Zavrieť

Porady

Aké auto by ste si zvolili?

rada rada

rada je offline (nepripojený) rada

Ak by ste si mohli vybrať z motorových vozidiel Volswagen Polo alebo Renault Clio najnovšie verzie, ktoré by ste si zvolili najmä na jazdenie po BA ?
Aký je Váš názor na automatickú prevodovku pre ženu ?

Ďakujem za názory.
Usporiadat
rickman rickman

rickman je offline (nepripojený) rickman

Manual Pozri príspevok
A Kia ceed zo Žiliny sa vám nepáči ?
http://www.kia.sk/index.php?context=306
Jasne, hlavne predne svetlomety. Mne velmi pripominaju nieco, co stoji o 2 mil. viac .
0 0
cactus cactus

cactus je offline (nepripojený) cactus

nezaškodí čítať návody na rôzne veci.... ...viac


a ja zase takéto...
0 0
misomiso misomiso

misomiso je offline (nepripojený) misomiso

Manual Pozri príspevok
A Kia ceed zo Žiliny sa vám nepáči ?
http://www.kia.sk/index.php?context=306
Mne sa napriklad (v ramci segmentu malych aut) velmi paci. Ale nechapem, preco stoji skoro 800 litrov, ked ludom, ktori ju robia platia ani nie stvrtinu mzdy (ako v inych krajinach) a fabriku im postavila Slovenska Republika.
0 0
misomiso misomiso

misomiso je offline (nepripojený) misomiso

Manual Pozri príspevok
A Kia ceed zo Žiliny sa vám nepáči ?
http://www.kia.sk/index.php?context=306
Tak som to pre srandu porovnal s mojim terajsim autom. Model, (diesel) ktory ma rovnaky vykon a spotrebu stoji 740.000. Vybavu to ma uplne tu istu ako moje 10 rocne auto okrem parkovacieho asistena. Ja mam naviac regulaciu svetlej vysky. Xenony (ktore mi trocha chybaju) to nema.

Ma to mensi kufor (a asi aj kabinu) ako moje auto. Musel by som doplatit nejakych 600.000 Sk...
0 0
duves duves

duves je offline (nepripojený) duves

Niekto
to nech si amici vstupia do svedomia, bezne su obsahy motorov 2,5 az 3 litre
0 0
rickman rickman

rickman je offline (nepripojený) rickman

misomiso Pozri príspevok
Tak som to pre srandu porovnal s mojim terajsim autom. Model, (diesel) ktory ma rovnaky vykon a spotrebu stoji 740.000. Vybavu to ma uplne tu istu ako moje 10 rocne auto okrem parkovacieho asistena. Ja mam naviac regulaciu svetlej vysky. Xenony (ktore mi trocha chybaju) to nema.

Ma to mensi kufor (a asi aj kabinu) ako moje auto. Musel by som doplatit nejakych 600.000 Sk...
Prepac, ale porovnavas neporovnatelne. No 800 je dost..
0 0
misomiso misomiso

misomiso je offline (nepripojený) misomiso

rickman Pozri príspevok
Prepac, ale porovnavas neporovnatelne.
V urcitom zmysle ano, ved porovnavam ojazdene s novym. Ale ja to porovnavam z mojho pohladu - a hlavne sa zamyslam nd tym, ze auta za poslednych 10 rokov nepriniesli absolutne nic nove, okrem nejakych marketingovych somarin.

Moje auto ma teraz zostatkovu hodnotu, ale nove tiez stalo cca 750 - 800. Ale smutne je to, ze ma uplne rovnake tech. parametre (vykon - spotreba) a tiez uplne rovnaku vybavu. Navyse dnes nie je 800 tis o nic menej penazi ako vtedy, pretoze na jednej strane sme sice zvyknuti na inflaciu, ale ked to zoberieme cez prepocet na EUR, tak je to skor viac penazi, ako pred desiatimi rokmi.

Teda co som tym chel povedat: Ze auto za takuto cenu by uz dnes malo mat napr. xenony, ked maju tie automobilky plne usta technickeho poroku v reklamach.
0 0
Jozef Mihál Jozef Mihál

Jozef Mihál je offline (nepripojený) Jozef Mihál

Lektor - dane, mzdy a odvody a poslanec NRSR (SaS) ...viac
Ehm, vziať si ako porovnávací "etalón" práve Kiu ceed... Veď to je historicky prvé skutočné auto tejto automobilky...

Na druhej strane Citroen skutočne nepriniesol na automobilový trh za posledných 10 rokov nič nové, pričom voľakedy to bol líder...Ak za novinky nepovažujem zásobník vôni na palubke či volant s pevným stredom...

Za skutočným pokrokom sa treba obzrieť inde.
0 0
misomiso misomiso

misomiso je offline (nepripojený) misomiso

Jozef Mihál Pozri príspevok
Ehm, vziať si ako porovnávací "etalón" práve Kiu ceed... Veď to je historicky prvé skutočné auto tejto automobilky...

Na druhej strane Citroen skutočne nepriniesol na automobilový trh za posledných 10 rokov nič nové, pričom voľakedy to bol líder...Ak za novinky nepovažujem zásobník vôni na palubke či volant s pevným stredom...

Za skutočným pokrokom sa treba obzrieť inde.
Ano, presne tak, Citroen svojim modelom DS ua v 60 rokoch vyrazil svetu dych (poznate z filmu Fantomas), okrem toho, ze mal hydraulicky podvozok, a automaticku korekciu vysky, mal aj posilovace na vsetko (neviem, ci dokonca nie aj na spojku) a svetla, ktore sa otacali do zakruty spolu s volantom (teraz je to novinka po 50 rokoch znova).

Ale ja si nemyslim, ze by bolo az tak co vycitat mojmu Citroenu spred 10 rokov, ked si uvedomime, ze ma dazdovy senzor, 4 airbagy, klimu, nast. volant, a mnozstvo dalsich veci (niektore Xantie mali aj tempomat, automaticku zmenu praveho spatneho zrkadla pri zaradeni spiatocky, aby ste videli na obrubnik pri parkovani a pod). Skutocne mi chybaju iba xenony.

Ja ani nejaky zasadny pokrok neocakavam, skor mi vadia take tie marketingove ulety a "pokrok", ktory nakoniec pre zakaznika neznamena nic ine, ako hlbsie do penazenky a vacsiu poruchovost. Citroen sa napr. v tomto smere neslavne preslavil vynalezom nejakej multiplexnej kabelaze (vsade ide namiesto 50 kablov iba 1 a namiesto toho je v aute 100 miniaturnych pocitacov) a napr. Mercedes si spravil obrovsku hanbu systemom "brake by wire" - teda brzdenie cez kabel, ktory museli nakoniec opustit. Keby tento trend razil iba Citroen, vobec by ma to netrapilo, som ochotny hned dnes zabudnut na tuto znacku, nie som zasa az taky fanusik. Viac mi vadi, ze je to vseobecny trend. Vselijake tie pevne volanty, a podobne nezmysly, zacalo to uz tou modou umiestnovat vsetky budiky do stredu palubky.

Niekedy mam pocit, ze automobilovi vyvojari sa riadia tym heslom, ktore raz ktosi mudry (keby som si teraz spomenul kto) povedal o medicine: "Na medicine je najhroznejsie to, ze musi konat, aj ked nevie co". Teda aj od lekara musite odchadzat s nejakou tabletkou, dokonca aj v pripade, ze vobec netusi, co vam je. Podobny pocit maju zrejme aj automobilky - pokrok musi byt za kazdu cenu - aj ked nevieme aky a preco vlastne...
0 0
Jozef Mihál Jozef Mihál

Jozef Mihál je offline (nepripojený) Jozef Mihál

Lektor - dane, mzdy a odvody a poslanec NRSR (SaS) ...viac
Stále je čo riešiť. V posledných rokoch sú to napr. emisie.

Myslím, že zaslúžene, nechceme snáď zničiť planétu svojimi autami.
0 0
misomiso misomiso

misomiso je offline (nepripojený) misomiso

Jozef Mihál Pozri príspevok
Stále je čo riešiť. V posledných rokoch sú to napr. emisie.

Myslím, že zaslúžene, nechceme snáď zničiť planétu svojimi autami.
No ved prave. Bohuzial aj v tejto oblasti v poslednom obdobi plati, co som pisal vyssie. Ked si zoberieme FAP filtre na diesllove motory (zavadzaju ich uz vsetci) - ich ucinok je minimalne sporny a mnohymi odbornikmi su oznacovane za krok spat. Tie filtre sice zachytavaju sadze (podla mnohych v podstate neskodne sadze), zato vsak zvysuju spotrebu o cca 15%, cim zvysuju produkciu CO2 o 15% a prispievaju k rychlejsiemu vycerpavaniu ropy. Navyse nutia casto majitelov jazdit autom aj vtedy, ked to vobec nepotrebuju, takze celkovy negativny efekt ve vacsi ako 15%.

Vsetko sa vsak deje v mene marketingu a zalepenia oci ochranarom. Riesenim by boli samozrejme nejake tie hybridne auta na elektrinu, ci vodik, ale vobec to nie je take jednoduche. Elektrina ani vodik sa neda ziskavat "odnikial", neda sa jednoducho "tazit", treba premienat ine zdroje na elektrinu a tu pripadne pouzit na vyrobu vodika. Lenze tie "ine zdroje" nestihaju ani dnes. Neda sa uz postavit vyrazne viac vodnych elektrarni a tie veterne nepokryju ani beznu spotrebu domacnosti. Nech mi nikto nehovori, ze nejaky elektromobil je ekologicka zalezitost, iba preto "lebo na elektrinu" a preto, ze nic nevypusta z vyfuku. Ak sa na vyrobu tej elektriny musi spalit hnede uhlie z Novak, tak dakujem za takyto pokrok.
0 0
rickman rickman

rickman je offline (nepripojený) rickman

misomiso Pozri príspevok
V urcitom zmysle ano, ved porovnavam ojazdene s novym. Ale ja to porovnavam z mojho pohladu - a hlavne sa zamyslam nd tym, ze auta za poslednych 10 rokov nepriniesli absolutne nic nove, okrem nejakych marketingovych somarin.

Moje auto ma teraz zostatkovu hodnotu, ale nove tiez stalo cca 750 - 800. Ale smutne je to, ze ma uplne rovnake tech. parametre (vykon - spotreba) a tiez uplne rovnaku vybavu. Navyse dnes nie je 800 tis o nic menej penazi ako vtedy, pretoze na jednej strane sme sice zvyknuti na inflaciu, ale ked to zoberieme cez prepocet na EUR, tak je to skor viac penazi, ako pred desiatimi rokmi.
No to ano. Aj dolar bol niekedy za 40+ korun.

misomiso Pozri príspevok
Teda co som tym chel povedat: Ze auto za takuto cenu by uz dnes malo mat napr. xenony, ked maju tie automobilky plne usta technickeho poroku v reklamach.
Za takuto cenu (750 - 800) mas ("nizsiu strednu triedu") 150k, 2-zonovu klimu, vyhrievane predne sedadla, predne&zadne parkovacky, bi-xenony, panoramaticke stresne okno, tempomat, perletovu metalizu, 18" kolesa, 500l kufor, ...., ...., ....., a okrem ineho aj design. Samozrejme je nove, so zarukou, made in EU, kupene v SR. A este si vies priplatit aj 5rocny servis.

Ale je na rozhodnuti kupujuceho. Co chce vidiet, to vidi. Comu chce verit, tomu veri. Tomu sa prisposobuje aj jeho rozhodnutie.
0 0
misomiso misomiso

misomiso je offline (nepripojený) misomiso

rickman;694144
Za takuto cenu (750 - 800) mas ("nizsiu strednu triedu") 150k, 2-zonovu klimu, vyhrievane predne sedadla, predne&zadne parkovacky, bi-xenony, panoramaticke stresne okno, tempomat, perletovu metalizu, 18" kolesa, 500l kufor, ...., ...., ....., a okrem ineho aj [B
design[/B]. Samozrejme je nove, so zarukou, made in EU, kupene v SR. A este si vies priplatit aj 5rocny servis.
Preco si nenapisal o akom konkretnom modeli hovoris?
0 0
VladoaKatka VladoaKatka

VladoaKatka je offline (nepripojený) VladoaKatka

Je pekné hoviť o luxusnejších autách, ale sú naše cesty prispôsobené k tým autám. Samé záplaty, jamy niekedy aj 2-3 km-rový úsek je ako patch-work, určité úseky ciest 1. triedy by sa dali nazvať kľudne aj ako cesta roka. Na takýchto cestách trpí náprava, tlmiče a nehovím o poškodených sklách. Ja mám smolu na to, zakaždým ak mám nové auto ešte nemám ani 5000 km najazdených a už chytíme kameň, a je jedno či to je dodávka, pick-up alebo osobné. Teraz mám 3 mesiace nové auto a už mám poznačené čelné sklo.

Vyššie sa písalo o servisoch. česť výnimkám, ale niekedy značkové servisy zneužívajú svoje postavenie a nutnosť garančných prehliadok si vysvetlujú, že inú šancu ten zákazník nemá.
Nám pred rokmi v jednom servise Fiat chceli naúčtovať 7 litrov oleja na výmenu, mysleli si - firemné auto, nikto nebude reklamovať, ale mýlili sa. Druhýkrát výmena vstrekovacieho čerpadla do Fiat Ducato - vodili nás za nos - že čerpadlo sa musí vymeniť a keď sme žiadali to staré čerpadlo ak sa nedalo opraviť, aby nám ho dali, tak sa vyhovárali, že poslali na výmenu do Talianska. Našli sme si druhý, serióznejší servis.

P.S.Ten servis Fiat asi podobne sa správal aj ostatným zákazníkom - lebo už skrachoval...
0 0
rickman rickman

rickman je offline (nepripojený) rickman

misomiso Pozri príspevok
Preco si nenapisal o akom konkretnom modeli hovoris?


VladoaKatka Pozri príspevok
Je pekné hoviť o luxusnejších autách, ale sú naše cesty prispôsobené k tým autám. Samé záplaty, jamy niekedy aj 2-3 km-rový úsek je ako patch-work, určité úseky ciest 1. triedy by sa dali nazvať kľudne aj ako cesta roka. Na takýchto cestách trpí náprava, tlmiče a nehovím o poškodených sklách. Ja mám smolu na to, zakaždým ak mám nové auto ešte nemám ani 5000 km najazdených a už chytíme kameň, a je jedno či to je dodávka, pick-up alebo osobné. Teraz mám 3 mesiace nové auto a už mám poznačené čelné sklo.

Vyššie sa písalo o servisoch. česť výnimkám, ale niekedy značkové servisy zneužívajú svoje postavenie a nutnosť garančných prehliadok si vysvetlujú, že inú šancu ten zákazník nemá.
Nám pred rokmi v jednom servise Fiat chceli naúčtovať 7 litrov oleja na výmenu, mysleli si - firemné auto, nikto nebude reklamovať, ale mýlili sa. Druhýkrát výmena vstrekovacieho čerpadla do Fiat Ducato - vodili nás za nos - že čerpadlo sa musí vymeniť a keď sme žiadali to staré čerpadlo ak sa nedalo opraviť, aby nám ho dali, tak sa vyhovárali, že poslali na výmenu do Talianska. Našli sme si druhý, serióznejší servis.

P.S.Ten servis Fiat asi podobne sa správal aj ostatným zákazníkom - lebo už skrachoval...
A tu je asi ten hlavny problem. Ak sa k zakaznikovi takto spravaju, tak je pravdepodobne, ze na znacku zanevrie a najblizsie kupi nieco ine. Pritom samotna znacka s tym nema nic spolocne a vinu nesie jankohrasko s.r.o. - koncesionar. Ale je to tak, ak nejde predaj, musi to tahat servis - t.j. pokazit co je funkcne, alebo nauctovat aj co sa nespravilo.

Polovica spokojnosti je vybrat si znacku, model. Druha polovica spokojnosti zavisi od predajcu a servisu.
0 0
mr.key mr.key

mr.key je offline (nepripojený) mr.key

clovek
misomiso Pozri príspevok
Vsetko sa vsak deje v mene marketingu a zalepenia oci ochranarom. Riesenim by boli samozrejme nejake tie hybridne auta na elektrinu, ci vodik, ale vobec to nie je take jednoduche. Elektrina ani vodik sa neda ziskavat "odnikial", neda sa jednoducho "tazit", treba premienat ine zdroje na elektrinu a tu pripadne pouzit na vyrobu vodika. Lenze tie "ine zdroje" nestihaju ani dnes. Neda sa uz postavit vyrazne viac vodnych elektrarni a tie veterne nepokryju ani beznu spotrebu domacnosti. Nech mi nikto nehovori, ze nejaky elektromobil je ekologicka zalezitost, iba preto "lebo na elektrinu" a preto, ze nic nevypusta z vyfuku. Ak sa na vyrobu tej elektriny musi spalit hnede uhlie z Novak, tak dakujem za takyto pokrok.
Myslim si ze je vela nedostacujucich technologii ktore sa stale pouzivaju ale su aj technologie ktore by mohli vyriesit mnohe problemy, ibaze ludia o nich stale nevedia, pripadne tu posobi dezinformovanost a tlaky velkych koncernov.
Dovolim si kratky uryvok z jedneho internetoveho magazinu (adresu na poziadanie v SS), ktory vychadza aj v tlacenej podobe, zaoberajuci sa roznymi vecami z oblasti vedy a techniky, alternativnymi zdrojami energii ale aj archeologiou a astronomoiu.

Historie Joes´ Cell

Zprávy o úžasných autech jezdících na vodu nejsou nic nového. Objevily se prakticky hned poté, co opustil výrobní linku první model Ford T. Tento příběh je ovšem neobvyklý, protože je s největší pravděpodobností pravdivý.

Začalo to v roce 1991. Australan Peter Stevens se s několika členy ASTRO (Alternative Science & Technology Research Organisation) vypravil na výstavu alternativního v New South Wales. Událost přivábila širokou paletu vystavovatelů a nadšence z celé Austrálie. Tady se Peter náhodně setkal s Grahamem Coe, který měl v své Toyotě zamontována dvě pozoruhodná zařízení, o nichž tvrdil, že mu ušetří až 70% paliva. Peter byl sice nadšen jednoduchostí a potenciálem zařízení, ale současně zůstal skeptický. Aby si ověřil pravdivost Coeho tvrzení, přizval na pomoc místního automechanika – muže, dnes známého jako „Joe“.
0 0
dana9 dana9

dana9 je offline (nepripojený) dana9

právnik
VladoaKatka Pozri príspevok

Vyššie sa písalo o servisoch. česť výnimkám, ale niekedy značkové servisy zneužívajú svoje postavenie a nutnosť garančných prehliadok si vysvetlujú, že inú šancu ten zákazník nemá.
Druhýkrát výmena vstrekovacieho čerpadla do Fiat Ducato - vodili nás za nos - že čerpadlo sa musí vymeniť a keď sme žiadali to staré čerpadlo ak sa nedalo opraviť, aby nám ho dali, tak sa vyhovárali, že poslali na výmenu do Talianska. Našli sme si druhý, serióznejší servis.
Diely vymenené v rámci garancie, ale aj pri servise, sa musia vracať výrobcovi, a to aj z ekologických dôvodov.

Ak išlo o garanciu, tak to naozaj museli urobiť.
0 0
VladoaKatka VladoaKatka

VladoaKatka je offline (nepripojený) VladoaKatka

dana9 Pozri príspevok
Diely vymenené v rámci garancie, ale aj pri servise, sa musia vracať výrobcovi, a to aj z ekologických dôvodov.

Ak išlo o garanciu, tak to naozaj museli urobiť.
Všetko uznám, ale ak inak sa vyjadrovali do telefónu, keď som sa informovala ja a inak sa správali mechanici, keď príšiel syn prevziať vozidlo. Bola som tam aj a bolo na nich vidieť, že sa nám vysmievali. Ak oprava stála vyšše stotisíc korún, to snáď sme mali právo na serióznejšiu informáciu aj prístup už aj z toho dôvodu, že som celú sumu platila v hotovosti. Vozidlo už bolo po lízingu aj km malo najazdené viac, ako je garanciu, teda nešlo o garančnú opravu.

Nesťažujem sa aby ste mi dali za pravdu, alebo ľutovali, ale chcem poukázeť na to, že ako sa správajú v niektorých značkových servisoch k zákazníkom. Neni sú lacné tie hodinové sadzby, nedá sa skontrolovať, či opodstatnene narátali hodiny, ND už vôbec nie, ak Vám ich ani neukážu. Dajú Vám, dokonca nanútia také, ktoré už nemôžu použiť pri "fuške", totálne opotrebené, nepoužiteľné.
0 0
misomiso misomiso

misomiso je offline (nepripojený) misomiso

VladoaKatka Pozri príspevok
Všetko uznám, ale ak inak sa vyjadrovali do telefónu, keď som sa informovala ja a inak sa správali mechanici, keď príšiel syn prevziať vozidlo. Bola som tam aj a bolo na nich vidieť, že sa nám vysmievali. Ak oprava stála vyšše stotisíc korún, to snáď sme mali právo na serióznejšiu informáciu aj prístup už aj z toho dôvodu, že som celú sumu platila v hotovosti. Vozidlo už bolo po lízingu aj km malo najazdené viac, ako je garanciu, teda nešlo o garančnú opravu.

Nesťažujem sa aby ste mi dali za pravdu, alebo ľutovali, ale chcem poukázeť na to, že ako sa správajú v niektorých značkových servisoch k zákazníkom. Neni sú lacné tie hodinové sadzby, nedá sa skontrolovať, či opodstatnene narátali hodiny, ND už vôbec nie, ak Vám ich ani neukážu. Dajú Vám, dokonca nanútia také, ktoré už nemôžu použiť pri "fuške", totálne opotrebené, nepoužiteľné.
Vase problemy tu v teme suvisia iba s nepresneho vyjadrovania. Bud islo o garanciu, alebo ste platili sto tisic. Ale rozhodne nie oboje sucasne.
0 0
VladoaKatka VladoaKatka

VladoaKatka je offline (nepripojený) VladoaKatka

misomiso Pozri príspevok
Vase problemy tu v teme suvisia iba s nepresneho vyjadrovania. Bud islo o garanciu, alebo ste platili sto tisic. Ale rozhodne nie oboje sucasne.
Asi mám v prípaspevku nejasnú formuláciu.

Vozidlo malo 4 roky a najazdené vyšše stotisíc km, teda tam už na žiadnu garančnú opravu sme nemali nárok. Garanciu čo viem poskytujú do určitej doby či už mesiacov alebo ubehnutých km.

Ja som reagovala na to, že súčiastky sa mali vrátiť dodávateľovi, dobre beriem, ale zase až taký rýchly určite neboli v tom servise. Išlo o vstrekovacie čerpadlo aj s triskami. Pri preberaní povedali, že uvidia aká bude závada a ozvú sa ohľadom opravy vzhľadom na cenu, ale neozvali sa v sľúbenej dobe tak sme sa išli pozrieť my. Už všetko bolo odoslané a bude Vás to stáť toľko a toľko a nemáte už na výber, lebo mi Vám namontojeme nové čerpadlo - túto aroganciu ja kritizujem, tento prístup.
0 0
Načítať ďalšie

Sleduj porady, ktoré by vás mohli zaujímať