Zavrieť

Porady

evidovanie denných tržieb z ERP bločkov

Dobrý den, chcem sa spýtať, či sa denné tržby musia pri mesačnej uzávierke účtovať po dňoch alebo sa môže sčítať celý mesiac dokopy? Z ERP nerobia mesačnú uzávierku len denné.
2/ či sa môžu bločky ERP zrátavať dokopy vo výdajoch v pokladni a zaúčtovať jednou sumou alebo sa musí každý bloček účtovať osobitne?
Dakujeeeem
Usporiadat
zamborskyjan zamborskyjan

zamborskyjan je offline (nepripojený) zamborskyjan

Dobrý deň, prečo sa nerobí mesačná uzávierka?
0 0
1janka 1janka

1janka je offline (nepripojený) 1janka

bolo by povedané, že proste ERP už podla nového zákona nerobí mesačný sumár len denné, preberám účtovníctvo po účtovníčke a tá nahadzuje denné tržby po jednom nie v sumári...tak neviem či je to ozaj podla nového zákona alebo to len pokladnica je zle nastavená že nerobí mesačný sumár
0 0
KEJKA KEJKA

KEJKA je offline (nepripojený) KEJKA

audítor, účtovník, odborný poradca ...viac
teraz sa to volá intervalová uzávierka, a nikto nezakazuje zvoliť interval = jeden mesiac.
0 0
1janka 1janka

1janka je offline (nepripojený) 1janka

dakujem velmi pekne a ako to je s tými bločkami môžem v pokladni dať pod jeden výdavkový viac bločkov od rôznych dodávateľov napríklad...aby som neúčtovala výdavky po pár centoch na rôzne výdavkové?
Dakujem vopred
0 0
andreaS andreaS

andreaS je offline (nepripojený) andreaS

ak chces uctovat trzby 1x za mesiac ako chces doriesit stav pokladni do zauctovania trzby? Podla mna nie je spravne uctovat 1x mesacne, pretoze to neodzrkadluje skutocny pohyb penazi a medzitym bude pokladna v minuse a budes dorabat vklady (preco ked naozaj neboli... ) ? Tiez nie som zastanca spocitavania blockov od jedneho dodavatela, iba ak su z toho isteho dna od toho isteho dodavatela...
3 0
SilMar Group SilMar Group

SilMar Group je offline (nepripojený) SilMar Group

1janka Pozri príspevok
dakujem velmi pekne a ako to je s tými bločkami môžem v pokladni dať pod jeden výdavkový viac bločkov od rôznych dodávateľov napríklad...aby som neúčtovala výdavky po pár centoch na rôzne výdavkové?
Dakujem vopred
Podľa mňa, ak sa tým nedostaneš do mínusu, kľudne to môžeš robiť... Veď aj keď zamestnanci prinášajú bločky na preplatenie, je ich viacero pokope. Nevidím dôvod, aby sa musel každý bloček účtovať zvlášť a na každý vystavovať výdavkový doklad. Zbytočná administratívna záťaž.
0 0
1janka 1janka

1janka je offline (nepripojený) 1janka

tiež si myslím, že je to zbytočné, ale ide o DPH, tá by vraj mala byť evidovaná aj účtovaná z každého bločku osobitne...čo vy nato?
0 0
KEJKA KEJKA

KEJKA je offline (nepripojený) KEJKA

audítor, účtovník, odborný poradca ...viac
čo to znamená "vraj" v kontexte zadania?
0 0
1janka 1janka

1janka je offline (nepripojený) 1janka

ako som už písala, preberám účtovníctvo a predchádzajúca účtovníčka to tak tvrdí, ona účtuje každý bloček z ERP aj ked je na nej pár centov osobitne a vytlačí výdavkový ku každému bločku z pc..mne to pripadá úplne zbytočné a podla mna sa môžu zrátať všetky bločky, vyčísliť DPH zaúčtovať na jeden výdavkový...či nie?
0 0
Badko Badko

Badko je offline (nepripojený) Badko

1janka Pozri príspevok
ako som už písala, preberám účtovníctvo a predchádzajúca účtovníčka to tak tvrdí, ona účtuje každý bloček z ERP aj ked je na nej pár centov osobitne a vytlačí výdavkový ku každému bločku z pc..mne to pripadá úplne zbytočné a podla mna sa môžu zrátať všetky bločky, vyčísliť DPH zaúčtovať na jeden výdavkový...či nie?
ja zrátavam rovnaké bloky materiál, tovar/ do jedného súhrnného. Mám na to v exeli tabulku a zrátam
ZD,DPH, spolu
0 0
1janka 1janka

1janka je offline (nepripojený) 1janka

to je dobrý nápad...ale dávate to dokopy od jedného dodávateľa alebo aj od rôznych?
0 0
Badko Badko

Badko je offline (nepripojený) Badko

1janka Pozri príspevok
to je dobrý nápad...ale dávate to dokopy od jedného dodávateľa alebo aj od rôznych?
od roznych a dodávateľ je - v číselníku firiem mám uvedenú firmu: Podľa dokladu
0 0
1janka 1janka

1janka je offline (nepripojený) 1janka

ved ano, ale ked to účtujem na jeden výdavkový tak môžem zadať len jedného dodávatela z číselníka firiem, či?
0 0
kn-alka kn-alka

kn-alka je offline (nepripojený) kn-alka

Jarka jméno mé :)
Však v príspevku č.13 ti už odpovedali: v číselníku firiem mám uvedenú firmu: Podľa dokladu

Ja osobne píšem: viď doklad
0 0
andreaS andreaS

andreaS je offline (nepripojený) andreaS

len si neviem predstavit ked to zratavate, co uvadzate na VPD ... "vselikto" ? A ako hladate konkretny doklad ked treba? Ja otvorim program, vyfiltrujem dodavatela a ide sa... (lebo x krat sa mi stalo, ze mi zavolaju, ze potrebujeme najst doklad od dodavatela xy, kupovane asi zaciatkom jula a suma priblizne asi taka, najdete mi? )

potom by sme to mohli vsetko uctovat jednou sumou 1x mesacne ... 1x VPD, 1x PPD na vsetko... alebo este lepsie, 1x rocne... to uz by ako vyzeralo... podla mna jedna katastrofa... neprehladny mis mas... ale je to len moj nazor, pretoze doklady mam rada ulozene prehladne...
1 0
1janka 1janka

1janka je offline (nepripojený) 1janka

jooooooooj už chápem..:-) no darmo blondína..:-))))dakujem všetkým za rady..:-))
0 0
Badko Badko

Badko je offline (nepripojený) Badko

andreaS Pozri príspevok
len si neviem predstavit ked to zratavate, co uvadzate na VPD ... "vselikto" ? A ako hladate konkretny doklad ked treba? Ja otvorim program, vyfiltrujem dodavatela a ide sa... (lebo x krat sa mi stalo, ze mi zavolaju, ze potrebujeme najst doklad od dodavatela xy, kupovane asi zaciatkom jula a suma priblizne asi taka, najdete mi? )

potom by sme to mohli vsetko uctovat jednou sumou 1x mesacne ... 1x VPD, 1x PPD na vsetko... alebo este lepsie, 1x rocne... to uz by ako vyzeralo... podla mna jedna katastrofa... neprehladny mis mas... ale je to len moj nazor, pretoze doklady mam rada ulozene prehladne...
Nie je to nič moc ja viem ale keď účtujem firmu ktorá má neskutočné nákupy síceniekedy za centy tak musím spájať
lebo by som mala za mesiac neskutočne dokladov - jeden štvrťrok mám plný šanón VPD , tak neviem ako by
som to inak robila.
0 0
1janka 1janka

1janka je offline (nepripojený) 1janka

nuž ano aj toto je pravda, ked sa jedná o niečo podstatné aj tovarom aj sumou, ale ja hovorím hlavne o bločkoch so sumami dosť malými, napríklad údržbár prevádzky kupuje šrobky, hadičky atd v malých niekedy centových sumách a na konci mesiaca mi to donesie zúčtovať...všetko dokopy je možno do 30€ ale aj 20-30 bločkov...a toto asi nikdy niekto nebude hladať blok na šrobiky alebo tak podobne..ked
0 0
andreaS andreaS

andreaS je offline (nepripojený) andreaS

no neviem, ci je to ulahcenie prace, pretoze rovnako vela casu stravis pri tych tabulkach kde spajas jednotlive doklady... lebo natukat to do programu je podla mna jednoduchsie a skutocne prehladnejsie...

a v neposlednom rade, co taky pocet poloziek vs. zaplatene polozky... u teba poloziek 5 a u mna 200? ved nebudme blazni a dajme si zaplatit to, co robime... a nech sa mili podnikatelia naucia nakupovat naraz a nie kazdu kravinu za 5 centov...

priznavam, ze tlacenie vpd je otrava a este vacsia lepenie blockov k nim... keby to nemuselo byt tak kaslem nato rovnako, ale to spajanie ja osobne nemam rada... len v pripadoch ako som pisala (jeden den, rovnaky dod) lebo inak to ucto nie je uctovane chronologicky...
1 0
Stefan2005 Stefan2005

Stefan2005 je offline (nepripojený) Stefan2005

!
andreaS Pozri príspevok
...potom by sme to mohli vsetko uctovat jednou sumou 1x mesacne ... 1x VPD, 1x PPD na vsetko... alebo este lepsie, 1x rocne... to uz by ako vyzeralo... podla mna jedna katastrofa... neprehladny mis mas... ale je to len moj nazor, pretoze doklady mam rada ulozene prehladne...
... nie, jedenkrát ročne rozhodne nie, obraty účtov majú byť mesačné...
... a ani taká spomínaná rekapitulácia (Exceli) nemusí byť na úkor prehľadnosti, ba skôr naopak...
0 0
Načítať ďalšie