Zavrieť

Porady

chcem kúpiť auto

pracujúca žena po 50-tke, matka dvoch detí,vdova ...viac
Ušporila som si nejaké peniaze a chcela by som kúpiť nejaké menšie staršie auto. Rozhodujem sa medzi Seat Ibiza, Citroen Saxo a Škoda Fabia. Rozhodujem sa i medzi bezinovým a dieslovým motorom. Doteraz jazdím na Ford Sierre,D, je to pre mňa finančne náročné auto a hľadám menšie auto kvôli spotrebe, náhradným dielom a pod. Prosím niekoho, kto vie poradiť pri výbere, čo si mám všímať a aké kritériá uprednostniť pri výbere. Mám už po 50-tke a už to bude moje posledné auto. Dochádzam na ňom do práce a za mamou... ďakujem
Usporiadat
patrikK patrikK

patrikK je offline (nepripojený) patrikK

Podstatné je aj koľko máte našetrených bubákov a tým pádom zúžiť výber značky autá. Ja mám dobré skúsenosti so Š-Fabia HTP motor, kde je zaujímava spotreba hlavne v meste, dostupnosť a cena náhr. dielov.
Pri 1.4 benzín Fábii neviem či sa zmestíte v meste pod 7 litrov. Veľké plus v prospech značke ŠKODA dáva možnosť prestavby na LPG (PBplyn),kde
návratnosť prestavby sa vráti až častým jazdením - KM.
Mala by ste kupovať auto s niekým kto má skúsenosti pri predaji v autobazároch, načo upriamiť pozornosť, čomu sa vyvarovať.
0 0
Menej reklamy? Zaregistrujte sa! - Žiadne vyskakovacie reklamy!
najag najag

najag je offline (nepripojený) najag

Male auta nie su az tak lacne v porovnani s vacsimi, ktore su ale trochu bezpecnejsie. Podstatne je , kolko penazi je na tuto investiciu, kolko km sa najazdi rocne a ake jazdy, ci dlhe jazdy, alebo po meste, aby sa dalo rozhodnut pre benzin, ci naftu, aj ked pri ojazdených autach nie je medzi pohonom skoro ziaden rozdiel.Otazkou je aj udrzba ojazdeneho auta, kolko ma najazdenych kilometrov, ci ide o hladky naftovy motor, alebo turbo diesel. Aj tu ale treba porovnat u jednotlivych vybranych znaciek , ci je vyhodnejsi naftovy, alebo benzinovy variant, vziat do uvahy poruchovost danej znacky podla statistiky TUV...je toho dost, co treba zvazit, aby nakoniec kupil clovek to, co vobec nechcel :-))))))
0 0
durisovad durisovad

durisovad je offline (nepripojený) durisovad

uctovnicka na dochodku
Je taka povedacka - ak mas vela penazi a vela casu, kup si auto. A cim starsie, tym lepsie.
Ja som proti kupovaniu starsieho auta. Pred dvomi rokmi som kupila Fabiu v akcii za cca 250 tisic, spotrebu ma 6 litrov, som s nou velmi spokojna. Dostupnost aj cena nahradnych dielov je dobra, servis na kazdom kroku. Ja by som radsej este chvilu posetrila a kupila nove. Alebo by som si par penazi pozicala, ved v 50-tke si v najlepsim veku.
0 0
najag najag

najag je offline (nepripojený) najag

V podstate je kupa noveho auta z financneho pohladu najhorsia investicia , aka moze byt. Po prvom roku maju niektore znacky polovicnu hodnotu kupnej ceny. Preto aj ludia , ktori su doma vo financiach, si radsej kupuju ojazdene auto strednej triedy, alebo vyssej strednej triedy, ako nove auto nizsej triedy. Kvalitou a poklesom hodnoty su totiz uplne niekde inde.Nie vsetko co je stare je nanic. Ojazdene Audi ma urcite menej problemov, ako nova Fabia :-))))
0 0
Zolo Zolo

Zolo je offline (nepripojený) Zolo

Mám vyskúšané aj staré auto aj nové, finančné hľadisko je síce pravdivé, ale podľa mojej mienky irelevantné, nakoľko nové auto nekupujem preto, aby som ho o tri mesiace, alebo o rok predával so stratou 50%.
Staré auto je "skrytý lízing" - nákupná cena je ako akontácia a nekonečné opravy sú ako (nepravidelné a nevyspytateľné) mesačné splátky. To je potom lepšie splácať úver na nové auto. A na nové auto je aj nejaká záruka.
Nespochybňujem dobré skúsenosti so zachovalým dobre udržiavaným starým autom, ale je to takmer vždy ako mačka vo vreci - bez šťastia to častokrát nevyjde.
0 0
durisovad durisovad

durisovad je offline (nepripojený) durisovad

uctovnicka na dochodku
Stare auto moze byt dobre, ale musela by som vediet, kto ho pouzival predtym, ako sa on staral, aku mal techniku jazdy. Kedze som nemala sancu to zistit, radsej som vzdy kupila auto nove. Nie ako investiciu, ale ako vec spotrebnu.
0 0
duves duves

duves je offline (nepripojený) duves

Niekto
Zolo Pozri príspevok
Mám vyskúšané aj staré auto aj nové, finančné hľadisko je síce pravdivé, ale podľa mojej mienky irelevantné, nakoľko nové auto nekupujem preto, aby som ho o tri mesiace, alebo o rok predával so stratou 50%.
Staré auto je "skrytý lízing" - nákupná cena je ako akontácia a nekonečné opravy sú ako (nepravidelné a nevyspytateľné) mesačné splátky. To je potom lepšie splácať úver na nové auto. A na nové auto je aj nejaká záruka.
Nespochybňujem dobré skúsenosti so zachovalým dobre udržiavaným starým autom, ale je to takmer vždy ako mačka vo vreci - bez šťastia to častokrát nevyjde.
Tiez uvazujem nad kupou auta a som v rozpakoch. Lenze problem novych aut je, ze hned ako prejdes branou predajcu, ide dolu 20%.
0 0
duficek duficek

duficek je offline (nepripojený) duficek

duves Pozri príspevok
Tiez uvazujem nad kupou auta a som v rozpakoch. Lenze problem novych aut je, ze hned ako prejdes branou predajcu, ide dolu 20%.
no a ty ho po 200m chces rovno predat?

toto hore citovane pocuvam stale ako ten najvacsi argument proti kupe noveho auta.

ja som tiez rozmyslal, po skusenostiach s kupou ojazdeneho auta som sa nakoniec rozhodol pre kupu noveho z viacerych dovodov.
1 - zaruka 2 roky (zalezi podla predajnych podmienok, na niektore veci je zaruka aj 5-7 rokov a na spotrebne veci nie je vobec...)
2 - budem vediet kto na tom jazdil, akym stylom a ako sa o to auto staral a hlavne kolko ma v skutocnosti najazdene
3 - ze okamzite po prebrati cena auta klesne? NO A CO!!! predavam ho hned o mesiac? o rok? nie, ja som si auto kupil na viac rokov a po takej dobe byva uz cena za auto vacsinou ustalena

to co usetrim na kupnej cene ojazdeneho auta, doplatim za postupny servis odchadzajucich casti, ktory je o dost drahsi ako garancky na novom aute...

jasne ze ak by som menil auto kazdy rok, alebo viackrat do roka, jasna volba je ojetina, pretoze skor kym sa auto pokazi, uz nie je moje
0 0
duves duves

duves je offline (nepripojený) duves

Niekto
Jasne, tie argumenty maju svoju vahu. Zvlast pre mna, kedze som dost velky pedant.
0 0
duficek duficek

duficek je offline (nepripojený) duficek

my sme uz raz na ojazdenom aute usetrili....taliansky vytrepany srot, rocne 10 tisice do oprav, ktore cenu auta pre pripadny predaj vobec nezvysuju....

teraz na "novom" aute je cca 240 000 najazdene, bez zavaznejsej poruchy (neratam spotrebne veci), samozrejme poctivy a pravidelny servis....je to aj skoda predat, bez pretocenia kilometrov na 50 000 to aj tak nikto nekupi
0 0
duves duves

duves je offline (nepripojený) duves

Niekto
duficek Pozri príspevok
teraz na "novom" aute je cca 240 000 najazdene, bez zavaznejsej poruchy (neratam spotrebne veci), samozrejme poctivy a pravidelny servis....je to aj skoda predat, bez pretocenia kilometrov na 50 000 to aj tak nikto nekupi
To je fakt dost, 240 tisic. A znacka? skoda?
0 0
duficek duficek

duficek je offline (nepripojený) duficek

je to citroen, 7 rocny
jedine vacsie naklady boli pri cca 180 000 km, bola menej spojka komplet za novu v ramci servisneho intervalu (alebo to bolo neskor, neviem uz presne ten kilometer, ale auto stale islo v poriadku), pri 220 000 bola menena spinacia skrinka - zacalo blbnut startovanie vdaka imobilizeru, asi pred rokom sa menilo calunenie sedadla vodica, ta hmota sa drobila, ostatne sedadla su OK. minule leto oprava klimy, slabo chladila...
samozrejme zavady typu vypalena ziarovka, svetielko palubovky neratam...
takze celkovo s autom spokojnost za tie roky, dalsie bude samozrejme tiez citroen

este som zabudol dodat dalsi bod pre kupu noveho auta - ale to zavisi od servisu/predajcu resp znacky - pri dlhsie trvajucej oprave (dlhsie ako 1 den), nahradne vozidlo zdarma na cely cas servisu (plati sa iba PHM)
0 0
najag najag

najag je offline (nepripojený) najag

Ked testoval "Svet motoru" novu Fabiu v teste 30 000km, tak v ramci testu sa objavili zavady, ktore by sa v danom pocte kilometrov pri beznom riadeni prejavili az po zaruke. Oprava stala 70 000,-Sk, ktore by v podstate uz musel vlastnik zaplatit zo svojho vrecka. Ked sa kupuje ojazdene auto, tak sa jednoducho musia overit a odskusat niektore veci.Zalezi kde sa kupuje, ci je to dovoz auta na kseft, alebo sa auto necha doviest. So skusenym automechanikom sa pri kupe neda tak skoro urobit chyba.Samozrejme, kto chce investovat do noveho auta, nech si ho kupi. Ja by som za dane peniaze za nove auto kupil auto ojazdene vyssej triedy a zavedenej znacky, ktore je urcite neporovnatelne kvalitnejsie a spolahlivejsie. Za cenu novej Fabie si urcite uz mozem doviest 3- 4 rocneho VW Passata, alebo VW Golfa, ktore maju najazdenych okolo 120 000 km a vypadaju ako keby vysli z fabriky. Takze na nich najazdim este 200 000 km a predam bez problemov potom. Umenie nie je kupit za velke peniaze nove auto, umenie je kupit si dobre auto za malo penazi a dobre ho este predat. Pretoze u aut su dve radosti, ked clovek auto kupuje a ked sa ho zbavuje:-)))))
0 0
duves duves

duves je offline (nepripojený) duves

Niekto
najag Pozri príspevok
Ked testoval "Svet motoru" novu Fabiu v teste 30 000km, tak v ramci testu sa objavili zavady, ktore by sa v danom pocte kilometrov pri beznom riadeni prejavili az po zaruke.
Mam zato, ze keby testovali 10 fabii, tak pri dalsich 9-ich sa to uz nestane.

najag Pozri príspevok
Oprava stala 70 000,-Sk, ktore by v podstate uz musel vlastnik zaplatit zo svojho vrecka.
Pockaj, porucha v zaruka a platil by to zakaznik? To dajako nejde dohromady.

najag Pozri príspevok
Ked sa kupuje ojazdene auto, tak sa jednoducho musia overit a odskusat niektore veci.Zalezi kde sa kupuje, ci je to dovoz auta na kseft, alebo sa auto necha doviest. So skusenym automechanikom sa pri kupe neda tak skoro urobit chyba.Samozrejme, kto chce investovat do noveho auta, nech si ho kupi. Ja by som za dane peniaze za nove auto kupil auto ojazdene vyssej triedy a zavedenej znacky, ktore je urcite neporovnatelne kvalitnejsie a spolahlivejsie. Za cenu novej Fabie si urcite uz mozem doviest 3- 4 rocneho VW Passata, alebo VW Golfa, ktore maju najazdenych okolo 120 000 km a vypadaju ako keby vysli z fabriky. Takze na nich najazdim este 200 000 km a predam bez problemov potom. Umenie nie je kupit za velke peniaze nove auto, umenie je kupit si dobre auto za malo penazi a dobre ho este predat. Pretoze u aut su dve radosti, ked clovek auto kupuje a ked sa ho zbavuje:-)))))
Prave ze mam kamosa, co je automechanik.Musel by ist so mnou. Kamosovi radsej dam 2-3 litre (za jeho cas a ochotu) nech to dobre popozera.
0 0
najag najag

najag je offline (nepripojený) najag

Pre Duves: Staci sa pozriet na statistiku poruchovosti ADAC, alebo TUV a pozriet si na ktorom mieste sa vo vyskyte zavad pohybuje Fabia. Ziadne terno.Takze urcite nie, ze u dalsich 9-tich by uz zavady neboli. Tych 30 000km odjazdila redakcia asi za pol roka.Normalny vlastnik by ich odjazdil za tri roky asi. Zavady sa zacali prejavovat po kilometroch, ktore uz v podstate by boli po zaruke. Takze z vlastnej kapsy by sa aj platili. Dnes kupovat ojazdene auto bez dobreho automechanika - odbornika je chyba, ktoru robi vela ludi. Spolieha sa na to, ze vela vedia a chcu usetrit aj tie male naklady na neho.A potom sa divia. A dobry automechanik je ten, ktory ovlada vsetky triky podvodnikov pri predaji auta.
0 0
tetrisss tetrisss

tetrisss je offline (nepripojený) tetrisss

No, niekedy ani ja neviem... ...viac
Ja som vyskusala tak isto nove i stare auto. Jazdila som Daewo Nubiru, po 4 rokoch som si zaobstarala Seat Leon, s ktorym som bola mimoriadne spokojna az na maly vykon motora,ale to bola moja chyba, mala som si vziat s vacsim vykonom a v tom maju pravdu, ze len 4rocne auto predas za tretinovu nadobudacu cenu. Teraz som si kupila rocne auto a zatial som spokojna, usetrila som 200000,.oproti novemu, autobazar mi dava 2rocnu zaruku, tak tazko povedat, co je lepsie. Zalezi fakt aj na tom kolko chces minut. Ak chces lizing, jednoznacne kup nove auto.
0 0
duves duves

duves je offline (nepripojený) duves

Niekto
najag Pozri príspevok
Pre Duves: Staci sa pozriet na statistiku poruchovosti ADAC, alebo TUV a pozriet si na ktorom mieste sa vo vyskyte zavad pohybuje Fabia. Ziadne terno.Takze urcite nie, ze u dalsich 9-tich by uz zavady neboli. Tych 30 000km odjazdila redakcia asi za pol roka.Normalny vlastnik by ich odjazdil za tri roky asi. Zavady sa zacali prejavovat po kilometroch, ktore uz v podstate by boli po zaruke. Takze z vlastnej kapsy by sa aj platili. Dnes kupovat ojazdene auto bez dobreho automechanika - odbornika je chyba, ktoru robi vela ludi. Spolieha sa na to, ze vela vedia a chcu usetrit aj tie male naklady na neho.A potom sa divia. A dobry automechanik je ten, ktory ovlada vsetky triky podvodnikov pri predaji auta.
No fakt pozeram, ze fabia ma take problemy.
A co Renault Thalia?
0 0
kargo kargo

kargo je offline (nepripojený) kargo

technický typ
Ak najazdíš ročne viac ako 20 000 km a si dobre finančne zabezpečená tak kúp jednoznačne nové auto.Radšej diesel, všimol som si že väčšina žien radšej jazdí s autami, ktoré majú silnejší krútiaci moment v nízkych otáčkach.V ostatných prípadoch radšej auto z druhej ruky. Strednej triedy (radšej vyššej) nie staršie ako sedemročné.To "z druhej ruky" myslím doslovne. Čo sa týka počtu najazdených km mám na to takýto "vzorec":nie viac ako obsah valcov x 100.Pozri sa na tie tabuľky hodnotení značiek aj typov aut v spoľahlivosti.Nekupuj auto od kšeftárov s dovezenými autami. Neponáhľaj sa s kúpou, oboznám známych so svojím zámerom a študuj inzeráty - budeš aspoň v "obraze".
Ešte na margo investícií do poistenia, servisu a opráv.Poistenie nového auta je značná položka.Pri servise vám predpíšu konkrétny typ oleja,filtrov a pod.-samozrejme z tých najdrahších.O opravách na ktoré nespadá záruka radšej nehovorím. Za tú sumu by ste mohli mať staršie auto.
U starších aut sú tieto položky oveľa menšie.Opravy sú častejšie (nemusí byť pravda) ale lacnejšie.
Ale nové je len nové
0 0
Manual Manual

Manual je offline (nepripojený) Manual

najag Pozri príspevok
....Za cenu novej Fabie si urcite uz mozem doviest 3- 4 rocneho VW Passata, alebo VW Golfa, ktore maju najazdenych okolo 120 000 km a vypadaju ako keby vysli z fabriky. Takze na nich najazdim este 200 000 km a predam bez problemov potom. Umenie nie je kupit za velke peniaze nove auto, umenie je kupit si dobre auto za malo penazi a dobre ho este predat. Pretoze u aut su dve radosti, ked clovek auto kupuje a ked sa ho zbavuje:-)))))
Asi najlepšie by bolo, keby sa mohli hneď vyrábať ojazdené autá, na ktorých by boli vychytané chyby a samozrejme by sa predávali tak za 1/2 ceny. To by bolo sveta žiť.
Za veľké peniaze to predsa musí niekto kupovať, aby ďalší ako napr. ty mohli mať radosť z dobrej kúpy ojazdeného.
0 0
najag najag

najag je offline (nepripojený) najag

Samozrejme, su ludia, ktorym nerobi problem kupy auta za niekolko milionov, su ludia, ktorym nerobi problem kupy auta za milion, su ludia, ktori maju niekolko aut, ale su aj ludia, pre ktorych je problem nasetrit na auto za pol miliona. Ak niekto ma peniaze, tak to neriesi na tejto stranke a kupi si auto, po akom mu srdce place. Ak niekto peniaze na nove auto nema, tak chce aspon ojazdene a preto sa radi, co ma kupit a co nie. Takze rada typu "kup si nove auto " je nanic, keby na neho mal, tak by sa nas na nic nepytal.
Naposledy upravil najag : 20.11.07 at 13:55
0 0
Načítať ďalšie

Sleduj porady, ktoré by vás mohli zaujímať