rickman
Ty to auto vazne nesetris
. Na 500tkm by si mal ist za vyrobcom - ukazat im, ake kvalitne auta vyrabaju, za vernost ti daju najnovsi model gratis
a tvoj vystavia v muzeu.
Tomu odpruzeniu by som aj rozumel, ale tym brzdam nie
. How it works?
Este sa moze stat, ze sa to pri 490 tis km (alebo mozno zajtra?) uplne rozpadne.
Tie brzdy - to funguje uplne opacne ako bezne brzdy. V beznych brzdach sa vytvara tlak brzdovym pedalom a pomaha tomu posilovac. Teda - aby si zacal brzdit, musi sa system najprv natlakovat hlavnym brzdovym valcom (v podstate nohou) a preto je potrebna pomerne dlha draha pedalu - nasledne z toho dovodu sa umiestnuje brzd. pedal pomerne vysoko - vyssie, ako plynovy. Ked chces odrazu brzdit, musis nie len prlelozit nohu vlavo, ale ju najprv dvihnut hore.
Na brzdach, ktore dlhe desatrocia pouziva Citroen to funguje uplne odlisne. Tam je v systeme vyvinuty staly vysoky tlak (vytvara ho stale cerpadlo a akumuluje sa v centralnej "guli" za chladicom). Brzdovym pedalom iba davkujes tento tlak do brzdoveho systemu podobne, ako v kupelni pakovou bateriou regulujes mnozstvo vody do umvadla. Pedalom sa teda nic netlakuje, necerpa, iba sluzi ako prepustaci ventil. Ma to 2 vyhody:
- pri prudkom brzdeni je hned od zaciatku k dispozicii plny tlak
- pedal brzdy sa skoro vobec neponara (iba par mm), preto je jeho zakladne umiestnenie na urovni pedalu plynu.
Podobne umiestnenie pedalu brzdy maju iba pretekerske upravy aut, ktore to ale dosahuju zvysenim pedalu plynu na uroven toho brzdoveho. To ale nie je idealne riesenie, pretoze potom su zvycajne oba pedaly prilis blizko vzhladom na polohu volantu a riadiacej paky (aj ked sedadlo sa da posuvat).
Bohuzial Citroen setri, odkedy je pod nadvladou Peugeotu a teraz davaju tieto brzdy iba do modelu C6.