Nastrašila ma totiž 1 účtovníčka, že treba to vyúčtovanie určite robiť - vraj treba ho robiť v prípade B, čiže ak peniaze berieme dopredu.
Ja si myslím, že tiež to nemá zmysel robiť žiadne vyúčtovanie, ale čo v takom prípade, ak nám zákazník uhradí menej alebo viac napr. o 4 Sk?
V tom prípade postupujeme tak, že ak uhradí viac (faktúru vystavím na sumu, ktorú uhradil), tak obdobie prepočítame a predĺžime o tú dobu. Ak uhradí menej, s obdobím nehýbeme, necháme obdobie tak, ako je uvedené na zálohovej faktúre.
-------------
Ale mám ešte predsa 1 problém, že ak si napr. niekto u nás objedná meno domény a zaplatí viac napr. o 10 Sk. Ako postupovať v tomto prípade? V tomto prípade nie je možné, aby som obdobie predĺžila, pretože to nie je v našej kompetencii, keďže peniaze preposielame hlavnému správcovi domén.
Riešila som to tak, že tých 10 Sk som dávala do príjem ostatné, ale neviem, či je to v poriadku, keďže je to tiež robené formou zálohovej faktúry?
Poraďte mi, prosím.
ďakujem