Martina ahoj, robila som dlho v jednej personalke, pri personalnom leasingu som bola od zaciatku, ked sa zacal v SR pouzivat. Takze podla mojich skusenosti z praxe je to nasledovne: Ak zamestnanca prenajmes /tzv. personalny leasing - docasne pridelenie zamestnanca § 58 Zk. prace/ musis mat zmluvy medzi zamestnancom a zamestnavatelom o docasnom prideleni, zmluvu medzi zamestnavatelom a uzivatelskym zamestnavatelom /kam ho pridelujes/. Sucastou tejto zmluvy moze byt dohodnuta provizia za prenajom zamestnancov. Ale nemusi. Neviem ci mate dohodnutu proviziu, alebo refakturujete len mzdove naklady s prislusenstvom. Od toho sa odvija aj ci fakturovat s DPH alebo bez DPH. Ak mate dohodnutu aj proviziu za prenajom, moze byt sucastou zmluvy medzi zamest.-elom a uziv. zamest.-lom alebo ju mozes mat osobitne. Ale na tom nejak nejzalezi. Dolezite je ci za prenajom zamestnancov beries proviziu alebo si ich len pozicala za ucelom spoluprace, resp. preto, ze ty ako zamestnavatel nemas pre nich pracu a uzivatl. zamestnavatel ju ma, alebo za ucelom dosiahnutia zisku. V 1. pripade fakturujes mzdove naklady s prislusenstvom bez DPH. v 2. pripade fakturujes vsetko s DPH vratane provizie. Ja som v jednej firme mala iba za ucelom spoluprace, fakturovala som mzdove naklady bez DPH, tu som potom este prepocitavala plnenia podla DPH co boli fakturovane s DPH a co boli bez DPH. A kratila som narok na odpoc. DPH. Ja ale myslim, ze v tvojom pripade ide o prenajom za ucelom zisku, co ja by som jednoznacne fakturovala s DPH /od 1.5.2004 podla zk. o DPH je kazdy prijem predmetom DPH - to je vseobecne, ale oslobodene to nie je, je to tvoja cinnost za ucelom dosiahnutia zisku, takze jednoznacne s DPH/. Mam k tomu aj nejkae vyjadrenia ak by si potrebovala este podrobne a presnejsie info, mozem ti to pripadne este pozriet, ale vseobecne je to takto, mam to odskusane v praxi. Na tuto problematiku nie je jednoznacny nazor ale ja to robim takto, cize ide o sluzbu - fakturujes vsetko s DPH.