Zavrieť

Porady

Doručenie vybavenia reklamácie

Dobrý deň, prosím o radu ohľadom podanej reklamácie. Uplatnila som si reklamáciu športových šlapiek a ani po 30 dňoch ma nikto nekontaktoval, ani mi nedoručili písomné vyjadrenie k reklamácii. Ja som povinná sa osobne ísť informovať (resp. telefonovať do predajne)? V reklamačnom protokole bolo malým napísané, že súhlasím s tým, že a v presný dátum zastavím v predajni pre výsledok reklamácie... Akurát v tú dobu som ležala v nemocnici. Každopádne, neexistuje povinnosť predávajúceho automaticky informovať kupujúceho o reklamácii? Samozrejme, reklamácie je neuznaná z dôvodu mechanického poškodenia (s čím ja teda absolútne nesúhlasím). Ďakujem vopred!
Naposledy upravil Petra.za : 01.09.13 at 14:33
Pravidlá a tipy
  • Každý móže napísať len 1 odpoveď. Neskor mozete svoju odpoveď vylepšiť.
  • Odpoveď má priniesť riešenie na otázku, vyvarujte sa hodnotenia otázky.
  • Odpoveď má byť viac o faktoch ako o názoroch.
Dalšie pravidla a tipy
    Ak potrebujete v otázke niečo upresniť, najskôr sa spýtajte na podrobnosti.
    Koncept slúži na uloženie rozpracovanej odpovede, koncept sa zobrazuje len Vám, až kým ho nezverejníte.
    Ak máte podobnú otázku, založte Novú otázku alebo Súvisiacu otázku.
    ❤ Buďte priateľskí ❤
    Sme súčasťou jednej komunity, ktorá si chce vzájomne pomáhať, rozdieľnosť je vítaná ak neubližuje!
    Usporiadať podľa času

    misoft je offline (nepripojený) misoft

    misoft
    Predajňa si "uplatnila" postup pre ňu výhodný a nevýhodný pre spotrebiteľa - povinnosť spotrebiteľa sa informovať o stave vybavenia reklamácie.
    Keďže reklamácia sa považuje za vybavenú vtedy, ak je výrobok po oprave vydaný spotrebiteľovi - inak sa to považuje za nevybavenú reklamáciu. A v zhľadom k tomu, že neinformovali o priebehu, resp. stave reklamácie - toto možno už považovať za nevybavenú reklamáciu.
    http://www.pravaspotrebitela.sk/inde...hures&itemid=9

    Predávajúci má totiž podla Zákona o ochrane spotrebiteľa http://www.vyvlastnenie.sk/predpisy/...-spotrebitela/ §18 ods.9 povinnosť informovať o vybavení reklamácie.
    Pokiaľ je na reklamačnom protokole aj spôsob kontaktu (adresa, tel. číslo, e-mailová adresa) - mal oznámiť stav reklamácie (resp. vybavenie) aj týmito spôsobmi. Ale "súhlas s dostavení sa......" na reklamačnom protokole - toto by istotne zaujímalo SOI.

    A ešte jedna rada. Pokiaľ tie šlapky boli reklamované v 6 mesačnej lehote od kúpy - toto sa považuje za výrobnú vadu a nemal by byť dôvod na odmietnutie reklamácie. Potom by to tiež zaujímalo SOI. Zamietnutie by totiž museli preukázať znaleckým posudkom! A pokiaľ by ho nemali = nevybavenie reklamácie = oznámenie SOI!
    Petra.za Ďakujem pekne za reakciu!

    Doručenie vybavenia reklamácie

    Porady, ktoré by vás mohli zaujímať

    Prihláste sa a sledujte len tie Porady, ktoré Vás zaujímajú.