Predajňa si "uplatnila" postup pre ňu výhodný a nevýhodný pre spotrebiteľa - povinnosť spotrebiteľa sa informovať o stave vybavenia reklamácie.
Keďže reklamácia sa považuje za vybavenú vtedy, ak je výrobok po oprave vydaný spotrebiteľovi - inak sa to považuje za nevybavenú reklamáciu. A v zhľadom k tomu, že
neinformovali o priebehu, resp. stave reklamácie - toto možno už považovať za nevybavenú reklamáciu.
http://www.pravaspotrebitela.sk/inde...hures&itemid=9
Predávajúci má totiž podla Zákona o ochrane spotrebiteľa
http://www.vyvlastnenie.sk/predpisy/...-spotrebitela/ §18 ods.9 povinnosť informovať o vybavení reklamácie.
Pokiaľ je na reklamačnom protokole aj spôsob kontaktu (adresa, tel. číslo, e-mailová adresa) - mal oznámiť stav reklamácie (resp. vybavenie) aj týmito spôsobmi. Ale "súhlas s dostavení sa......" na reklamačnom protokole
- toto by istotne zaujímalo SOI.
A ešte jedna rada. Pokiaľ tie šlapky boli reklamované v 6 mesačnej lehote od kúpy - toto sa považuje za výrobnú vadu a nemal by byť dôvod na odmietnutie reklamácie. Potom by to tiež zaujímalo SOI. Zamietnutie by totiž museli preukázať znaleckým posudkom! A pokiaľ by ho nemali = nevybavenie reklamácie = oznámenie SOI!