Lenka to začala zo správneho konca, musíš sa skontaktovať s učtárňou, nemožno ju obísť. Inak nemáš odkiaľ zobrať ani presný názov, ani cenu, ani zatriedenie, to sa nedá vymyslieť. Evidencia majetku musíš začať hľadať v učtárni. Tam treba ujasniť, či sa centrálna evidencia dlhodobého majetku vedie, alebo nie. Ak sa vedie, vyžiadaj si ju a vypíš si z nej predmety, ktoré boli odovzdané vašej prevádzke. Zoznam pre prevádzku by mal obsahovať inventárne číslo, ktoré by malo byť aj na predmete. Ďalej presný stručný názov, cena bez DPH, dátum nákupu, číslo dokladu, kód umiestnenia, alebo pridelenia. Ak ide o viac rovnakých predmetov, tak jednotkovú cenu a počet /napr. rovnaké stoličky/.
Ak evidencia nie je, máš šancu prispieť k tomu, aby bola. Povedz, že máš úlohu od šéfa, vyžiadaj si v učtárni došlé faktúry a pokladničné doklady od vzniku firmy .... že si ju urobíš sama. Tiež účty, na ktoré je majetok účtovaný. Potom listuj a vypisuj a sužuj účtovníka upresňujúcimi otázkami .... až kým Ti nebude v evidencii pomáhať, alebo ju sám neurobí. Centrálna evidencia je povinnosťou učtárne, prevádzka by mala dostať iba výpis zverených predmetov. Z majetku by mal existovať minimálne zoznam so stĺpcami, ktoré som uviedol, v lepšom prípade individuálne karty majetku, alebo, ak je toho viac, softvérová evidencia podľa predtlače.