facka mňa zas tlačí dobrovoľná registrácia majiteľa pohostinstva.
- pohostinstvo má dosť vysoké zásoby (vysoký nákup alkoholu a veľmi nízke tržby), je lepšie ich "vysporiadať" - teda preradiť do nedaňových výdavkov či vyradiť zo skladu teraz pred registráciou, ako po registrácii za platcu DPH?
- pri takomto vyradení sa deje niečo ohľadne colnice a "liehových výkazov"? treba im to nejak oznámiť či podobne?
- ku dňu registrácie je treba urobiť inventúru zásob. dá sa napríklad internou smernicou určiť, že pri registrácii si uplatním daň len z nenačatých balení fliaš, prípadne sudov piva?
dakujem za rady.
v zásade súhlasím s ekopom, len na margo vysokých zásob alkoholu ešte doplním, že by som určite upozornila majiteľa na skutočnosť, že pri kontrole dane z príjmov ho takéto násilné "vyrábanie" si nákladov určite dobehne. Je pripravený na to, ako by v prípade kontroly zdôvodňoval tak vysoký stav zásob pri nízkych tržbách? Na základe čoho by ste chceli
preradiť výdavky uplatnené napr. v DP za r.2006 do nedaňových alebo vyradiť zo skladu? Kontrolóri určite dobre vedia, ako to bežne v reštauráciách frčí a skutočne tržby prepočítavajú cez približné % rabatu, ktoré nie je 20, ani 30%. Stačí im, ak sa pozrú napr. na nápojový lístok a z toho si odvodia rozdiel. Takže ak sa už chcete registrovať pre DPH, doporučila by som ešte pred registráciou znížiť oficiálne zásoby alkoholu tým, že by firma napr. určité obdobie nenakupovala žiadny alkohol a "likvidovala by staré zásoby". Taktiež počítajte s tým, že vo väčšine prípadov býva pre I. zdaňovacie obdobie u nového platiteľa DPH kontrola, kde by Vám na túto bežnú fintu pohostinstiev určite prišli a s najväčšou pravdepodobnosťou aj dokázali, že tieto zásoby fyzicky nie sú na sklade.
... neviem, možno niekoho napadne lepší spôsob, ako z toho čo najlepšie vykorčuľovať ...