Nechcem robiť rozruch, ale na našom DU mi kontrolorky z DPH na tento problém povedali, že v žiadnom prípade nebudú akceptovať prázdne bloky, lebo k tej fotokopii sa môžte prilepiť hocijaký biely papier a tak orginál sa môže rozkopírovať po celej SR a všetci sa budeme vraj preukazovať "len fotokópiami". Nechceli súhlasiť ani s tým, že hneď pri ofotení a ešte čitateľnom originály by som ich spolu prilepila a jedným orazením cez oba bločky označila.
Vraj aby som si tú fotokópiu dala overiť u notárky (po osobnej návšteve mi bolo povedané, že takéto doklady neoverujú). Tak babo raď ?!?!?!?!
Rozhodla som sa nasledovať známu, ktorá písomne začala žiada dodávateľa, ktorý je uvedený na bločku z ERP, aby mi vystavil daňový doklad - vlastne opis dokladu z ERP, č. ...., zo dňa .... za čo ............ v sume ............ s rozpisom DPH. Možno sa to týka aj niekoho z Vás, ale nech píšu aj do úmoru, aspoň budú vystavovať poriadne doklady. Ja mám totiž doklady, ktoré už ledva prečítam a nie sú staré ani 2 mesiace.
Ten jej to vystavuje a čísluje nie do poradia ako vydanú faktúru, ale ako daňový doklad, ktorý čísluje presne s číslom z ERP a založí si ho tiež do knihy ERP.
Jedno je isté, miesto toho, aby sa jednoznačným príkazom nariadilo, aby bolo zakázané používanie takýchto "vybledujúcich pások", DU si medlí brucho a chechtajú sa všetci zákonodarci ako si to "podnikatelia vyriešia" medzi sebou (a verím, že bude to trma - vrma), lebo nie každý bude chcieť prejsť na iný druh ERP, ktorej páska tieto problémy nemá a nie každý "pochopí", že si jedného dňa bude musieť takýto výdavok pred daňovou kontrolou obhajovať.
No a to nehovorím, čo nás bude stáť poštovné. Preto som sa rozhodla, že raz za čas, keď sa mi nazbierajú takéto bloky od jedného dodávateľa, potom budem naraz pýtať nanovovystaviť doklady. Ale čo keď firma už bude zrušená.
Je mi do smiechu aj do plaču, keď si pomyslím, že okrem neustálych zmien, ktoré sú pomaly na dennom poriadku, sa budem ešte prehrabávať (alebo zákazník) vo všetkých dokladoch, aby som zaregistrovala, ktorý doklad ako rýchlo bledne.
Hlavne, že zákon hovorí, že sa musím postarať, aby účtovné doklady sa neznehodnotili.
Ak má niekto ľahší spôsob "uchovávania" daňových dokladov, ktoré vykazuje a o ktoré si znižuje daňový základ, uvítam to.
Pozn. Dotaz som dala aj na Komoru certifikovaných účtovníkov a hľa už 2 týždne čakám. Preto dúfam, že po mojom návrate z dovolenky ma bude čakať odpoveď, ktorú samozrejme uvediem v tejto téme.
Naposledy upravil Janca : 24.08.05 at 10:02