Myslím, že nikto nemieri presne na to, aby sme radili nemať ERP v prípade, ak pre subjekt takáto povinnosť vyplýva z Vyhlášky 55.
Ja osobne mám pocit - prepáč Peterka - že skĺzaním z problému do problému - úhrada v hotovosti, PPD v iný deň a povinnosť mať a nemať ERP - nastal celý problém.
Povinnosť evidovania tržieb ERP pri predaji tovaru a vybraných službách je jednoznačne daná Vyhláškou.
Predaj tovaru alebo služby je umožnený daňovému subjektu aj predajom na základe faktúry - a tu jednoznačne mne nevyplýva povinnosť evidovať tržbu ERP a vystavovania PPD a faktúry s rozličnými dátumami /moje dôvody sú už v tomto chronicky známe/- nejde o tržby ide o pohľadávku.
Tu si pomôžem citáciu z uvedenej Judikatúry:
Johanka Odôvodnenie:
Žalobca má vo svojom predmete činnosti kúpu a predaj tovaru. Činnosť môže realizovať, formou priameho predaja (pult), formou predaja na Fa, na dobierku. Vo vzťahu k používaniu ERP s týmito formami ráta vyhláška vo svojom ustanovení (2/c), pričom evidencia tržieb ERP je (1/1).
Súhlasím s tým, že tieto záležitosti je nutné posudzovať
Jana Acsová
...bez bližšieho chápania jednak problematiky, charakteristík obchodu, predajných a obchodných podmienok atď. sa nestotožňujem. A osobne si myslím, že nikto z účastníkov tejto diskusie by takto klientovi ani neporadil.
Asi sotva budú v Potravinách predávať zákazníkom na základe faktúry
....