Zavrieť

Porady

Faktury - vzor faktury, vysvetlenie

Faktury, Vzor faktury, vysvetlenie


Použitie
Faktúry sú daňové a účtovné doklady, ktoré sa vystavujú na základe zákona o DPH (§71 - §74 zákona č. 222/2004 z.z. o dani z pridanej hodnoty v znení neskorších predpisov), na základe zákona o účtovníctve ( §10, nepriamo §15 ods. 1 písm b-c)) a zákona o dani z príjmov (nepriamo §3-§4 a §19).
Faktúry sa vyhotovujú buď za
  • službu alebo
  • tovar


a na uvedené nadväzuje i obsah daného dokladu a jeho formálne usporiadanie


v nepriamej nadväznosti sa obsah a forma dokladu mení aj na základe zákona o DPH.
Zákon o DPH definuje faktúry podľa jednotlivých typov zdaniteľných plnení:
-§ 71 faktúra pri dodaní tovaru a služby v tuzemsku,
- §72 faktúra pri dodaní tovaru do iného členského štátu
-§ 73 faktúra pri dodaní služby do iného členského štátu
- §74 faktúra pri nadobudnutí tovaru alebo prijatí služby zo zahraničia.


Okrem týchto faktúr zákon definuje aj doklad pri dovoze a vývoze tovaru, písomné colné vyhlásenie.
Z uvedeného teda vyplýva rozmanitosť a pestrosť účtovných a daňových dokladov a inakosť obsahu a formy.


Termíny vyhotovovania:


Podľa zákona o účtovníctve:
  • §10 ods. 2 hovorí, že účtovná jednotka je povinná vyhotoviť účtovný doklad bez zbytočného odkladu po zistení skutočnosti, ktorá sa ním preukazuje, a to tak, aby bolo možno určiť obsah každého jednotlivého účtovného prípadu spôsobom podľa§ 8 ods. 5


Podľa zákona o DPH:
  • -§ 71 faktúra pri dodaní tovaru a služby v tuzemsku – zákonom stanovená lehota na vyhotovenie faktúry je najneskôr do 15 dní od vzniku daňovej povinnosti a vzťahuje sa aj na prijatie platby pre dodaním tovaru alebo pred tým, ako je poskytovanie služby skončené. Postup pri vyhotovovaní faktúry pred vznikom daňovej povinnosti zákon osobitne neuvádza, v praxi teda neplatí zákaz vyhotoviť faktúru pred tým, ako bol tovar alebo služba dodaná.
Osobitne je v zákone upravený postup v prípade vzniku daňovej povinnosti prijatím jednej alebo viacerých platieb a súčasne aj dodaním tovaru alebo služby, na ktoré platiteľ prijal jednu alebo viac platieb v jednom kalendárnom mesiaci. Platiteľ môže v takomto prípade vyhotoviť jednu faktúru, a to najneskôr do 15 dní od vzniku poslednej daňovej povinnosti.


Pri dodaní tovaru v tuzemsku sa za faktúru považuje aj:
  • dohoda o platbách nájomného, ktorá je súčasťou nájomnej zmluvy, a dohoda o platbách, ktorá je súčasťou zmluvy o dodaní elektrickej energie, plynu, vody, tepla, ak dohoda o platbách pokrýva obdobie najviac 12 kalendárnych mesiacov, ak obsahujú náležitosti podľa § 71 ods.2
  • cestovný lístok vydaný prevádzkovateľom hromadnej dopravy osôb, ktorý je platiteľom, ak cestovný lístok obsahuje jeho obchodné meno, dátum vyhotovenia a cenu vrátane dane,
  • doklad vyhotovený ERP, ak cena tovaru alebo služby nie je viac ako 50 000 Sk, takýto doklad nemusí obsahovať náležitosti uvedené v §71 ods. 2 písm. b) (identifikačné údaje odberateľa) a jednotkovú cenu podľa ods. 2 písm. g),
  • od 1.1.2006 sa za faktúru považuje aj podkladová časť nálepky, ktorou sa preukazuje zaplatenie úhrady za užívanie diaľníc, ciest pre motorové vozidlá a ciest I. triedy v tuzemsku, ktorá ostane príjemcovi služby po oddelení nalepovacej časti náplepky, ak podkladová časť nálepky obsahuje obchodné meno dodávateľa služby, cenu vrátane dane a sumu dane (Národná diaľničná spoločnosť je od 1.3.2005 platiteľom dane a diaľničné nálepky predáva v cene s uplatnením DPH).


Zákon §71 ukladá platiteľovi v súvislosti s vyhotovovaním faktúr ďalšie povinnosti:
  • faktúru s náležitosťami podľa §71 ods. 2 je povinný vyhotoviť aj platiteľ, ktorý realizuje zásielkový predaj
  • pri dodaní tovaru podľa §8 ods. 3 a pri dodaní služby podľa §9 ods. 2 a 3 (na osobnú spotrebu, bezodplatne), je platiteľ povinný vyhotoviť doklad do 15 dní odo dňa vzniku daňovej povinnosti. Tento doklad musí obsahovať primerane náležitosti podľa §71 ods.2 a na účely zákona sa považuje za faktúru. Údaje uvedené v tomto doklade by mali preukazovať, kedy vznikla daňová povinnosť, určiť množstvo dodaného tovaru, príp. rozsah poskytnutej služby, základ dane, sadzbu dane a výšku dane.




  • §72 faktúra pri dodaní tovaru do iného členského štátu – kópiou faktúry vyhotovenou podĺa §72 preukazuje platiteľ (okrem ďalšieho dokladu podľa toho, kto obstará prepravu) splnenie podmienok na oslobodenie od dane pri dodaní tovaru do iného členského štátu. Povinnosť vyhotoviť faktúru sa vzťahuje aj na prípady, ak je platba prijatá pred dodaním tovaru. Lehota na vyhotovenie faktúry je najneskôr 15 dní od dodania tovaru (podľa §19 ods. 8) alebo prijatia platby.
  • v prípad premiestnenia tovaru, ktorý je vo vlastníctve zdaniteľnej osoby, z tuzemska do iného členského štátu a ktoré sa podľa §8 ods. 4 považuje za dodanie tovaru, je platiteĺ dane povinný vyhotoviť bezodkladne doklad o premiestnení tovaru, ktorý musí obsahovať náležitosti podľa §72 ods. 2 na účely zákona o DPH a považuje sa za faktúru
  • pri dodaní nového dopravného prostriedku do iného členského štátu je povinná do 15 dní od dodania nového dopravného prostriedku vyhotoviť faktúru každá osoba. Táto povinnosť sa vzťahuje aj na prípady, ak je platba prijatá pred dodaním nového dopravného prostriedku


-§ 73 faktúra pri dodaní služby do iného členského štátu –faktúru vyhotoví platiteľ najneskôr do 15 dní od dodania služby alebo prijatia platby.



-§74 faktúra pri nadobudnutí tovaru alebo prijatí služby zo zahraničia. V tomto prípade ide o faktúru, ktorú vyhotoví dodávateľ tovaru z iného členského štátu alebo zahraničný dodávateľ služby, príp. dodávateľ tovaru s montážou a inštaláciou. Pri nadobudnutí tovaru z iného členského štátu je podĺa §69 ods.6 povinný platiť daň v tuzemsku nadobúdateľ, rovnako ako zdaniteľná osoba alebo platiteľ pri prijatí služby, príp. tovaru s montážou a inštaláciou podľa § 69 ods. 2-4. Na základe údajov uvedených v tejto faktúre osoba povinná platiť daň vypočíta základ dane a daň. Ak je táto osoba platiteľom dane, touto faktúrou preukazuje právo na odpočítanie dane pri nadobudnutí tovaru z iného členského štátu. Osoba povinná platiť daň môže vo faktúre doplniť prepočet ceny bez dane na slovenské koruny, sadzbu dane, prípadne oslobodenie od dane a výšku dane v slovenských korunách.


-Dovozné a vývozné doklady.
Dokladom, ktorým platiteľ preukazuje podľa §47 ods. 3 vývoz tovaru do tretích krajín, je písomné colné vyhlásenie o prepustení tovaru do colného režimu vývoz, v ktorom je potvrdený colným orgánom výstup tovaru tovaru z územia Európskych spoločenstiev. Okrem tohto dokladu je platiteľ povinný mať aj doklad o odoslaní alebo preprave tovaru.


Dovozný doklad je písomné colné vyhlásenie, ktorým platiteľ preukazuje podľa § 51 ods. 1 písm. d) nárok na odpočítanie dane zaplatenej pri dovoze tovaru. Dovozný doklad musí byť potvrdený colným orgánom, v ktorom je platiteľ uvedený ako príjemca alebo dovozca.


§ 75 Súhrnná faktúra. Túto faktúru môže vyhotoviť platiteľ za viac samostatných dodaní tovaru alebo služby alebo za viac platieb prijatých pred dodaním tovaru alebo služby. Súhrnná faktúra môže pokrývať najviac obdobie kalendárneho mesiaca. Súhrnnú faktúru môže platiteľ vyhotoviť najneskôr do 15 dní od skončenia kalendárneho mesiaca.




Platiteľ môže zabezpečiť vyhotovenie faktúry aj prostredníctvom inej osoby, pričom platí, že faktúra musí byť vyhotovená v mene a na účet platiteľa, ktorý tovar alebo službu dodáva. Touto osobou môže byť podľa §75 ods. 3 aj zákazník za podmienky, že medzi platiteľom a zákazníkom existuje uzatvorená písomná dohoda o vyhotovovaní faktúr. Písomná dohoda musí obsahovať podmienky, ktoré musia byť dodržané, aby dodávateľ akceptoval faktúry vyhotovené zákazníkom.


Náležitosti faktúry
Podľa zákona o účtovníctve (§10)
- označenie účtovného dokladu,
- obsah účtovného prípadu a označenie jeho účastníkov,
- peňažnú sumu alebo údaj o cene za mernú jednotku a vyjadrenie množstva,
- dátum vyhotovenia účtovného dokladu,
- dátum uskutočnenia účtovného prípadu, ak nie je zhodný s dátumom vyhotovenia,
- podpisový záznam osoby (§32 ods. 3 zákona o účtovníctve) zodpovednej za účtovný prípad v účtovnej jednotke a podpisový záznam osoby zodpovednej za jeho zaúčtovanie,
- označenie účtov, na ktorých sa účtovný prípad zaúčtuje v účtovných jednotkách účtujúcich v sústave podvojného účtovníctva, ak to nevyplýva z programového vybavenia.


Podľa zákona o DPH:
  • -§ 71 faktúra pri dodaní tovaru a služby v tuzemsku
<table border="1" bordercolor="#000000" cellpadding="1" cellspacing="0" width="861"> <col width="190"> <col width="61"> <col width="79"> <col width="81"> <col width="81"> <col width="70"> <col width="95"> <col width="82"> <col width="102"> <tbody><tr valign="bottom"> <td bgcolor="#c0c0c0" height="117" width="190"> Náležitosti
</td> <td bgcolor="#c0c0c0" width="61"> Faktúra
</td> <td bgcolor="#c0c0c0" width="79"> Splátkový kalendár
</td> <td bgcolor="#c0c0c0" width="81"> Dohoda o platbách
</td> <td bgcolor="#c0c0c0" width="81"> Doklad z ERP
</td> <td bgcolor="#c0c0c0" width="70"> Cestovný lístok
</td> <td bgcolor="#c0c0c0" width="95"> Podkladová časť dialničnej nálepky
</td> <td bgcolor="#c0c0c0" width="82"> Doklad pri dodaní T a S podľa §65 a § 66
</td> <td bgcolor="#c0c0c0" width="102"> Doklad pri dodaní T alebo S na osobnú spotrebu, bezodplatne
</td> </tr> <tr valign="bottom"> <td height="78" width="190"> meno, adresa, sídlo platiteľa, ktorý T alebo S dodáva, IČDPH
</td> <td width="61"> áno
</td> <td width="79"> áno
</td> <td width="81"> áno
</td> <td width="81"> áno
</td> <td width="70"> áno obchodné meno
</td> <td width="95"> áno obchodné meno
</td> <td width="82"> áno
</td> <td width="102"> áno
</td> </tr> <tr valign="bottom"> <td height="58" width="190"> meno, adresa, sídla príjemcu T alebo S, IČDPH, ak má pridelené
</td> <td width="61"> áno
</td> <td width="79"> áno
</td> <td width="81"> áno
</td> <td width="81"> nie
</td> <td width="70"> nie
</td> <td width="95"> nie
</td> <td width="82"> áno
</td> <td width="102"> primerane
</td> </tr> <tr valign="bottom"> <td height="18" width="190"> Poradové číslo faktúry
</td> <td width="61"> áno
</td> <td width="79"> áno
</td> <td width="81"> áno
</td> <td width="81"> áno
</td> <td width="70"> nie
</td> <td width="95"> nie
</td> <td width="82"> áno
</td> <td width="102"> áno
</td> </tr> <tr valign="bottom"> <td height="98" width="190"> Dátum, kedy bol T alebo S dodaná, platba prijatá, ak tento dátum možno určiť a ak sa odlišuje od dátumu vyhotovenia faktúry
</td> <td width="61"> áno
</td> <td width="79"> áno
</td> <td width="81"> áno
</td> <td width="81"> áno
</td> <td width="70"> nie
</td> <td width="95"> nie
</td> <td width="82"> áno
</td> <td width="102"> primerane
</td> </tr> <tr valign="bottom"> <td height="18" width="190"> Dátum vyhotovenia faktúry
</td> <td width="61"> áno
</td> <td width="79"> áno
</td> <td width="81"> áno
</td> <td width="81"> áno
</td> <td width="70"> áno
</td> <td width="95"> nie
</td> <td width="82"> áno
</td> <td width="102"> áno
</td> </tr> <tr valign="bottom"> <td height="38" width="190"> množstvo a druh dodaného T alebo druh a rozsah služby
</td> <td width="61"> áno
</td> <td width="79"> áno
</td> <td width="81"> áno
</td> <td width="81"> áno
</td> <td width="70"> nie
</td> <td width="95"> nie
</td> <td width="82"> áno
</td> <td width="102"> primerane
</td> </tr> <tr valign="bottom"> <td height="98" width="190"> základ dane, jednotková cena bez dane a zľavy a rabaty, ak nie sú obsiahnuté v jendotkovej cene
</td> <td width="61"> áno
</td> <td width="79"> áno
</td> <td width="81"> áno
</td> <td width="81"> áno, okrem jednotkovej ceny
</td> <td width="70"> nie
</td> <td width="95"> nie
</td> <td width="82"> áno
</td> <td width="102"> primerane
</td> </tr> <tr valign="bottom"> <td height="38" width="190"> sadzba dane, údaj o oslobodení od dane
</td> <td width="61"> áno
</td> <td width="79"> áno
</td> <td width="81"> áno
</td> <td width="81"> áno
</td> <td width="70"> nie
</td> <td width="95"> nie
</td> <td width="82"> áno
</td> <td width="102"> primerane
</td> </tr> <tr valign="bottom"> <td height="38" width="190"> výška dane celkom
</td> <td width="61"> áno
</td> <td width="79"> áno
</td> <td width="81"> áno
</td> <td width="81"> áno
</td> <td width="70"> nie
</td> <td width="95"> áno
</td> <td width="82"> áno (§65) nie (§66)
</td> <td width="102"> áno
</td> </tr> <tr valign="bottom"> <td height="18" width="190"> cena vrátane dane
</td> <td width="61"> nie
</td> <td width="79"> nie
</td> <td width="81"> nie
</td> <td width="81"> nie
</td> <td width="70"> áno
</td> <td width="95"> áno
</td> <td width="82"> áno
</td> <td width="102"> nie
</td> </tr> <tr valign="bottom"> <td height="17" width="190"> odkaz na §65 a §66
</td> <td width="61"> nie
</td> <td width="79"> nie
</td> <td width="81"> nie
</td> <td width="81"> nie
</td> <td width="70"> nie
</td> <td width="95"> nie
</td> <td width="82"> áno
</td> <td width="102"> nie
</td> </tr> </tbody></table>

Vysvetlivky:
T – tovar
S – služba
Ak platiteľ dane uplatňuje postup podľa §66 (osobitná úprava dane pri umeleckých dielach, zberateľských predmetoch, starožitnostiach a použitom tovare), nesmie na faktúre uviesť samostatne sumu dane


Zákon bližšie nešpecifikuje pojem „primerane“. Avšak predpokladáme, že pri dodaní tovaru podľa §8 ods. 3 alebo služby podľa §9 ods. 2 a 3 by mala byť v tomto zmysle správne vyčíslená daň


§72 faktúra pri dodaní tovaru do iného členského štátu


<table border="1" bordercolor="#000000" cellpadding="1" cellspacing="0" width="632"> <col width="180"> <col width="155"> <col width="141"> <col width="146"> <tbody><tr valign="bottom"> <td bgcolor="#c0c0c0" height="77" width="180"> Náležitosti
</td> <td bgcolor="#c0c0c0" width="155"> Faktúra pri dodaní tovaru do iného ČŠ
</td> <td bgcolor="#c0c0c0" width="141"> Faktúra pri premiestnení tovaru podľa § 8 ods. 4
</td> <td bgcolor="#c0c0c0" width="146"> Faktúra pri dodaní nového dopravného prostriedku do iného ČŠ
</td> </tr> <tr valign="bottom"> <td height="78" width="180"> meno, adresa sídla, miesto podnikania, platiteľ, ktorý T dodáva, jeho IČDPH
</td> <td width="155"> áno
</td> <td width="141"> áno
</td> <td width="146"> áno
</td> </tr> <tr valign="bottom"> <td height="98" width="180"> meno, adresa sídla, miesto podnikania, nedobúdateľa T jeho IČDPH, pod ktorým T objednal
</td> <td width="155"> áno
</td> <td width="141"> áno
</td> <td width="146"> primerane
</td> </tr> <tr valign="bottom"> <td height="38" width="180"> ČŠ, do ktorého sa T dodáva
</td> <td width="155"> áno
</td> <td width="141"> áno
</td> <td width="146"> áno
</td> </tr> <tr valign="bottom"> <td height="18" width="180"> Poradové číslo faktúry
</td> <td width="155"> áno
</td> <td width="141"> áno
</td> <td width="146"> primerane
</td> </tr> <tr valign="bottom"> <td height="98" width="180"> Dátum dodania T, dátum prijatia platby, ak ho možno určiť a ak sa odlišuje od dátumu vyhotovenia faktúry
</td> <td width="155"> áno
</td> <td width="141"> áno
</td> <td width="146"> áno
</td> </tr> <tr valign="bottom"> <td height="38" width="180"> Dátum vyhotovenia faktúry
</td> <td width="155"> áno
</td> <td width="141"> áno
</td> <td width="146"> áno
</td> </tr> <tr valign="bottom"> <td height="38" width="180"> Množstvo a druh dodaného tovaru
</td> <td width="155"> áno
</td> <td width="141"> áno
</td> <td width="146"> áno
</td> </tr> <tr valign="bottom"> <td height="98" width="180"> cenu tovaru, jednotková cena bez dane a zľavy a rabaty, ak nie sú obsiahnuté v jednotkovej cene
</td> <td width="155"> áno
</td> <td width="141"> áno
</td> <td width="146"> áno
</td> </tr> <tr valign="bottom"> <td height="58" width="180"> odkaz na §43, podľa ktorého platiteľ uplatňuje oslobodenie od dane
</td> <td width="155"> áno
</td> <td width="141"> áno
</td> <td width="146"> áno
</td> </tr> <tr valign="bottom"> <td height="77" width="180"> údaje o dodanom novom dopravnom prostriedku podľa §11 ods. 12
</td> <td width="155"> nie
</td> <td width="141"> nie
</td> <td width="146"> áno
</td> </tr> </tbody></table>

Táto faktúra musí primerane obsahovať náležitosti podľa §72 ods. 2 a súčasne aj údaje o novom dopravnom prostriedku podľa §11 ods. 12, .t.j. počet ubehnutých kilometrov, prípadne dátum uvedenia do prevádzky, pre účely preukázania, že v danom prípade bol dodaný nový dopravný prostriedok, ktorý podlieha osobitnému režimu podľa zákona o DPH.


  • § 73 faktúra pri dodaní služby do iného členského štátu


  • meno, adresa sídla, miesta podnikania, príp. prevádzkarne platiteľa, ktorý dodáva službu a jeho IČDPH,


  • meno, adresa sídla, miesta podnikania, príp. prevádzkarne príjemcu služby a jeho IČDPH, pod ktorým službu objednal, ak mu bolo pridelené,


  • členský štát, do ktorého sa služba dodáva,


  • poradové číslo faktúry,


  • dátum, kedy bola služba dodaná alebo dátum, kedy bola platba podľa odseku 1 prijatá, ak tento dátum možno určiť a ak sa odlišuje od dátumu vyhotovenia faktúry,


  • dátum vyhotovenia faktúry,


  • rozsah a druh dodanej služby,


  • cena služby,


  • odkaz na §15 alebo §16, podľa ktorého je miestom dodania služby iný členský štát




Poznámky
Bez ohľadu na to, kto faktúru vyhotovuje (platiteľ, iná osoba, zákazník) za údaje uvedené vo faktúre a za včasnosť jej vyhotovenia zodpovedá vždy platiteľ dane.
Ak je faktúra vyhotovená v cudzom jazyku, je platiteľ dane povinný na požiadanie daňového úradu zabezpečiť aj preklad do slovenského jazyka.
Faktúra môže byť vyhotovená písomne alebo elektronicky, so súhlasom zákazníka. Vierohodnosť pôvodu a neporušenosť obsahu elektronicky vyhotovenej faktúry musí byť zaručená elektronickým podpisom podľa osobitného predpisu, zákona č. 215/2002 Z.Z. o elekronickom podpise.


Za faktúru sa považuje aj každý doklad, ktorý mení alebo dopĺňa pôvodnú faktúru a výslovne a jednoznačne sa k nej vzťahuje. Povinnou náležitosťou tohto dokladu je aj poradové číslo pôvodnej faktúry. Do tejto kategórie patria predovšetkým opravné faktúry, t.j. dobropisy a ťarchopisy, ktoré platiteľ vyhotovuje pri oprave základu dane podľa §25. Dokladom, ktorý mení a dopĺňa pôvodnú faktúru, môže byť aj súhrnná faktúra.


Archivovanie dokladov
Platiteľ je povinný po dobu 10 rokov nasledujúcich po roku, ktorého sa týkajú, uchovávať:
  • kópie faktúr, ktoré vyhotovil,
  • kópie faktúr, ktoré boli vyhotovené v jeho mene zákazníkom alebo inou osobou,
  • originály všetkých prijatých faktúr,
  • originály faktúr podĺa §71 ods. 9 (pri dodaní tovaru alebo služby na osobnú spotrebu alebo bezodplatne) a doklad o premiestnení tovaru podĺa § 72 ods. 3
  • dovozné a vývozné doklady potvrdené colným orgánom.


Uchovávať faktúry po dobu 10 rokov nasledujúcich po roku, ktorého sa týkajú, je povinná aj:
  • zdaniteľná osoba a právnická osoba, ktorá nie je zdaniteľnou osobou, prijaté faktúry,
  • každá osoba, ktorá dodá nový dopravný prostriedok do iného členského štátu, doklad o predaji,
  • každá osoba, ktorá kúpi nový dopravný prostriedok z iného členského štátu, doklad o kúpe.
Usporiadat
michelle84 michelle84

michelle84 je offline (nepripojený) michelle84

Áno, zaúčtuješ ju bez DPH.
0 0
M21M M21M

M21M je offline (nepripojený) M21M

Ďakujem
0 0
lucinka86 lucinka86

lucinka86 je offline (nepripojený) lucinka86

Vedel by mi niekto poradit ako vystavím faktúru?
alebo si ju nejako stiahnud bez instalacie noveho programu??
zatial dakujem
0 0
Marína Marína

Marína je offline (nepripojený) Marína

Klikni tu http://www.porada.sk/784231-post7.html a stiahni.
0 0
L-M L-M

L-M je offline (nepripojený) L-M

Chcela by som sa opýtať-prišla mi FA- dátum daň. povinnosti-dodania služby je 2.10.2008
dátum vystavenia FA -19.10.2008.
Je táto FA v poriadku- nemá povinnosť ju vystaviť do 15 dní od dodania služby??
Môžem ju zaúčtovať a bude platná ako daňový doklad???
Lucia
0 0
Tweety Tweety

Tweety je offline (nepripojený) Tweety

L-M Pozri príspevok
Chcela by som sa opýtať-prišla mi FA- dátum daň. povinnosti-dodania služby je 2.10.2008
dátum vystavenia FA -19.10.2008.
Je táto FA v poriadku- nemá povinnosť ju vystaviť do 15 dní od dodania služby??
Môžem ju zaúčtovať a bude platná ako daňový doklad???
Lucia
NIe, nie je. Faktúru vystavil oneskorene, ale nemení to nič na tom, že je platná. Samozrejme, ak sú splnené ostatné podmienky podľa Zákona o dph.
0 0
L-M L-M

L-M je offline (nepripojený) L-M

Tweety Pozri príspevok
NIe, nie je. Faktúru vystavil oneskorene, ale nemení to nič na tom, že je platná.
Ďakujem
0 0
L-M L-M

L-M je offline (nepripojený) L-M

Mimo témy-ale v tejto téme mám taký čudný vzhľad stránky- je to O.K ????
0 0
evina evina

evina je offline (nepripojený) evina

Ja tiež....
0 0
Jana Acsová Jana Acsová

Jana Acsová je offline (nepripojený) Jana Acsová

daňový poradca, audítor
Jedná sa o odborný článok na tému "Faktúry - vzor faktúry, vysvetlenie". Preto téma nemá rovnaký vzhľad ako diskusná v príslušných poradách.
0 0
Tweety Tweety

Tweety je offline (nepripojený) Tweety

L-M Pozri príspevok
Mimo témy-ale v tejto téme mám taký čudný vzhľad stránky- je to O.K ????
Aj ja. Tak asi je to OK.
0 0
michelle84 michelle84

michelle84 je offline (nepripojený) michelle84

L-M Pozri príspevok
Mimo témy-ale v tejto téme mám taký čudný vzhľad stránky- je to O.K ????
Áno, zobrazenie je v poriadku. Nachádzas sa v sekcii "Rady z Porady".
0 0
Sosa Sosa

Sosa je offline (nepripojený) Sosa

Vyžaduje DÚ podložiť DFa dodacím listom, pri dodávke tovaru, resp. zmluvou pri nájme?
0 0
michelle84 michelle84

michelle84 je offline (nepripojený) michelle84

Sosa Pozri príspevok
Vyžaduje DÚ podložiť DFa dodacím listom, pri dodávke tovaru, resp. zmluvou pri nájme?
Asi záleží od konkrétneho kontrolóra. Pri tovare by mal byť aspoň dodací list a pri nájme samozrejme zmluva. Musíš mať podložené, na základe čoho sa fakturuje.
0 0
magalanes magalanes

magalanes je offline (nepripojený) magalanes

Dobry den,
chcem sa spytat, na zaklade akeho ustanovenia ktoreho zakona moze danovy urad udelit pokutu za nespravne/vynechane nalezitosti na fakture?

Dakujem
0 0
Darina1234 Darina1234

Darina1234 je offline (nepripojený) Darina1234

Chcem sa opytat, teraz mi telefonoval jeden odberatel udaje k vystaveniu faktury a nedodal mi DIC s tym, že ked je kupujuci tak na fakture sa DIC nemusi uvadzat, je to naozaj tak?
0 0
michelle84 michelle84

michelle84 je offline (nepripojený) michelle84

IČO, DIČ a IČ DPH sa uvádzajú na faktúre aj u dodávateľa a aj u odberateľa. Jedine, ak je fakturované občanovi, vtedy stačí meno, priezvisko, adresa.
0 0
emily 2 emily 2

emily 2 je offline (nepripojený) emily 2

účtovnik amater
Dobrý deň !
Kupovali sme tovar , ktorý sme zaplatili v hotovosti.
Vystavili nam faktury, kde je rozpísaný tovar aj jed. ceny ,v podstate všetko čo má byť ale Nie sú na nej naše údaje.
K tomu je doklad z ERP s číslom faktúry , ale je uvedené len :
tovar- počet ks a suma spolu . Nakoniec rekapitulácia ( základ , DPH, spolu )

Je to v poriadku, alebo mám žiadať vystaviť faktúru s našimi údajmi.

ďakujem

emily 2
0 0
Evanka Evanka

Evanka je offline (nepripojený) Evanka

Ak cena tovaru alebo služby vrátane dane nie je viac jako 50 000,00, za faktúru sa považuje aj doklad vyhotovený ERP, ktorý musí obsahovať údaje podľa odseku 2) s výnimkou údaja podľa odseku 2 písm.b) a s výnimkou jednotkovej ceny podľa odseku 2 písm.g)
0 0
emily 2 emily 2

emily 2 je offline (nepripojený) emily 2

účtovnik amater
ďakujem, ešte by ma zaujímalo či tieto faktúry musím evidovať medzi prijatými faktúrami, alebo len zaúčtovať úhradu na základe dokladu z ERP a ich faktúry pripnem.
0 0
Načítať ďalšie

Sleduj porady, ktoré by vás mohli zaujímať