Zavrieť

Porady

chcem kúpiť auto

pracujúca žena po 50-tke, matka dvoch detí,vdova ...viac
Ušporila som si nejaké peniaze a chcela by som kúpiť nejaké menšie staršie auto. Rozhodujem sa medzi Seat Ibiza, Citroen Saxo a Škoda Fabia. Rozhodujem sa i medzi bezinovým a dieslovým motorom. Doteraz jazdím na Ford Sierre,D, je to pre mňa finančne náročné auto a hľadám menšie auto kvôli spotrebe, náhradným dielom a pod. Prosím niekoho, kto vie poradiť pri výbere, čo si mám všímať a aké kritériá uprednostniť pri výbere. Mám už po 50-tke a už to bude moje posledné auto. Dochádzam na ňom do práce a za mamou... ďakujem
Usporiadat
dad111 dad111

dad111 je offline (nepripojený) dad111

Mam rad svet, nenavidim pretvarku. ...viac
Pre chlapa je vraj najvacsia tragedia mat mladu zenu a stare auto. Otazku zadala zena, ale 50% pravdy je aj v tomto pripade. Vyskusal som uz dost aut,ale nove je nove. Ak kupim za rovnake peniaze stary Mercedes alebo novu Skodu, tak beriem tu Skodu. A pritom Mercedes je pre mna auto snov. Oprava auta je pre mna dobry relax, ale ked sa musim spolahnut na to, ze auto bude vzdy k dispozicii, ide zabava stranou. ELUSA teraz jazdi s 15 rokov starym autom, nie je asi 20 rocny chlapec, ktory sa potrebuje predvadzat. Pri trocha opatrnom pouzivani jej aj auto menej zvucnej znacky ale nove, vydrzi dost dlho a nemusi mat vobec problem so zavadami, ktorych pricina je drsne zaobchadzanie. Kupa stareho je riziko. Kupovat ho od priekupnika, ktory vozi vraky zvonku je odvaha. Ani dobry mechanik nemusi spoznat, co dokazu machri urobit. Ak stare, jedine od povodneho majitela so servisnou knizkou a pravidelnym servisom, ktory sa da overit. Never reciam, ze auto mal niekto z rodiny a on mu ho len predava. Vsetky casti musia byt primerane a rovnomerne opotrebene. Ak je na kazdej skrutke poznat stopy po kluci, alebo skrutkovaku, nie je tam nic povodne. Aj prilis dobry stav na prvy pohlad je nebezpecny. Lepsie je auto pred opravou s viditelnymi zavadami, ako auto po "generalke", ktore je robene na kseft. Vycerpavajucu radu asi nedostanes. Kazdy je profik v niecom. Uvedom si, ze on predava vraky denne, Ty kupujes len obcas. Dobra zmluva by nebola na zavadu. Z pohladu financii nove straca hodnotu rychlo. Vrak okamzite. Radim teda, ak mozes kup len nove.
0 0
najag najag

najag je offline (nepripojený) najag

"Pri trocha opatrnom pouzivani jej aj auto menej zvucnej znacky ale nove, vydrzi dost dlho a nemusi mat vobec problem so zavadami, ktorych pricina je drsne zaobchadzanie."
Drsne zaobchadzanie ma sice vliv na vyskyt zavad, ale su aj zavady, ktorych vyskyt je objektivny a vodic nema na nich ziadny vliv. A ze nove auta maju vyskyt vad a pozehnany, staci sa pozriet na statistiky ADAC a TUV, kde su aj nove auta. Ruski automechanici mali porekadlo " co nie je v aute, to sa nepokazi" Dnes sa auto sklada z nespocetneho mnozstva komponentov, cidiel a snimacov a polovodicovej techniky, o ktorej nemame ani predstavy.A ta sa kazi, tak ako sa kazi vsetko. Ci je nove, ci je stare. Problemom iba je, ze bez diagnostickych programov a testerov sme u noveho auta casto pri zavade vedla a mimo. Takze to nie je o tom, co je nove, to sa nekazi. Objektivne stupa pocet zavad s vekom auta, ale aj niektore nove auto je niekedy za trest a nie pre radost. Kazda kupa by mala byt rozvazna a rozumna. A treba uvazovat aj dalsie suvislosti. Nove auto treba aj havarijne poistit. A casto je havarijna poistka aj 30 000,- rocne. Ak nie je poistene, strata auta je tazka. U ojazdeneho uz sa da prezit, da sa poistit na ine plnenie. Su tu aj servisne prehliadky, kde treba cast nakladov platit a tie su nemale. Vsetko ma za a proti, vsetko treba zvazit.
0 0
duves duves

duves je offline (nepripojený) duves

Niekto
Mne to zatial vychadza na fabiu. Nie je to na 2 ci 3 roky, cize novu.
Zasa teraz maju na thaliu vyraznu zlavu, akciu cca 80 tisic.
0 0
dad111 dad111

dad111 je offline (nepripojený) dad111

Mam rad svet, nenavidim pretvarku. ...viac
Kazdy ma iny rebricek hodnot. Su ludia, ktori neoblecu tricko ine ako znackove, zo sekaca a cinske je pre nich potupa. Pre ineho je znackove vyhadzovanie penazi. To len ako priklad. Modernu diagnostiku potrebuju auta uz zhruba 15 rokov. Starsie asi kupovat uz dnes nebude nikto z diskutujucich. Kupit mladsie, ktore bolo bez diagnostiky a bude bez nej dalej, to uz snad nie. Servis teda asi len znackovy. Auto, ktore ma viac ako 10 rokov uz ale v takych aj nemusia zobrat. Garazovi amateri mozu byt dobri, profik je profik. Havarijna poistka nie je vobec nutna. Strata novej Skody za 300000 je to iste ako stareho AUDI za tu istu cenu. Auto je strata financi tak ci tak. Jednoducho ak patri k zivotu, tak sa kupuje. Ak by chcel niekto setrit, kupi si auto lacne so vsetkym co k tomu patri. Ja si len myslim, ze ak sa rozhodovat pri danej sume medzi novym a starym, jednoznacne nove, aj menej reprezentativne. Kazdy svetovy vyrobca cita aj tie testy. Asi ziadny nevyraba vedome poruchove auta. Kazde nove auto nemusi mat vsetky prvky vybavy. Tu plati, ze ak sa chce niekto vyhnut problemom, nekupi si elektricke okna, sedacku s pocitacom a podobne vymozenosti. Skusili ste niekedy v poslednej dobe vycestovat s 10 rocnym autom na zapad od nas. Aj ked je perfektne, s platnou STK vsimajte si ten pristup. Uznavam, ze Vy s tym Vasim tam nepocestujete. Ste si isti, ze za par rokov nebude aj u nas takyto vztah k veteranom? Ja verim, ze ano. Mozno sa usmejete, nevadi, cas ukaze.
0 0
najag najag

najag je offline (nepripojený) najag

To, ze mame u nas stale vysoky priemerny vek aut, to nie je otazka zaluby a konicka v starych autach. Je to otazka penazi. Iste , vsetci by sme boli radi, keby sme mali iba nove a moderne auta. Ale na to si vacsina musi pockat este dlhe roky. Ale ani na zapade nejazdia vsetci v novych autach. Pretoze na to nemaju. Takze snivat mozeme vacsina, ale realita je ina. Ono o vsetkom sa da polemizovat. Aj o neschopnom znackovom servise u nas. Pretoze mam tiez svoje skusenosti. Nie je vsetko zlate, co sa blyska. Aj v Rakusku znackovy servis Mercedes diagnostikoval vadu a nevedel ho opravit na Mercedese. Takze cesta do Nemecka, do znackoveho servisu Mercedesu. Vymenili cerpadlo, zavada ostala ta ista. Za velke peniaze. Na Slovensku vymenili palivovy filter a zavada bola odstranena. A potom sa v znackom servise v Nemecku velmi snazili, ked zistili, ako ich vysmiali Slovaci a refundovali co mohli, aby nemali hanbu. Takze znackovy je niekedy naozaj znackovy.Takze na co mame, v tom sa vozime.
0 0
duves duves

duves je offline (nepripojený) duves

Niekto
Myslim, ze kazdy mate v niecom pravdu. Mne zasa kamos poradil, ze ak nove, tak s tymi doplnkami, co ocenim a dobre premysliet, aby som potom nelutoval, ze som daco nezabudol.
0 0
misomiso misomiso

misomiso je offline (nepripojený) misomiso

eluša Pozri príspevok
Ušporila som si nejaké peniaze a chcela by som kúpiť nejaké menšie staršie auto. Rozhodujem sa medzi Seat Ibiza, Citroen Saxo a Škoda Fabia. Rozhodujem sa i medzi bezinovým a dieslovým motorom. Doteraz jazdím na Ford Sierre,D, je to pre mňa finančne náročné auto a hľadám menšie auto kvôli spotrebe, náhradným dielom a pod. Prosím niekoho, kto vie poradiť pri výbere, čo si mám všímať a aké kritériá uprednostniť pri výbere. Mám už po 50-tke a už to bude moje posledné auto. Dochádzam na ňom do práce a za mamou... ďakujem
Seat by som uplne vylucil. Je to najhorsia znacka z celeho Volkswagen koncernu a nepocul som na to nic dobre. Skoda ma nepochybne mnohe vyhody ale velmi intenzivne sa kradne.

Mne z toho najlepsie vychadza Citroen C3. Ci benzin alebo diesel zalezi od toho, kolko najazdis. Ked jazdis malo, diesel sa z ekonomickeho hladiska nerentuje, lebo je vzdy drahsi (aj ojazdeny). Ja osobne som si ale tak zvykol ze uz by som benzin nechcel ani za svet.

Diesle maju mnohe vyhody, medzi nimi aj take, ktore si bezne clovek ani neuvedomi, napr.

- v pripade ropnej krizy tam mozes naliat skoro cokolvek, petrolej, kerosin, olej, (aj jedly, napr, repkovy)
- v diesli pri nehode neuhoris (jedine vtedy, ak tvoje auto zacne horiet od nejakeho vedle stojaceho benzinaka)
Naposledy upravil misomiso : 20.11.07 at 19:54
0 0
duves duves

duves je offline (nepripojený) duves

Niekto
misomiso Pozri príspevok

Diesle maju mnohe vyhody, medzi nimi aj take, ktore si bezne clovek ani neuvedomi, napr.

- v pripade ropnej krizy tam mozes naliat skoro cokolvek, petrolej, kerosin, olej, (aj jedly, napr, repkovy)
- v diesli pri nehode neuhoris (jedine vtedy, ak tvoje auto zacne horiet od nejakeho vedle stojaceho benzinaka)
K tomuto nech sa prosim vyjadria odbornici. Lacnejsie to urcite nie je, lebo liter fritolu stoji od 40 do 50. Alebo tam staci nalievat pouzity z restauracii a jedalni?
Skor ma zaujima nasledok pre motor. Cize tvrdis, ze tam mozem liat iba repkovy olej, v ziadnom pomere s naftou?

Diesle maju aj mnohe NEvyhody, medzi nimi aj take, ZE MAJU HORSIU AKCELERACIU. To sa spozna pri predbiehani.
0 0
misomiso misomiso

misomiso je offline (nepripojený) misomiso

duves Pozri príspevok
K tomuto nech sa prosim vyjadria odbornici. Lacnejsie to urcite nie je, lebo liter fritolu stoji od 40 do 50. Alebo tam staci nalievat pouzity z restauracii a jedalni?
Skor ma zaujima nasledok pre motor. Cize tvrdis, ze tam mozem liat iba repkovy olej, v ziadnom pomere s naftou?

Diesle maju aj mnohe NEvyhody, medzi nimi aj take, ZE MAJU HORSIU AKCELERACIU. To sa spozna pri predbiehani.
Duves, preco pozornejsie necitas???

Ja som napisal, ze v pripade ropnej krizy tam mozes liat aj olej, nikde som nepisal, ze by to bolo ekonomicky vyhodnejsie. Ak napr. Bush napadne Iran, a PHM bude na pridel, tak ti bude srdecne jedno, ci ta stoji liter 40 alebo 50 Sk - navyse v takom pripade bude mozno nafta a benzin stat 120.

Cisty olej (bez riedeni as naftou) tam liat mozes, ale musel by si si na to nechat auto upravit. Uprava nie je narocne a spociva v predhreve olaja + v prepinani nafta/olej. startuje sa na naftu, po chvili sa prepne ne olej a posledne cca 2 km pred odstavenim auta sa robia opat na naftu. To samozrejme vyzaduje pridavnu malu nadrz na naftu, pretoze velka nadrz sa pouziva na olej. Jazdia na to niektori ludia, ja v tom momentalne nevidim ziadnu vyhodu a navyse poradakov urcite bude zaujimat danove hladisko - akym mechanizmom dodanit olej, aby clovek neporusoval zakon - v podstate to asi nejde. Napriek tomu si myslim, ze schopnost diesla spalit v pripade nudze aj olej je vyhodou. Ak sa miesa 1:1 s naftou, tak nie je problem (vynimku tvoria extremne nizke teploty v zime, kedy by mohol tuhnut)

Diesely uz dnes stratili prakticky vsetky svoje tradicne nevyhody. Mozno este nejake nevyhody maju (tyka sa niektorych vyrobcov) ale nizky vykon medzi ne rozhodne nepatri. Dnes uz zacinaju dosahovat diesle dokonca lepsie parametre "litroveho" vykonu, ako bezne osahuju benzinaky. Napr. ja mam na necele 2 litre obsahu 140 koni, a to nemem zdaleka najnovsi typ. Ked je vlhko, tak na dvojku ani nemozem pridat plny plyn, pretoze to hrabe a na trojku to hrabe, ked pod plnym plynom prejdem cez zebru. Su uz aj diesle. ktore dosahuju na ten isty objem aj 180 koni. Co je vsak dolezitejsie, diesel ma podstatne vysii krutiaci moment, inymi slovami, jeho vykon je podstatne lepsie vyuzitelny, pretoze je k dispozicii v otackach, v ktorych sa "bezne" motor pri normalnej jazde pohybuje a nie az niekde pri 5,500ot/min ako je to u vacsiny benzinakov.
0 0
duficek duficek

duficek je offline (nepripojený) duficek

duves Pozri príspevok
Diesle maju aj mnohe NEvyhody, medzi nimi aj take, ZE MAJU HORSIU AKCELERACIU. To sa spozna pri predbiehani.
nevyhody nizsieho vykonu oproti benzinaku by som sa nebal. to platilo v minulosti, moderne naftaky maju porovnatelny vykon....
horsie je ked si niekto kupi 1,4 benzinak a preteka sa na dialnici, najlepsie nalozeny na dovolenku

ja som tiez zvyknuty na naftak, okrem nizsej spotreby mi aj viac vyhovuje jazda pri nizsich otackach
0 0
bobotova bobotova

bobotova je offline (nepripojený) bobotova

Máte niekto skúsenosti so SUZUKI IGNIS?
0 0
duves duves

duves je offline (nepripojený) duves

Niekto
misomiso Pozri príspevok
Duves, preco pozornejsie necitas???
Ja som napisal, ze v pripade ropnej krizy tam mozes liat aj olej, nikde som nepisal, ze by to bolo ekonomicky vyhodnejsie. Ak napr. Bush napadne Iran, .
To je celkom realne.

misomiso Pozri príspevok
a PHM bude na pridel, tak ti bude srdecne jedno, ci ta stoji liter 40 alebo 50 Sk - navyse v takom pripade bude mozno nafta a benzin stat 120.

Cisty olej (bez riedeni as naftou) tam liat mozes, ale musel by si si na to nechat auto upravit. Uprava nie je narocne a spociva v predhreve olaja + v prepinani nafta/olej. startuje sa na naftu, po chvili sa prepne ne olej a posledne cca 2 km pred odstavenim auta sa robia opat na naftu. To samozrejme vyzaduje pridavnu malu nadrz na naftu, pretoze velka nadrz sa pouziva na olej. Jazdia na to niektori ludia, ja v tom momentalne nevidim ziadnu vyhodu a navyse poradakov urcite bude zaujimat danove hladisko - akym mechanizmom dodanit olej, aby clovek neporusoval zakon - v podstate to asi nejde. Napriek tomu si myslim, ze schopnost diesla spalit v pripade nudze aj olej je vyhodou. Ak sa miesa 1:1 s naftou, tak nie je problem (vynimku tvoria extremne nizke teploty v zime, kedy by mohol tuhnut)

Diesely uz dnes stratili prakticky vsetky svoje tradicne nevyhody. Mozno este nejake nevyhody maju (tyka sa niektorych vyrobcov) ale nizky vykon medzi ne rozhodne nepatri. Dnes uz zacinaju dosahovat diesle dokonca lepsie parametre "litroveho" vykonu, ako bezne osahuju benzinaky. Napr. ja mam na necele 2 litre obsahu 140 koni, a to nemem zdaleka najnovsi typ. Ked je vlhko, tak na dvojku ani nemozem pridat plny plyn, pretoze to hrabe a na trojku to hrabe, ked pod plnym plynom prejdem cez zebru. Su uz aj diesle. ktore dosahuju na ten isty objem aj 180 koni. Co je vsak dolezitejsie, diesel ma podstatne vysii krutiaci moment, inymi slovami, jeho vykon je podstatne lepsie vyuzitelny, pretoze je k dispozicii v otackach, v ktorych sa "bezne" motor pri normalnej jazde pohybuje a nie az niekde pri 5,500ot/min ako je to u vacsiny benzinakov.
Uvazujem aj nad dieslom. Ale vylucne koli tomu konfliktu. Zasa benzinaky sa daju prerobit na LPG, co je urcite alternativa ako pri diesloch jazdit na olej.
http://www.autogas.szm.sk/cojeLPG.html

KLADY
lacná prevádzka, cena LPG je o cca 60% nižšia ako cena benzínu,
návratnosť už od cca 15.000 najazdených km (závisí od ceny benzínu a plynu)
spotreba LPG je nepatrne vyššia (asi o 5%)
výrazne dlhšia životnosť motora a motorového oleja
nižšia hlučnosť a kľudnejší chod motora
možnosť prepínania za jazdy benzín/plyn, a tým zvýšenie dojazdu automobilu (výhodné pri cestách do zahraničia)
najmodernejšie zariadenia Landi Renzo a Lovato na trhu
vysoká výhrevnosť a vysoká antidetonačná odolnosť LPG a možnosť dosiahnutia lepšej homogenity zmesi, z menším množstvom elementárnej síry
ekologická prevádzka, zníženie exhalátov
hustá sieť čerpacích staníc LPG, ktorá naďalej rýchlo rastie
vysoká bezpečnosť, maximálny komfort obsluhy
ZÁPORY
zvýšenie celkovej hmotnosti automobilu (cca 50kg)
zmenšenie batožinového priestoru vozidla (LPG nádrž)
Naposledy upravil duves : 21.11.07 at 05:47
0 0
duves duves

duves je offline (nepripojený) duves

Niekto
Nasiel som daco o tej prerabke na rastlinny olej:
http://www.rostlinnyolej.cz/

Tato je lepsia:
http://www.bioauto.sk/index.html
A potom nema chybu tento odstavec:
Prestavba je dôležitá, spaľovanie rastlinného oleja v neupravenom aute je vždy spojené s veľkým rizikom. Nesprávne použitý rastlinný olej blahodárne pôsobí na istú skazu palivovej sústavy a v dôsledku polymerizácie motorového oleja k zničeniu motora. Stránka Bioauto je súborom pohľadov, skúseností a odkazov na stránky venujúce sa problematike využitia rastlinného oleja ako alternatívneho paliva, nie sú tu uvedené všetky podrobnosti, ktoré majú vplyv na bezporuchovosť a životnosť motora. V žiadnom prípade nie je možné niesť zodpovednosť za škody, spôsobené nesprávnym výkladom uvedených informácii.
Naposledy upravil duves : 21.11.07 at 07:52
0 0
duficek duficek

duficek je offline (nepripojený) duficek

pozor na LPG. neviem od akeho roku planuje EU zatazit aj plyn spotrebnou danou tak ako je benzin a nafta...takze sa dostane na ich uroven.
rovnako budu zatazene vsetky energie, ktore nemaju zdroj v obnovitelnych zdrojoch...

ako skoro bude ta spotrebna dan aj na LPG neviem
0 0
dad111 dad111

dad111 je offline (nepripojený) dad111

Mam rad svet, nenavidim pretvarku. ...viac
Akosi ta debata usla mimo temy. Aj tak sa mi pacia niektore nazory. Tak pridam aj ja svoje. Akosi sa nebojim ani globalneho otepenia ani novej doby ladovej. Tak si myslim, ze ani ta ropna kriza nesposobi vyhynutie homo sapiens. Bolo by mi luto vzdat sa auta a isto nielen jeho, ale akosi ma utesuje, ze by som bol len jeden z tych miliard. Netvrdim, ze by to nebolelo. V minulosti ked nebolo ropnych paliv jazdili auta na drevoplyn, a to uz bol rastlinny olej vymysleny. Ta predstava, ze budeme stat s autami pred LIDLOM a cakat az dovezu lacny olej je zaujimava. Pohon na plyn je tiez dvoch druhov. Ak zatazia PB spotrebnou danou, co je mozne, zacne sa aspon pouzivat stlaceny ZP. Kompresor sa da kupit a napojit sa mozete hocikde. Prestavba na ine palivo ale nie je vec pre amatera. Zaoberaju sa s tym velke spolocnosti, nemyslim ze je to jednoduche. U nas pouzivany system garazovych dielni vratane SADiek je len hra na pokus a omyl. Otazka benzin, alebo diesel je individualna. Ja osobne necitim ziadny obdiv k nafte.
Aby som aj k teme este nieco povedal. Z povodne spominanych znaciek by som preferoval SKODU, dostupny servis a ND, najnizsi pokles ceny ojazdenych aut. Ci nove, lebo stare, to si musi zvazit kazdy sam, zalezi len na cene. Ak ojazdene asi maximalne do r.v. 1993. To boli auta, ktore este bolo mozne servisovat bez znackovej vybavy servisu, len ten vek je uz ozaj velky. Mozno sa este podari najst prveho majitela a zachovale auto. Je to ale riesenietak na 5 rokov. Mladsie jazdene tiez nebudu uz na dlhsiu dobu. Otazka bola ale auto do prace a k mame. A k tomu SUZUKI IGNIS. Pred casom som o nom uvazoval. Mal som ho na vyskusanie. Ja by som ho prirovnal k lepsej LADE NIVE. Ako rodinne auto nic moc. Skuste si urobit prieskum, ako sa predavaju ojazdene. Tazko je ich predat aj za dost znizenu cenu. Teraz sa vyrabaju v Madarsku, aku budu mat hodnotu a nielen financnu tazko povedat.
0 0
duves duves

duves je offline (nepripojený) duves

Niekto
misomiso:
takze som si o tych moznostiach spalovat raslinny olej daco precital. Vystupuje mi zopar otazok.
1. Je na slovensku sieť čerpacich stanic, kde si natankujem take biopalivo?
2. Existuje moznost certifikovaneho prerobenia dieselovho motora na uzemi SR?

dik
0 0
misomiso misomiso

misomiso je offline (nepripojený) misomiso

1. nie
2. nie
0 0
duves duves

duves je offline (nepripojený) duves

Niekto
Cize nula bodov.
Nejaky typek rozdava rady, co a ako. Lenze to je nieco ako jedna baba povedala:
http://blog.diskusie.sme.sk/viewdisc...poj=blog-20201
Toto je pre vsetkych veriacich aj neveriacich. Proste realna skusenost. Zaciatkom marca 2006 som si kupil Skoda Octavia 1.9 SDI. SDI prave preto, lebo som si uz par rokov zistoval info o moznosti vyuzitia rastlinneho oleja ako paliva. Pred nedavnom, ked som uz vaznejsie uvazoval o kupe auta s moznostou upravy na olej som sa dozvedel, ze VW motory SDI su spravene tak, ze dokazu startovat s cistym olejom dokonca v zimnom obdobi. Tak som ti take auticko kupil. Stalo "len" 250.000,-Sk, ale riskol som to a bez upravy som zacal pouzivat rastlinny olej. Najprv to bolo 30% sojoveho oleja. Avsak pri teplote cca -5 C sa mi dost dusil motor. Nastastie som mal v kufri flase s tymto olejom a zistil som, ze proste zmrzol. Takze chyba bola v oleji. Mal som tam totiz aj repkovy olej z Lidlu a ten bol rovnako tekuty ako pri teplote doma (aspon z viditelnej stranky). Medzitym sa oteplilo a do dalsieho tankovania som dal 50% repkovy olej a 50% naftu. Absolutne ziadne problemy (vonku bolo 5 - 10 C). Neskor sa teploty dostali nad 15 a cez den nad 20 C a tak dalsie tankovanie bolo 100% rastlinny olej. Dal som tam cca 25 litrov sojoveho oleja a cca 24 litrov repkoveho oleja. Nemam ziaden problem ani so startovanim ani s vykonom. Dokonca sa moja spotreba klesla. Vidim to na pocte kilometrov a klesani rucicky merania nadrze. Doteraz som najazdil cca 3.000 km. Netvrdim, ze som teraz nejaky znalec na biopalivo, ale mozem povedat, ze to funguje. Samozrejme, bilancovat mozem tak po 15.000 km. Aj budem. Este dodam, ze som si vedomy, ze sa musim drzat jednej velkej zasady. Teda omnoho castejsie musim menit motorovy olej. Totizto zmiesavanie rastlinneho a motoroveho oleja sposobuje polymerizaciu a dochadza k tvorbe kasovitej hmoty. Ta sa usadzuje v olejovej vani a postupne ju zaplna. Moze teda dost napr. k pretlaku a poskodeniu tesneni. Mozno to ma aj dalsie negativne dopady. Znehodnocovanie motoroveho oleja riesim ciastocne cez tzv. mikrofilter (obtokovy filter). Ten by za beznych podmienok (pri pouzivani bezneho paliva) mal filtrovat motorovy olej tak, ze sa nan da najazdit 150.000 km a olej ostane stale cisty. Staci menit len mikrofiltracne vlozky. Kedze pouzivam ako palivo rastlinny olej budem musiet ten motorovy olej aj tak menit. Ale frekvencia vymeny by mohla ostat na 15.000 km.
Moj konecny verdikt teda je, ak niekto tvrdi, ze je to blbost a ma to katastrofalne nasledky na motor, zjavne je toteoretik. Netvrdim nic co nemam vedecky podlozene alebo dokonca osobne preskusane. Ak sa najde uzivatel - odporca, ktory ma vedecky podlozene, ze to fungovat nemoze, rad si tento jeho vedecky prispevok pozriem.
Este pozriem česko, ci tam nejaka firma robi oficialnu prerabku diesel motorov.
0 0
misomiso misomiso

misomiso je offline (nepripojený) misomiso

A preco ta to tak zaujima? Ved sa to zatial nijako neoplati.
0 0
Excise Duty Excise Duty

Excise Duty je offline (nepripojený) Excise Duty

ten, čo už nemusí do roboty
duficek Pozri príspevok
pozor na LPG. neviem od akeho roku planuje EU zatazit aj plyn spotrebnou danou tak ako je benzin a nafta...takze sa dostane na ich uroven.
rovnako budu zatazene vsetky energie, ktore nemaju zdroj v obnovitelnych zdrojoch...

ako skoro bude ta spotrebna dan aj na LPG neviem
LPG (Liquid Petroleum Gas) je už veľmi dávno predmetom spotrebnej dane, momentálne podľa súčasne platného zákona č. 98/2004 Z. z. o spotrebnej dani z minerálneho oleja v znení neskorších predpisov, viď ustanovenie § 4 ods. 2 písm. b), pričom na LPG sa uplatňuje podľa ustanovenia § 6 ods. 1 písm. f) bodu 1. sadzba dane 7 800 Sk/1 000 kg, ak je určený na použitie, ponúkaný na použitie alebo použitý ako pohonná látka. Mimochodom je to štvrtá najvyššia sadzba dane v rámci EÚ:
http://ec.europa.eu/taxation_customs...roducts-en.pdf
Pokiaľ je LPG určený na použitie, ponúkaný na použitie alebo použitý ako palivo, uplatní sa nulová sadzba dane.
LPG ako aj iné minerálne oleje sa zdaňujú na základe smernice Rady č. 96/2003/ES o reštrukturalizácii právneho rámca spoločenstva pre zdaňovanie energetických výrobkov a elektriny:
http://eur-lex.europa.eu/LexUriServ/...0040501-sk.pdf
0 0
Načítať ďalšie

Sleduj porady, ktoré by vás mohli zaujímať