Prajem pekný večer,
a zároveň Vás prosím o radu resp. potvrdenie/vyvrátenie toho, či dobre chápem, že v prípade ak žiadateľ podáva žiadosť o refundáciu prostredníctvom zástupcu, tak v závislosti od konkrétnych podmienok, je v podstate nutné vyhovieť požiadavkám na zastupovanie v oboch ČŠ. Na jednej strane v ČŠ usadenia, splniť podmienky pre zástupcu tuzemského platiteľa na zadávanie žiadostí do elektronického systému a na strane druhej splniť podmienky pre uznanie samotného statusu zástupcu zahraničného žiadateľa v ČŠ vrátenia dane? A potom následne tiež v ČŠ vrátenia dane splniť aj podmienky pre platbu na účet tretej strany? Teda ak napr. na Slovensku boli splnené podmienky pre zastupovanie (bolo zaslané písomné splnomocnenie) tak je potrebné zasielať aj overené tlačené notárom overené splnomocnenie, ktoré vyžaduje napr. Malta? T. j. nestačí splniť podmienky zastupovania platné pre Slovensko?
Ospravedlňujem sa za pre mnohých určite banálnu otázku, ale s vracaním DPH nemám zatiaľ praktické skúsenosti a jeho fungovanie sa snažím pochopiť hlavne na základe dostupnej legislatívy a metodík, avšak nie vždy sa mi darí ich striktne interpretovať.
Ešte by som sa chcela spýtať, či dobre tvrdím alebo sa mýlim ak si myslím, že odlišný prístup je konkrétnymi ČŠ uplatňovaný aj vo vzťahu k žiadateľom z vlastnej krajiny vs. vo vzťahu k žiadateľom z iných ČŠ napr. aj v počte prijímaných žiadostí od iných ČŠ a počte žiadostí umožnených zadať svojim vlastným domácim platiteľom. Napr. podľa mojich informácií Malta prijíma len 4 žiadostí z ostatných členských štátov avšak žiadateľom z Malty umožňuje zadať do systému až 5 žiadostí.
Ďakujem za každú odpoveď.