Zavrieť

Porady

Elektronické podávanie daňových priznaní od 1. 1. 2012

majiteľka spoločnosti a ekonómka spoločnosti ...viac
Dovolila by som si upozorniť všetkých, ktorí sú platitelia DPH na povinnosť od 1. 1. 2012 podľa § 14 Daňového poriadku platného od 1. 1. 2012 na povinnosť podávať daňové priznania elektronicky podpísané zaručeným elektronickým podpisom v súlade § 32 citovaného poriadku. Netreba si túto povinnosť nechávať na poslednú chvíľu, aby zase neskolabovala daňovácka stránka.

Dopĺňam dňa 22.10.2011 na žiadosť zadávateľky
:
text z pôvodného príspevku zo dňa 19. 5. 2011 : """v súlade § 32 citovaného poriadku."
ruším aby to nebolo zmätočné a nerobilo problém.
a doplňujem, že zmeny v problematike samotného elektronického podávania priniesla novela zákona č. 331/2011 19. 10. 2011, ktorá platí od 1. 1. 2012 a
podľa novely je možné elektronické podávanie aj bez ZEP na základe dohody s DÚ a nevzťahuje sa iba na podávanie DP k DPH ale podávanie všetkých podaní u platiteľov DPH. Čo je veľmi dôležité doplnenie pôvodnej témy.
Naposledy upravil Dav : 23.10.11 at 15:59
Usporiadat
Téma je uzavretá.
srska srska

srska je offline (nepripojený) srska

Adiks Pozri príspevok
To snáď nie. Možnosť elektronicky komunikovať na základe dohody s daňovým úradom platila už v roku 2010. Akurát, že bola dobrovoľná, takže takmer nikto ju nevyužíval a od 1.1.2012 bude povinný buď ZEP alebo dohoda s daňovým úradom.
už v 2009 aj zep
0 0
zk24 zk24

zk24 je offline (nepripojený) zk24

pre SV boli dohoda alebo ZEP povinne....
0 0
srska srska

srska je offline (nepripojený) srska

§ 80 ods. 8 zákona 222/2004 z roku 2008 - "platiteľ môže podať sv aj elektronicky" .... so zep alebo uzavrie dohodu
0 0
zk24 zk24

zk24 je offline (nepripojený) zk24

Ja som narazala na prispevok od Adiks, ze od roku 2010 bola dohoda alebo zep dobrovolne... pre SV bola jedna z moznosti povinna...SV sa musel podavat elektronicky. som mala dlho otvorene okno a medzi tym pribudlo par prispevkov
0 0
Adiks Adiks

Adiks je offline (nepripojený) Adiks

účtovník
srska Pozri príspevok
o čo ti ide? prečo by sa mali biť - prečítaj si všetky príspevky na porade okolo zep a dohody od economic, domenico.office, moje a iných, ktorí roky používajú zep - čoho sa týkajú a nekvákaj tu o biznise. a keby aj, ak sa niekto rozhodne pre zep tak si určite vyberie podľa ponuky dodávateľov a nebude hneď utekať z ke, mi, sn ... do zv alebo zh kupovať čítačku a certifikát.
Nech sa rozhodne, ale nech sa tu nepodsúva Economicom, že ZEP je povinnosť, je to jedna z možností elektronickej komunikácie, druhou je dohoda s daňovým úradom. Proti ZEPU nič nemám, ale informovať, že je to povinnosť, ako je to uvedené pri založení témy je lož. Niektorí ľudia sa možno pre ZEP rozhodli s vedomím, že je povinný, pričom to tak nie je. Je potrebné povedať celú pravdu a kto sa rozhodne pre ZEP, tak je to OK.
0 0
Adiks Adiks

Adiks je offline (nepripojený) Adiks

účtovník
Economic Pozri príspevok
Ľudia, ktorí už pár rokov využívajú podávania so ZEP by nemenili nikdy viac a dokumenty nepodávali už nikdy inak. A na margo toho vôbec to nie je investícia, ktorá by niekoho zruinovala. 26.- Eur ročný poplatok len za kvalifikovaný certifikát keď už raz si bezpečné zariadenie zakúpiš podľa mňa nie likvidačná. Pre teba áno ? Tak potom smola. Dokladaj v papieri aj ďalších 100 rokov, Adiks.
Sám som povedal, že ZEP raz bude jedinou alternatívou elektronickej komunikácie. Ale v momentálnej celosvetovej hospodárskej kríze a nedostatku cashu je dohoda lacnejšia. Náklady na PHL nemáme žiadne, daňové priznania posielame poštou. Poštovné pri podaní daňového priznania platíme jedno euro, pričom za rok to vychádza 19 eur (12 daňových priznaní DPH, 1 daňové priznanie dane z mot.vozidiel, 4 štvrťročné prehľady, 1 ročné hlásenie, 1 daňové priznanie dane z príjmov právnických osôb), náklady na kancelársky papier nech sú 2 eurá. Stále je to ročná úspora 5 eur, pričom kvalifikovaný certifikát v Košiciach ma môže (a nemusí, neviem to posúdiť) vyjsť aj drahšie ako 26 eur.
0 0
mizu24 mizu24

mizu24 je offline (nepripojený) mizu24

Najlepšie na tom je, že ani pracovníčky na DÚ nevedie od kedy to vlastne bude platiť, či treba posielať elektronicky už za 4. Q 2011 alebo až od januára. Čakajú na info z hora. No len dúfam, že sa ho raz dočkáme aj my...
0 0
zk24 zk24

zk24 je offline (nepripojený) zk24

ja som zakladala 19,90 bez DPH ročne. Samozrejme k tomu treba prvotne naklady... takže prvy rok 63 € bez DPH. Dalsi 19,90 bez DPH. Dufam ze budem spokojna *
0 0
mizu24 mizu24

mizu24 je offline (nepripojený) mizu24

a našla som aj odpoveď na moju otázku v Používateľskej príručke pre Autorizované elekt.služby:

"3.3.5 Správa práv daňového subjektu
Ak sa na miestne príslušnom daňovom úrade bol registrovať pre autorizované elektronické služby daňový subjekt, resp. poverená osoba (osoba splnomocnená daňovým subjektom v zmysle § 9 ods. 3 z. č. 511/1992 Zb. v znení neskorších predpisov) existuje možnosť vytvorenia väzby pre autorizované služby aj pre ďalšie osoby (napr. pre zamestnancov daňového subjektu), ktoré predtým vykonajú postup registrácie uvedený v bode 2.1. tejto príručky. Tieto osoby sa nemusia autorizovať u miestne príslušného správcu dane a prístupové práva im priradí daňový subjekt, resp. poverená osoba prostredníctvom funkcie Správa práv daňového subjektu."
0 0
srska srska

srska je offline (nepripojený) srska

Adiks Pozri príspevok
Nech sa rozhodne, ale nech sa tu nepodsúva Economicom, že ZEP je povinnosť, je to jedna z možností elektronickej komunikácie, druhou je dohoda s daňovým úradom. Proti ZEPU nič nemám, ale informovať, že je to povinnosť, ako je to uvedené pri založení témy je lož. Niektorí ľudia sa možno pre ZEP rozhodli s vedomím, že je povinný, pričom to tak nie je. Je potrebné povedať celú pravdu a kto sa rozhodne pre ZEP, tak je to OK.
adiks nemáš pravdu lebo: téma bola založená 19.05.11 a vtedy platilo v zákone 563/2009 § 13 podanie toto:

(5) Podanie urobené elektronickými prostriedkami
sa podáva prostredníctvom elektronickej podateľne
podľa § 33 ods. 2 alebo prostredníctvom elektronickej
podateľne ústredného portálu verejnej správy a musí
byť podpísané zaručeným elektronickým podpisom20)
osoby, ktorá ho podáva


a malo to platiť od 01.01.2012 . ods. 5 museli zjemniť a upraviť

pretože prišla novela 536/2009 tak teraz platí od 01.01.2012 toto: § 13 podanie
Naposledy upravil srska : 21.10.11 at 20:32 Dôvod: doplnenie textu
0 0
Adiks Adiks

Adiks je offline (nepripojený) Adiks

účtovník
Budeš taký dobrý, pripojiť aj znenie § 13 ods.6 zákona č.563/2009 Z.z., ktorý platil v máji 2011?
0 0
avalik avalik

avalik je offline (nepripojený) avalik

srska Pozri príspevok
adiks nemáš pravdu lebo: téma bola založená 19.05.11 a vtedy platilo v zákone 563/2009 § 13 podanie toto:

(5) Podanie urobené elektronickými prostriedkami
sa podáva prostredníctvom elektronickej podateľne
podľa § 33 ods. 2 alebo prostredníctvom elektronickej
podateľne ústredného portálu verejnej správy a musí
byť podpísané zaručeným elektronickým podpisom20)
osoby, ktorá ho podáva


a malo to platiť od 01.01.2012 ods, 5 museli zjemniť a upraviť

pretože prišla novela 536/2009 tak teraz platí od 01.01.2012 toto: § 13 podanie
ale nasledny odsek uvadza:

(6) Podanie urobené elektronickými prostriedkami, ak nebolo podané spôsobom podľa odseku 5, alebo podanie urobené telefaxom je potrebné doručiť aj v listinnej forme, a to do piatich pracovných dní od odoslania podania urobeného elektronickými prostriedkami alebo telefaxom, inak sa považuje za nedoručené.

cize zakon od zaciatku pripustal podanie bez ZEP - a toto znenie bolo platne v case zadania tejto temy

Economic Pozri príspevok
Dovolila by som si upozorniť všetkých, ktorí sú platitelia DPH na povinnosť od 1. 1. 2012 podľa § 14 Daňového poriadku platného od 1. 1. 2012 na povinnosť podávať daňové priznania elektronicky podpísané zaručeným elektronickým podpisom v súlade § 32 citovaného poriadku. Netreba si túto povinnosť nechávať na poslednú chvíľu, aby zase neskolabovala daňovácka stránka.

§ 32 sa ale nevztahuje na danove subjekty - vztahuje sa na spravcu dane, DR, CR a ministerstvo.


§ 32
Doručovanie elektronickými prostriedkami


(1) Na písomnosti správcu dane doručované elektronickými prostriedkami (ďalej len "elektronický dokument") sa vzťahujú ustanovenia tohto zákona a osobitného predpisu.29)
(2) Elektronický dokument musí byť podpísaný zaručeným elektronickým podpisom.
(3) Správca dane doručuje elektronický dokument daňovému subjektu podľa § 14 a daňovému subjektu, ktorý o to požiada.
(4) Elektronický dokument sa doručuje do elektronickej osobnej schránky daňového subjektu.
(5) Elektronický dokument zaslaný do elektronickej osobnej schránky je doručený okamihom, keď daňový subjekt s prístupom do elektronickej osobnej schránky prijme uvedený dokument.
(6) Ak daňový subjekt neprijme elektronický dokument do 15 dní odo dňa jeho zaslania do elektronickej osobnej schránky, považuje sa tento elektronický dokument za doručený posledným dňom tejto lehoty, aj keď sa daňový subjekt o doručení nedozvedel.
(7) Elektronické doručovanie sa považuje za doručenie do vlastných rúk.
(8) Doručovanie elektronickými prostriedkami sa vzťahuje aj na daňové riaditeľstvo, colné riaditeľstvo a ministerstvo.
Naposledy upravil avalik : 21.10.11 at 20:42
3 0
Adiks Adiks

Adiks je offline (nepripojený) Adiks

účtovník
Ďakujem ti. To je presne to, o čom tu dnes už poriadne dlho píšem. ZEP ani v máji 2011 pred novelou zákona 563/2009 Z.z. nebol jedinou formou elektronickej komunikácie. Vždy tu bola možná aj dohoda s daňovým úradom.
0 0
Adiks Adiks

Adiks je offline (nepripojený) Adiks

účtovník
Reakcia Economic a domenico.office na môj príspevok 506 len poukazuje na ich neznalosť zákona č.563/2009 Z.z.
0 0
srska srska

srska je offline (nepripojený) srska

Adiks Pozri príspevok
Budeš taký dobrý, pripojiť aj znenie § 13 ods.6 zákona č.563/2009 Z.z., ktorý platil v máji 2011?
neni problem:
(6) Podanie urobené elektronickými prostriedkami,
ak nebolo podané spôsobom podľa odseku 5, alebo podanie
urobené telefaxom je potrebné doručiť aj v listinnej
forme, a to do piatich pracovných dní od odoslania
podania urobeného elektronickými prostriedkami alebo
telefaxom, inak sa považuje za nedoručené.

stará 563/2009 proste neriešila jednoznačne podávanie dokumentov daňového subjektu na el. podateľňu finančnej správy - preto taká masívna zmena § 13 v novele
0 0
Adiks Adiks

Adiks je offline (nepripojený) Adiks

účtovník
Ja si myslím si, že to riešila jednoznačne. Prečítaj si to ustanovenie ešte raz. Nie je slabosť povedať, že si sa mýlil. Ja som to už v dvoch iných témach urobil aj s prečiarknutím mojich príspevkov, aby som ostatných nezavádzal.
0 0
srska srska

srska je offline (nepripojený) srska

adiks, ja s tým ozaj nemám problém ak pochybím. ale novelizácia § 13/5 je teraz oveľa jednoznačnejšia ako v máji 2011
0 0
srska srska

srska je offline (nepripojený) srska

Adiks Pozri príspevok
Ja si myslím si, že to riešila jednoznačne. Prečítaj si to ustanovenie ešte raz. Nie je slabosť povedať, že si sa mýlil. Ja som to už v dvoch iných témach urobil aj s prečiarknutím mojich príspevkov, aby som ostatných nezavádzal.
a už len na koniec:

Vlastný predkladaný materiál novely 563/2009 do mpk od 24.03.2011:

bod 19.

V § 13 ods. 5 sa na konci pripájajú tieto vety:
„Ak daňový subjekt chce doručovať správcovi dane písomnosti elektronickými prostriedkami, ktoré nebudú podpísané zaručeným elektronickým podpisom, oznámi správcovi dane údaje potrebné na doručovanie na tlačive podľa vzoru uverejneného na webovom sídle finančného riaditeľstva a uzavrie so správcom dane písomnú dohodu o elektronickom doručovaní. Dohoda obsahuje najmä náležitosti elektronického doručovania, spôsob overovania elektronického podania a spôsob preukazovania doručenia.“.


Dôvodová správa k predkladanej novele 563/2009

K bodu 19

Ustanovenie sa navrhuje doplniť o možnosť doručovania elektronickými prostriedkami aj bez zaručeného elektronického podpisu z dôvodu zjednodušenia komunikácie daňových subjektov s finančnou správou.
Naposledy upravil srska : 21.10.11 at 21:56
0 0
domenico.office domenico.office

domenico.office je offline (nepripojený) domenico.office

Konateľ spoločnosti
Adiks, ty si ako taký verklík, ktorému bolo od samého začiatku jasné...... je zaujímavé, že samotný zákonodarca, v dôvodovej správe pri prerokovaní novelizácie Daňového poriadku uvádza toto:

K bodu 19
Ustanovenie sa navrhuje doplniť o možnosť doručovania elektronickými prostriedkami aj bez zaručeného elektronického podpisu z dôvodu zjednodušenia komunikácie daňových subjektov s finančnou správou.

Ak sa navrhuje doplniť možnosť, zrejme tá možnosť tam nebola.
Naposledy upravil domenico.office : 22.10.11 at 05:46
0 0
Economic Economic

Economic je offline (nepripojený) Economic

majiteľka spoločnosti a ekonómka spoločnosti ...viac
Zita5 Pozri príspevok
Ja som nedávno tu priložila videoukážku http://www.porada.sk/t168568-p35-ele...ml#post1871150 , z ktorej nevyplýva, že by ZEP bol jednou jedinou z možností .DP DPH sa dá poslať aj ako príloha emailom , aj faxom ...ale v tom prípade treba toto DP doručiť do 5 dní na DU .
Zitka, vieš ale Adiksov problém vznikol tak, že on si prečítal názov témy a môj prvý príspevok cca po polroku ako tu na porade bol zverejnený. Útočí preto, že ten príspevok je podľa neho nepravdivý, nakoľko vzhľadom na to, že bola prijatá novela zákona 331/2011 bolo umožnené i naďalej využívať podávanie aj bez ZEP. Ja som sa preto rozhodla jeho panovačné a vzťahovačné príspevky jednoducho ignorovať. Každý normálny človek si o jeho útočných príspevkoch pomyslí svoje.
Ale napíšem ešte jedno. Hlavným dôvodom prečo som túto tému otvorila bola práve moja vedomosť z mája zo školenia, kde to bolo tak prezentované ako som to zadala. Povedzme si, že nie všetci ľudia chodia na školenia a v všetko vedia v predstihu. Chcela som ľudí upozorniť na povinnosť podávať DPH od 1. 1. 2012 elektronicky, v tom momente so ZEP, pretože zo skúsenosti viem,že elektronicky nás podáva možno 10 %. Však daňový poriadok je z roku 2009 a do prijatia jeho novely bol platný, tak ako bol v Zbierke zákonov zverejnený. A počet subjektov platiteľov DPH je obrooovský. Netuším skutočný počet platiteľov DPH, ktorých každým dňom pribúda. To že bola schválená novela teraz v septembri subjektom pomohlo, pretože nemusia podávať podpísané ZEP ale dohodou. Povinnosť podávať elektronicky však je stále platná. Samozrejme že už od roku 2009 bolo možné podávať takto isto či so ZEP alebo bez ZEP. Toto je pre ľudí dôležitejšie vedieť, nakoľko sa elektronicky budú podávať nielen priznania k DPH, ale platitelia DPH budú doručovať všetko elektronicky. To znamená Prehľady o zrazených preddavkoch na DzZČ, D z MV, samotné DP k dani z príjmov PO, FO, Odvolania, SV, jednoducho všetky podania. Jednoducho si myslím, že to, že som vôbec otvorila takúto tému veľa ľuďom pomohlo. Vedeli v predstihu, že budú mať povinnosť si urobiť registráciu, či už spísať Dohodu alebo Zápisnicu, nainštalovať si v PC potrebné komponenty.... Prečo by to mali robiť v strese na poslednú chvíľu ako aj veľa ľudí robí už len preto, že nevedia o tejto povinnosti. Denne stretávam ľudí, ktorí otvárajú oči, keď im o tejto povinnosti hovorím a boja sa toho.
A už len posledný môj názor, ak si niekto kúpil ZEP a využíva ho v praxi, tak ja osobne nepoznám takého, kto by za to nadával a rozčuľoval sa, že neurobil dobre. Opak je pravdou. Ľudia si ho chvália a nedajú naň dopustiť. A je na každom z nás, kto ZEP máme, ako ho vieme pre seba ekonomicky využiť a ako si náklad na jeho zriadenie rozdelíme na subjekty, pre ktoré ho využívame. Poznám aj asi 55 ročnú dlhoročnú účtovníčku a mali by ste ju počuť. Je nadšená takouto vymoženosťou. A v papieri by nikdy nič už nepodala. Nech si jednoducho každý, ktorého sa daná problematika týka vyberie to, čo je pre neho skutočne jednoduchšie, pretože ja podávanie bez ZEP s povinnosťou dokladať krycie listy ešte opätovne iným spôsobom či poštou, e-mailom alebo faxom práve považujem za omnoho komplikovanejišiu ako so ZEP. No v praxi dostali pokutu za nepodanie SV práve takí častejšie, ako ten kto používa ZEP.

Zobudiť sa cca po polroku a napádať príspevky štýlom ako Adiks.... to jednoducho nepotrebuje komentár. Nič mu nebránilo keď že sa tvári, že je super znalý problematiky podobnú tému dať a sem ľudí upozorniť na platnosť Daňového poriadku. Po vojne je každý generál....
6 0
Načítať ďalšie