Zavrieť

Porady

621 Aktivácia materiálu a tovaru

admin
Príklady účtovania na tomto účte (pri texte možno uviesť aj protiúčet)
Každý novú možnosť prosím uvádzajte odrážkou (neskôr ich zhrniem do jedného príspevku):

- (príklad účtovania) + súvzťažné účty
Usporiadat
Rozalka Rozalka

Rozalka je offline (nepripojený) Rozalka

Spoluvlastníčka "Prvého nitrianskeho medveďária" ...viac
Rozalka Pozri príspevok
To "nakopnutie" sa vzťahovalo k účtu 601.
Aktivácia tovaru na MD 132 sa má účtovať, ak ide o dodanie výrobkov na predajňu ... a potom predaj D 604 a 504/132 je asi nesprávne, preto bude účtovať radšej D 601.
Tak dnes došla odpoveď z drsr:

Váš dopyt:

Dobrý deň.
Firma, ktorá nakupuje fóliu u dodávateľa A, zavezie do firmy B, kde fóliu potlačia reklamou a potom odovzdá odberateľovi C.
Účtovať ako o výrobe (firma nič nevyrába) alebo ako o predaji tovaru (firma produkt nepredáva v nezmenenom stave).
Ďakujeme za odpoved


Naša odpoveď:

Dobrý deň,
na základe Vášho dopytu podaného prostredníctvom internetu Vám Daňové riaditeľstvo SR Banská Bystrica oznamuje nasledovné:
Aby účtovná jednotka dodržala zásady vyplývajúce z ustanovení § 7 ods. 1 a § 8 ods. 1 zákona o účtovníctve v platnom znení, pri účtovaní jednotlivých účtovných prípadov je nutné vychádzať z podmienok dohodnutých zmluvnými stranami.
Ak účtovná jednotka na základe objednávky dodá odberateľovi fóliu (ktorú nakúpila u svojho dodávateľa a na základe objednávky zabezpečila dodávateľsky jej potlač podľa požiadaviek odberateľa), potom máme za to, že ide o predaj tovaru, o ktorom sa účtuje v zmysle § 43 - 45 platných postupov účtovania pre podnikateľov účtujúcich v sústave podvojného účtovníctva. Bližšie informácie na základe posúdenia konkrétnych účtovných dokladov poskyujú audítori, či fyzické a právnické osoby poskytujúce účtovné poradenstvo.

Odbor služieb pre verejnosť DR SR BB
0 0
Anja111 Anja111

Anja111 je offline (nepripojený) Anja111

KEJKA Pozri príspevok
pri spôsobe B riešiš iba sklad. teda príjemky a výdajky.
neúčtuješ v tejto súvislosti nič.
Až na koci roka zásoby vlastných výrobkov, polovýrobkov, prípadne nespotrebovaný materiál na základ inventúry zaúčtuješ 1xx / 62x
Firma sa zaoberá predajom tovaru. Z tovaru však vyrobila aj dva kusy billboardov. Na každý použila tovar v hodnote á 15.000,-- Sk. Jeden billboard si nechala pre vlastnú potrebu a druhý predala za 27.000,-- Sk.
Ku koncu roka jej nezostane na sklade žiadny výrobok.
Účtujem spôsobom B:
Nákup tovaru 30.000,-- Sk.......504/321
Prevod tovaru do materiálu 30.000,-- Sk........501 AE/504
Predaj billboardu 27.000,-- Sk..........311/601
Evidencia drobného majetku (billboard) 15.000,-- Sk
Nakoľko mám takýto prípad prvý raz, prosím o radu. Uvažujem, či je potrebné účtovať aj o aktivácii materiálu a miezd? Ak áno, tak v obidvoch prípadoch?
Vopred ďakujem...
0 0
Petra29 Petra29

Petra29 je offline (nepripojený) Petra29

Anja111 Pozri príspevok
Firma sa zaoberá predajom tovaru. Z tovaru však vyrobila aj dva kusy billboardov. Na každý použila tovar v hodnote á 15.000,-- Sk. Jeden billboard si nechala pre vlastnú potrebu a druhý predala za 27.000,-- Sk.
Ku koncu roka jej nezostane na sklade žiadny výrobok.
Účtujem spôsobom B:
Nákup tovaru 30.000,-- Sk.......504/321
Prevod tovaru do materiálu 30.000,-- Sk........501 AE/504
Predaj billboardu 27.000,-- Sk..........311/601
Evidencia drobného majetku (billboard) 15.000,-- Sk
Nakoľko mám takýto prípad prvý raz, prosím o radu. Uvažujem, či je potrebné účtovať aj o aktivácii materiálu a miezd? Ak áno, tak v obidvoch prípadoch?
Vopred ďakujem...
Podľa môjho názoru nie je potrebné účtovať o aktivácii.
0 0
Anja111 Anja111

Anja111 je offline (nepripojený) Anja111

Petra29 Pozri príspevok
Podľa môjho názoru nie je potrebné účtovať o aktivácii.
Ďakujem...
0 0
H.B. H.B.

H.B. je offline (nepripojený) H.B.

Sme šijacia dielňa. Nakúpili sme materiál a naše krajčirky si ušili na stoličky podušky. Neviete ako by som to mala zaúčtovať?
0 0
H.B. H.B.

H.B. je offline (nepripojený) H.B.

posúvam...
0 0
Hetfield Hetfield

Hetfield je offline (nepripojený) Hetfield

Poradíte?
Frma zaoberajúca sa servisom záhr.techniky renovuje aj staré náhr.diely.
Firma účtuje v PÚ, spôsobom A . Diely ocení odborným odhadom, príjme na sklad ako tovar a predá. S renováciu zatiaľ nevznikajú žiadne vedľajšie náklady. Poradíte mi presný postup účtovania? Dík moc.
0 0
H.B. H.B.

H.B. je offline (nepripojený) H.B.

H.B. Pozri príspevok
Sme šijacia dielňa. Nakúpili sme materiál a naše krajčirky si ušili na stoličky podušky. Neviete ako by som to mala zaúčtovať?
Prosím ešte raz o radu. Viem, že materiál musím vydať do spotreby. Len teraz neviem čo ešte ďalej zaúčtovať. Potrebujem to dostať do výnosov a potom neviem, či ako krátkodobý majetok do evidencie, alebo ako.
0 0
ErikaDP ErikaDP

ErikaDP je offline (nepripojený) ErikaDP

Poraďáci,
účtuje niekto úpravy tovaru vo vlastnej réžii ? Konkrétne v podvojnom účtovníctve ( sklad spôsob A ), miešanie farieb v predajni stavebnín. Sme obchod so stavebným materialom, namáme vlastnú výrobu. Nakupujeme rôzne farby , tie sa nalejú do miešacieho prístroja , ktorý má vlastný software, so zadanými kalkuláciami , a prístroj vyrobí hotovú konkrétnu farbu podľa zvoleného odtieňa. Máte niekto skúsenosti so zaúčtovaním takéhoto postupu ? Väčšinou sa stretávam s tým, že predajcovia účtujú B-spôsobom, nakúpené celé množstvá farieb zaúčtujú hneď na 504ku. My ale máme Bčkový spôsob, preto hľadám postup ako to účtovať - viem že cez aktivaáciu ( t.j. najprv prijat komponenty na sklad materialu, potom ich vydať keď sa ide miešať, následne prijat nasklad ako aktivovaný tovar ). Hľadám niekoho kto má skúsenosti konkrétne s prístrojom na miešanie farieb - , aké pomocné evidencie tento prístroj má, čo sa dá použiť z neho ako podklad pre účtovníctvo ?
0 0
ErikaDP ErikaDP

ErikaDP je offline (nepripojený) ErikaDP

ErikaDP Pozri príspevok
Poraďáci,
účtuje niekto úpravy tovaru vo vlastnej réžii ? Konkrétne v podvojnom účtovníctve ( sklad spôsob A ), miešanie farieb v predajni stavebnín. Sme obchod so stavebným materialom, namáme vlastnú výrobu. Nakupujeme rôzne farby , tie sa nalejú do miešacieho prístroja , ktorý má vlastný software, so zadanými kalkuláciami , a prístroj vyrobí hotovú konkrétnu farbu podľa zvoleného odtieňa. Máte niekto skúsenosti so zaúčtovaním takéhoto postupu ? Väčšinou sa stretávam s tým, že predajcovia účtujú B-spôsobom, nakúpené celé množstvá farieb zaúčtujú hneď na 504ku. My ale máme Bčkový spôsob, preto hľadám postup ako to účtovať - viem že cez aktivaáciu ( t.j. najprv prijat komponenty na sklad materialu, potom ich vydať keď sa ide miešať, následne prijat nasklad ako aktivovaný tovar ). Hľadám niekoho kto má skúsenosti konkrétne s prístrojom na miešanie farieb - , aké pomocné evidencie tento prístroj má, čo sa dá použiť z neho ako podklad pre účtovníctvo ?
posúvam
0 0
ErikaDP ErikaDP

ErikaDP je offline (nepripojený) ErikaDP

posúvam,
nemá niekto súsenosti s účtovaním úprav tovaru vo vlastnej predajni: miešanie farieb v stavebninách ?
Poraďáci,
účtuje niekto úpravy tovaru vo vlastnej réžii ? Konkrétne v podvojnom účtovníctve ( sklad spôsob A ), miešanie farieb v predajni stavebnín. Sme obchod so stavebným materialom, namáme vlastnú výrobu. Nakupujeme rôzne farby , tie sa nalejú do miešacieho prístroja , ktorý má vlastný software, so zadanými kalkuláciami , a prístroj vyrobí hotovú konkrétnu farbu podľa zvoleného odtieňa. Máte niekto skúsenosti so zaúčtovaním takéhoto postupu ? Väčšinou sa stretávam s tým, že predajcovia účtujú B-spôsobom, nakúpené celé množstvá farieb zaúčtujú hneď na 504ku. My ale máme A čkový spôsob, preto hľadám postup ako to účtovať - viem že cez aktivaáciu ( t.j. najprv prijat komponenty na sklad materialu, potom ich vydať keď sa ide miešať, následne prijat nasklad ako aktivovaný tovar ). Hľadám niekoho kto má skúsenosti konkrétne s prístrojom na miešanie farieb - , aké pomocné evidencie tento prístroj má, čo sa dá použiť z neho ako podklad pre účtovníctvo ?
Naposledy upravil ErikaDP : 11.09.10 at 13:41
0 0
hujer1 hujer1

hujer1 je offline (nepripojený) hujer1

spôsob A pokiaľ máte farby evidované v zásobách ako materiál, v takomto prípade účtuješ výdaj materálu farieb 501/112 a účtuješ aktiváciu 131/622 (ak ide len o obchodnú úpravu tovaru), následne potom 132/131. Ohľadom toho prístroja Ti však neporadím.
0 0
ErikaDP ErikaDP

ErikaDP je offline (nepripojený) ErikaDP

hujer1, ďakujem za pomoc
0 0
KEJKA KEJKA

KEJKA je offline (nepripojený) KEJKA

audítor, účtovník, odborný poradca ...viac
hujer1 Pozri príspevok
spôsob A pokiaľ máte farby evidované v zásobách ako materiál, v takomto prípade účtuješ výdaj materálu farieb 501/112 a účtuješ aktiváciu 131/622 (ak ide len o obchodnú úpravu tovaru), následne potom 132/131. Ohľadom toho prístroja Ti však neporadím.
do aktivácie by som ešte pridala súvisiace náklady ako napr. mzda, odpis toho prístroja,- odporúčam urobiť si nejakú kalkuláciu, môže to byť len 1-2 percentá z OC, závisí, aké množstvo farieb sa mieša, či je na to vyčlenený osobitný pracovník atp.
Na druhej strane - predpokladám, že miešate len na základe konkrétnej objednávky a následného odberu, nie na sklad, alebo áno?
Ak to po namiešaní ide hned preč, tak by som spotrebu farieb dala zo skladu rovno na 504 a tržbu za predaj namiešanej farby na 604.
0 0
ErikaDP ErikaDP

ErikaDP je offline (nepripojený) ErikaDP

Kejka, vďaka za reakciu.
Nie je to vo veľkom, netvorí to podstatnu časť obratu, preto hľadám riešenie, kotré by nebolo naročné na administratívu, na zložité účtovanie, ale aby bolo v súlade s účtovnými postupmi.
Jednotlivé komponenty sa nakupia vo väčších množstvách, naleju sa do prístroja a následne konkretnemu zakaznikovi sa namieša konkretny odtieň farby. Prirovnala by som to zjednodušene ku farebnej kopírke v Copy centrách: tiež v kopírke zostávajú jednotlivé náplne a spotrebuvávajú sa postupne, tak ako si príde zákazník skopírovať . Inak povedané: keď mám kopírku len na svoje kancelárske účely, tak dávam hneď do spotreby nákup náplne, ale keď ju mám na poskytovanie kopírovacích služieb, a vediem sklad spôsobom A, tak uvažujem ako účtovať postupné spotrebovávanie náplní aby bola nadväznosť na predaný produkt.
vrátim sa k miešaciemu prístroju na maliarske farby: vo väčšine prevádzok sa s tým nezaťažujú a šupnú nakúpené komponenty hneď na 504ku. Ale keďže ja mám Aspôsob, obávam sa tohto postupu, lebo :
1. síce môžem si dať do smernice že aj pre tento druh zásob budem účtovať hneď do spotreby podobne ako drobný spotrebný material typu kancelárskych potrieb, ale toto sa mi nepáči: predaj farieb je súčasťou mojej hlavnej činnosti, ktorú účtujem Ačkom , t.j.spôsob priamo do spotreby by som nemala použiť na túto hlavnú činnosť
2. skreslí mi to hostodársky výsledok , lebo keď nakupim komponenty, zaúčtujem priamo do spotreby, ešte namám žiadne tržby
3. ako zabezpečím inventarizáciu, skontrovlovanie zamestnancov ( či si niekto len tak neodtankoval farbu )
0 0
KEJKA KEJKA

KEJKA je offline (nepripojený) KEJKA

audítor, účtovník, odborný poradca ...viac
aha, toto je celkom zaujímavé. Komponenty sú na sklade, vydanie zo skladu = úbytok, ale by som to účtovala len ako premiestnenie z 132.1-SKLAD na 132.5-miešač.
platí rovnosť pre množstvá komponenty=farby
napr. K1+K2+K3 = f1+f2+....fx?
ak áno tak množstvo v kg vydaných komponentov zo skladu je súčasne aj množstvo v kg namiešanej farby, alebo sa pri miešaní pridáva ešte nejaký komponent, ktorý nie je v miešači stále?
Pre zjednodušenie predpokladám, že tá vyššie uvedená rovnosť platí, teda vieš koľko kg farby z miešača dostaneš. Obstarávacia cena komponentov deleno mn.budúcej farby = j.cena na kg farby
takže výdaj komponentov 501/132.1
príjem farby na sklad 132.5 / 621 aktivácia, súčasne môžeš navýšiť cenu o tie súvisiace náklady, ako som písala predtým. Podstatné je, že vieš množstvo výslednej farby z daných komponentov.

A potom už len predávaš farbu, kedže ju máš aj v účtovníctve na inom sklade, budeš si vedieť porovnať zásobu - samozrejme zvyšok množstva komponentov v miešači asi nedokážeš zmerať, ale isto to vieš praxou odhadnúť. Presne to skontroluješ len tak, že necháš miešač dokonale vyprázdniť, vtedy vieš porovnať množstvo predanej=namiešanej farby a množstvo komponentov vložených do miešača, isto sú aj nejaké technologické straty, to si už musíš určiť sama - napr. 100 kg výdaj komponentov, ale 98kg očakávaná predaná namiešaná farba.
Ja si myslím, že jednotlivé komponenty priebežne doplňuješ. Práve systém kontroly /ten si už musíš premyslieť, stanoviť sama/ pri doplňovaní komponentov ti pomôže zabezpečiť kontrolu zamestnancov a správnosť inventarizácie. Bez priebežných prepočtov to zrejme nepôjde.
Naposledy upravil KEJKA : 12.09.10 at 09:10
1 0
ErikaDP ErikaDP

ErikaDP je offline (nepripojený) ErikaDP

KEJKA Pozri príspevok
aha, toto je celkom zaujímavé. Komponenty sú na sklade, vydanie zo skladu = úbytok, ale by som to účtovala len ako premiestnenie z 132.1-SKLAD na 132.5-miešač.
platí rovnosť pre množstvá komponenty=farby
napr. K1+K2+K3 = f1+f2+....fx?
ak áno tak množstvo v kg vydaných komponentov zo skladu je súčasne aj množstvo v kg namiešanej farby, alebo sa pri miešaní pridáva ešte nejaký komponent, ktorý nie je v miešači stále?
Pre zjednodušenie predpokladám, že tá vyššie uvedená rovnosť platí, teda vieš koľko kg farby z miešača dostaneš. Obstarávacia cena komponentov deleno mn.budúcej farby = j.cena na kg farby
takže výdaj komponentov 501/132.1
príjem farby na sklad 132.5 / 621 aktivácia, súčasne môžeš navýšiť cenu o tie súvisiace náklady, ako som písala predtým. Podstatné je, že vieš množstvo výslednej farby z daných komponentov.

A potom už len predávaš farbu, kedže ju máš aj v účtovníctve na inom sklade, budeš si vedieť porovnať zásobu - samozrejme zvyšok množstva komponentov v miešači asi nedokážeš zmerať, ale isto to vieš praxou odhadnúť. Presne to skontroluješ len tak, že necháš miešač dokonale vyprázdniť, vtedy vieš porovnať množstvo predanej=namiešanej farby a množstvo komponentov vložených do miešača, isto sú aj nejaké technologické straty, to si už musíš určiť sama - napr. 100 kg výdaj komponentov, ale 98kg očakávaná predaná namiešaná farba.
Ja si myslím, že jednotlivé komponenty priebežne doplňuješ. Práve systém kontroly /ten si už musíš premyslieť, stanoviť sama/ pri doplňovaní komponentov ti pomôže zabezpečiť kontrolu zamestnancov a správnosť inventarizácie. Bez priebežných prepočtov to zrejme nepôjde.
Ďakujem za podrobnú odpoveď a Tvoj čas. Jednotlivé komponenty majú rôznu cenu, t.j. aj za predpokladu rovnosti váhy vložených komponentov´a namiešanej farby by to bol problém použiť. T.j. pri provm napnení nie, spriemeruje sato, ale následne, komponety sa budú spotrebovávať rôzne, v závislosti od miešaného odtieňa.
Fyzicky som ešte ten stroj nevidela, ani dokumentáciu k nemu. Vraj má nejaký software, ktorý má aj nejaké kalkulácie. Problém je v tom. že stroj je na prevádzke kede nie je možnosť napojenia na tlačiareň - t. j. je problém zostavy z neho vytlačiť, viem toto nie je neriešiteĺný problém a už vôbec to nie je dôvodom na zľahčovanie účtovania. Chcem si ale ujasnit systém účtovania pred tým ako budem od zodpovedných požadovať spojazdnenie tohto software, lebo keď sa konateľ firmy radil inde, zistil, že NO PROBLEM - zaúčtovat do spotreby. Ale poriadok v tejto firme majú a chcú mať, preto diskutujeme o najvhodnejšom riešení a preto ja zisťujem akoby sa to malo spravne účtovať.
No nič, najprv asi musim naštudovať čo ten software miešacieho prístroja poskytuje a ako použit tieto kvázi plánové kalkulácie pre zaúčtovanie v účte a potom akozistíť a riešiť prípadné rozdiely oproti skutočnej spotrebe komponentov
0 0
ErikaDP ErikaDP

ErikaDP je offline (nepripojený) ErikaDP

KEJKA Pozri príspevok
aha, toto je celkom zaujímavé. Komponenty sú na sklade, vydanie zo skladu = úbytok, ale by som to účtovala len ako premiestnenie z 132.1-SKLAD na 132.5-miešač.
platí rovnosť pre množstvá komponenty=farby
napr. K1+K2+K3 = f1+f2+....fx?
ak áno tak množstvo v kg vydaných komponentov zo skladu je súčasne aj množstvo v kg namiešanej farby, alebo sa pri miešaní pridáva ešte nejaký komponent, ktorý nie je v miešači stále?
Pre zjednodušenie predpokladám, že tá vyššie uvedená rovnosť platí, teda vieš koľko kg farby z miešača dostaneš. Obstarávacia cena komponentov deleno mn.budúcej farby = j.cena na kg farby
takže výdaj komponentov 501/132.1
príjem farby na sklad 132.5 / 621 aktivácia, súčasne môžeš navýšiť cenu o tie súvisiace náklady, ako som písala predtým. Podstatné je, že vieš množstvo výslednej farby z daných komponentov.

A potom už len predávaš farbu, kedže ju máš aj v účtovníctve na inom sklade, budeš si vedieť porovnať zásobu - samozrejme zvyšok množstva komponentov v miešači asi nedokážeš zmerať, ale isto to vieš praxou odhadnúť. Presne to skontroluješ len tak, že necháš miešač dokonale vyprázdniť, vtedy vieš porovnať množstvo predanej=namiešanej farby a množstvo komponentov vložených do miešača, isto sú aj nejaké technologické straty, to si už musíš určiť sama - napr. 100 kg výdaj komponentov, ale 98kg očakávaná predaná namiešaná farba.
Ja si myslím, že jednotlivé komponenty priebežne doplňuješ. Práve systém kontroly /ten si už musíš premyslieť, stanoviť sama/ pri doplňovaní komponentov ti pomôže zabezpečiť kontrolu zamestnancov a správnosť inventarizácie. Bez priebežných prepočtov to zrejme nepôjde.
Kejka,
ešte raz čítam Tvoju odpoveď a keď tak uvažujem, tak by možno sa dalo použiť Tvoje riešenie, za predpokladu rovnice váha komponentov = váha farieb: tj. účtovať presun zo skladových kariet komponentov na skladové karty jednotl.farieb, aj napriek tomu že komponenty maju rôznu cenu, lebo skladový software nám automaticky ráta nákupne ceny váženým priemerom, t.j. pri priebežnom doplňaní komponentov sa ta cena bude automaticky aktualizovať.
Týmto spôsobom síce každá vyprodukovaná farba bude mať rovnakú skladovovu cenu (bez oľadu na komponety z ktorých tá ktorá farba bola vyrobená), ale nakoľko nejde o veký podiel na obrate, zložitejšie účtovanie prostredníctvom plánových kalkulácií by bolo zbytočne administratívne nákladné.
Toto by bol taký kompropis : nebolo by to síce uplne presné čo sa nákladov týka, ale nebolo by to účtované hneď do spotreby, zo skladu a do nákladov na 504 by to šlo až v momente predaja konkretnej farby.
0 0
KEJKA KEJKA

KEJKA je offline (nepripojený) KEJKA

audítor, účtovník, odborný poradca ...viac
áno, výborne. Ja som sa v praxi s miešačom nestretla, preto ma to zaujalo, človek sa predsa len učí celý život a hlavne páči sa mi tvoj prístup k problému.
presne tak by som postupovala v zmysle posledného príspevku. Skladová cena farieb môže byť rovnaká, ked ich budeš mať ešte rozlíšené, tak to bude presnejšie, lebo budeš vedieť, koľko ktorej farby si predala a isto ten SW vyprodukuje za určité obdobie, koľko čoho spotreboval v sumáre a aké farby namiešal, ved tam sa určite musí zadať kód farby.
Pokiaľ ku koncu roka miešač odstavíte, vyprázdnite, budeš môcť porovnaním SW výstupov so skladovými kartami a svojho účtovania celkovú spotrebu upresniť a doúčtovať rozdiel plus alebo mínus spotreba komponentov.
1 0
ErikaDP ErikaDP

ErikaDP je offline (nepripojený) ErikaDP

KEJKA Pozri príspevok
áno, výborne. Ja som sa v praxi s miešačom nestretla, preto ma to zaujalo, človek sa predsa len učí celý život a hlavne páči sa mi tvoj prístup k problému.
presne tak by som postupovala v zmysle posledného príspevku. Skladová cena farieb môže byť rovnaká, ked ich budeš mať ešte rozlíšené, tak to bude presnejšie, lebo budeš vedieť, koľko ktorej farby si predala a isto ten SW vyprodukuje za určité obdobie, koľko čoho spotreboval v sumáre a aké farby namiešal, ved tam sa určite musí zadať kód farby.
Pokiaľ ku koncu roka miešač odstavíte, vyprázdnite, budeš môcť porovnaním SW výstupov so skladovými kartami a svojho účtovania celkovú spotrebu upresniť a doúčtovať rozdiel plus alebo mínus spotreba komponentov.
Ďakujem, ak zistím niečo viac ohlľadne miešača farieb dám vedieť. Som rada ,že existuje porada a ochotní ľudia rozoberať konkrétne problémy z účtovného hľadiska. Konkrétne Tvoje príspevky patria do skupiny tých, ktoré ma vždy zaujmú.
0 0
Načítať ďalšie

Sleduj porady, ktoré by vás mohli zaujímať