Máme rovnaký problém. Došli nám v januári dve faktúry s preplatkami vystavené v januári:
1.od VSE je uvedený aj dátum dodania 31.12.2012
2. od SPP je uvedený len dátum vystavenia faktúry 15.1.2013, ale za obdobie 1.1.-31.12.2012.
Podľa môjho názoru sa nejedná o opravu základu dane, keďže nespĺňa ani jeden prípad podľa par. 25 a následne par.53.
Ide (podľa mňa) o par. 19 odsek 3 :
3) Ak sa dodanie tovaru alebo služby uskutočňuje čiastkovo alebo opakovane, považuje sa tovar alebo služba za dodanú najneskôr posledným dňom obdobia, na ktoré sa platba za opakovane alebo čiastkovo dodávaný tovar alebo službu vzťahuje s výnimkou podľa písmen a) až d) písmen a) až e).(!!!zmena nadobúda účinnosť 1. januára 2013!!!) Za čiastkové dodanie tovaru alebo služby sa považuje také dodanie tovaru alebo služby, ktoré predstavuje časť celkového plnenia, na ktoré je uzavretá zmluva. Za opakované dodanie tovaru alebo služby sa považuje dodanie rovnakého druhu tovaru alebo služby v opakovaných dohodnutých lehotách. Ak
a) je dohodnutá platba za čiastkovo alebo opakovane dodávaný tovar alebo službu inú ako v písmene b) za obdobie dlhšie ako 12 kalendárnych mesiacov, považuje sa tovar alebo služba za dodanú posledným dňom každého 12. kalendárneho mesiaca, až kým sa dodanie tovaru alebo služby neskončí,
b) sa služba s miestom dodania podľa § 15 ods. 1, pri ktorej je povinný platiť daň príjemca služby, uskutočňuje čiastkovo alebo opakovane počas obdobia dlhšieho ako 12 kalendárnych mesiacov a platba je dohodnutá za obdobie dlhšie ako 12 kalendárnych mesiacov, považuje sa služba za dodanú posledným dňom každého kalendárneho roka, až kým sa dodanie služby neskončí,
Tým pádom si myslím, že to nie je oprava základu dane (par. 53) a malo by to ísť do DP DPH za 12/2012. VSE by som dala do 12/2012. Akurát je problém s faktúrou SPP, na ktorej nie je uvedený dátum dodania, ale len vystavenia. SPP to má podľa mňa zle a mal by tam byť dátum dodania 31.12.2012. Ale ak to neopravia, musíme to uviesť v DP 01/2013. Mohlo by to tak byť?