Zavrieť

Porady

nadobudnutie tovaru z EU

Prosím, poraďte! Mám dodávku tovaru zo zahraničia. Tovar bol dodaný 20.05.05 Faktúra bola vyhotovená 17.05.05 a prijatá 08.06.05. Ktorý je deň vzniku daňovej povinnosti? Keby bola faktúra vystavená až po prijatí tovaru nemám problém. Takto si myslím, že budˇje to 20.05. alebo 08.06. Vďaka za pomoc, hľadala som v podobných témach, nenašla som.
Pata
Usporiadat
mirka16 mirka16

mirka16 je offline (nepripojený) mirka16

ahojte poraďáci!
čítala som už skoro všetky príspevky, no už som z toho dosť pomotaná... :-(
mám takýto problém:
- faktúru z ČR - nadobudnutie tovaru mám s dátumami:
dátum vystavenia a zdaniteľ.plnenia: 27.6.05, prišla do firmy ešte v 6 mes.
- konateľ mi dal faktúru s tým, že český dodávateľ hmotného majetku vystaví novú faktúru, nakoľko tovar ešte stále nie je na SK, lenže teraz prišiel, že dodávateľ faktúru opravovať nebude. Tovar príde v tomto mesiaci.
Do daňového priznania som ju nezahrnula (sme mesačný plátca), teraz mám dilemu, čo s tým???
Poradí niekto?
Ďakujem
MIRKA
0 0
Milan Benka Milan Benka

Milan Benka je offline (nepripojený) Milan Benka

obyvateľ SR
Dodatočné daňové priznanie, ak to bola Fa a nie PFa
0 0
mirka16 mirka16

mirka16 je offline (nepripojený) mirka16

Čo je to PFa?
je to v poriadku aj keď ten tovar fyzicky na SR nie je? lebo potrebujem urobiť aj intrastat
0 0
mirka16 mirka16

mirka16 je offline (nepripojený) mirka16

nikto nemal takyto pripad???
0 0
sway sway

sway je offline (nepripojený) sway

som človek ktorého poteší keď niekomu dobre poradí, a nik mu nemá za zlé, keď sa pýta na "samozrejmosti" a hlavne som žena - žienka ...viac
PFa - je preddavková faktúra - asi. Tiež by som podala dodatočné DP DPH.
0 0
mirka16 mirka16

mirka16 je offline (nepripojený) mirka16

býva nejaká pokuta za podanie dodatočného DP? Mám akurát taký problém, že som za jún podávala už 2x dodatočné. Nie je to ale prípad, že by sme mali platiť my ani DÚ nám, len samozdanenie. Hmmmm ???
0 0
Paula Paula

Paula je offline (nepripojený) Paula

mirka16
býva nejaká pokuta za podanie dodatočného DP? Mám akurát taký problém, že som za jún podávala už 2x dodatočné. Nie je to ale prípad, že by sme mali platiť my ani DÚ nám, len samozdanenie. Hmmmm ???
Pokuta za dod.DP nie je , kontrola je možno už za dverami (radšej ju predbehni, budeš kľudnejšia) .
0 0
apsgroup apsgroup

apsgroup je offline (nepripojený) apsgroup

AVO
Práveže zo zahraničia je to úplne bežné, že faktúra je vystavená skôr ako je tovar dodaný.
Riešili sme rovnaký problém a zistili sme, že vzniká problém, nakoľko sa tu má aplikovať § 20 ods. 1 písm. a) (nakoľko písm. b) sa na tento prípad nevzťahuje). Daňová povinnosť vznikne 15. deň kalendárneho mesiaca nasledujúceho po kalendárnom mesiaci, keď sa uskutočnilo nadobudnutie tovaru.
Vznik účtovného prípadu: dátum dodania
Daňová povinnosť: 15. deň nasledujúceho kalendárneho mesiaca po nadobudnutí tovaru.
Iný postup si musíš vedieť obhájiť. Niekedy sa dá aj inak, ale daniari tento postup nemusia akceptovať (ak na vystavenú faktúru "bezprostredne" nadväzuje dodávka - avšak tento pojem nie je objasnený v zákone). Záleží teda na časovom rozpätí od vystavenia faktúry a dodávky tovaru. Naznačený postup vychádza priamo zo zákona a je odkonzultovaný s MF.
Podla metodickeho pokynu DRSR je postup taky, ako tu uvadzas.Mne je to ale stale nelogicke, ked mám fakturu vopred a napr. o 5 dni ide tovar, dat to az 15. den nasledujúceho mesiaca. Ved ani neviem,aky bude vtedy kurz a fakturu az nahravam. A mozem ja tovar predavat v 10/2005, ked ho mám zdanit az 15.11. To ma len tak napadlo.
A este sa opytam. Plati to aj ked nejde o prechod mesiaca? Napr.faktura vystavena 1.10., tovar nadobudnuty 10.10., DPH až 15.11.?
0 0
apsgroup apsgroup

apsgroup je offline (nepripojený) apsgroup

Prosim,skuste sa vyjadrit ak viete. Idem robit DPH a zasa mam vystavene faktury na konci 9/2005, tovar nam prisiel 10.10. Tak zas som na rozpakoch, čo s tým? Ešte dodám, že na fakture je Ex Works /zo zavodu./
Naposledy upravil apsgroup : 21.10.05 at 08:40
0 0
Vlasta Vlasta

Vlasta je offline (nepripojený) Vlasta

apsgroup
Momentálne mám takúto situáciu.
26.7. sme zaplatili zalohu za tovar do Talianska.
29.7. bola vystavena faktura za tovar, riadna , nie len z prijatej platby. Od počet zalohy na nej nie je, len termin splatnosti je - platba predom.
Tovar bol nachystany, mohli sme ho brat. Odviezli sme ho až 29.8.,nakolko mali dovolenku. Faktura za dopravu 29.8.-1.9. Tovar sme naprijmali 2.9.
Kedy to mám dat do DPH_? Chystám sa použiť kurz 15.9.,nakolko zo zálohovej platby do zahraničia by DPH nemalo byt, lebo tovar nebol odoslany.
Prosím poradte, ja sa už vážne chystám napísat dotaz na Daňové riaditelstvo, čo s tým, keď sú faktúry vystavené dopredu. Nemá už niekto od nich nejaké vyjadrenie?
Ďakujem vopred za rady.
Mám podobný problém, šéf zaplatil za tovar (na základe telefonického dohovoru alebo mailu) začiatkom augusta, tovar sme už aj my ďalej predali, avšak faktúra stále nedošla. Ako to teraz v daňovom priznaní uviesť? Fa stále nemám.
0 0
apsgroup apsgroup

apsgroup je offline (nepripojený) apsgroup

A faktura uz bola vystavena,alebo nie. Ak nebola a tovar ti prisiel v 8/05 tak do DPH das 15.9. Ale ak faktura je vystavena, len ty ju nemas /ale raz ju dostanes so starym datumom/ a bola vystavena skor ako tovar odisiel, tak to neviem.
0 0
Vlasta Vlasta

Vlasta je offline (nepripojený) Vlasta

Faktúra určite bola vystavená, ale už aj v minulom roku sme raz mali s týmto dodávateľom taký problém, že fa k nám išla 2 mesiace. Lenže teraz si v došlých faktúrach nevynechala miesto na túto zablúdenú, takže to urobím takto:
Daňové priznanie, r.04 samozdaním s prepočtom kurzu k 15.9.,
r. 16- samozdaním s prepočtom kurzu k 15.9., ale
v r.18- si v tomto priznaní neuplatním odpočet, až v budúcom daňovom priznaní.
Bude to v pohode?
0 0
apsgroup apsgroup

apsgroup je offline (nepripojený) apsgroup

apsgroup
Prosim,skuste sa vyjadrit ak viete. Idem robit DPH a zasa mam vystavene faktury na konci 9/2005, tovar nam prisiel 10.10. Tak zas som na rozpakoch, čo s tým? Ešte dodám, že na fakture je Ex Works /zo zavodu./S
Skusim sa opytat este raz, ak niekto pracuje poobede.
0 0
Jana Acsová Jana Acsová

Jana Acsová je offline (nepripojený) Jana Acsová

daňový poradca, audítor
apsgroup
Podla metodickeho pokynu DRSR je postup taky, ako tu uvadzas.Mne je to ale stale nelogicke, ked mám fakturu vopred a napr. o 5 dni ide tovar, dat to az 15. den nasledujúceho mesiaca. Ved ani neviem,aky bude vtedy kurz a fakturu az nahravam. A mozem ja tovar predavat v 10/2005, ked ho mám zdanit az 15.11. To ma len tak napadlo.
A este sa opytam. Plati to aj ked nejde o prechod mesiaca? Napr.faktura vystavena 1.10., tovar nadobudnuty 10.10., DPH až 15.11.?
Áno je veľmi problematické evidovať tieto dodávky, kde sa posúva vznik daňovej povinnosti. Upozorňujem v tejto súvislosti na § 26, podľa ktorého osoba povinná platiť daň môže používať na prepočet meny kurz platný podľa colných predpisov. Túto skutočnosť musí táto osoba oznámiť daňovému úradu pred jeho prvým použitím a je záväzné počas celého kalendárneho roka. Použitie "colného kurzu" by malo zjednodušiť evidenciu v cudzej mene pre daňové účely.
Čo sa týka predaja, tak samozrejme tovar predávať môžete (ak nie ste blokovaný napríklad obchodnou zmluvou a pod.), nakoľko je evidentne dodaný. Posunutý je iba vznik daňovej povinnosti.
0 0
Jana Acsová Jana Acsová

Jana Acsová je offline (nepripojený) Jana Acsová

daňový poradca, audítor
apsgroup
Prosim,skuste sa vyjadrit ak viete. Idem robit DPH a zasa mam vystavene faktury na konci 9/2005, tovar nam prisiel 10.10. Tak zas som na rozpakoch, čo s tým? Ešte dodám, že na fakture je Ex Works /zo zavodu./
Vyberám z metodického usmernenia DR SR:

Usmernením MF SR č. MF/19475/2005-73 bol poskytnutý výklad pre prípad, že prepravu uskutočňuje odberateľ na základe dodacej podmienky EXW. Do vydania rozsudku Európskym súdnym dvorom o prejudiciálnej otázke (vec C-409/04, Ú.v. EÚ C 300) postupujú slovenskí platitelia nasledovne:

- preprava sa považuje za preukázanú, ak má dodávateľ k dispozícii doklad (prepravný doklad, v ktorom je uvedené miesto určenia, písomné potvrdenie prijatia tovaru odberateľom, písomné vyhlásenie odberateľa, že tovar prepravil) do uplynutia lehoty na podanie daňového priznania za zdaňovacie obdobie, v ktorom bol tovar dodaný.
0 0
Jana Acsová Jana Acsová

Jana Acsová je offline (nepripojený) Jana Acsová

daňový poradca, audítor
Vlasta
Mám podobný problém, šéf zaplatil za tovar (na základe telefonického dohovoru alebo mailu) začiatkom augusta, tovar sme už aj my ďalej predali, avšak faktúra stále nedošla. Ako to teraz v daňovom priznaní uviesť? Fa stále nemám.
Štandardne sa pri prevzatí tovaru potvrdzuje protokol o prevzatí alebo dodací list. Vaša daňová povinnosť vzniká 15. deň nasledujúceho mesiaca po dodaní tovaru, t.j. záleží, či bol tovar dodaný v auguste. Ak áno, Vaša daňová povinnosť vznikla 15. 9. 2005 a ste povinná ju takto priznať a to z uvádzaných dokladov súvisiacich s dodávkou. Ak nemáte ako stanoviť cenu (chýba, nemáte porovnateľný tovar atď.) urýchlene si ich vyžiadajte od dodávateľa (faxom, mailom ...).
POZOR: nevzniká právo na odpočítanie dane. Iba daňová povinnosť.
0 0
Jana Acsová Jana Acsová

Jana Acsová je offline (nepripojený) Jana Acsová

daňový poradca, audítor
mirka16
ahojte poraďáci!
čítala som už skoro všetky príspevky, no už som z toho dosť pomotaná... :-(
mám takýto problém:
- faktúru z ČR - nadobudnutie tovaru mám s dátumami:
dátum vystavenia a zdaniteľ.plnenia: 27.6.05, prišla do firmy ešte v 6 mes.
- konateľ mi dal faktúru s tým, že český dodávateľ hmotného majetku vystaví novú faktúru, nakoľko tovar ešte stále nie je na SK, lenže teraz prišiel, že dodávateľ faktúru opravovať nebude. Tovar príde v tomto mesiaci.
Do daňového priznania som ju nezahrnula (sme mesačný plátca), teraz mám dilemu, čo s tým???
Poradí niekto?
Ďakujem
MIRKA
Typický príklad vzniku daňovej povinnosti 15. deň nasledujúceho kalendárneho mesiaca po dodaní (nadobudnutí) tovaru. Takže v čase, keď ste obdržali faktúru žiadna daňová povinnosť ešte nevznikla a nevyplývajú Vám riadne povinnosti podať DDP.
0 0
apsgroup apsgroup

apsgroup je offline (nepripojený) apsgroup

AVO
Vyberám z metodického usmernenia DR SR:

Usmernením MF SR č. MF/19475/2005-73 bol poskytnutý výklad pre prípad, že prepravu uskutočňuje odberateľ na základe dodacej podmienky EXW. Do vydania rozsudku Európskym súdnym dvorom o prejudiciálnej otázke (vec C-409/04, Ú.v. EÚ C 300) postupujú slovenskí platitelia nasledovne:

- preprava sa považuje za preukázanú, ak má dodávateľ k dispozícii doklad (prepravný doklad, v ktorom je uvedené miesto určenia, písomné potvrdenie prijatia tovaru odberateľom, písomné vyhlásenie odberateľa, že tovar prepravil) do uplynutia lehoty na podanie daňového priznania za zdaňovacie obdobie, v ktorom bol tovar dodaný.
Prepac, ale teraz som uz úplne mimo. Ja toto usmernenie poznam,ale nie je mi jasne, ci sa týka aj nadobudnutia tovaru z EU, alebo len dodania podla §43.
Ak sa týka aj nadobudnutia tovaru z EU-môžem to chapat tak, že ked mám fakturu vystavenu napr.27.9. a na nej je EXW, prepravu zabezpecuje odberatel , nakladka 4.10. a k nám príde 7.10. Fakturu za dopravu mám do 25.10.t.j.do podania DP za 9/05. Mozem to dat do DPH do 9/05, alebo až toho
15.11. Prepác, že tolko otravujem, ale chcem to robit dobre a mám v tom nejasno.
0 0
Jana Acsová Jana Acsová

Jana Acsová je offline (nepripojený) Jana Acsová

daňový poradca, audítor
apsgroup
Prepac, ale teraz som uz úplne mimo. Ja toto usmernenie poznam,ale nie je mi jasne, ci sa týka aj nadobudnutia tovaru z EU, alebo len dodania podla §43.
Áno predmetné usmernenie opravujem MF SR (nie DR SR ... aj keď aj tam to môžeme nájsť, ale to z MF SR bolo uverejnené aj vo Finančnom spravodajcovi 6/2005) sa týka preukázania dodania tovaru z tuzemska do iného členského štátu. Všeobecne som ho uviedla, nakoľko bola uvedená dodacia podmienka EXW a mám za to, že aj v prípade nadobudnutia tovaru je dôležité preukázať obstaranie tovaru a to častokrát závisí aj od dodacích podmienok, ktoré sú spojené aj s prípadným nadobudnutím vlastníckeho práva, na čo sa úplne na Porade zabúda. Využila som Váš príspevok na toto upozornenie, t.j. na existenciu dodacích podmienok.
0 0
MirkaV MirkaV

MirkaV je offline (nepripojený) MirkaV

ahojte

a čo v prípade, ak je tovar dodaný do firmy 27.10.
faktúra je vystavená 2.11. ? (bez predfaktúry - je to zo zahraničia a tam je to u našich dodávateľov bežné)
Čo je rozhodujúce - dátum vystavenia, alebo dátum dodania tovaru?
A aký to má vplyv na Intrastat a sklad?
Príjemka na sklad - 27.10. - tým pádom aj intrastat spadá do októbra?
Ďakujem
0 0
Načítať ďalšie

Sleduj porady, ktoré by vás mohli zaujímať