Čítam stále čo najviac manažérskych kníh, aby som prišla na tú dôležitú ideu: AKO ĎALEJ ALE BEZ CHÝB. Zaujala ma kniha od amer.autora Kotlera: 10 najväčších chýb market.manažérov Vyd.Prada -ale stojí tuším okolo 300,-Sk. Takže toto píšem z pamäte lebo som ju zatiaľ len prelistovala:
10.SMRTEĽNÝCH CHÝB MARKETINGOVÝCH MANAŽÉROV:
1.neobklopenie sa schopnými ľuďmi, nemotivacia zamestnancov,
2.slabý výskum trhu, slabý výskum nového produktu,
3.slabý benchmarking - výskum konkurencie a nesprávne určenie konkurenčných firiem.
4.reklama bez dôsledného market.výskumu, podrobného a dôvodného plánu a kontroly úspešnosti
5.slabé sledovanie vývoja produktu na trhu, produkty s nízkou návratnosťou, zle plánované produkty a produkty bez plánu.
6.nevyužívanie softvéru riadenia, nedostatočné využitie nových technológií a internetu
7.slabá alebo žiadna kontrola kvality a kvality manažmentu na všetkých stupňoch firmy.
8.nedôsledný výskum potrieb zákazníka a zákazníckeho pohľadu na prednosti produktu
9.neriadenie sa podľa spokojnosti zákazníkov t.j. firma nie je dôsledne zameraná na spokojnosť klientov a klient nie je na 1.mieste.
10.nevyužívanie najnovších štýlov predaja.
Na Slovensku dopĺňam možné dôvody problémov vo firmách aj o robenie všetkého sám a zaznávanie lojality a produktivity zamestnancov a bordel v účtovníctve a nedostatočná kvalita a poriadok v administratíve teda v takzv.zbytočných paieroch, nesledovanie cash flow, chýbajúce štatistiky a softvér na štatistický nadľad nad firmou a vnútorné prieskumy na všetkých stupňoch riadenia a výroby s porovnaním v čase, chýbajúci alebo nekvalitný reporting v rámci firmy.
Čo môžete doplniť Vy ??? čo si myslíte? Ja hľadám ďalej.Všetkých zdravím a prosím aj naďalej o support.