Zavrieť

Porady

Cestovné náhrady - samozdanenie

Ahojte, v cestovných náhradách som úplný začiatočník, preto prosím o radu. Zamestnanec bol na pracovnej ceste v Nemecku a predložil mi doklad za ubytovanie. Keďže je to služba z iného členského štátu EU mám urobiť klasické samozdanenie aj keď je doklad s nemeckou DPH?

A ako je to s náhradou za stavné? Zamestnancovi vyplácame stravné lístky. Môžem mu dať aj za tie dni v Nemecku stravné lístky alebo nie a má sa nárok na stravu vyplatiť v hotovosti? Do mzdy potom neuvediem túto náhradu a vyplatím mu to len v hotovosti?
Ďakujem za odpovede.
Pravidlá a tipy
  • Každý móže napísať len 1 odpoveď. Neskor mozete svoju odpoveď vylepšiť.
  • Odpoveď má priniesť riešenie na otázku, vyvarujte sa hodnotenia otázky.
  • Odpoveď má byť viac o faktoch ako o názoroch.
Dalšie pravidla a tipy
    Ak potrebujete v otázke niečo upresniť, najskôr sa spýtajte na podrobnosti.
    Koncept slúži na uloženie rozpracovanej odpovede, koncept sa zobrazuje len Vám, až kým ho nezverejníte.
    Ak máte podobnú otázku, založte Novú otázku alebo Súvisiacu otázku.
    ❤ Buďte priateľskí ❤
    Sme súčasťou jednej komunity, ktorá si chce vzájomne pomáhať, rozdieľnosť je vítaná ak neubližuje!
    Usporiadať podľa času

    SSAndrea je offline (nepripojený) SSAndrea

    optimistka, pre ktorú účtovníctvo je nielen práca ale aj záľuba. A dúfam, že aj s pomocou Porady budem stále múdrejšia, múdrejšia a múdrejšia ...viac SSAndrea
    A ten doklad za ubytovanie - to máš faktúru alebo bločik z ERP? Je na tom doklade uvedený nejaký odberateľ?

    Keď je zamestnanec na SC, tak nemá nárok na stravný lístok ale vyplácaš mu náhradu za stravné. neuvádzaš to mzdy, vystavíš cestovný príkaz a vyplatíš cez pokladnicu.

    11MON04 je offline (nepripojený) 11MON04

    11MON04
    Za to ubytovanie nám vystavili faktúru, kde sú naše údaje.