Zavrieť

Porady

registracna pokladnica

Chcela by som sa opytat : minule ma pan trafikant prekvapil otazkou,ze vraj mu niekto povedal,ze sa nemusia do registracnej pokladnice nahadzovat casopisy a noviny.Bola som z toho dost prekvapena,lebo podla mojich vedomosti sa VSETOK tovar musi evidovat cez ERP. Je vsak mozne,ze mi nieco uniklo.Nema s tym niekto skusenosti prosim? Vdaka :-)
Usporiadat
Zita5 Zita5

Zita5 je offline (nepripojený) Zita5

Nech robíme čokoľvek, má nám záležať na tom, čo robíme, nie na tom, či nás niekto vidí. Cicero ...viac
ondrej1
Periodická tlač ne´musí byť evidovaná cez ERP.

Pozri Vyhlášku .........
http://www.porada.sk/downloads.php?do=file&id=260
0 0
FERNET FERNET

FERNET je offline (nepripojený) FERNET

Ahojte vsetci,

potreboval by som radu. Chcem si otvorit internetovy obchod so spotreb. elektronikou. Potreboval by som vediet ci je nutne aby som mal reg. pokladnicu resp. ci by ako doklad stacila faktura + zaruc. list.

toto som sa docital v zakone:
(1) Daňový subjekt,1) ktorého predmetom podnikania je predaj tovaru alebo poskytovanie služieb (ďalej len „subjekt“), používa od 1. januára 1995 na účely evidencie tržieb elektronickú registračnú pokladnicu s tlačiarňou2) (ďalej len „pokladnica“), a to vo všetkých svojich predajných miestach, v ktorých dochádza k úhrade v hotovosti. Uvedené sa nevzťahuje na subjekt, ktorý má v obchodnom registri vyznačený vstup do likvidácie alebo vyhlásenie konkurzu.

To znamena, ze ak budu peniaze platene inak ako v hotovosti teoreticky by som tu pokladnu mat nemusel.?? Som z toho jelen. Prosim poradte.
0 0
Zita5 Zita5

Zita5 je offline (nepripojený) Zita5

Nech robíme čokoľvek, má nám záležať na tom, čo robíme, nie na tom, či nás niekto vidí. Cicero ...viac
FERNET
Ahojte vsetci,

potreboval by som radu. Chcem si otvorit internetovy obchod so spotreb. elektronikou. Potreboval by som vediet ci je nutne aby som mal reg. pokladnicu resp. ci by ako doklad stacila faktura + zaruc. list.

toto som sa docital v zakone:
(1) Daňový subjekt,1) ktorého predmetom podnikania je predaj tovaru alebo poskytovanie služieb (ďalej len „subjekt“), používa od 1. januára 1995 na účely evidencie tržieb elektronickú registračnú pokladnicu s tlačiarňou2) (ďalej len „pokladnica“), a to vo všetkých svojich predajných miestach, v ktorých dochádza k úhrade v hotovosti. Uvedené sa nevzťahuje na subjekt, ktorý má v obchodnom registri vyznačený vstup do likvidácie alebo vyhlásenie konkurzu.

To znamena, ze ak budu peniaze platene inak ako v hotovosti teoreticky by som tu pokladnu mat nemusel.?? Som z toho jelen. Prosim poradte.

Pokiaľ by si mal všetky platby ako príjem na podnikateľský účet, v tom prípade nemusíš mať RP , ale ak by sa jednalo o predaj v hotovosti tak áno .

Je ešte možnosť taká , že ak by si predal niečo v hotovosti vystavíš na predaj faktúru , a možeš prijať úhradu v hotovosti na základe vystaveného príjmového pokladničného dokladu s tým, že do účelu platby napíšeš
" ÚHRADA POHĽADÁVKY číslo ........."
Naposledy upravil Zita5 : 15.05.06 at 09:33
0 0
veronikasad veronikasad

veronikasad je offline (nepripojený) veronikasad

ondrej1 Pozri príspevok
Periodická tlač ne´musí byť evidovaná cez ERP.
Podelí sa prosím niekto so skúsenosťami z praxe - štvrťročný platiteľ DPH predáva dennú tlač, kolky, telefonne karty. Ak to nebude "nahadzovať" do ERP, na základe čoho urobíte daňové priznanie DPH ? Musia sa robiť minimálne štvrťročné inventúry ?
Už som sa stretla v nov. stánkoch s tým, že mi odmietli vydať doklad z ERP napr. na daňové zákony s tým, že im to majiteľ zakázal. Ponúkali mi paragon, ten sa predsa používa len v prípade keď je ERP vyradená z prevádzky. Alebo sa mýlim?

---------
Veronika
0 0
betka betka

betka je offline (nepripojený) betka

Vyhláška MF SR o spôsobe vedenia evidencie tržieb ERP, par.2/t/1: Tlač, ceniny nemusíme evidovať cez ERP. Doklady z ERP vydávame iba na doplnkový tovar. Je dobré robiť inventúru mesačne.

2/t/1: Predajom tovaru predaj, ktorý sa vykonáva na základe oprávnenia na podnikateľskú činnosť, s výnimkou predaja:
1. cenín, lístkov mestskej hromadnej dopravy, telefónnych kariet, dennej a periodickej tlače,

Podnikateľ, kt. predáva noviny, časopisy a doplnkový tovar v novinovom stánku, predáva na základe zmluvy so Slov. poštou aj známky a kolky. Podľa zmluvy mu patrí % (2%..?) odmena z hodnoty mesačného odberu od pošty. Táto činnosť je oslobodená od dane, ako aj provízia z predaja týchto známok, cenín...
0 0
veronikasad veronikasad

veronikasad je offline (nepripojený) veronikasad

betka Pozri príspevok
Vyhláška MF SR o spôsobe vedenia evidencie tržieb ERP, par.2/t/1: Tlač, ceniny nemusíme evidovať cez ERP. Doklady z ERP vydávame iba na doplnkový tovar. Je dobré robiť inventúru mesačne.

2/t/1: Predajom tovaru predaj, ktorý sa vykonáva na základe oprávnenia na podnikateľskú činnosť, s výnimkou predaja:
1. cenín, lístkov mestskej hromadnej dopravy, telefónnych kariet, dennej a periodickej tlače,

Podnikateľ, kt. predáva noviny, časopisy a doplnkový tovar v novinovom stánku, predáva na základe zmluvy so Slov. poštou aj známky a kolky. Podľa zmluvy mu patrí % (2%..?) odmena z hodnoty mesačného odberu od pošty. Táto činnosť je oslobodená od dane, ako aj provízia z predaja týchto známok, cenín...
Betka,ďakujem za odpoveď. Mám klientov - stánkarov, ktorí ma tlačia do toho, že tlač nebudú blokovať, však aj iní to tak robia. Neviem si predstaviť robiť DPH len na základe evidencie tržieb, z ktorých sa denne platia faktúry a iné výdavky... Tiež som im hovorila o inventúrach, minimálne štvrťročných, moc sa im to nepáčilo ...

Prosím ešte o informáciu, ako sa z hľadiska DPH posudzujú parkovacie karty. Dodáva ich mestský úrad, v zmluve je nejaký rabat, doklad je bez DPH.

Ďakujem ešte raz.

---------
Veronika
0 0
Johanka Johanka

Johanka je offline (nepripojený) Johanka

veronikasad Pozri príspevok
Podelí sa prosím niekto so skúsenosťami z praxe - štvrťročný platiteľ DPH predáva dennú tlač, kolky, telefonne karty. Ak to nebude "nahadzovať" do ERP, na základe čoho urobíte daňové priznanie DPH ? Musia sa robiť minimálne štvrťročné inventúry ?
Už som sa stretla v nov. stánkoch s tým, že mi odmietli vydať doklad z ERP napr. na daňové zákony s tým, že im to majiteľ zakázal. Ponúkali mi paragon, ten sa predsa používa len v prípade keď je ERP vyradená z prevádzky. Alebo sa mýlim?

---------
Veronika
Nie všetci platitelia DPH sú povinní používať ERP a nemajú problém zdokladovať svoje zdaniteľné plnenia. V inej téme je rozobrané prečo nemusí dodávateľ za každú cenu vystavovať doklad s názvom "faktúra".

Ak nie je povinnosť evidovať tržby prostredníctvom ERP, je určite lepšie dávať zákazníkom "paragón" so všetkými náležitosťami, ktoré požaduje definícia účtovného dokladu ako celkom nič (aj keď neviem, či sa dá za periodickú tlač považovať niečo, čo vychádza raz za rok).
0 0
veronikasad veronikasad

veronikasad je offline (nepripojený) veronikasad

Johanka Pozri príspevok
Nie všetci platitelia DPH sú povinní používať ERP a nemajú problém zdokladovať svoje zdaniteľné plnenia. V inej téme je rozobrané prečo nemusí dodávateľ za každú cenu vystavovať doklad s názvom "faktúra".

Ak nie je povinnosť evidovať tržby prostredníctvom ERP, je určite lepšie dávať zákazníkom "paragón" so všetkými náležitosťami, ktoré požaduje definícia účtovného dokladu ako celkom nič (aj keď neviem, či sa dá za periodickú tlač považovať niečo, čo vychádza raz za rok).
Pre niektorých "nemusím blokovať" znamená hodiť peniaze do šuflíka. Netrvám na vystavovaní dokladov za každú cenu, chcela som len vedieť názor iných na spracovanie podkladov k DPH.

-----------
Veronika
0 0
Zita5 Zita5

Zita5 je offline (nepripojený) Zita5

Nech robíme čokoľvek, má nám záležať na tom, čo robíme, nie na tom, či nás niekto vidí. Cicero ...viac
Len pozor na stánkarov , dokážu narobiť skutočne chaos v predaji novín a časopisov . Najlepšie je ak sa tržby nahadzujú cez RP .......vravím ,že najlepšie ....ale stane sa, že aj umyselne zabudnú nahodiť .....a potom dodavateľská fa - remitenda-dobropis - a skutočnosť je niečo hrozné to dávať do hromady , aby to sedelo .Viac než isté sú aj prípady , že do odpočtu uplatní nákup a predaj sa niekde stratí ...teda povinosť voči štátu ...

To je môj názor a skúsenosť .
0 0
veronikasad veronikasad

veronikasad je offline (nepripojený) veronikasad

Zita5 Pozri príspevok
Len pozor na stánkarov , dokážu narobiť skutočne chaos v predaji novín a časopisov . Najlepšie je ak sa tržby nahadzujú cez RP .......vravím ,že najlepšie ....ale stane sa, že aj umyselne zabudnú nahodiť .....a potom dodavateľská fa - remitenda-dobropis - a skutočnosť je niečo hrozné to dávať do hromady , aby to sedelo .Viac než isté sú aj prípady , že do odpočtu uplatní nákup a predaj sa niekde stratí ...teda povinosť voči štátu ...

To je môj názor a skúsenosť .
Také isté skúsenosti mám aj ja, preto zatiaľ trvám na evidencii cez ERP. Ďakujem za názor.

----------
Veronika
0 0
Johanka Johanka

Johanka je offline (nepripojený) Johanka

Je klient, klient a klient .
Jeden si nechá poradiť "po dobrom", inému treba ukázať vo vyhláške riadok, podľa ktorého blokovať musí, ďalšiemu nestačí ani ukázanie §§ o správnych deliktoch a bude si stále dokola mlieť, že aj ostatní to robia tak - po prvú pokutu. U tretieho druhu robím DPH na základe evidencie predaja v linajkovom zošite (aspoň niečo) .... práce vykonávam na základe kvalitnej zmluvy .
0 0
Paula Paula

Paula je offline (nepripojený) Paula

Zita5 Pozri príspevok
. Najlepšie je ak sa tržby nahadzujú cez RP .
S týmto bezvýhradne súhlasím, môj "stánkar" to tak robí (cez ERP ide aj tlač aj doplnkový tovar) a tak tržbu mám čistú, bez nejakého pátrania, nejakej súpisky + rátania navyše. Čistá a najmä bezbolestná je potom moja práca s jeho účtami.
0 0
betka betka

betka je offline (nepripojený) betka

Veronika, dobrá téma o park. lístkoch:

http://www.porada.sk/t12126-dph-a-pa...rkovacie+karty
0 0
veronikasad veronikasad

veronikasad je offline (nepripojený) veronikasad

Ďakujem všetkým za názory a odpovede.

--------
Veronika
0 0
cloe cloe

cloe je offline (nepripojený) cloe

Som najskôr človek až potom účtovník! ...viac
V knihe registračnej pokladnice pri zápisoch denných obratov u platiteľa DPH sa pod denným obratom /v kolónke Denný obrat podliehajúci DPH/ dáva suma netto alebo hrubý denný obrat? Ja dávam netto, lebo pre mňa je u platiteľa DPH obratom suma bez DPH. Dnes ma zaskočil názor, že tam ide celková denná tržba.
0 0
evina evina

evina je offline (nepripojený) evina

cloe Pozri príspevok
V knihe registračnej pokladnice pri zápisoch denných obratov u platiteľa DPH sa pod denným obratom /v kolónke Denný obrat podliehajúci DPH/ dáva suma netto alebo hrubý denný obrat? Ja dávam netto, lebo pre mňa je u platiteľa DPH obratom suma bez DPH. Dnes ma zaskočil názor, že tam ide celková denná tržba.
Ide tam celková denná tržba, teda z pohľadu Vyhlášky č. 55/1992 v znení neskorších predpisov je /§2/ písmená prehodené zámerne:

g) hrubým obratom kumulovaný súčet kladných hodnôt tržieb nablokovaných v pokladnici,

h) záporným obratom kumulovaný súčet storno položiek, zliav a záporných položiek nablokovaných v pokladnici,


f) čistým obratom rozdiel medzi hrubým obratom a záporným obratom,

§ 3 Ti hovorí, čo má obsahovať denný a mesačný výkaz a je tam o.i. uvedený kumulovaný súčet hrubého obratu...
Naposledy upravil evina : 03.10.07 at 19:05 Dôvod: doplnenie čísla paragrafu 2
0 0
Anonymka Anonymka

Anonymka je offline (nepripojený) Anonymka

som baba, ktorá je mladá - už skúsenejšia, ktorá miluje život, zábavu a svoju prácu ...viac
Pokladník zabudol k 30.9.2007 spraviť mesačnú závierku v pokladni ... čo s tým teraz? Chcel sa so mnou poradiť, ale ja neviem, ako v takomto prípade postupovať. Len to viem, že to musí byť, ale dodatočne sa to nedá. Vie niekto poradiť?
Ďakujem.
0 0
lenkak lenkak

lenkak je offline (nepripojený) lenkak

Lenka
Nech spraví posledného októbra. Budú sčítané oba mesiace spolu, teda aj september aj október. Okontroluješ to sčítaním denných uzávierok z oboch mesiacov. Samozrejme aj so zápisom do knihy tržieb.
0 0
cloe cloe

cloe je offline (nepripojený) cloe

Som najskôr človek až potom účtovník! ...viac
evina Pozri príspevok
O spôsobe vedenia evidencie tržieb ERP hovorí vyhláška č. 55/1994 v znení vyhlášky č. 735/2004, kde je o.i. v §2písm.j uvedené: na účely tejto vyhlášky sa rozumie:

j/ dokladom vyhotoveným pokladnicou doklad, ktorý obsahuje najmenej tieto údaje:
1. daňový kód pokladnice,
2. daňové identifikačné číslo, ak subjekt nie je platiteľom dane z pridanej hodnoty,
3. poradové číslo dokladu od poslednej dennej uzávierky,
4. dátum vystavenia dokladu,
5. názov a množstvo tovaru alebo rozsah služby,
6. cenu tovaru alebo služby,


Od. 1.7.2005 sa doplňujú to tohto písmena ďalšie body:
7. IČ pre daň, ak subjekt je platiteľom DPH,
8. meno a dresu sídla, miesta podnikania, prípadne prevádzkarne subjektu, ktorý dodáva tovar alebo poskytuje službu, ak subjekt je platiteľom DPH,
9. základ dane, ak subjekt je platiteľom DPH,
10. sadzbu dane alebo údaj o oslobodení od dane, ak subjekt je platiteľom DPH,
11. výšku dane spolu, ak subjekt je platiteľom DPH,
12. celkovú cenu
Dovolila som si citovať starší príspevok, lebo chcem naň nadviazať. Vo vyššie uvedených bodoch nie je napísané, že by malo byť na doklade z RP aj to, pod akým číslom v ŽR je subjekt zapísaný. No ale ak mi doklad z RP nahrádza faktúru /a na faktúre to musí byť/, nemalo by to byť aj tu?
0 0
Johanka Johanka

Johanka je offline (nepripojený) Johanka

Povinnosť uvádzať na obchodných dokumentoch označenie registra a číslo zápisu vyplýva z Obchodného zákonníka :
§ 3a
(1) Každý podnikateľ je povinný na svojich obchodných listoch a objednávkach vyhotovených v písomnej alebo elektronickej forme (ďalej len "obchodné dokumenty") uvádzať obchodné meno, sídlo alebo miesto podnikania, právnu formu právnickej osoby a identifikačné číslo, ak je pridelené. Podnikatelia zapísaní v obchodnom registri alebo v inej evidencii podnikateľov uvádzajú aj označenie registra, ktorý podnikateľa zapísal, a číslo zápisu. Ak podnikateľ na svojich obchodných dokumentoch uvádza výšku základného imania, musí uviesť aj rozsah jeho splatenia.

(2) Údaje podľa odseku 1 je podnikateľ povinný uvádzať aj v písomnom úradnom styku.


... nie je tu vyčlenené, že na faktúrach , ale na všetkých obchodných dokumentoch.
0 0
Načítať ďalšie