oluska_1 Ahojte!
Tí, ktorí nemajú pozície, len nakupujú u partnerov spoločnosti, môžu byť v dvoch pozíciach: registrujú ďalších klientov, a tým si urýchľujú späť peniaze z nákupov, alebo, (a Ty si sa zrejme pýtal na týchto), neregistrujú nikoho, iba nakupujú. Znovu tu môžu nastať dve varianty: systém za nimi vsadí pozície ľudí, ktorí spolupracujú alebo iba takých, ktorí len nakupujú, atď. Podľa toho sa potom odvíja čas, kedy sa peniaze vrátia.
Preženiem to, lebo nikdy sa nedá presne povedať, kedy sa peniaze vrátia. Klient iba nakupuje, nerobí nič iné ako doteraz. Podľa dohodnutých rabatov u zmluvných obchodníkov sa mu tvorí pozícia, ktorá sa umiestni do zúčtovacieho systému a po naplnení klient dostane za 50,- € (ako rýchlo sa mu nazbiera 50,- € z rabatov?), nazbieraných z rabatov 450,- €. Keby mu prvých 450,-€ prišlo za sedem alebo za desať rokov, použije ich? Bude nakupovať aj o desať rokov? A ak sa tento mnou schválne prehnaný predpoklad bude zdať niekomu veľmi neskoro, tak znovu podotýkam, že pozície sú dedičné.
Ano, myslím presne takých, čo iba nakupujú a na ktorých to celé vlastne stojí (a podľa mňa aj padá). Logicky predsa, nemôžu všetci registrovať nových ľudí. Po určitom nasýtení trhu predsa budú členovia stále častejšie narážať na už registrovaných. Tak či tak, tá pyramída (to nehovorím pejoratívne!) bude vždy vyzerať tak, že ten najväčší obrat musia vytvoriť tí čo sú najnižšie, ktorí dostanú najmenej, aby bolo z čoho vyplácať tých hore.
Ja ale tvrdím, že tí čo sú najnižšie majú najmenšiu motiváciu nakupovať. Prečo? Lebo 450 € za 7 až 10 rokov ako píšeš, je podľa mňa veľmi málo.
To nie je biznis, to môžu využiť naozaj len ľudia, ktorí chodia trvale nakupovať len to TESCO, alebo HYPERNOVA preto, lebo by tam chodili či už LY je, alebo nie je. Tí čo chodia do Billa už majú smolu, keďže s LY zmluvu zrušila. To isté sa mimochodom hocikedy môže stať s TESCO, alebo HYPERNOVOU.
Tak či tak, tie peniaze, ktoré si "zarobila" - to sú peniaze, ktoré si fakticky požičala LY a oni ti ich po 7-10 rokoch vrátili.
Ja napríklad trvale nenakupujem v jednom obchode kombinujem všetky možné obchody, pretože ich mám častokrát "po ceste" a nebudem kvôli ušetreniu 30 cenov, chodiť inde, len preto, aby sa mi nazbieralo 450 € za 7 rokov. Rozumieš čo chcem povedať? Jednoducho ak som v meste a mám pred sebou Billu, nebudem chodiť 5 KM do Hypernovy kvôli 30 centom.
Ten čas, ktorý ušetrím tým, že nakúpim v tej Bille mi je vzácnejší než naháňanie 30 centov. Inokedy zase idem len do LIDL a urobím tam už celý nákup, lebo len tam majú omáčku Pesto s bazalkou a olivami, ktorú milujem,
za niekoľkonásobne menej peňazí než v LY registrovaných obchodoch.
Jednoducho to nie je také priamočiare a jednoduché ako to na papieri v LY kreslia.
A to nehovorím o NAY, čo je pomaly najdrahší obchod s elektronikou aký poznám. Dávnejšie som kupoval kameru za 19000 SKK cez internet, ktorú mali v NAY za 24000 SKK. Oproti nákupu cez LY som teda okamžite ušetril 5000 SKK - jednu tretinu toho, na čo by LY ľudia čakali 7 rokov...
Ideálny stav by bol možno taký, keby všetky obchody boli v LY - potom by sa šetrilo naozaj pri každom nákupe. Taký stav ale nebude nikdy.
Prevádzkujem internetový obchod - 1% zľavy viem dať klientovi prakticky okamžite, keby o to išlo - nemusím to preháňať cez LY.
Kto vie, nakoniec sa to možno vyvinie tak, že obchody budú vydávať za konkurenčnú výhodu to, že cez LY sa u nich nedá kúpiť a budú ponúkať členom LY zľavu 1% na počkanie mimo LY, aby si ich získali.
Vtedy možno pochopia, že vlastne len úverujú LY a zľavy môžu získať okamžite aj bez LY.
oluska_1 Poukážky sa už nemusia vymieňať v minimálnom množstve, vo viacerých mestách máme predajné miesta poukážok, kde si ich naši klienti priamo môžu vymeniť za € v takom množstve, v akom uznajú za vhodné (aj za 5,- €). Predajných miest neustále pribúda a príde čas, že už vôbec nebudú potrebné. Naše spoločenstvo je stavané na evidenciu nákupov pomocou cashback karty.
Toto beriem. Ak to bude len otázka toho, že vyberiem kartu, pokladníčka ju prečíta a zľava sa bude zbierať, nemám s tým najmenší problém. To mi je už potom jedno, kedy mi tie peniaze z nákupu vrátia. Vtedy budem LY používať rád - ale opäť - nie preto, aby som nakupoval v LY obchodoch - stále sa budem správať ako normálny spotrebiteľ - hľadať najlepšiu cenu pri najlepšej kvalite.
oluska_1 Ešte tam bola poznámka o tom, že v každom vidíš klienta spoločnosti. Nikto nie je povinný pomáhať iným, aby aj oni mohli dostať späť peniaze zo svojich nákupov. Nikto nemusí nikoho ďalšieho registrovať.
Problém je ten spôsob videnia, ktorý prezentuješ. Namiesto toho, aby si priznala, že jednoduch existuje určitá obrovská skupina ľudí, pre ktorú je to nevýhodné (ľudia, ktorí sú ďaleko od LY obchodov a ktorí nebudú registrovať, alebo už nemajú koho), tak blahosklonne hovoríš o tom, že "nikto nie je povinný pomáhať". Prosím ťa ako pomôže rodine s napnutým rozpočtom, ktorá nakupuje v miestnom CBA neregistrovanom v LY, to, že si nakúpia poukážky do Tesca vzdialeného 20 KM za polovicu svojho mesačného rozpočtu? To si naozaj myslíš, že je to efektívnejšie?
Problém vidím v tom, že vy jednoducho zatvárate oči pred tým, že pre niekoho je to nevýhodné. Keby ste to priznali, pôsobili by ste dôveryhodnejšie.
oluska_1 Ale momentálne nás je v spoločenstve registrovaných viac ako milión klientov, na Slovensku málo chýba do 150 tisíc klientov, začali sa registrovať klienti v Amerike.
Registrovať ešte neznamená aj nakupovať, ale to ti je predpokladám jasné. Takisto kto nakupoval cez LY pol roka, neznamená, že bude naveky.
oluska_1 Prečo tu stále podsúvate tým, čo tieto výhody využívajú, že ničomu nerozumejú a robia niečo zlé? Myslíte, že všetci, ktorí sú zaregistrovaní, sú "mimo reality" a iba ten Váš názor je ten najsprávnejší?
Ak sa to niekomu opláca, tak nech to využíva, to je prirodzené. Ale je zase prirodzené, že to my mnohí aj kritizujeme, keď vidíme, ako nekriticky pristupujete k LY a považujete ho za prospešný pre všetkých, aj keď to nie je pravda, ako som ukázal.
oluska_1 A prečo si Tesco aj Jednota registrujú svojich zákazníkov sami? Prečo nedajú túto možnosť aj nám? Túto možnosť, že ja pomôžem kamarátovi získať späť peniaze z jeho nákupov a aj ja mám z toho prospech, dáva iba naša spoločnosť.
Podľa mňa to nerobia preto, lebo to z ich pohľadu nemá zmysel. Zľavy sa poskytujú preto, aby si obchody získali viac klientov, ale čo získajú obchody tým, keď dajú tú zľavu LY, ktorá to potom rozdeľuje podľa vlastných princípov? Jednoducho to nemajú pod kontrolou - znižujú si zisk poskytovaním zľavy a ani nevedia prečo. Keby sa všetci zaregistrovali do LY, zrazu by to znamenalo, že ľudia sú zase tam kde boli - je jedno kde budú nakupovať, lebo všade to pôjde cez LY. Obchody sa pripravia o percentá zo zisku v prospech LY a nakoniec zistia, že marketingový efekt je nulový, lebo všetci budú v LY... jednoducho je to len živenie ďalšieho medzičlánku medzi obchodníkom a spotrebiteľom.
nakoniec aj tak budú musieť robiť sami marketing, aby presvedčili ľudí nech u nich kupujú, ale už budú mať na to menej peňazí, lebo 1% dávajú LY.
A tak možno zistia, že bude lepšie LY nechať tak a plošne znížiť ceny o 1%. Ľudia zrazu zistia, že síce inde nakupujú cez LY, ktoré im za x mesiacov vráti pár €, ale tu je nejaký obchod, ktorý im dáva nižšie ceny okamžite, takže LY im je zbytočné.