Zavrieť

Porady

ofotené bločky??

dobrý deň, chcela by som sa opýtať, či si v JÚ môžem ofotiť niektoré bločky(VPD), ktoré "strácajú farbu". môžem potom založiť takéto ofotené bločky?
Usporiadat
ajacik ajacik

ajacik je offline (nepripojený) ajacik

robím to, čo ma baví a zarábam pri tom ťažké prachy :) ...viac
Pozrela som vyhlášku č. 55/1994 o spôsobe vedenia evidencie tržieb ERP (snád si myslela toto).
nič sm tam ale nenašla

ak si myslela iný zákon, daj mi prosím vedieť
0 0
Manual Manual

Manual je offline (nepripojený) Manual

ajacik
Pozrela som vyhlášku č. 55/1994 o spôsobe vedenia evidencie tržieb ERP (snád si myslela toto).
nič sm tam ale nenašla

ak si myslela iný zákon, daj mi prosím vedieť
A ani nenajdeš, lebo zákon poslanci schválili tak, že účtovník môže aj za 2 svetovú vojnu. Aj keď Ti dá prázny papierik z ERP asi nie je postihnuteľný. Ale Ty pred kontrolou dokazuj, je to na zaplakanie. Ja osobne nič nefotím. Ak sa má niečo stať, nech sa stane.
0 0
Tweety Tweety

Tweety je offline (nepripojený) Tweety

Manual
A ani nenajdeš, lebo zákon poslanci schválili tak, že účtovník môže aj za 2 svetovú vojnu. Aj keď Ti dá prázny papierik z ERP asi nie je postihnuteľný. Ale Ty pred kontrolou dokazuj, je to na zaplakanie. Ja osobne nič nefotím. Ak sa má niečo stať, nech sa stane.
Ak by sme všetko fotili, nezostal by nám čas na účtovanie a rátanie daní.:p
0 0
pedantmk pedantmk

pedantmk je offline (nepripojený) pedantmk

aj ja sa rád vyjadrím k téme aj ako podnikateľ aj ako servisný technik na ERP:
Papierové pásky do pokladne:
-je ich viac druhov a každé inej kvality,pri dvojitých páskach blednú druhé strany,blednú celé intusové pásky (bez použitia farbiacej pásky) a hlavne blednú bločky z termotlačiarní (EURO pokladne a iné)
Certifikáty:
-sú vydávané aj na základe technickej normy-elektrotechnický stav a vyhlášky 55 z r.1994 avšak musia byť dátumovo platné iba pri predaji pokladne výrobcom-predajcom,takže po prejdení doby platnosti certifikátu sa tu stráca prepojenie na prípadné aktualizácie uvedenej vyhlášky

V zákonoch sú stanovené lehoty na uchovávanie bločkov aj na povinnosti vystavovateľov bločkov.Paradoxne sa kontrolujú najmä tí poslední,čiže uchovávači (jednoduchšie ovládatelní,zvládnutelní a pokutovatelní).
Naviac ak dôjde k novelizácii vyhlášky,vystavovatelia budú mať stále certifikát,aj keď po dobe platnosti (platnosť je pre predajcu pokladne),a nebudú musieť na novelizáciu reagovať nijakou zmenou vystavovania bločkov,pokiaľ to nebude uvedené inak,lebo budú mať pokladňu stále certifikovanú.
Ja osobne a mnoho ľudí sa prikláňam k obyčajnému prefocovaniu miznúcich bločkov.
V zákone nie sú stanovené skladovacie podmienky pre uchovávanie bločkov.
Rozumné je si ich prefotiť a hlavne aby tam bolo vidieť firmu a čislo dokladu.
A ak by mala s tým kontrola problém,ja ako uchovávač som zákon dodržal-uchoval som bloček po dobu určenú zákonom a naviac som si ho prefotil,aby bol jeho obsah zistiteľný.Ak s tým budú mať problém,odporučil by som ich na vystavovateľa bločku,ktorý(keď už nedodržal zákon tak,aby bloček vydržal stanovenú zákonnú dobu) je zo zákona povinný uchovávať kontrolnú pásku po zákonom stanovenú dobu,aby si dôveryhodnosť bločku overili.
Už len dúfam,že tie doby sú stanovené rozumne,lebo inak nevidím ani ja východisko.
Inak aj keby sa novelizovala vyhláška o RP,stále musíme ovládať všetky zákony s tým súvisiace:
-DPH a rozpis dph na bločku
-OZ a definícia názvu tovaru
niektoré pokladne majú na to len 12 znakov !
("za.br.ze.120" - zapekaná brokolica so zemiakmi porcia 120g)
-ŽZ a úplnosť hlavičky bločku-čiže adresa sídla firmy,prevádzky firmy...
sám mám niekedy problém to zmestiť do 6 riadkov !
a to už nepíšem o tom,že po platnej novele stačí uviesť iba IČ DPH,DIČ nemusí byť,ale na osvedčení o DIČ je jasne napísané,kde sa musí uvádzať.
Na Slovensku je to tak a dlho bude.
Nie tak dávno som chcel odborné odpovede na prechod na rok 2000 v ERP a nič...neskôr každá kontrola po svojom-pokutovala !
A tak onedlho založíme novú tému EURO a budeme si tu vypisovať.
Inak na bločku bude musieť byť celková suma v SK aj v EURO,potom neskôr v EURO aj v SK a nezabudnime na dvojité cenovky-ale to len pár vecí na okraj.
To sa zase nahrešíme na niekoho........
0 0
radob1 radob1

radob1 je offline (nepripojený) radob1

Prikladám pohľad technika - utopistu (teda nie štátneho makroekonóma) k tejto problematike:
Načo sa zaviedli registračné pokladnice? Vraj, aby sa daňové úniky minimalizovali. Prečo zákonodarca hneď na začiatku nenariadil aj formu, ako majú vyzerať bločky, ktoré z registračných pokladníc majú vyliezať? Napríklad stačilo uviesť, aké údaje má bloček obsahovať, aby ho nebolo treba pečiatkovať z druhej strany, a akou technikou má byť vytlačený, aby po dvoch mesiacoch záznam nevybledol. Potom by registračné pokladnice s teplocitlivou páskou boli pre Slovensko nepoužiteľné.
Aké jednoduché, že? Lenže nič takého sa nestalo. Čo nie je zakázané, je dovolené, a tak by asi bolo vhodné, keby všetci obchodníci začali používať práve také registračné pokladnice, ktorých záznam by k 31.12. bežného roka úplne vybledol a stal by sa nečitateľným. My, chudáci živnostníci, by sme si aspoň mohli veľmi jednoducho "dopasovať" dane tak, aby sme nič tomuto hnilému štátu nemuseli naviac platiť...
Takže, odteraz nakupujeme len vtakých obchodoch, čo im páska z reg. pokladne čo najrýchlejšie vybledne. Obchodníci, starajte sa, aby ste mali dostatok zákazníkov!!!
0 0
gu100 gu100

gu100 je offline (nepripojený) gu100

jeden detail ku vsetkym co som cital..

v ziadnom zakone nie je napisane, ze sucastou danoveho dokladu musi byt peciatka dodavatela plati to tak vo vecsine svete, ze peceiatka nic neznamena myslim, ze sko dolezitejsi je podpis ako peciatka...
konieckoncov, aj telekomunikacny operator Vam dava fakturu a je na nej peciatka, ktora je ulozena v elektronickej forme, aj s podpisom neviem si predstavit, ze by ten clovek sedel a podpisoval a peciatkoval X tisic faktur denne takze peciatka nie je dolezita, dolezite su identifikacne a ine predpisane udaje...

peciatka moja, na doklade z ERP mi zabezpeci, ze tento doklad viem prisudit k urcitej firme.. ak ste firma vofirme (napr. FO zriadila PO a FO postupne rusi, tak pri uctovani nie je problem rozlisit nahodou zablidle bloky.. to sa tyka aj uctovnikov, ktori uctuju viac firiem.. nahodou sa vam rozsype sanon s pokladnou. a co teraz.. ktory blok ku ktorej firme? jednoznacne ta moja peciatka na druhej strane je dobra vec.. a vlastne, u nas vo firme sa este aj kazdy blok podpise, ze ho veduci videl, je schvalený ním, a zaroven sa tam napise, na co konkretne to islo... ak mate na firme 10 aut, a idete tankovat PHM, tak tam napisem, ze co kolko coho a na ake auto.. a to iste aj s nahradnymi dielcami... aby bolo jasne, aj pre uctovnika, nie iba pre pokladnika, o com to je ten blok a k comu ho priradit...
a je to tak trosku aj alibizmus.. mozem povedat, ved veduci mi ho podpisal, vie o tom

co sa tyka kvality pasok... problem je v paske,kvalite papiera, teda pri tych co su termotransferove.. pri ihlickovych tlaciarnach je problem v dostatocnom nafarbeni tlaciarenskej pasky (farba ako v peciatkach)... ak dodrzite podmienky skladovania a archovacie, tak ten papier termotransferovej tlaciarne vydrzi dost dlho.. ale kto vie, ako ho skladoval ten co mi ten doklad vydal? kde mam zaruku, ze nekupil dve krabice pasok v akcii a uz ich pouziva pet rokov, ved su este stale OK?
certifikat na pokladnice neposudzuje kvalitu papiera, iba sleduju, ci boli dodrzane technicke poziadavky na bezpecnost udajov, (ne)moznost ich upravy, sleduje napocty (algoritmus) GTx, a zakladu dane a ostatne veci, ci tlaci pasku a kopiu (a nie akym sposobom, tlaci to tak ako to ma? tak je to OK).. certifikacia sa nezaklada na tom, zeby sledovali, ci ten papier vydrzi alebo nie , to je ale smola, a to je smola zakonodarcov, lebo nieco schvalili, ale nedomysleli celkom...

to, aby mi dodavatel vydal nahradny doklad, tak tomu neverim ze niekto uspeje mozno raz,dva krat.. ale potom nie, lebo dodavatel sa nebude s tym zaoberat... rozmotat pasku, najst doklad, okopirovat, podpisat (aj overit?), zmotat pasku.. nieeeeee, dakujem

a skenovat kazdy doklad? ano, to je dobry napad.. ale mozno, ak mate tak do 50 dokladov za mesiac.. inak dakujem, neprosim... a kopirovat a overovat je tiez o nicom...
(poznamka pre tych, co sa pytali ci to skenovat ako fotografiu).. ak to skenujete aj ciernobielo, vzdy sa Vam to ulozi do obrazoveho formatu (ako fotka).. to co sa pyta, tak je kvalita.. ciernobielo/odstiene sedej/fotka (teda PLNOFAREBNA kopia)... je to o kvalite a velkosti suboru...
dalsia moznost je skenovat ako PDF, ale to nevedia vsetky skenery...


zostava nam teda iba kopirovat? co ja viem ale asi ano, nic ine ma nenapada...


(... a mozno sa mylim... ale co ked nie?)
0 0
Zita5 Zita5

Zita5 je offline (nepripojený) Zita5

Nech robíme čokoľvek, má nám záležať na tom, čo robíme, nie na tom, či nás niekto vidí. Cicero ...viac
Daňový úrad klientovi vyhodil bloky z tankovania z dôvodu vyblednutia textu, priam zmiznutia .Boli z roku 2005. Ofotené boli , ale nebolo to uznané , nemali to s čím porovnať .


Uvádzam to ako čerstvú skúsenosť z práve skončenej DK u klienta .
0 0
Palino Palino

Palino je offline (nepripojený) Palino

Zita5
Daňový úrad klientovi vyhodil bloky z tankovania z dôvodu vyblednutia textu, priam zmiznutia .Boli z roku 2005. Ofotené boli , ale nebolo to uznané , nemali to s čím porovnať .


Uvádzam to ako čerstvú skúsenosť z práve skončenej DK u klienta .
A práve to je ten problém, že teraz by som si nevedel predstaviť ani reklamovať u dodávateľa, lebo aj keď mám fotokópiu, ako mu dokážem, že ide práve o ten doklad, ktorý vybledol a nemá ho ešte aj niekto iný v účtovníctve?
0 0
Zita5 Zita5

Zita5 je offline (nepripojený) Zita5

Nech robíme čokoľvek, má nám záležať na tom, čo robíme, nie na tom, či nás niekto vidí. Cicero ...viac
Najväčší problém je ten , že to nevieme nijako doriešiť .........bez zásahu vyšších inštitúcii .
0 0
Sabety Sabety

Sabety je offline (nepripojený) Sabety

Môžeme tu o tom rozprávať aj dva roky a nedospejeme k ničomu, lebo nemáme v tomto oporu v zákone. Myslím si, že najlepšie by bolo podať žiadosť o stanovisko na DR, ktoré je povinné na naše dotazy odpovedať a potom sa tohoto stanoviska držať.
0 0
bulnova bulnova

bulnova je offline (nepripojený) bulnova

Problém s blednúcimi bločkami mám tiež. Žiadala som odpoveď od oboch DÚ
aj daňového riaditeľstva v Prešove. Povedali, že o tom probléme sa vie a rieší sa. Žiaľ, na papieri nemám nič. Odmietam fotiť doklady - zase až toľko času
nemám . Pri kontrolách tie doklady zase až celkom čisté neboli. Kontrolujú sa
prevažne posledné roky. Mám klientov, ktorí platia dane, kontrole som počas celej doby k dispozícií, takže mám možnosť ich pochybnosti vyvrátiť.
0 0
sybila3 sybila3

sybila3 je offline (nepripojený) sybila3

No ja som tie bločky fotila, lenže keď sú bledšie tak ich kopírka odfotí nečitateľne, takže to nemá význam.
0 0
ANNA ANNA

ANNA je offline (nepripojený) ANNA

Oprašujem túto tému a zasielam Vám vyrozumenie z DU:

Váš dopyt:

Ako firma často nakupujeme v hotovosti. Dokladom o zaplatení je blok z registračnej pokladnice. Veľa týchto blokov je tlačených na termo páske. Problém je, že po čase tlač vybledá a doklad sa stáva nečitateľným. Ako zachovať dobu archivácie takéhoto dokladu a ako preukázať pri prípadnej daňovej kontrole jeho originalitu? Finančne našu spoločnosť zaťažuje fotenie takýchto dokladov, nakoľko mesačne ich máme pomerne veľa. Overenie takéhoto dokladu nie je možné, takéto overenia nám odmietajú vykonať. Pri nákupe nám odmietajú vydať opis s tvrdením, že ich registračná pokladňa má certifikát. Môžete mi poskytnúť usmernenie ako postupovať pri takýchto dokladoch? Ďakujem

Odpoved na dopyt c.8878

Dobrý deň,
na základe Vášho dopytu podaného prostredníctvom internetu Vám Daňové riaditeľstvo SR Banská Bystrica oznamuje nasledovné:
Podľa § 2 písm. i) zákona o dani z príjmov sa za preukazný výdavok považuje preukazný účtovný doklad vynaložený daňovníkom na zabezpečenie a udržanie príjmov. Pri absencii účtovného dokladu/ resp. jeho nečitateľnosti/ a nesplnení dikcie § 10 zákona č. 431/2002 Z.z. o účtovníctve v znení neskorších predpisov nie je možné výdavok vynaložený daňovníkom - považovať za preukazný. Za najschodnejšiu cestu, považujeme vyhotovenie fotokópii uvedených dokladov.
0 0
dracica dracica

dracica je offline (nepripojený) dracica

ANNA
Oprašujem túto tému a zasielam Vám vyrozumenie z DU:

Váš dopyt:

Ako firma často nakupujeme v hotovosti. Dokladom o zaplatení je blok z registračnej pokladnice. Veľa týchto blokov je tlačených na termo páske. Problém je, že po čase tlač vybledá a doklad sa stáva nečitateľným. Ako zachovať dobu archivácie takéhoto dokladu a ako preukázať pri prípadnej daňovej kontrole jeho originalitu? Finančne našu spoločnosť zaťažuje fotenie takýchto dokladov, nakoľko mesačne ich máme pomerne veľa. Overenie takéhoto dokladu nie je možné, takéto overenia nám odmietajú vykonať. Pri nákupe nám odmietajú vydať opis s tvrdením, že ich registračná pokladňa má certifikát. Môžete mi poskytnúť usmernenie ako postupovať pri takýchto dokladoch? Ďakujem

Odpoved na dopyt c.8878

Dobrý deň,
na základe Vášho dopytu podaného prostredníctvom internetu Vám Daňové riaditeľstvo SR Banská Bystrica oznamuje nasledovné:
Podľa § 2 písm. i) zákona o dani z príjmov sa za preukazný výdavok považuje preukazný účtovný doklad vynaložený daňovníkom na zabezpečenie a udržanie príjmov. Pri absencii účtovného dokladu/ resp. jeho nečitateľnosti/ a nesplnení dikcie § 10 zákona č. 431/2002 Z.z. o účtovníctve v znení neskorších predpisov nie je možné výdavok vynaložený daňovníkom - považovať za preukazný. Za najschodnejšiu cestu, považujeme vyhotovenie fotokópii uvedených dokladov.
Tak toto je typická odpoveď DRSR, to nemyslia vážne...
0 0
Zdeni Zdeni

Zdeni je offline (nepripojený) Zdeni

No, super, len zabudli povedať, že s čím ich budú porovnávať, s čístým papierom?
0 0
dracica dracica

dracica je offline (nepripojený) dracica

Viete čo by som spravila??? poslala by som to na MFSR ešte raz neskúsite to Anna ???
0 0
tinaM tinaM

tinaM je offline (nepripojený) tinaM

Pri absencii účtovného dokladu/ resp. jeho nečitateľnosti/ a nesplnení dikcie § 10 zákona č. 431/2002 Z.z. o účtovníctve v znení neskorších predpisov nie je možné výdavok vynaložený daňovníkom - považovať za preukazný. Za najschodnejšiu cestu, považujeme vyhotovenie fotokópii uvedených dokladov.[/quote]


Ale veď pokiaľ mám v účtovníctve kópiu dokladu, tiež porušujem zákon o účtovníctve. Tým pádom sme dostali nepriamy súhlas bez problémov zakladať fotokópie dokladov.
0 0
pedantmk pedantmk

pedantmk je offline (nepripojený) pedantmk

Zita5
Daňový úrad klientovi vyhodil bloky z tankovania z dôvodu vyblednutia textu, priam zmiznutia .Boli z roku 2005. Ofotené boli , ale nebolo to uznané , nemali to s čím porovnať .


Uvádzam to ako čerstvú skúsenosť z práve skončenej DK u klienta .
Akože nemajú s čím porovnať.
Vystavovateľ bločkov ich musí archivovať po dobu stanovenú zákonom,
tak nech si pozrú u nich kontrolnú pásku.

A vraj bez problémov zakladať fotokópie dokladov.
Jeden povie tak, druhý tak a tretí príde na kontrolu.
Naposledy upravil pedantmk : 18.01.07 at 15:57
0 0
hana57 hana57

hana57 je offline (nepripojený) hana57

Viete teraz si vsetci napiseme pisomnu ziadost, na DR aby nam toto rozhodnutie poslali ako list s razitkom a podpisom, dame si to zaramovat a ked pride danova kontrola, tak ked budu mat pripomienky, tak im dame k nahliadnutie oznamenie od DR a nech to idu rozpravat tam.
Alebo preco by sem dokazovali, ze ta fotokopia nie je prave kopia toho bieleho papiera, a nech si to vyskusaju oni dokazat, ved maju moznost nahliadnut do papierov tak nech hladaju ci to nahodou nema este niekdo v papieroch, pokial ja mam ciste svedomie a viem, ze som to prefotila z originalu a ten je sice len papierom ale je tam, nemam sa coho bat.
Ja osobne prefocujem hned tie doklady, ktore viem, ze vybledaju. Ale to sa da ak robite ucto priebezne a nie za cely rok naraz, to potom aj polovica dokladov ide do kosa.
Majte sa krasne.
0 0
mysimis mysimis

mysimis je offline (nepripojený) mysimis

obyčajný človiečik
Som po práve čerstvej DK a tiež sa jednalo o doklad z r. 2004 - vývoz tovaru, zdokladovaný, ale bohužial doklad vybledol. Pani kontrolórka nám prikázala, aby sme jej dokázali, že ten tovar bol vyvezený a aby sme požiadali buď odberateľa alebo colný úrad o vyhotovenie kópie dokladu. Všetko sme splnili, doklad sme doniesli a vtedy nám "vysvetlila", že ona tú fotokópiu neuzná, lebo nemá originál. Vtedy sa môj kolega rozčúlil a ukázal jej originál dokladu, kde boli viditeľné akurát razítka - napriek tomu to neuznala.
0 0
Načítať ďalšie

Sleduj porady, ktoré by vás mohli zaujímať