Zavrieť

Porady

Súhrnný výkaz od 1.1.2010

Aljok Aljok

Aljok je offline (nepripojený) Aljok

Opatrenie Ministerstva financií Slovenskej republiky, ktorým sa ustanovuje vzor súhrnného výkazu k dani z pridanej hodnoty :
Usporiadat
enter enter

enter je offline (nepripojený) enter

dominika Pozri príspevok
Kolega bol včera na školení, zmena je od 1.1.2010, je tam viacej zmien, aj posudzovanie zdaniteľnej osoby - nie podľa toho, či je platca DPH a IČDPH, ale podľa sídla.... Treba ísť na školenie.
Súhlasím , že treba ísť na školenie, ale predtým zákonodarca má včas vydať jednoznačne vykladaťaľné zákony, alebo úrad ktorého sa to týka má vydať včas usmernenie. A ak to nestačí potom ísť na školenie.
0 0
dominika dominika

dominika je offline (nepripojený) dominika

Súhlasím, že zákony by mali byť jednoznačné a bez množstva výnimiek
0 0
truch truch

truch je offline (nepripojený) truch

Prosím Vás čo je potrebné na elektronické posielanie súhrnného výkazu? Ja priznania nosím osobne, DÚ mám kúsok. Treba dať žiadosť na DÚ?
0 0
lenkam68 lenkam68

lenkam68 je offline (nepripojený) lenkam68

JankaO Pozri príspevok
Nemyslím, že by to bolo v súlade s § 80. z o DPH:
(1) Platiteľ je povinný podať súhrnný výkaz za každý
kalendárny mesiac, v ktorom:
...d) dodal službu s miestom dodania v inom členskom
štáte podľa § 15 ods. 1 zdaniteľnej osobe alebo právnickej
osobe, ktorá nie je zdaniteľnou osobou a je
identifikovaná pre daň, a táto osoba je povinná platiť
daň.
...(nič viac)
odstavec 2 a limitácia 100 000 EUR a štvrťročných výkazov sa týka len písmen a,b,c - čo je tovar
Príklad, ktorý je uvedený v materiále, ktorý sme obdržali na seminári:
Živnostník poskytne v r. 2010 službu maďarskému podnikateľovi, ktorý má pridelené IČ DPH. Živnostník je povinný podať SV za I. štvrťrok 2010 a uviesť v ňom hodnotu služby a IČ DPH maďarského príjemcu služby, ktorý je povinný zaplatiť v Maďarsku daň z prijatej služby.
0 0
dominika dominika

dominika je offline (nepripojený) dominika

Treba si vybaviť elektronický podpis, najprv ísť na daňový úrad a potom do banky
0 0
JankaO JankaO

JankaO je offline (nepripojený) JankaO

lenkam68 Pozri príspevok
Príklad, ktorý je uvedený v materiále, ktorý sme obdržali na seminári:
Živnostník poskytne v r. 2010 službu maďarskému podnikateľovi, ktorý má pridelené IČ DPH. Živnostník je povinný podať SV za I. štvrťrok 2010 a uviesť v ňom hodnotu služby a IČ DPH maďarského príjemcu služby, ktorý je povinný zaplatiť v Maďarsku daň z prijatej služby.
Ak je tento živnostník registrovaný podľa § 7 alebo 7a, tak áno, štvrťročne ale ak je podľa § 4, tak mesačne.
0 0
m.hladka m.hladka

m.hladka je offline (nepripojený) m.hladka

som
dominika Pozri príspevok
Treba si vybaviť elektronický podpis, najprv ísť na daňový úrad a potom do banky
A čo má s tým banka? Tak tento postup registrácie by zaujímal aj mňa.
Na stránke DU som čítala, že je aj registrácia na základe dohody, bez elektronického podpisu, to platí - neplatí pre podávanie Súhrnného výkazu?
Ď.
0 0
marina8 marina8

marina8 je offline (nepripojený) marina8

m.hladka Pozri príspevok
A čo má s tým banka? Tak tento postup registrácie by zaujímal aj mňa.
Na stránke DU som čítala, že je aj registrácia na základe dohody, bez elektronického podpisu, to platí - neplatí pre podávanie Súhrnného výkazu?
Ď.
v par. 80/9 je ze nemusi byt podpisany, ak je s DU uzavreta dohoda
treba ist za spravkynou dane a ta vraj spise dohodu, u nej s vybavuje elektronicke podanie, tak to mam v poznamkach zo skolenia
0 0
dominika dominika

dominika je offline (nepripojený) dominika

Banka s tým má to, že sprostredkováva vybavenie ZEP, že nemusíš cestovať, konkrétne v Trnave to robí ČSOB.
0 0
dominika dominika

dominika je offline (nepripojený) dominika

Pôvodca textu príspevku: JankaO
S daňovým úradom sa dá elektronicky komunikovať dvomi spôsobmi:
1. Zaručeným elektronickým podpisom - pošleš-všetko vybavené.
2. Elektronickým podpisom. - tu je potrebná dohoda s DÚ o takejto komunikácií a keď pošleš dokument týmto spôsobom je potrebné najneskôr do 5 dní doručiť na DÚ prvú stranu posielaného dokumentu a potvrdenie z elektronickej podateľne o prijatí dokumentu.

Obidva spôsoby je možné na DÚ vybaviť už dávnejšie.
0 0
Economic Economic

Economic je offline (nepripojený) Economic

majiteľka spoločnosti a ekonómka spoločnosti ...viac
dominika Pozri príspevok
Banka s tým má to, že sprostredkováva vybavenie ZEP, že nemusíš cestovať, konkrétne v Trnave to robí ČSOB.
Je dôležité vedieť pre všetkých záujemcov, že kvalifikovaný certifikát k zaručenému elektronickému podpisu alebo k elektronickému podpisu sa dá vybaviť aj prostredníctvom mobilnej registračnej autority. Stačí si ju nájsť a kontaktovať ju. Nie je treba nikam cestovať, registračná autorita pricestuje za Vami.
0 0
m.hladka m.hladka

m.hladka je offline (nepripojený) m.hladka

som
dominika Pozri príspevok
Pôvodca textu príspevku: JankaO
S daňovým úradom sa dá elektronicky komunikovať dvomi spôsobmi:
1. Zaručeným elektronickým podpisom - pošleš-všetko vybavené.
2. Elektronickým podpisom. - tu je potrebná dohoda s DÚ o takejto komunikácií a keď pošleš dokument týmto spôsobom je potrebné najneskôr do 5 dní doručiť na DÚ prvú stranu posielaného dokumentu a potvrdenie z elektronickej podateľne o prijatí dokumentu.
Obidva spôsoby je možné na DÚ vybaviť už dávnejšie.
Veď práve, aj ja som to tak pochopila, ale neviem, či to platí teraz aj pre súhrnný výkaz, pretože v pokynoch DR SR "Zmeny ... " na druhej strane posledný odstavec, citujem: "Ďalšia dôležitá zmena je, že súhrnný výkaz je možné podať len elektronicky ..."
Tak asi len ten jeden spôsob platí?
0 0
Economic Economic

Economic je offline (nepripojený) Economic

majiteľka spoločnosti a ekonómka spoločnosti ...viac
m.hladka Pozri príspevok
Veď práve, aj ja som to tak pochopila, ale neviem, či to platí teraz aj pre súhrnný výkaz, pretože v pokynoch DR SR "Zmeny ... " na druhej strane posledný odstavec, citujem: "Ďalšia dôležitá zmena je, že súhrnný výkaz je možné podať len elektonicky ..."
Tak asi len ten jeden spôsob platí?
Áno iba elektronicky a určite sa okruh týchto povinnosti postupom času rozšíri aj na o statné podania a daňové priznania. Uľahčí nám to nielen prácu, ale i ušetrí čas a o ostatnom už ani nehovorím. Dobrý ekonóm si to vie spočítať.
0 0
JankaO JankaO

JankaO je offline (nepripojený) JankaO

m.hladka Pozri príspevok
Veď práve, aj ja som to tak pochopila, ale neviem, či to platí teraz aj pre súhrnný výkaz, pretože v pokynoch DR SR "Zmeny ... " na druhej strane posledný odstavec, citujem: "Ďalšia dôležitá zmena je, že súhrnný výkaz je možné podať len elektonicky ..."
Tak asi len ten jeden spôsob platí?
Elektronické sú obidva spôsoby. Buď to pošleš cez zaručený elektronický podpis - hotovo, alebo nezaručený - a vtedy treba ešte k takémuto zaslaniu doručiť do 5 dní prvú stranu a potvrdenie o zaslaní...
0 0
m.hladka m.hladka

m.hladka je offline (nepripojený) m.hladka

som
JankaO Pozri príspevok
Elektronické sú obidva spôsoby. Buď to pošleš cez zaručený elektronický podpis - hotovo, alebo nezaručený - a vtedy treba ešte k takémuto zaslaniu doručiť do 5 dní prvú stranu a potvrdenie o zaslaní...
Áno.
Ale Súhrnný výkaz už len elektronicky.
0 0
babi2 babi2

babi2 je offline (nepripojený) babi2

Je to tak, Súhrnný výkaz sa bude podávať už len elektronicky. Na stránke DRSR treba vyplniť tlačivo na ZEP, vytlačiť si ho a ísť s ním na DÚ, tento zaručený elektronický podpis, bude podľa mňa platiť, iba pre účel podania súhrnného výkazu, nakoľko to nebude certifikovaný elektronický podpis, a za tento, teda myslím si, že sa ani nebude platiť
0 0
JankaO JankaO

JankaO je offline (nepripojený) JankaO

babi2 Pozri príspevok
Je to tak, Súhrnný výkaz sa bude podávať už len elektronicky. Na stránke DRSR treba vyplniť tlačivo na ZEP, vytlačiť si ho a ísť s ním na DÚ, tento zaručený elektronický podpis, bude podľa mňa platiť, iba pre účel podania súhrnného výkazu, nakoľko to nebude certifikovaný elektronický podpis, a za tento, teda myslím si, že sa ani nebude platiť
Nie je to tak.

Buď: ZEP = zaručený elektronický podpis= certifikovaný elektronický podpis. Za tento sa platí a posielajú sa ním na DÚ všetky dokumenty.

Alebo: Elektronický podpis=realizované v súlade s ustanovením § 20 ods. 8 zákona o správe daní (t.j. bez zaručeného elektronického podpisu)= Dohoda o spôsobe doručovania písomností doručovaných elektronickými prostriedkami. Posielajú sa všetky dokumenty, za tento spôsob sa neplatí. Do 5 dní treba DÚ doručiť písomne tlačivo 1 strany a potvrdenia o prevzatí el. cestou - inak sa považuje dokument za neposlaný
0 0
babi2 babi2

babi2 je offline (nepripojený) babi2

JankaO Pozri príspevok
Nie je to tak.

Buď: ZEP = zaručený elektronický podpis= certifikovaný elektronický podpis. Za tento sa platí a posielajú sa ním na DÚ všetky dokumenty.

Alebo: Elektronický podpis=realizované v súlade s ustanovením § 20 ods. 8 zákona o správe daní (t.j. bez zaručeného elektronického podpisu)= Dohoda o spôsobe doručovania písomností doručovaných elektronickými prostriedkami. Posielajú sa všetky dokumenty, za tento spôsob sa neplatí. Do 5 dní treba DÚ doručiť písomne tlačivo 1 strany a potvrdenia o prevzatí el. cestou - inak sa považuje dokument za neposlaný
No bola som v utorok na školení k novele zákona o DPH a tam nám to prednášajúca, pani Helenka Kováčiková, povedala, a nakoľko je pracovníčkou DR myslím si že táto informácia je 100%ná a že to bude tak ako som napísala.Tento ZEP sa dá vybaviť na DÚ a bude platiť pre elektronické podávanie Súhrnného výkazu, nakoľko iná možnosť podavania nebude
0 0
JankaO JankaO

JankaO je offline (nepripojený) JankaO

babi2 Pozri príspevok
No bola som v utorok na školení k novele zákona o DPH a tam nám to prednášajúca, pani Helenka Kováčiková, povedala, že to bude tak ako som napísala.Tento ZEP sa dá vybaviť na DÚ a bude platiť pre elektronické podávanie Súhrnného výkazu, nakoľko iná možnosť podavania nebude
Áno, toto je pravda, len nie je pravda, že ZEP nie je certifikovaný elektronický podpis a že sa zaň neplatí. Je to tak ako som písala v predchádzajúcom príspevku.(č. 38). Ak nechcete za podpis platiť, spíšte s DÚ Dohodu o elektronickom posielaní a vtedy ale ešte máte ďalšiu povinnosť, následne po odoslaní takto elektronicky, ešte do 5 dní potvrdiť písomne.
Nemýľme si pojmy. Sú dva spôsoby elektronickej komunikácie. Prvý: ZEP Vám musí poskytnúť certifikačná autorita nie DÚ s DÚ sa spíše len zápisnica o prerokovaní na el. podávanie. Za ZEP sa platí certifikačnej autorite.
Druhý spôsob je Dohoda, spisuje sa len s DÚ. Podpis nie je zaručený a nie je certifikovaný a certifikačná autorita s tým nič nerobí. Je zadarmo. Len ešte je tam tá dodatočná povinnosť do 5 dní.
Naposledy upravil JankaO : 10.12.09 at 19:14
1 0
babi2 babi2

babi2 je offline (nepripojený) babi2

JankaO Pozri príspevok
Áno, toto je pravda, len nie je pravda, že ZEP nie je certifikovaný elektronický podpis a že sa zaň neplatí. Je to tak ako som písala v predchádzajúcom príspevku.(č. 38). Ak nechcete za podpis platiť, spíšte s DÚ Dohodu o elektronickom posielaní a vtedy ale ešte máte ďalšiu povinnosť, následne po odoslaní takto elektronicky, ešte do 5 dní potvrdiť písomne.
Ale toto je len akýsi ZEP práve pre podávanie SV, to čo hovoríš sa týka trebárs DP, áno v tom prípade platí ak nemáš certifikovaný ZEP a pošleš ho elektronicky, tak musíš potom doniesť osobne, ale pri podávaní SV žiadne osobne neplatí, hovorím Ti že to mám zo 100%ného zdroja
0 0
Načítať ďalšie

Sleduj porady, ktoré by vás mohli zaujímať