Zita5 Ja som nedávno tu priložila videoukážku
http://www.porada.sk/t168568-p35-ele...ml#post1871150 , z ktorej nevyplýva, že by ZEP bol jednou jedinou z možností .DP DPH sa dá poslať aj ako príloha emailom , aj faxom ...ale v tom prípade treba toto DP doručiť do 5 dní na DU .
Zitka, vieš ale Adiksov problém vznikol tak, že on si prečítal názov témy a môj prvý príspevok cca po polroku ako tu na porade bol zverejnený. Útočí preto, že ten príspevok je podľa neho nepravdivý, nakoľko vzhľadom na to, že bola prijatá novela zákona 331/2011 bolo umožnené i naďalej využívať podávanie aj bez ZEP. Ja som sa preto rozhodla jeho panovačné a vzťahovačné príspevky jednoducho ignorovať. Každý normálny človek si o jeho útočných príspevkoch pomyslí svoje.
Ale napíšem ešte jedno. Hlavným dôvodom prečo som túto tému otvorila bola práve moja vedomosť z mája zo školenia, kde to bolo tak prezentované ako som to zadala. Povedzme si, že nie všetci ľudia chodia na školenia a v všetko vedia v predstihu. Chcela som ľudí upozorniť na povinnosť podávať DPH od 1. 1. 2012
elektronicky, v tom momente so ZEP, pretože zo skúsenosti viem,že elektronicky nás podáva možno 10 %. Však daňový poriadok je z roku 2009 a do prijatia jeho novely bol platný, tak ako bol v Zbierke zákonov zverejnený. A počet subjektov platiteľov DPH je obrooovský. Netuším skutočný počet platiteľov DPH, ktorých každým dňom pribúda. To že bola schválená novela teraz v septembri subjektom pomohlo, pretože nemusia podávať podpísané ZEP ale dohodou. Povinnosť podávať elektronicky však je stále platná. Samozrejme že už od roku 2009 bolo možné podávať takto isto či so ZEP alebo bez ZEP. Toto je pre ľudí dôležitejšie vedieť, nakoľko sa elektronicky budú podávať nielen priznania k DPH, ale platitelia DPH budú doručovať všetko elektronicky. To znamená Prehľady o zrazených preddavkoch na DzZČ, D z MV, samotné DP k dani z príjmov PO, FO, Odvolania, SV, jednoducho všetky podania. Jednoducho si myslím, že to, že som vôbec otvorila takúto tému veľa ľuďom pomohlo. Vedeli v predstihu, že budú mať povinnosť si urobiť registráciu, či už spísať Dohodu alebo Zápisnicu, nainštalovať si v PC potrebné komponenty.... Prečo by to mali robiť v strese na poslednú chvíľu ako aj veľa ľudí robí už len preto, že nevedia o tejto povinnosti. Denne stretávam ľudí, ktorí otvárajú oči, keď im o tejto povinnosti hovorím a boja sa toho.
A už len posledný môj názor, ak si niekto kúpil ZEP a využíva ho v praxi, tak ja osobne nepoznám takého, kto by za to nadával a rozčuľoval sa, že neurobil dobre. Opak je pravdou. Ľudia si ho chvália a nedajú naň dopustiť. A je na každom z nás, kto ZEP máme, ako ho vieme pre seba ekonomicky využiť a ako si náklad na jeho zriadenie rozdelíme na subjekty, pre ktoré ho využívame. Poznám aj asi 55 ročnú dlhoročnú účtovníčku a mali by ste ju počuť. Je nadšená takouto vymoženosťou. A v papieri by nikdy nič už nepodala.
Nech si jednoducho každý, ktorého sa daná problematika týka vyberie to, čo je pre neho skutočne jednoduchšie, pretože ja podávanie bez ZEP s povinnosťou dokladať krycie listy ešte opätovne iným spôsobom či poštou, e-mailom alebo faxom práve považujem za omnoho komplikovanejišiu ako so ZEP. No v praxi dostali pokutu za nepodanie SV práve takí častejšie, ako ten kto používa ZEP.
Zobudiť sa cca po polroku a napádať príspevky štýlom ako Adiks.... to jednoducho nepotrebuje komentár. Nič mu nebránilo keď že sa tvári, že je super znalý problematiky podobnú tému dať a sem ľudí upozorniť na platnosť Daňového poriadku. Po vojne je každý generál....