danasv
Ahojte. Nechcem zakladat dalsiu temu ale mam vela otazok- myslim, ze do tejto temy sa to hodi najviac.
tak po poriadku: ake povinnosti ma zamestnavatel voci zamestnankyni ktorej konci materska dovolenka. CO vsetko musi urobit(podat) zamestnankyna a co musi urobit zamestnavatel po ukonceni materskej dovolenky?
ALebo konkretnejsie. Zamestnankyna nastupila na matersku dovolenku 27.9.2005, materska dovolenka jej skoncila 11.4.2006. MA este 12 dni nevycerpanej dovolenky z roku 2005. ako postupovat? zamestnankyna by si mala teraz vycerpat dovolenku a potom ist na rodicovsku dovolenku? je to tak spravne? a ked pojde na rodicovsku dovolenku co vsetko musi urobit zamestnankyna a co vsetko zamestnavatel?
Dakujem krasne za odpovede.
Po ukončení MD treba nahlásiť:
na SP - koniec MD na jednom RL
- začiatok RD na ďalšom RL
- a zároveň začiatok prerušenia na ďalšom RL (začiatok prerušenia
je ten istý dátum ako začiatok RD)
Možno budú stačiť len dva RL, bez prvého (ukončenie MD), záleží od poisťovne.
na ZP - na začiatku sa nahlasuje začiatok MD
- teraz by si mala dať ukončenie MD a začiatok RD
(robí sa to na hromadnom oznámení, stačí jedno tlačivo)
Zamestnanec nemá žiadne povinnosti, iba ak nahlásiť zamestnávateľovi, kedy jej začína RD.
Čo sa týka dovolenky, nemusí si ju vyčerpať pred nástupom na RD, dovolenka sa jej prenáša až kým nenatúpi naspäť do práce a môže si ju vyčerpať po skončení RD.