Zavrieť

Porady

Kancelária v rodinnom dome

Aké máte skúsenosti s vynatím bytového priestoru v rodinnom domu na podnikanie? Potrebujem zistiť či sa to oplatí a čo všetko musím postúpiť pri vybavovaní a na akých úradoch. Ak má niekto takéto skúsenoti budem rada ak mi poradí a nielen mne ale aj ostatným.
Pravidlá a tipy
  • Každý móže napísať len 1 odpoveď. Neskor mozete svoju odpoveď vylepšiť.
  • Odpoveď má priniesť riešenie na otázku, vyvarujte sa hodnotenia otázky.
  • Odpoveď má byť viac o faktoch ako o názoroch.
Dalšie pravidla a tipy
    Ak potrebujete v otázke niečo upresniť, najskôr sa spýtajte na podrobnosti.
    Koncept slúži na uloženie rozpracovanej odpovede, koncept sa zobrazuje len Vám, až kým ho nezverejníte.
    Ak máte podobnú otázku, založte Novú otázku alebo Súvisiacu otázku.
    ❤ Buďte priateľskí ❤
    Sme súčasťou jednej komunity, ktorá si chce vzájomne pomáhať, rozdieľnosť je vítaná ak neubližuje!
    Usporiadať podľa času

    RenataK je offline (nepripojený) RenataK

    RenataK
    Čo ja mám znalosti v rámci uznateľných výdavkov k dani z príjmov, tak u správcu dane z nehnuteľnosti si túto miestnosť nahlásiš ako miestnosť na podnikanie, zaplatíš vyššiu daň podľa m2 (aspoň u nás je to tak, plochy na podnikanie = 25 Sk / m2) a máš zároveň aj doklad a na základe toho si môžeš do výdavkov zaratávať alikvotnú čiastku enrgie, plyn alebo uhlie alebo iný zdroj vykurovania a samozrejme aj tú yvýšenú časť dane z nehnuteľnosti. Ale uvidíme čo napíšu iní.

    Zita5 je offline (nepripojený) Zita5

    Nech robíme čokoľvek, má nám záležať na tom, čo robíme, nie na tom, či nás niekto vidí. Cicero ...viac Zita5
    Na porade sa toho už napísalo dosť , nechcem Ťa strašiť ale je toho kopec . Najlepšie bude ak zájdeš na MÚ v meste v ktorom bývaš alebo pracuješ na odd.podnikateľskej činnosti a tam sa dozvieš , že celé to musí prebehnúť podľa Stavebného zákona , pretože budeš robiť zmenu užívania priestorov . Tá daň z nehnuteľnosti , to vidím ako to najmenšie zlo .Poznám človeka , ktorý pre náročnosť papierovania a vybavovania sa toho vzdal . Riešil to prenájmom na úplne inom mieste a nie u seba doma .

    McMarti je offline (nepripojený) McMarti

    McMarti
    Zita5
    Na porade sa toho už napísalo dosť , nechcem Ťa strašiť ale je toho kopec . Najlepšie bude ak zájdeš na MÚ v meste v ktorom bývaš alebo pracuješ na odd.podnikateľskej činnosti a tam sa dozvieš , že celé to musí prebehnúť podľa Stavebného zákona , pretože budeš robiť zmenu užívania priestorov . Tá daň z nehnuteľnosti , to vidím ako to najmenšie zlo .Poznám človeka , ktorý pre náročnosť papierovania a vybavovania sa toho vzdal . Riešil to prenájmom na úplne inom mieste a nie u seba doma .


    Prečítala som si aj iné príspevky k danej téme ..ale moc toho tam tiež nebolo rozobrané.... ?!? To nik nemá už zariadnú kanceláriu v rodinnom dome alebo v byte?

    Daska je offline (nepripojený) Daska

    RAK Daska
    Mam kancelariu v RD, ale dala som si do nakladov len kanc. nabytok. Energie, vodu a pod. nie, kontrola na to nic nenamietala.

    BEATA7777 je offline (nepripojený) BEATA7777

    BEATA7777
    Daska
    Mam kancelariu v RD, ale dala som si do nakladov len kanc. nabytok. Energie, vodu a pod. nie, kontrola na to nic nenamietala.
    to je jasné prečo by namietala, namietala by až v tedy keby si dala energiu do nakladov ale ako to rozdeliť aky pomer to by zaujímalo aj mňa

    ondrejvla je offline (nepripojený) ondrejvla

    Podstatné, že zatiaľ to viem... Ale zajtra už možno bude inak. ...viac ondrejvla
    Aj ja mám kanceláriu vo svojom rodinnom dome už 9 rokov, keď som si predstavila zbytočné náklady - od vyňaia z bytového fondu-teda DzN, elektromer, prepočet vykurovania, a el.energiu máš vyššiu, platiť za každý ELM zvlášť, taktiež telefón som nedávala na firmu, nie som ochotná uhrádzať navyše výpisy a na nich odsúhlasovať firemné a rodinné volania, ani internet, len Eurotel. Keď si zrátaš tie náklady navyše, a behanie, tak radšej POKOJ! A pritom mám živnosť už spomínaných 9 rokov, a aj napriek tomu som to tak neriešila.

    Dá sa to riešiť aj inak, nielen týmto spôsobom! Treba chcieť, všetko ide.

    McMarti je offline (nepripojený) McMarti

    McMarti
    Dievčatá ja uvažujem vyčleniť jednu miestnosť, ta sa bude prerábať zdokumetujem fotografiami túto prerábku, na miestnom úrade za túto miestnosť zaplatím daň z nehnutelnosti na podnikanie, alikvotnu čiatku podla m2 by som vypočítala plyn lebo ten mám zapojený na vykurovanie a tak isto ak sa mi zvýši odber elektriky tak to porovnám s prechádzajúcim obdobím a rozdiel by som dávala do nákladov detto ked nakúpim nábytok. Telefon nemám zavedený ale ten chcem len kvoli internetu tak ten rovno dám na živnosť. Obstalo by to?

    Zita5 je offline (nepripojený) Zita5

    Nech robíme čokoľvek, má nám záležať na tom, čo robíme, nie na tom, či nás niekto vidí. Cicero ...viac Zita5
    ondrejvla
    Aj ja mám kanceláriu vo svojom rodinnom dome už 9 rokov, keď som si predstavila zbytočné náklady - od vyňaia z bytového fondu-teda DzN, elektromer, prepočet vykurovania, a el.energiu máš vyššiu, platiť za každý ELM zvlášť, taktiež telefón som nedávala na firmu, nie som ochotná uhrádzať navyše výpisy a na nich odsúhlasovať firemné a rodinné volania, ani internet, len Eurotel. Keď si zrátaš tie náklady navyše, a behanie, tak radšej POKOJ! A pritom mám živnosť už spomínaných 9 rokov, a aj napriek tomu som to tak neriešila.

    Dá sa to riešiť aj inak, nielen týmto spôsobom! Treba chcieť, všetko ide.
    Súhlasím s ondrejvla , ona vie o čom som písala . Treba to riešiť inak .

    Ibaka je offline (nepripojený) Ibaka

    pán v najlepších rokoch Ibaka
    Ale nedá sa upresniť to tajomné slovíčko INAK? Bo tiež som uvažoval o použití časti domu na podnikanie.
    Ahojte, o takejto možnosti uvažujem aj ja, ale tiež neviem ako na to. Rozmýšľala som o náj. zmluve do sumy 23000,- sk a vtedy by som nemusela podávať daňové, ani prihlasovať na dú....Lenže neviem, či v takomto prípade môžem do nákladov uplatňovať energie, vybavenie kancelárie a bežnú údržbu kancelárie.Ďakujem za odpoveď.

    Dáša_ je offline (nepripojený) Dáša_

    Dáša_
    Eva Hrubá Pozri príspevok
    Ahojte, o takejto možnosti uvažujem aj ja, ale tiež neviem ako na to. Rozmýšľala som o náj. zmluve do sumy 23000,- sk a vtedy by som nemusela podávať daňové, ani prihlasovať na dú....Lenže neviem, či v takomto prípade môžem do nákladov uplatňovať energie, vybavenie kancelárie a bežnú údržbu kancelárie.Ďakujem za odpoveď.
    To je správne, že pri nájme do 23t sa netreba prihlasovať na DU ????

    Porady, ktoré by vás mohli zaujímať

    Prihláste sa a sledujte len tie Porady, ktoré Vás zaujímajú.