Zavrieť

Porady

Kooperatíva a jej (ne)plnenie

Povinné zmluvné poistenie a aj havaríjne poistenie sme uzavreli v Kooperatíve. Pokiaľ sme nemali žiadny problém, tak bol kľud. V lete nám do auta spredu vrazilo iné osobné vozidlo - nedalo prednosť. Následne sme nahlásili poistnú udalosť na poisťovni, auto išlo na obhlidku a do servisu. Počas opravy boli ešte ďalšie obhliadky, lebo sa vyskytli závady, na ktoré sa pri prvej obhliadke neprišlo. Firma, ktorá robí pre Kooperatívu obhliadky, schválila všetky opravy a uznala ich. Kooperatíva však vystavila krycí list len na jednu tretinu sumy a ostatné sme museli zaplatiť my, keď sme chceli dostať auto zo servisu. Naša prvá osobná sťažnosť dopadla tak, že likvidátor sa ani neunúval s nami osobne stretnúť, ale poslal len akéhosi pracovníka pre styk s verejnosťou . Riaditeľ pobočky nám do telefónu povedal, že likvidátor určite postupoval podľa ich interných smerníc a on do toho nemôže zasahovať a odporučil nám odvolať sa. Likvidátor nám neskôr v telefonickom rozhovore povedal, že podľa neho ostatné opravy s havárijou nesúvisia a preto ich neuznal.
Chceme sa samozrejme odvolať, len by ma zaujímalo, či aj vy máte podobné skúsenosti s Kooperatívou, resp. s inou poisťovňou a ako to riešiť.
Usporiadat
Rozalka Rozalka

Rozalka je offline (nepripojený) Rozalka

Spoluvlastníčka "Prvého nitrianskeho medveďária" ...viac
AdrianaA Pozri príspevok
Povinné zmluvné poistenie a aj havaríjne poistenie sme uzavreli v Kooperatíve. Pokiaľ sme nemali žiadny problém, tak bol kľud. V lete nám do auta spredu vrazilo iné osobné vozidlo - nedalo prednosť. Následne sme nahlásili poistnú udalosť na poisťovni, auto išlo na obhlidku a do servisu. Počas opravy boli ešte ďalšie obhliadky, lebo sa vyskytli závady, na ktoré sa pri prvej obhliadke neprišlo. Firma, ktorá robí pre Kooperatívu obhliadky, schválila všetky opravy a uznala ich. Kooperatíva však vystavila krycí list len na jednu tretinu sumy a ostatné sme museli zaplatiť my, keď sme chceli dostať auto zo servisu. Naša prvá osobná sťažnosť dopadla tak, že likvidátor sa ani neunúval s nami osobne stretnúť, ale poslal len akéhosi pracovníka pre styk s verejnosťou . Riaditeľ pobočky nám do telefónu povedal, že likvidátor určite postupoval podľa ich interných smerníc a on do toho nemôže zasahovať a odporučil nám odvolať sa. Likvidátor nám neskôr v telefonickom rozhovore povedal, že podľa neho ostatné opravy s havárijou nesúvisia a preto ich neuznal.
Chceme sa samozrejme odvolať, len by ma zaujímalo, či aj vy máte podobné skúsenosti s Kooperatívou, resp. s inou poisťovňou a ako to riešiť.
PRE POISŤOVŇU SI ZAUJÍMAVÁ LEN DOVTEDY, KÝM ŤA MôŽU PUMPNÚŤ. Ak majú platiť oni, to je zlý sen ... pritom chceš len to, čo ti podľa poistnej zmluvy patrí
0 0
Menej reklamy? Zaregistrujte sa! - Žiadne vyskakovacie reklamy!
anklar anklar

anklar je offline (nepripojený) anklar

Anklar
Dobrý deň prajem.
Rada by som poprosila o vysvetlenie, čo v ľudskej reči znamená "vinkulácia poistného plnenia v prospech (hocijakej lízingovky)".
SLEX , cudzieslova, Synonymicky slovnik - nepomohol. Ó, keby to mohlo byť ešte dnes!
0 0
Pepa Pepa

Pepa je offline (nepripojený) Pepa

vinkulovať - peňaž. obmedzovať, obmedziť disponovanie (peniazmi), viazať vklad
0 0
Zoltán Kovács Zoltán Kovács

Zoltán Kovács je offline (nepripojený) Zoltán Kovács

človek, príliš dôverčivý, a niekedy aj idealista, ktorý verí v dobro človeka ...viac
Inak povedané, pri poistnom plnení peniaze nedostaneš ty ale leasingová spoločnosť.
0 0
STRELEC STRELEC

STRELEC je offline (nepripojený) STRELEC

[quote=AdrianaA;580398]
.....
Chceme sa samozrejme odvolať, len by ma zaujímalo, či aj vy máte podobné skúsenosti s Kooperatívou, resp. s inou poisťovňou a ako to riešiť.[/]
Kooperatíva má dobré ceny a to nielen u PZP, ale zas na druhej stane nielen v NR máte problémy s ich plnením. Rovnaké je to aj v PO, tj. je to zrejme celofiremná stratégia. Pri preverovaní poistnej udalosti sú až príliš prísni a dôslední.
Veľa šťastia!

PS: V Prešove existuje firma. Je za ňou bývalý skúsený pracovník Slov. poisťovne. Táto firma vymáha za klienta poistné plnenia do rámca zákona. Odmenu požaduje len z čiastky získanej nad rámec pôvodného plnenia poisťovne. Nehovorí to za všetko???
Nemáte obdobnú firmu niekde bližšie ako je PO?
0 0
anklar anklar

anklar je offline (nepripojený) anklar

Anklar
Pepa Pozri príspevok
vinkulovať - peňaž. obmedzovať, obmedziť disponovanie (peniazmi), viazať vklad
Ďakujem za odpoveď. To som našla v cudzích slovách. Nepomohlo preto, lebo mi nevysvetlilo vzťahovosť.
0 0
anklar anklar

anklar je offline (nepripojený) anklar

Anklar
smith Pozri príspevok
Inak povedané, pri poistnom plnení peniaze nedostaneš ty ale leasingová spoločnosť.
Ďakujem za vysvetlenie - toto je tá vzťahovosť.
0 0
Ofélia Ofélia

Ofélia je offline (nepripojený) Ofélia

Kooperatíva ma povesť najproblemovej poisťovne od roku 2005, hlavne čo sa týka ZP automobilov. V r. 2004 sa stali v autoservisoch v SR neplatiči . Autoservisy odmietli opravovať auta ktoré boli poistené v kooperatíve. V decembri roku 2004 porobili ľuďom životné poistenia+ poistenie na auto ( že vraj výhoda a získali ocenenie naj poisťovne, lebo takýmto ťahom sa snažili vyplatiť autoservisy) a v januári 2005 ľudia ŽP rušili ( zistili nevýhody), potom sa od nich odtrhla kapitol brokerská spoločnosť, tí od nich pýtali mnoho milónov............čo to všetko znamená. že kooperatíva má už dlhšiu dobu finančné problémy a myslím si, že na súde nepochodíte. Nechápem jedno prečo ste súhlasili aby na krycom liste do servisu bolo len časť skutočnej sumy?? Vždy na krycí list sa udáva suma znížena o spoluúčasť.
0 0
preboha preboha

preboha je offline (nepripojený) preboha

ak chceš profesionálnu radu z prvej ruky ozvi sa
0 0
pslavuska pslavuska

pslavuska je offline (nepripojený) pslavuska

AdrianaA Pozri príspevok
Povinné zmluvné poistenie a aj havaríjne poistenie sme uzavreli v Kooperatíve. Pokiaľ sme nemali žiadny problém, tak bol kľud. V lete nám do auta spredu vrazilo iné osobné vozidlo - nedalo prednosť. Následne sme nahlásili poistnú udalosť na poisťovni, auto išlo na obhlidku a do servisu. Počas opravy boli ešte ďalšie obhliadky, lebo sa vyskytli závady, na ktoré sa pri prvej obhliadke neprišlo. Firma, ktorá robí pre Kooperatívu obhliadky, schválila všetky opravy a uznala ich. Kooperatíva však vystavila krycí list len na jednu tretinu sumy a ostatné sme museli zaplatiť my, keď sme chceli dostať auto zo servisu. Naša prvá osobná sťažnosť dopadla tak, že likvidátor sa ani neunúval s nami osobne stretnúť, ale poslal len akéhosi pracovníka pre styk s verejnosťou . Riaditeľ pobočky nám do telefónu povedal, že likvidátor určite postupoval podľa ich interných smerníc a on do toho nemôže zasahovať a odporučil nám odvolať sa. Likvidátor nám neskôr v telefonickom rozhovore povedal, že podľa neho ostatné opravy s havárijou nesúvisia a preto ich neuznal.
Chceme sa samozrejme odvolať, len by ma zaujímalo, či aj vy máte podobné skúsenosti s Kooperatívou, resp. s inou poisťovňou a ako to riešiť.
Mohli by ste mi povedať ako sa volá tá prešovská firma na vymáhanie poistného plnenia?? Alebo ako sa ku nej dostanem?? Zišlo by sa mi to. Ďakujem
0 0
preboha preboha

preboha je offline (nepripojený) preboha

likvid car
0 0
lkaplan lkaplan

lkaplan je offline (nepripojený) lkaplan

Dobry den chcem sa spytat aku dobu ma poistovna na likvidaciu poistnej zmluvy pri PZP. Bol som poškodeny pri autohavarii a už mesiac som nedostal konkretnu odpoved kedy mi budu vyplatene peniaze,asi len taku že toho maju velmi vela a nevedia kedy ma vyplatia. Ten kto do mna narazil mi dal č.PZ a tým jeho starosti končia,ja som behačky,vybavovačky,kopec telefonatov a nič.Už ma to asi stalo viac penazí ako dostanem. Aj to neviem kedy. Dakujem za odpoved. Jedna sa o poistovnu KO Operativa
0 0
wolf74 wolf74

wolf74 je offline (nepripojený) wolf74

Aj my sme poisteny v Kooperative, pri kupe auta v bazari uzatvorili snami zmluvu. Pred mesiacom som mala havariu- ja som vinnicka, a mam taky problem, ze poistovna nechce vyplatit poskodenemu celu skodu. Rozdiel si pozaduje odomna. Teraz sa pytam, ma na to narok, alebo mu ma vyplatit poistovna celu sumu? Viem, ze poistovna najprv pozera na svoj zisk, ale co som sa dozvedela tu ma zaplatit poistovna. Lutujem poskodeneho, lebo naozaj nemoze zato, ale zas nechcem byt ta ktora zatiahne za kratsi koniec.
0 0
robin78 robin78

robin78 je offline (nepripojený) robin78

wolf74 Pozri príspevok
Aj my sme poisteny v Kooperative, pri kupe auta v bazari uzatvorili snami zmluvu. Pred mesiacom som mala havariu- ja som vinnicka, a mam taky problem, ze poistovna nechce vyplatit poskodenemu celu skodu. Rozdiel si pozaduje odomna. Teraz sa pytam, ma na to narok, alebo mu ma vyplatit poistovna celu sumu? Viem, ze poistovna najprv pozera na svoj zisk, ale co som sa dozvedela tu ma zaplatit poistovna. Lutujem poskodeneho, lebo naozaj nemoze zato, ale zas nechcem byt ta ktora zatiahne za kratsi koniec.
Ked sa skoda hradi z vasej zakonnej poistky, tak poistovna je mu zo zakona povinna uhradit realnu skodu. Od vas uz nema narok cokolvek vymahat, resp. z vasej strany je to len na baze dobrovolnosti.
0 0
Chobot Chobot

Chobot je offline (nepripojený) Chobot

robin78 Pozri príspevok
Ked sa skoda hradi z vasej zakonnej poistky, tak poistovna je mu zo zakona povinna uhradit realnu skodu. Od vas uz nema narok cokolvek vymahat, resp. z vasej strany je to len na baze dobrovolnosti.
S týmto tvrdením nesúhlasím. Ak máš dôkazy pre svoje tvrdenie, tak ich predlož. Myslím si, že majiteľ práveže má nárok na náhradu škody, ktorú neuhradila poisťovňa. A čo je to reálna škoda?

Poisťovne pri PZP uhrádzajú škodu, ale pri zohľadnení amortizácie. To znamená, že ak nabúra niekto 10 ročnú felíciu a tej treba vymeniť dvere, ktoré nové stoja 15000 SKK, tak poisťovňa nepreplatí 15.000 ale z tej sumy odpočíta zníženie hodnoty pôvodných dverí za tých 10 rokov. Je to logické, pretože pri havárii sa poškodili tie staré dvere, ktoré nemali hodnotu 15.000. Majiteľ si môže zohnať iné 10 ročné dvere rovnakej hodnoty, vtedy by išlo o rovnocennú náhradu škody. Takto ide o zhnodnotenie súčiastky auta - za poškodené staré dvere dostane nové dvere - prečo by túto obnovu mala hradiť poisťovňa?

Alebo lepší príklad - nabúraš starú felíciu, ktorá má prehrdzavenú karosériu. Pri nehode sa úplne zničí karoséria a bude je treba vymeniť za novú. Prečo by mala poisťovňa hradiť celú novú karosériu, keď poškodená bola prehrdzavená ,ktorá nemala skoro žiadnu hodnotu? Takto by majiteľ auta zadarmo došiel ku generálnej oprave karosérie a mal by kvázi fungl nové auto. Toto nabádalo v minulosti na poistné podvody, kedy sa majiteľ takto starého auta dohodol s kamarátom, ktorý mu niekde mimo obce fingovane (zámerne) nabúral auto a poisťovňa vtedy uhradila celú opravu z poistky vinníka (kamaráta). Protio tomuto poisťovne zaviedli prísne opatrenia. Odvtedy mnohí hromžia na poisťovne, že sú chamtivé, ale myslím si, že je to práve naopak - chamtivý a nečestní sú ľudia, ktorí svojimi poisťovacími podvodmi donútili zaviesť takéto opatrenia poisťovní a vynútili si takéto správanie sa poisťovní.

To je ako keby si niekto kúpil 50 ročný 4 izbový dom, ktorý mu vyhorí. Nemôže predsa od poisťovne požadovať, aby mu zaplatila hodnotu nového 4 izbového rodinného domu!
Naposledy upravil Chobot : 20.10.08 at 09:11
0 0
Chobot Chobot

Chobot je offline (nepripojený) Chobot

wolf74 Pozri príspevok
Aj my sme poisteny v Kooperative, pri kupe auta v bazari uzatvorili snami zmluvu. Pred mesiacom som mala havariu- ja som vinnicka, a mam taky problem, ze poistovna nechce vyplatit poskodenemu celu skodu. Rozdiel si pozaduje odomna. Teraz sa pytam, ma na to narok, alebo mu ma vyplatit poistovna celu sumu? Viem, ze poistovna najprv pozera na svoj zisk, ale co som sa dozvedela tu ma zaplatit poistovna. Lutujem poskodeneho, lebo naozaj nemoze zato, ale zas nechcem byt ta ktora zatiahne za kratsi koniec.
V nadväznosti na môj predošlý príspevok - poisťovňa teda uhrádza škodu pri zohľadnení amortizácie - opotrebenia pôvodnej súčiastky. Tým ,že dostal novú súčiastku, tak rozdiel v cene musí niekto znášať. Ak to nie je ochotný znášať majiteľ, lebo on súčiastku meniť nepotreboval, tak by mu to mal uhradiť ten, kto to spôsobil. Majiteľ preto celkom oprávnene žiada od teba uhradenie rozdielu ceny, pokiaľ nie je ochotný znášať to sám. Treba sa skúsiť s ním dohodnúť na nejakom kompromise. TReba argumentovať tým, že veď dostal nové diely na aute.

A v konečnom dôsledku si treba uvedomiť jeden dôležitý fakt - nehodu si spôsobila ty, teda si vinník nehody a tým pádom povinná nahradiť škodu. Na poisťovňu môžeš preniesť čast zodpovednosti (resp. poisťovňa preberá za teba len časť zodpovednosti na základe PZP), ale nie celú. Stále tam zostáva spoluúčať a prípadná tá amortizácia. Takže buďrada, že poisťovňa uhradní aspoň časť toho, čo si zavinila. Je preto nevhodné obviňovať poisťovňu, že ťa nekryje v plnej výške.

wolf74 Pozri príspevok
Viem, ze poistovna najprv pozera na svoj zisk, ale co som sa dozvedela tu ma zaplatit poistovna.
Tento argument je scestný. Áno, poisťovne pozerá na svoj zisk pretože poisťovňa nie je charitatívna organizácia aby rozdávala peniaze. Preto kryje len takú škodu, ktorú si poistený zazmluvnil. Keby poškodený mal havarijnú poistku, tak by dostal väčšiu náhradu. Tá ale stojí viac, než zákonná.
Naposledy upravil Chobot : 20.10.08 at 09:16
0 0
robin78 robin78

robin78 je offline (nepripojený) robin78

Chobot Pozri príspevok
Čo je to reálna škoda?

Poisťovne pri PZP uhrádzajú škodu, ale pri zohľadnení amortizácie. To znamená, že ak nabúra niekto 10 ročnú felíciu a tej treba vymeniť dvere, ktoré nové stoja 15000 SKK, tak poisťovňa nepreplatí 15.000 ale z tej sumy odpočíta zníženie hodnoty pôvodných dverí za tých 10 rokov. Je to logické, pretože pri havárii sa poškodili tie staré dvere, ktoré nemali hodnotu 15.000. Majiteľ si môže zohnať iné 10 ročné dvere rovnakej hodnoty, vtedy by išlo o rovnocennú náhradu škody. Takto ide o zhnodnotenie súčiastky auta - za poškodené staré dvere dostane nové dvere - prečo by túto obnovu mala hradiť poisťovňa?

To je ako keby si niekto kúpil 50 ročný 4 izbový dom, ktorý mu vyhorí. Nemôže predsa od poisťovne požadovať, aby mu zaplatila hodnotu nového 4 izbového rodinného domu!
Chobot, niet sa preco rozhohnovat, ja s tebou suhlasim. Len som odpovedal na otazku, ze ci ma narok od neho poskodeny vymahat ten rozdiel, ked mu skoda bola hradena z PZP. Je jasne, ze zvycajne poskodeny na tom aj tak doplaca, kedze poistovna mu vyplati v konecnom dosledku nizsiu sumu kvoli amortizacii.
0 0
bepo bepo

bepo je offline (nepripojený) bepo

Ten zákon je zle napísaný lebo 1. prečo by si mal poškodený sám zháňať 10 ročné dvere? Nech to urobí vinník alebo poisťovňa vinníka
2. ako sa reálne zhodnotí 10 ročné auto ak tam niekto dá nové dvere? Predá ho o to drahšie? Ja si myslím že zhodnotenie je tak nulové alebo sa blíži k nule takže reálne škoda je plná cena súčiastky, nie amortizovaná.
0 0
robin78 robin78

robin78 je offline (nepripojený) robin78

Chobot Pozri príspevok
V nadväznosti na môj predošlý príspevok - poisťovňa teda uhrádza škodu pri zohľadnení amortizácie - opotrebenia pôvodnej súčiastky. Tým ,že dostal novú súčiastku, tak rozdiel v cene musí niekto znášať. Ak to nie je ochotný znášať majiteľ, lebo on súčiastku meniť nepotreboval, tak by mu to mal uhradiť ten, kto to spôsobil. Majiteľ preto celkom oprávnene žiada od teba uhradenie rozdielu ceny, pokiaľ nie je ochotný znášať to sám. Treba sa skúsiť s ním dohodnúť na nejakom kompromise. TReba argumentovať tým, že veď dostal nové diely na aute.
Tiez som sa tento rok ocitol v pozicii poskodeneho pri autonehode a ked som sa v poistovni informoval, ze v pripade, ze poistne plnenie nepokryje naklady na opravu, ze zo zakona nemam narok vymahat tuto skodu od vinnika nehody.
0 0
zltalienka zltalienka

zltalienka je offline (nepripojený) zltalienka

k poistkám v kooperative, môj brat tam má poistené auto, mal aj nehodu a pokiaľ viem, vybavili to bez problémov naťahovačiek ...
0 0
Načítať ďalšie

Sleduj porady, ktoré by vás mohli zaujímať