Hm, akási zmes rôznych problémov je tu.
Nadpis témy obsahuje kľúčové sloo "cestovné".
Obsah úvodného príspevku obsahuje kľúčové slovo "
diéty" (správnejšie by malo byť
stravné), ktoré by mali byť nahrádzať mzdu ("
mzda" je ďalšie kľúčové slovo).
Minimálna mzda určite nie je obhájiteľná pri
vodičovi v medzinárodnej kamiónovej preprave.
Vôbec nerozumiem tomu, prečo necháva Tvoj manžel na sebe tak dlho "orať", ak dostane od zamestnávateľa podstatne menej ako sú jeho náklady na to, aby mohol pracovať.
Skús pohľadať odpoveď v témach, ktoré sa zobrazia po otvorení linkov v predchádzajúcom texte a aj nasledujúcich linkov:
stupeň náročnosti inšpektorát práce
P.S.
Každý pracujúci za minimálnu mzdu s tým, že mu "zamestnávateľ" dopláca niečo "bokom", by si mal uvedomiť škodlivosť takého konania najmä voči sebe. Pracujúci za takýchto podmienok si pripravuje do budúcnosti veľmi smutnú vyhliadku na mizerný dôchodok (ak sa ho dožije), resp. mizerné dávky zo sociálneho poistenia v prípade nemoci / úrazu / straty zamestnania a iných nepríjemností, ktoré stretávajú najmä ľudí. Nešťastie nechodí tak často po horách ako po ľuďoch. Keď sa nešťastie stane, máloktorého "podnikateľa" zaujíma osud bývalého zamestnanca, ktorého dovtedy žmýkal.
Dovoľujem si toto "meditovanie" najmä preto, že predovšetkým o práci vodiča sa zvykne hovoriť "jednou nohou v base a druhou v hrobe"
Vyššie uvedené neplatí, ak zamestnanec vykonáva prácu, ktorá podľa všetkých pravidiel má byť ohodnotená práve minimálnou mzdou. V tomto prípade je na zamestnancovi, aby vyvinul v rámci svojich možností a schopností úsilie na to, aby získal lepšie ohodnotenú prácu.
Predpokladám však, že na Poradu chodia a tieto riadky čítajú najmä ľudia vykonávajúci prácu, ktorá má byť určite ohodnotená vyššie ako je minimálna mzda.
"Podnikatelia" si budú môcť dovoľovať "odmeňovanie" minimálnou mzdou v kombinácii s "bokovkami" iba dovtedy, pokiaľ sa nájdu ľudia ochotní pracovať za takých ponižujúcich podmienok.