Zavrieť

Porady

tehotenstvo a preradenie na inú prácu

Dobrý deň. Pracujem ako opatrovateľka v zariadení pre seniorov a som tehotná. Momentálne už 3 mesiac pracujem stále na 12 hodinové služby, denná-nočná. Žiadam zamestnávateľa o preradenie na 8 hodinové denné služby. Zamestnávateľ to však odmieta s odôvodnením, že nemá peniaze na ďalšiu osobu a tlačí ma na PN. Ja však nechcem ísť na PN a preto sa chcem spýtať, či mám nárok na voľno s náhradou mzdy. Proste, že by som normálne poberala mzdu a bola by som doma. Alebo čo mi navrhujete. Ďakujem
Naposledy upravil Miroslava Moková : 10.09.14 at 18:51
Pravidlá a tipy
  • Každý móže napísať len 1 odpoveď. Neskor mozete svoju odpoveď vylepšiť.
  • Odpoveď má priniesť riešenie na otázku, vyvarujte sa hodnotenia otázky.
  • Odpoveď má byť viac o faktoch ako o názoroch.
Dalšie pravidla a tipy
    Ak potrebujete v otázke niečo upresniť, najskôr sa spýtajte na podrobnosti.
    Koncept slúži na uloženie rozpracovanej odpovede, koncept sa zobrazuje len Vám, až kým ho nezverejníte.
    Ak máte podobnú otázku, založte Novú otázku alebo Súvisiacu otázku.
    ❤ Buďte priateľskí ❤
    Sme súčasťou jednej komunity, ktorá si chce vzájomne pomáhať, rozdieľnosť je vítaná ak neubližuje!
    Usporiadať podľa času

    avalik je offline (nepripojený) avalik

    avalik
    Zákonník práce

    § 40

    (6) Tehotná zamestnankyňa na účely tohto zákona je zamestnankyňa, ktorá svojho zamestnávateľa písomne informovala o svojom stave a predložila o tom lekárske potvrdenie.

    § 161

    (1) Tehotné ženy, matky do konca deviateho mesiaca po pôrode a dojčiace ženy nesmú byť zamestnávané prácami, ktoré sú pre ne fyzicky neprimerané alebo škodia ich organizmu. Zoznamy prác a pracovísk, ktoré sú zakázané tehotným ženám, matkám do konca deviateho mesiaca po pôrode a dojčiacim ženám, ustanoví nariadenie vlády Slovenskej republiky (ďalej len „nariadenie vlády").