Dobrý večer. Apo.
Noo, vec je taká, že aj ja ako prevádzkovateľ reštaurácie časť lístkov používam ako platidlo v obehu za napr. potraviny. Na začiatku som z toho tiež nemala dobrý pocit, ale konzultovala som to s daňovým poradcom, a ten mi povedal že je to OK. Že nikde v zmluve s gastro spoločnosťou nie je písané, že to robiť nemôžem. Tiež aj jeden obchoďák z gastro spoločnosti mi to odobril. Z pohľadu DPH ja ju v tržbe odvediem, takže si ju môžem aj pri nákupe odpísať, a taktiež aj to Tesco ju odvedie, tak že s týmto by nemal byť problém. Dokonca je úplne bežné v gastronómii, že aj rôzny dodávatelia mäsa, zeleniny, potravín akceptujú úplne normálne platbu týmito gastrolístkami. Pokladňu nemáme nastavenú, aby evidovala zvlásť príjem peňazí a zvlásť gastrolístkov. Stravné lístky evidujem v knihe cenín, kde si zapíšem jeden deň ich príjem, a keď ich na druhý deň miniem tak ich výdaj.
K tej pohľadávke:
Ja nevystavujem faktúru stravovacej spoločnosti za odvedené stravné lístky, a preto by som asi nemala viesť pohľadávku voči nej. alebo áno?
Fa mi vystavila stravov. spoločnosť za odmenu + navýšenú o DPH.
Uvažujem o spôsobe:
1,príjem v tržbe s DPH - zdaniteľný obchod 119,- sk,19,- Sk odvediem DPH
2,výdaj z pokladne - gastrospoločnosti - účtovať ako výdaj neovplyv. základ dane 119,- Sk
2, keď prídu peniaze - príjem neovpl. základ dane 90,- sk
3, provízia + DPH - prev. réžia, rozdiel 29,- sk
Na tento rozdiel mi príde fa od stravov. spoločnosti.
Len mi nie je jasné či je dobrý tento postup, lebo ja vydám tie peniaze
/v lístkoch/ z pokladne a prídu mi peniaze na b.účet.
Ja by som tak isto, ako Apo poprosila aj iných poraďákov o názor k tejto problematike. Vopred všetkým Ďakujem.