Zavrieť

Porady

Náležitosti faktúry v PDF formáte

Dobrý deň, chcem do svojich vydaných faktúr zapracovať pečiatku a podpis a v PDF formáte ich posielať zákazníkom, bez toho aby som zároveň posielala faktúru aj fyzicky poštou. Bude takáto faktúra riadny daňový doklad u odberateľa?
Usporiadat
Lubo44 Lubo44

Lubo44 je offline (nepripojený) Lubo44

marjankaj Pozri príspevok
No napríklad mi to doručí osobne neskôr. Podobne ako to musím dodať na papieri DU ak nemám zaručený elektronický podpis.
Len tú lehotu si môžem určiť trebárs na konci roka, alebo na požiadanie. A nie 5 dní.
A môže aj poštou.
V poriadku, ale potom to už nie je elektronické doručovanie v pravom zmysle slova. Aj my máme zákazníka, ktorý síce akceptoval elektronické faktúry, ale raz za kvatál chce aby sme mu poslali aj tlačené formy. Jemu nestačí ani ten elektronický podpis.
0 0
marjankaj marjankaj

marjankaj je offline (nepripojený) marjankaj

I am a man
Lubo44 Pozri príspevok
V poriadku, ale potom to už nie je elektronické doručovanie v pravom zmysle slova. Aj my máme zákazníka, ktorý síce akceptoval elektronické faktúry, ale raz za kvatál chce aby sme mu poslali aj tlačené formy. Jemu nestačí ani ten elektronický podpis.
Mňa by zaujímalo, ako sa dá rozoznať faktúra v PDF ak si ju vytlačím ja a ak mi ju vytlačenú pošle dodávateľ.
0 0
Lubo44 Lubo44

Lubo44 je offline (nepripojený) Lubo44

marjankaj Pozri príspevok
Mňa by zaujímalo, ako sa dá rozoznať faktúra v PDF ak si ju vytlačím ja a ak mi ju vytlačenú pošle dodávateľ.
napr.: na vytlačenej faktúre je vidno či je podpis originál alebo je vytlačený (pri veľmi kvalitnej tlačiarni to nemusí platiť), alebo tam žiadny podpis nemusí byť. V tom prípade je to signál na krížovú kontrolu u dodávateľa. Daniari si zájdu na miestne zisťovanie (stáva sa to bežne) a tam sa dá zistiť aj to akým spôsobom bola faktúra odoslaná k zákazníkovi.

Netvrdím, že sa to dá zistiť vždy, ale spôsob existuje.

Tiež treba povedať, že ak by oba doklady boli rovnaké, tak by nemal byť problém. Záleži od toho akú dôležitosť dávajú tomuto ustanoveniu daniari.
Naposledy upravil Lubo44 : 23.04.12 at 12:18
0 0
avalik avalik

avalik je offline (nepripojený) avalik

Lubo44 Pozri príspevok
napr.: na vytlačenej faktúre je vidno či je podpis originál alebo je vytlačený (pri veľmi kvalitnej tlačiarni to nemusí platiť), alebo tam žiadny podpis nemusí byť. V tom prípade je to signál na krížovú kontrolu u dodávateľa. Daniari si zájdu na miestne zisťovanie (stáva sa to bežne) a tam sa dá zistiť aj to akým spôsobom bola faktúra odoslaná k zákazníkovi.

Netvrdím, že sa to dá zistiť vždy, ale spôsob existuje.
no a co ked zistia, ze bola odoslana emailom bez zabezpecenia... ? ak obsahuje rovnake udaje u dodavatela aj odberatela tak je vsetko v poriadku ci nie?
0 0
Lubo44 Lubo44

Lubo44 je offline (nepripojený) Lubo44

1Dara Pozri príspevok
no a co ked zistia, ze bola odoslana emailom bez zabezpecenia... ? ak obsahuje rovnake udaje u dodavatela aj odberatela tak je vsetko v poriadku ci nie?
To je otázka na nich. Ako by to posúdili.

Ale čisto teoreticky: ak je faktúra zaslaná elektronicky, bez zabezpečovacieho prvku (systém EDI, EP alebo iný ...) považuje sa za doručenú? Ak nie, tak právo na odpočet DPH nevzniká - §51, ods. 1, písm. a). Ak by to uznali za doručenie, tak problém nevidím, ale potom celý ten paragraf nemá význam.
Naposledy upravil Lubo44 : 23.04.12 at 12:47
0 0
marjankaj marjankaj

marjankaj je offline (nepripojený) marjankaj

I am a man
My robíme účtovníctvo externe a klienti nám bežne posielajú oscanovanú faktúru. To by mali posielať so zaručeným elektronickým podpisom?
0 0
Lubo44 Lubo44

Lubo44 je offline (nepripojený) Lubo44

marjankaj Pozri príspevok
My robíme účtovníctvo externe a klienti nám bežne posielajú oscanovanú faktúru. To by mali posielať so zaručeným elektronickým podpisom?
Nie som si istý či rozumiem. Máš na mysli to, že vaši klienti vám posielajú ich došlé faktúry od ich dodávateľov oscanované? Ak je to tak, tak sa nemáme o čom baviť. Oni predsa majú originál faktúru. A to ako ju oni pošlú svojmu účtovníkovi na spracovanie nehrá rolu. Dôležité je, či sú schopný naplniť to ustanovenie §75, ods. 6 pri kontrole. Záleží samozrejme ako ju dostali, či tlačenú alebo elektronicky - a sme opäť na začiatku.
0 0
avalik avalik

avalik je offline (nepripojený) avalik

Lubo44 Pozri príspevok
To je otázka na nich. Ako by to posúdili.

Ale čisto teoreticky: ak je faktúra zaslaná elektronicky, bez zabezpečovacieho prvku (systém EDI, EP alebo iný ...) považuje sa za doručenú? Ak nie, tak právo na odpočet DPH nevzniká - §51, ods. 1, písm. a). Ak by to uznali za doručenie, tak problém nevidím, ale potom celý ten paragraf nemá význam.
no ked si ju vytlacim tak ju mam dorucenu - a potom uz len kriminalistickymi metodami sa da zistit ci bola vytlacena na tlaciarni dodavatela alebo u mna ... ale aj to nema vyznam, pretoze dodavatel si ju z USB mohol vytlacit cez moj pc na mojej tlaciarni a odovzdat mi ju z rucky do rucky - a je teda zarucena vierohodnost povodu a neporusenost obsahu udajov

co sa tyka pdf - kto by mal zaujem menit pdf?
... dodavatel? aky by mal dovod?
... niekto na ceste pri zasielani emailom? preco by to robil?
... odberatel? moze byt - zvysi sumu FA a tym odpocet DPH ... ale ako to ovplyvni odosielatel FA - ci uz poslal zabezpeceny dokument alebo nie?


co mne nie je jasne je toto:

Elektronickou výmenou údajov sa rozumie prenos údajov elektronickou formou z počítača do počítača s využitím schválenej normy štruktúry odkazu elektronickej výmeny údajov. Odkaz elektronickej výmeny údajov pozostáva zo súboru dielov, štruktúrovaných na základe schválenej normy, vyhotovených vo formáte čitateľnom počítačom, ktoré môžu byť automaticky a nedvojzmyselne spracované.

viete ma niekto nasmerovat k tejto "schvalenej norme"?
0 0
Lubo44 Lubo44

Lubo44 je offline (nepripojený) Lubo44

1Dara Pozri príspevok
co mne nie je jasne je toto:

Elektronickou výmenou údajov sa rozumie prenos údajov elektronickou formou z počítača do počítača s využitím schválenej normy štruktúry odkazu elektronickej výmeny údajov. Odkaz elektronickej výmeny údajov pozostáva zo súboru dielov, štruktúrovaných na základe schválenej normy, vyhotovených vo formáte čitateľnom počítačom, ktoré môžu byť automaticky a nedvojzmyselne spracované.

viete ma niekto nasmerovat k tejto "schvalenej norme"?
Myslím, že toto je spôsob doručovania faktúr cez systém EDI. Čo to presne je a ako funguje, to neviem. Nikdy som sa s tým nestretol. Na jednom školení nám o tom hovorili, ale podľa všetkého sa to využíva minimálne.
0 0
rabek rabek

rabek je offline (nepripojený) rabek

Informacne technologie :-)
Lubos EDI sa vyuziva viac nez len minimalne :-)
0 0
Marek Mahdal Marek Mahdal

Marek Mahdal je offline (nepripojený) Marek Mahdal

Problematika sa mierne odlišuje medzi platcami a neplatcami DPH.

Celú problematiku podrobne rozoberáme na blogu: Ako podpisovať elektronické faktúry

Quick-link pre neplatcov DPH a platcov DPH.

V princípe pre oba prípady platí, že je to na dohode účtovných jednotiek.
1 0
Marek Mahdal Marek Mahdal

Marek Mahdal je offline (nepripojený) Marek Mahdal

mdetko Pozri príspevok
ale výsledok je v tom že faktúra poslaná mailom bez elektronického podpisu - (nie je potrebný ZEP) nespĺňa náležitosti zákona.
Dobry den, na zaklade ktoreho zakona, alebo nariadenia ste dospeli k tomuto vysledku?
0 0
Halli Halli

Halli je offline (nepripojený) Halli

...je niečo nové v tejto téme? Tak je, alebo nie je možné bez zmluv a kodov a elektronických podpisov uznať fakturu v PDF?
0 0
Marek Mahdal Marek Mahdal

Marek Mahdal je offline (nepripojený) Marek Mahdal

Halli Pozri príspevok
...je niečo nové v tejto téme? Tak je, alebo nie je možné bez zmluv a kodov a elektronických podpisov uznať fakturu v PDF?
DU Vam ju urcite uzna. Odmietnut akceptaciu Vam moze Vas odberatel. To znamena, je to na dohode medzi dodavatelom a odberatolom.
0 0
Janinkaaa Janinkaaa

Janinkaaa je offline (nepripojený) Janinkaaa

mdetko - môžete mi napísať, ako viem vystaviť elektronicky podpísanú faktúru, aby mala viditeľný podpis ?
Mne sa dá iba s neviditeľným podpisom.

Ďakujem.
0 0

Sleduj porady, ktoré by vás mohli zaujímať