Zavrieť

Porady

dan z nehnutelnosti

Prosim o vysvetlenie : Dom s garazou bol kolaudovany v 2004, znamena to, ze do februara je potrebne podat priznanie a dokonca zaplatit dan ? uz neplatia 5 rocne "danove prazdniny " ? POTESTE MA !!!
Usporiadat
babenko1 babenko1

babenko1 je offline (nepripojený) babenko1

Renata :-)
Nepoteším Ťa.... je to tak
Skús kuk na toto, je to zákon o miestnych daniach....
http://jaspi.justice.gov.sk/jaspiw1/...search_fr0.asp
0 0
Anonymka Anonymka

Anonymka je offline (nepripojený) Anonymka

som baba, ktorá je mladá - už skúsenejšia, ktorá miluje život, zábavu a svoju prácu ...viac
V zákone sa píše že sa DP k dani z nehnuteľnosti má podať do 31.1. zdaň.obbodia. Ale pokiaľ vznikla daň.povinnosť v r. 2004, alebo v čase, keď bol platný predošlý zákon, podáva sa do 28.2.2005. Platiť sa nemá, mesto nám vyrubí daň platobným výmerom? Dobre tomu rozumiem?
0 0
Anonymka Anonymka

Anonymka je offline (nepripojený) Anonymka

som baba, ktorá je mladá - už skúsenejšia, ktorá miluje život, zábavu a svoju prácu ...viac
Haló!!!!!!
0 0
babenko1 babenko1

babenko1 je offline (nepripojený) babenko1

Renata :-)
Anonymka
V zákone sa píše že sa DP k dani z nehnuteľnosti má podať do 31.1. zdaň.obbodia. Ale pokiaľ vznikla daň.povinnosť v r. 2004, alebo v čase, keď bol platný predošlý zákon, podáva sa do 28.2.2005. Platiť sa nemá, mesto nám vyrubí daň platobným výmerom? Dobre tomu rozumiem?
Áno... dostaneš šek a ten zaplatíš. :-)
0 0
Monikacz Monikacz

Monikacz je offline (nepripojený) Monikacz

Ahoj, môžete mi niekto poradiť, či sa nehnuteľnosti majú nahlásiť podľa trvalého bydliska alebo podľa umiestnenia nehnuteľnosti? Napr. Bratislavčan má nahlásiť pozemok v Košiciach na košickom úrade alebo podľa bydliska v Bratislave??
Ďakujem!
Naposledy upravil Monikacz : 27.01.05 at 09:31
0 0
vladan vladan

vladan je offline (nepripojený) vladan

žena, a ešte raz ŽENA!!! (aj keď môj nick o tom nevypovedá) ...viac
daň z nehnuteľností sa platí tomu mestu, kde sa nachádza nehnuteľnosť
0 0
Anonymka Anonymka

Anonymka je offline (nepripojený) Anonymka

som baba, ktorá je mladá - už skúsenejšia, ktorá miluje život, zábavu a svoju prácu ...viac
V zákone sa píše že sa DP k dani z nehnuteľnosti má podať do 31.1. zdaň.obbodia. Ale pokiaľ vznikla daň.povinnosť v r. 2004, alebo v čase, keď bol platný predošlý zákon, podáva sa do 28.2.2005. Platiť sa nemá, mesto nám vyrubí daň platobným výmerom? Dobre tomu rozumiem?

TO DAŇ.PRIZNANIE SA MÁ PODAŤ DO 31.1.2005 ALEBO DO 28.5.2005 - MÁM NA MYSLI PODNIKATEĽSKÉ SUBJEKTY - S.R.O.
0 0
rosemary rosemary

rosemary je offline (nepripojený) rosemary

Ja som si to zisťovala na mestskom úrade, podáva sa do 28. 2. 2005, aj keď v zákone je do 31. 1. 2005. Údajne platitelia majú mať na to tri mesiace, a nakoľko zákon vydali neskôr posunuli to do 28. 2. Platí to aj pre PO.
Ešte by som mala k tomu jednu otázku. Podľa starého zákona som mala oslobodenie 5 rokov od dane pri nadobudnutí bytu do osobného vlastníctva. V novom zákone som sa o tomto oslobodení nekde nedočítala, znamená to, že keď som mala oslobodený byt dva roky, teraz už daň zaplatím?
0 0
rosemary rosemary

rosemary je offline (nepripojený) rosemary

Už som si to zistila, je to v prechodných ustanoveniach, oslobodenie bytov nadobudnutých pred rokom 2004 dobieha.
0 0
anka1 anka1

anka1 je offline (nepripojený) anka1

vladan
daň z nehnuteľností sa platí tomu mestu, kde sa nachádza nehnuteľnosť
Takže ak sa nehnuteľnosť nachádza napr. v Sukove, je to obec v okr. Medzilaborce VUC Prešov. Posielam to kam? Na obecný úrad v Sukove?
0 0
vladan vladan

vladan je offline (nepripojený) vladan

žena, a ešte raz ŽENA!!! (aj keď môj nick o tom nevypovedá) ...viac
anka1
Takže ak sa nehnuteľnosť nachádza napr. v Sukove, je to obec v okr. Medzilaborce VUC Prešov. Posielam to kam? Na obecný úrad v Sukove?
áno, na obecný úrad v Sukove
0 0
jana991 jana991

jana991 je offline (nepripojený) jana991

pri uvádzaní výmery podlahových plôch v danovom priznaní sa myslí z plánov od rodinného domu obytná plocha alebo úžitková plocha
0 0
janaGT janaGT

janaGT je offline (nepripojený) janaGT

rosemary
Už som si to zistila, je to v prechodných ustanoveniach, oslobodenie bytov nadobudnutých pred rokom 2004 dobieha.
Takže ja som kolaudovala rodinný dom v 10/03 - vtedy kolaudácia nadobudla aj právoplatnosť, takže podľa prechodných ustanovení zákona 582/2004 o miestnych daniach .... § 103 ods. 3 - "Oslobodenia od dane zo stavieb uplatnené podľa § 9 ods. 1 písm. g/ až j/ zákona SNR e. 317/1992 Zb. o dani z nehnuteľnosti .......... zostávajú v platnosti až do uplynutia lehoty na oslobodenie" - takže vychádza mi z toho, že ja budem aj naďalej oslobodená od dane z nehnuteľnosti na pôvodných 15 rokov tzn. lehota začala plynúť od 1.1.2004 do 1.1.2019? Mám pravdu?
0 0
janaGT janaGT

janaGT je offline (nepripojený) janaGT

janaGT
Takže ja som kolaudovala rodinný dom v 10/03 - vtedy kolaudácia nadobudla aj právoplatnosť, takže podľa prechodných ustanovení zákona 582/2004 o miestnych daniach .... § 103 ods. 3 - "Oslobodenia od dane zo stavieb uplatnené podľa § 9 ods. 1 písm. g/ až j/ zákona SNR e. 317/1992 Zb. o dani z nehnuteľnosti .......... zostávajú v platnosti až do uplynutia lehoty na oslobodenie" - takže vychádza mi z toho, že ja budem aj naďalej oslobodená od dane z nehnuteľnosti na pôvodných 15 rokov tzn. lehota začala plynúť od 1.1.2004 do 1.1.2019? Mám pravdu?
Kamoška kolaudovala v 2004 niekedy v lete, a na obecnom úrade jej pracovníčka povedala, že sa na ňu oslobodenie nevzťahuje... Môže obec nejakými vyhláškami upravovať niečo čo je napísané v zákone? Môžte poradiť, potrebujem sa uistiť, či si môžem nárokovať na to oslobodenie - kolaudácia 2003.
0 0
Anonymka Anonymka

Anonymka je offline (nepripojený) Anonymka

som baba, ktorá je mladá - už skúsenejšia, ktorá miluje život, zábavu a svoju prácu ...viac
Ahojte. Trápim sa s daňovým priznaním a nieviem si rady: obce, ktoré sú sídlom okresu a kúpeľné miesta - majú na mysli okresné mestá? Tak keď je KÚ v Šali, a Šaľa je okresné mesto, patríme do tejto kategórie?
A ešte jedna vec by ma zaujímala: ako to je s prístavbou budovy, ktorá je rozostavaná (je to aj v LV), nebola kolaudovaná - je to 1 poschodová budova (t.j. 2podlažná) treba aj tú stavbu uviesť v DP???
Naposledy upravil Anonymka : 15.02.05 at 13:55
0 0
Anonymka Anonymka

Anonymka je offline (nepripojený) Anonymka

som baba, ktorá je mladá - už skúsenejšia, ktorá miluje život, zábavu a svoju prácu ...viac
PROSíM, poraďte mi niekto.
0 0
janaGT janaGT

janaGT je offline (nepripojený) janaGT

janaGT
Kamoška kolaudovala v 2004 niekedy v lete, a na obecnom úrade jej pracovníčka povedala, že sa na ňu oslobodenie nevzťahuje... Môže obec nejakými vyhláškami upravovať niečo čo je napísané v zákone? Môžte poradiť, potrebujem sa uistiť, či si môžem nárokovať na to oslobodenie - kolaudácia 2003.
Takže už som zistila ako to má byť správne. Budovy, ktoré boli do 31.12.2004 oslobodené z titulu kolaudácie, oslobodenie trvá naďalej na dobu, ktorá platila pôvodne čiže môj prípad na 15 rokov.
Budovy kolaudované v priebehu roka 2004, ktorých sa malo oslobodenie týkať od 1.1.2005, oslobodené nebudú, nakoľko platí nový zákon.
Možno to niekomu pomôže.
0 0
alica alica

alica je offline (nepripojený) alica

Prosim o radu:
Vypisujem Priznanie k dani nehnuteľnosti a mam problém: pod domom je maličká pivnička 3 x 3 m, počíta sa to ako podlažie? Zo zákona mi to nie je celkom jasné.
Vďaka za odpoveď.
0 0
rosemary rosemary

rosemary je offline (nepripojený) rosemary

Pivnicu som nepočítala, teoreticky to nieje podlažie, ani som vo vysvetlivkách o pivnici nečítala, ale či je to tak, neviem.
0 0
jarus jarus

jarus je offline (nepripojený) jarus

Bohužiaľ §11 Zákona 582/2004 Z.z. hovorí:
Základom dane zo stavieb je výmera zastavanej plochy v m. štvorcových. Zastavanou plochou sa rozumie pôdorys staby na úrovni najrozsiahlejšej nadzemnej časti stavby.
To znamená, že ak je pivnička aj len pod časťou stavby, počíta sa z výmery ako bolo vyššie uvedené, ako aj manzarda, ktorá je len nad časťou stavby. Dotkne sa to negatívne množstva majiteľov stavieb, nie je z toho úniku.

Otázka bola položená na portáli www.bratislava.sk v diskusii k dani z nehnuteľností -
http://www.bratislava.sk/diskusia/iz...002&k=1002&m=0

OTÁZKA
9215, 1.2.2005 10:03:51, Návštev: 170
Autor: dunaj (IP: 212.55.237.178)
Mesto: Bratislava
Predmet: Podzemne podlazia
Kedze sa tu horsie vyhladava, snad sa nespytam duplicitne: Mam tomu rozumiet tak, ze zvysenie dane za kazde podlazie okrem prveho nadzemneho (t.j. prizemia) sa plati ak sa aspon 1m2 podlazia nachadza nad prizemim alebo pod zemou? teda sa zvysuje aj za ciastocne podpivnicenie, aj za podkrovnu izbu? Dakujem za odpoved.
ODPOVEĎ
9277, 3.2.2005 14:19:14, Návštev: 139
Autor: Kolenič (IP: 81.88.128.138)
Mesto:
Predmet: Podzemne podlazia
Áno, rozsah jednotlivých podlaží stavby nemá vplyv na zvýšenie základnej sadzby z titulu podlažnosti. Rozhodujúci je len počet podlaží.
Naposledy upravil jarus : 17.02.05 at 14:13
0 0
Načítať ďalšie

Sleduj porady, ktoré by vás mohli zaujímať