JAJA11 Registratúrny plán sa dá aj dopĺňať alebo upravovať, všetko musí ísť cez štátny archív, oni majú aj tlačivá takže aj keď niečo budeš mať na opýtanie, oni ti kľudne poradia, vraj sú dokonca ochotní aj prísť na inšpekciu do firmy, ak chceš. ak potrebuješ poradiť viac, napíš.
Čiže môžem rozumieť tomu tak, že
ak časom zistím, že som ten plán urobila zle, môžem urobiť zmenu a dať si ju schváliť v príslušnom archíve? A čo s vyraďovaním dokumentácie?[/quote]
Ahoj, JAJA11. Ak ti príslušný archív plán schválil, po uplynutí nejakej doby (napr. 1 rok) zistíš že je neaktuálny, resp. treba ho doplniť/zmeniť. Čo znamená, že nie Ty si ho urobila zle ale, že je potrebné ho aktualizovať. Zmneny predsa v podnikoch/organizáciách/spoločnostiach nastávajú relatívne často, je to prirodzený vývojový proces a tomuto procesu sú prispôsobované aj interné normy. Niektoré je potrebné zrušiť, niektoré doplniť, resp. zmeniť. Registratúrny poriadok a plán je jednou z nich. Tiež podlieha tým zmenám. Vypracovaný nový plán dám opäť schváliť a potom postupujem podľa neho dovtedy, kým je aktuálny. Po čase opäť prichádzajú zmeny.
Zamestnanci archívov sú však veľmi prístupní otázkam týkajúcich sa tejto oblasti a v maximálnej miere sú ochotní vysvetliť a poradiť (v minulosti to tak nebolo!). Je možné jednoznačne ti poradiť v tejto oblasti, dovoľ mi však poukázať na moju skúsenosť,
že vždy a všade je všetko inak.
Tzn., že ak ti jednoznačne poviem: vypracuj nový plán a daj si ho schváliť, v archíve ti môžu povedať, že to nie je potrebné, ak došlo, podľa ich úsudku, k nepodstatným zmenám. Alebo opačne. Vyraďovanie si ešte nerobila? Máš ešte všetky písomnosti od vzniku spoločnosti?