pôvodného kupcu, ja som iba ako kontaktná osoba v reklamačnom protokole.
Informovali ma po lehote, že mi tovar opravia.
4 komentárov     zbaliť
ivka70 to je ako : cez bazos so zarukou? aku kupnu zmluvu na zaklade coho ste uzavreli?
Majak123 kúpila som tovar cez bazos pod ruku bez papiera, ale k tovaru mi predávajúca dala doklad o kúpe - faktúru a tam je odberateľ uvedená pani XY
veronikasad A ty si teraz reklamovala tovar ako pani xy?
kopretinka na základe čoho chceš reklamovať? máš doklad o kúpe?
Pravidlá a tipy
  • Každý móže napísať len 1 odpoveď. Neskor mozete svoju odpoveď vylepšiť.
  • Odpoveď má priniesť riešenie na otázku, vyvarujte sa hodnotenia otázky.
  • Odpoveď má byť viac o faktoch ako o názoroch.
Dalšie pravidla a tipy
    Ak potrebujete v otázke niečo upresniť, najskôr sa spýtajte na podrobnosti.
    Koncept slúži na uloženie rozpracovanej odpovede, koncept sa zobrazuje len Vám, až kým ho nezverejníte.
    Ak máte podobnú otázku, založte Novú otázku alebo Súvisiacu otázku.
    ❤ Buďte priateľskí ❤
    Sme súčasťou jednej komunity, ktorá si chce vzájomne pomáhať, rozdieľnosť je vítaná ak neubližuje!
    Usporiadať podľa času

    marco je offline (nepripojený) marco

    marco
    na soi stránke je podobný prípad s otázkou:
    otazka
    Kúpil som od kamaráta (z druhej ruky) mobil, kamarát je účastníkom zmluvy s mobilným operátorom a mobilný operátor mi nechce prijať reklamáciu.
    odpoved:
    Zodpovednosť za vady predanej veci, vyplývajúca zo zmluvného vzťahu, ktorý vznikol kúpou veci, nesie voči kupujúcemu subjekt – predávajúci, od ktorého bola vec kúpená. Uvedené je upravené v príslušných ustanoveniach OZ.
    Predávajúci – mobilný operátor, nesie zodpovednosť za vady predanej veci výlučne voči priamemu (prvotnému) kupujúcemu, s ktorým bola spísaná zmluva na využívanie služieb, spojená s kúpou veci (mobilného telefónu).

    Tento priamy, prvotný kupujúci, je potom subjektom, uzatvárajúcim zmluvu o pripojení a tento jediný je oprávnený v zmysle zákona si uplatňovať u druhej zmluvnej strany, teda mobilného operátora práva zo zodpovednosti za vady – reklamáciu.

    V prípade kúpy mobilu z druhej ruky jediný, kto je oprávnený uplatňovať reklamáciu priamo u mobilného operátora v zmysle zákona je človek, od ktorého bol predmetný mobilný telefón zakúpený. Tento nesie zároveň voči kupujúcemu zodpovednosť za vady veci, ktorú predal.

    Ak kupujúci s predávajúcim (nie mobilným operátorom) pri kúpe uzatvorí kúpnu zmluvu, a sú v nej riešené podmienky záruky a zodpovednosť za vady, tieto si na jej základe môže kupujúci uplatniť u pôvodného vlastníka mobilu.

    Ich vzájomný vzťah, ktorý vznikol kúpou, sa riadi príslušnými ustanoveniami OZ (§§588 až 611 – Všeobecné ustanovenia o kúpnej zmluve). Riešenie sporov, vyplývajúcich z takéhoto vzťahu, patrí do kompetencie miestne a vecne príslušného súdu v rámci občiansko – právneho konania.

    Nevybavená reklamácia do 30 dní bazos

    Porady, ktoré by vás mohli zaujímať

    Prihláste sa a sledujte len tie Porady, ktoré Vás zaujímajú.