rickman Toľko veľa alebo toľko málo? Viem - zle. Tak od začiatku (pre všetkých, nie len pre Teba smith):
Moja predstava o Vašich účotvaniach je taká, že si jeden z Vás vezme šanón, sadne k počítaču, nahadzuje veci a snaží sa zistiť, čo sa vlastne stalo - popárovať jednotlivé veci. (a teraz záleží u koho ako) vo väčšine prípadov nejaký doklad chýba a beháte za firmou, ktorú účtujete, nech dodá chýbajúce doklady. Vypisujete mzdové karty, vypočítavate odvody a robíte ďalších X vecí...
Tak? Do tejto témy by sa možno hodilo aj napísať, aký má každý z Vás pracovný postup (teda ak to nie je z kuchyne až príliš).
Vo všeobecnosti:
Predstava o práci externého účtovníka, ktorý nie je prítomný pri dianí vo firme, je asi taká ako opisuješ.
Vždy ma prekvapuje, aj keď na to by som asi mal už zvyknúť, keď klient príde napr. s dokladmi za 1/2 rok a chce výsledky do týždňa s poznámkou "... veď vy to iba nahádžete to počítača...."
To, že sa dostanú do toho povestného šanóna, zakladača pekne vytriedené, chronologicky uložené, podľa druhu... zaberie najviac času. Až potom príde na rad pátranie po podstate dokladov. Čo vlastne básnik chce povedať s tým-ktorým dokladom.
Samotné "nahadzovanie" do počítača je časovo najmenej náročná fáza práce. Nahadzovanie som zámerne dal do úvodzoviek, totiž nestačí poznať účtovnícky program. Program neúčtuje namiesto účtovníka. To každý účtovník musí vedieť sám, čo kam účtovať.
Asi toľko v kocke.