Zavrieť

Porady

Elektronické podávanie daňových priznaní od 1. 1. 2012

majiteľka spoločnosti a ekonómka spoločnosti ...viac
Dovolila by som si upozorniť všetkých, ktorí sú platitelia DPH na povinnosť od 1. 1. 2012 podľa § 14 Daňového poriadku platného od 1. 1. 2012 na povinnosť podávať daňové priznania elektronicky podpísané zaručeným elektronickým podpisom v súlade § 32 citovaného poriadku. Netreba si túto povinnosť nechávať na poslednú chvíľu, aby zase neskolabovala daňovácka stránka.

Dopĺňam dňa 22.10.2011 na žiadosť zadávateľky
:
text z pôvodného príspevku zo dňa 19. 5. 2011 : """v súlade § 32 citovaného poriadku."
ruším aby to nebolo zmätočné a nerobilo problém.
a doplňujem, že zmeny v problematike samotného elektronického podávania priniesla novela zákona č. 331/2011 19. 10. 2011, ktorá platí od 1. 1. 2012 a
podľa novely je možné elektronické podávanie aj bez ZEP na základe dohody s DÚ a nevzťahuje sa iba na podávanie DP k DPH ale podávanie všetkých podaní u platiteľov DPH. Čo je veľmi dôležité doplnenie pôvodnej témy.
Naposledy upravil Dav : 23.10.11 at 15:59
Usporiadat
Téma je uzavretá.
Economic Economic

Economic je offline (nepripojený) Economic

majiteľka spoločnosti a ekonómka spoločnosti ...viac
Heleč Pozri príspevok
prosím vás, platí to elektronické podávanie dokumentov na DU od 1.1.2012, alebo neplatí.

na info linke DU pani povedala, že treba ešte počkať, ale oni sú pripravení
tak som sa úplne stratila
Elektronické podávanie na DÚ funguje už od roku 2009, ak nie aj skôr.
Samotný daňový poriadok z 1. 12. 2009, ktorý bol z časti novelizovaný zákonom č. 331/2011 je platný.
Možno je otázne, či sa DÚ bude schopné zariadiť vo všetkých svojich povinnostiach prijímania dokumentov, ale faktom ostáva že elektronické podávanie v časti podávania DP k DPH, SV k MV, k DzP FO alebo FO, Prehľadom je plne funkčné.
0 0
babi2 babi2

babi2 je offline (nepripojený) babi2

Heleč zrejme myslela na povinnosť podávania dokumentov elektronicky od 1.1.2012, ja som túto otázku dala na DÚ a dnes mi prišla táto odpoveď



Stanovisko

K Vášmu dopytu, ktorý sa týka doručovania dokumentov elektronickými prostriedkami zasielame stanovisko. Zákon č. 563/2009 Z. z. o správe daní (daňový poriadok) a o zmene a doplnení niektorých zákonov nadobudne účinnosť 1.1.2012. Ustanovenie § 14 ods. 1 citovaného zákona vymedzuje okruh osôb, ktoré budú mať povinnosť doručovať podania daňovému orgánu elektronickými prostriedkami: a/ daňový subjekt, ktorý je platiteľom dane z pridanej hodnoty, b/ daňový poradca za daňový subjekt, ktorého zastupuje pri správe daní, c/ advokát za daňový subjekt, ktorého zastupuje pri správe daní. Spôsob podania elektronickými prostriedkami je upravený v ustanovení § 13 ods. 5 daňového poriadku. Z predmetného ustanovenia daňového poriadku vyplýva, že podanie urobené elektronickými prostriedkami sa podáva prostredníctvom elektronickej podateľne alebo prostredníctvom elektronickej podateľne ústredného portálu verejnej správy a musí byť podpísané zaručeným elektronickým podpisom osoby, ktorá ho podáva. Dňa 19.10.2011 bol v zbierke zákonov uverejnený zákon č. 331/2011 Z. z. ktorým sa mení a dopĺňa zákon č. 563/2009 Z.z. o správe daní (daňový poriadok) a o zmene a doplnení niektorých zákonov a ktorým sa menia a dopĺňajú niektoré zákony (ďalej len novela daňového poriadku). Novelou daňového poriadku bolo upravené aj ustanovenie § 13 ods. 5 podľa ktorého ak daňový subjekt chce doručovať správcovi dane písomnosti elektronickými prostriedkami, ktoré nebudú podpísané zaručeným elektronickým podpisom, oznámi správcovi dane údaje potrebné na doručovanie na tlačive podľa vzoru uverejneného na webovom sídle finančného riaditeľstva a uzavrie so správcom dane písomnú dohodu o elektronickom doručovaní. Vychádzajúc z uvedeného, platiteľ DPH bude od 1.1.2012 povinný doručovať všetky podania – všetky daňové priznania, súhrnné výkazy, žiadosti, odvolania atď. príslušnému orgánu elektronickými prostriedkami (so zaručeným elektronickým podpisom, alebo na základe písomnej dohody so správcom dane bez zaručeného elektronického podpisu).
5 0
domenico.office domenico.office

domenico.office je offline (nepripojený) domenico.office

Konateľ spoločnosti
Stanovisko, ako vždy. Odcitované state zo zákona...
0 0
babi2 babi2

babi2 je offline (nepripojený) babi2

súhlas
0 0
Economic Economic

Economic je offline (nepripojený) Economic

majiteľka spoločnosti a ekonómka spoločnosti ...viac
babi2 Pozri príspevok
Heleč zrejme myslela na povinnosť podávania dokumentov elektronicky od 1.1.2012, ja som túto otázku dala na DÚ a dnes mi prišla táto odpoveď



Stanovisko

K Vášmu dopytu, ktorý sa týka doručovania dokumentov elektronickými prostriedkami zasielame stanovisko. Zákon č. 563/2009 Z. z. o správe daní (daňový poriadok) a o zmene a doplnení niektorých zákonov nadobudne účinnosť 1.1.2012. Ustanovenie § 14 ods. 1 citovaného zákona vymedzuje okruh osôb, ktoré budú mať povinnosť doručovať podania daňovému orgánu elektronickými prostriedkami: a/ daňový subjekt, ktorý je platiteľom dane z pridanej hodnoty, b/ daňový poradca za daňový subjekt, ktorého zastupuje pri správe daní, c/ advokát za daňový subjekt, ktorého zastupuje pri správe daní. Spôsob podania elektronickými prostriedkami je upravený v ustanovení § 13 ods. 5 daňového poriadku. Z predmetného ustanovenia daňového poriadku vyplýva, že podanie urobené elektronickými prostriedkami sa podáva prostredníctvom elektronickej podateľne alebo prostredníctvom elektronickej podateľne ústredného portálu verejnej správy a musí byť podpísané zaručeným elektronickým podpisom osoby, ktorá ho podáva. Dňa 19.10.2011 bol v zbierke zákonov uverejnený zákon č. 331/2011 Z. z. ktorým sa mení a dopĺňa zákon č. 563/2009 Z.z. o správe daní (daňový poriadok) a o zmene a doplnení niektorých zákonov a ktorým sa menia a dopĺňajú niektoré zákony (ďalej len novela daňového poriadku). Novelou daňového poriadku bolo upravené aj ustanovenie § 13 ods. 5 podľa ktorého ak daňový subjekt chce doručovať správcovi dane písomnosti elektronickými prostriedkami, ktoré nebudú podpísané zaručeným elektronickým podpisom, oznámi správcovi dane údaje potrebné na doručovanie na tlačive podľa vzoru uverejneného na webovom sídle finančného riaditeľstva a uzavrie so správcom dane písomnú dohodu o elektronickom doručovaní. Vychádzajúc z uvedeného, platiteľ DPH bude od 1.1.2012 povinný doručovať všetky podania – všetky daňové priznania, súhrnné výkazy, žiadosti, odvolania atď. príslušnému orgánu elektronickými prostriedkami (so zaručeným elektronickým podpisom, alebo na základe písomnej dohody so správcom dane bez zaručeného elektronického podpisu).
Podľa mňa na základe odpovede teda žiadny júl, ale 1. 1. 2012.
0 0
babi2 babi2

babi2 je offline (nepripojený) babi2

Economic Pozri príspevok
Podľa mňa na základe odpovede teda žiadny júl, ale 1. 1. 2012.
a prečo júl?
0 0
KEJKA KEJKA

KEJKA je offline (nepripojený) KEJKA

audítor, účtovník, odborný poradca ...viac
lebo idú fámy, že sa povinnosť posúva na júl..............
0 0
domenico.office domenico.office

domenico.office je offline (nepripojený) domenico.office

Konateľ spoločnosti
http://www.porada.sk/t168568-p68-ele...ml#post1878767
0 0
Economic Economic

Economic je offline (nepripojený) Economic

majiteľka spoločnosti a ekonómka spoločnosti ...viac
babi2 Pozri príspevok
a prečo júl?
Bol tu taký šum, /JPP = jedna pani povedala, že vraj sa to presunie od júla, neviem presne kto to tu napísal..../
0 0
babi2 babi2

babi2 je offline (nepripojený) babi2

ďakujem, ďakujem, ďakujem
0 0
optimistka optimistka

optimistka je offline (nepripojený) optimistka

optimistka
ahojte, chcela by som sa s vami podeliť o pondelkový zážitok na jednom DU. ZEP používam od samého začiatku, ako bola povinnosť podávať súhrnné výkazy elektronicky. Postupne som si na základe splnomocnenia zaregistrovala všetky firmy, ktoré účtujem na elektronické doručovanie. V pondelok som na BB II. nedopadla dobre, lebo na registri ma pani poučila, že moje splnomocnenie nesplna náležitosti 511/92, vraj tam chýba, že som splnomocnená aj na vykonanie autorizácie a naviac tam má byť odvolávka na § 23, ktorý pojednáva o daňovom tajomstve. Doteraz som so splnomocnením pochodila na všetkých DU - TN,Dca,NR,BA ... ale na BB II. to neprešlo. Oni sú vraj bombradovaní z každej strany vnútornou kontrolou atd.
Preto sa na Vás obraciam, s akým splnomocnením chodíte na DU Vy ? Na mojom je uvedené, že spoločnosť xy zastúpená konateľom qw splnomocňuje jk na elektronické doručovanie a podpisovanie zaručeným elektornickým podpsiom vydaným na meno jk nasledovných dokumentov pre miestne príslušného správcu dane DU XY a následne sú vypísané typy dokumentov, na ktoré sa splnomocnenie vzťahuje. Splnomocnenie je úradne overené na matrike alebo u notára, prikladám k tomu registračný formulár používateľa s mojím ID kódom.
Vdaka za vaše názory.
A.
2 0
Economic Economic

Economic je offline (nepripojený) Economic

majiteľka spoločnosti a ekonómka spoločnosti ...viac
optimistka Pozri príspevok
ahojte, chcela by som sa s vami podeliť o pondelkový zážitok na jednom DU. ZEP používam od samého začiatku, ako bola povinnosť podávať súhrnné výkazy elektronicky. Postupne som si na základe splnomocnenia zaregistrovala všetky firmy, ktoré účtujem na elektronické doručovanie. V pondelok som na BB II. nedopadla dobre, lebo na registri ma pani poučila, že moje splnomocnenie nesplna náležitosti 511/92, vraj tam chýba, že som splnomocnená aj na vykonanie autorizácie a naviac tam má byť odvolávka na § 23, ktorý pojednáva o daňovom tajomstve. Doteraz som so splnomocnením pochodila na všetkých DU - TN,Dca,NR,BA ... ale na BB II. to neprešlo. Oni sú vraj bombradovaní z každej strany vnútornou kontrolou atd.
Preto sa na Vás obraciam, s akým splnomocnením chodíte na DU Vy ? Na mojom je uvedené, že spoločnosť xy zastúpená konateľom qw splnomocňuje jk na elektronické doručovanie a podpisovanie zaručeným elektornickým podpsiom vydaným na meno jk nasledovných dokumentov pre miestne príslušného správcu dane DU XY a následne sú vypísané typy dokumentov, na ktoré sa splnomocnenie vzťahuje. Splnomocnenie je úradne overené na matrike alebo u notára, prikladám k tomu registračný formulár používateľa s mojím ID kódom.
Vdaka za vaše názory.
A.

Takže nie som sama, čo považujem DU BB II za najväčších buzíkov, čo sa týka PM.

Pripájam text do PM, ktorá mi prechádza /a nedaj sa odbiť ani čo b y sa čo dialo. Ja som si raz nechala zavolať vedúceho...../


na zastupovanie pre doručovanie písomností jednému správcovi dane za viacero daňových subjektov v zmysle § 17a elektronickými prostriedkami a to konkrétne za spoločnosť XXXXX , s. r.o. xxxxxxxxx, DIČ:xxxxxx na vykonanie autorizácie na elektronické podávanie daňových priznaní k DPH, ako aj iných daňových priznaní za právnickú osobu, preberaním písomností pre daňový subjekt elektronickou formou na adrese : vasaadresa@xxxxx.sk a ďalšími s tým súvisiacimi úkonmi. Plnomocenstvo sa udeľuje až do doby jeho odvolania u správcu dane, resp. vypovedanie splnomocnenej osoby, čo splnomocnená osoba oznáme príslušnému správcovi dane.
Zároveň vyhlasujem, že súhlasím, v zmysle § 23 ods. 6a/ Zákona č. 511/1992 Zb. so sprístupnením daňového tajomstva v zmysle udelenej plnej moci
Naposledy upravil Economic : 26.10.11 at 14:07
3 0
JankaO JankaO

JankaO je offline (nepripojený) JankaO

optimistka Pozri príspevok
ahojte, chcela by som sa s vami podeliť o pondelkový zážitok na jednom DU. ZEP používam od samého začiatku, ako bola povinnosť podávať súhrnné výkazy elektronicky. Postupne som si na základe splnomocnenia zaregistrovala všetky firmy, ktoré účtujem na elektronické doručovanie. V pondelok som na BB II. nedopadla dobre, lebo na registri ma pani poučila, že moje splnomocnenie nesplna náležitosti 511/92, vraj tam chýba, že som splnomocnená aj na vykonanie autorizácie a naviac tam má byť odvolávka na § 23, ktorý pojednáva o daňovom tajomstve. Doteraz som so splnomocnením pochodila na všetkých DU - TN,Dca,NR,BA ... ale na BB II. to neprešlo. Oni sú vraj bombradovaní z každej strany vnútornou kontrolou atd.
Preto sa na Vás obraciam, s akým splnomocnením chodíte na DU Vy ? Na mojom je uvedené, že spoločnosť xy zastúpená konateľom qw splnomocňuje jk na elektronické doručovanie a podpisovanie zaručeným elektornickým podpsiom vydaným na meno jk nasledovných dokumentov pre miestne príslušného správcu dane DU XY a následne sú vypísané typy dokumentov, na ktoré sa splnomocnenie vzťahuje. Splnomocnenie je úradne overené na matrike alebo u notára, prikladám k tomu registračný formulár používateľa s mojím ID kódom.
Vdaka za vaše názory.
A.
Mám podobnú skúsenosť, že zo začiatku požadovali na rôznych DÚ rôzne špecifikácie na splnomocnení, takže som spravila jedno univerzálne, s odvolávkou na niekoľko §. (presne ich momentálne neviem, nemám ho k dispozícii.) Ale nemám v ňom špecifikované dokumenty, len proste všeobecne na elektronickú komunikáciu. Určite ale viem, že mám tam odvolávku aj na §, ktorý hovorí o tom, že som splnomocnená aj na sprístupnenie daňového tajomstva - čo sa mi aj hodilo, keď som za klienta osobne jednala, odvolala som sa na to, že aj keď nemám generálnu plnú moc na zastupovanie, jeho údaje mi môžu a majú poskytnúť.
Naposledy upravil JankaO : 26.10.11 at 14:09
0 0
Economic Economic

Economic je offline (nepripojený) Economic

majiteľka spoločnosti a ekonómka spoločnosti ...viac
To moje znenie je po konzultácii s tými ženami už v poriadku. Ale mám na ne veľmi ťažké srdce. Nikde inde som nezažila takú buzeráciu ako práve tam.
0 0
srska srska

srska je offline (nepripojený) srska

a toto dole je prosím vzor uvedený na drsr.sk priamo v oznamoch dú ba III:
2 0
KEJKA KEJKA

KEJKA je offline (nepripojený) KEJKA

audítor, účtovník, odborný poradca ...viac
takže ešte raz sa spýtam
tiež mám ZEP od začiatku platnosti podávania SV elektronicky. Mám len pár firiem zaregistrovaných na troch rôznych DU, z toho jednu ako štatutár /k tomu mi pracovníčka povedala, že ako štatutár môžem byť len u jednej firmy na jednom DU/.
Chcem elektronické podávanie rozšíriť aj na ostatných klientov. Nakoľko si živo pamätám, aké neskutočné problémy a potvrdenia som musela mať, dlho som tento krok s ohľadom na svojich klientov a ich pohodlie odkladala. Po prečítaní predchádzajúcich príspevkov mám dojem, že mnou plánovaný postup je zbytočne komplikovaný a stačí, ak konateľ firmy mne externej účtovníčke napíše splnomocnenie, nechá overiť svoj podpis na matrike a na DU už osobne nemusí ísť, ani sa registrovať a mať vlastné ID?
Vezmem splnomocnenie, výpis z OR, svoje ID a pôjdem na jeho DU a podpíšem dohodu o ZEP doručovaní?

alebo odporúčate pre istotu postup, ako som ho tu už niekde zverejnila
1. klient-firma, jej konateľ sa zaregistroval na drsr.sk, má ID
2. on so svojim ID, výpisom z OR a ja spoločne zájdeme na DU a on podpíše ZEP-dohodu
3. prihlási sa na e.drsr a deleguje mňa ako zástupcu
4. ja so svojim ZEP budem podávať DP, SV atd.
Uvádzam, že tento druhý spôsob dva roky dozadu prešiel na DU Nitra po dlhom dohadovaní a dvodćh telefonátoch s tým, že napokon som tam nemusela ísť ja osobne.
Naposledy upravil KEJKA : 26.10.11 at 14:27 Dôvod: preklepy
0 0
domenico.office domenico.office

domenico.office je offline (nepripojený) domenico.office

Konateľ spoločnosti
ZEP-om jednoznačne daňovníci v tvojom konte Kejka.
1 0
Economic Economic

Economic je offline (nepripojený) Economic

majiteľka spoločnosti a ekonómka spoločnosti ...viac
KEJKA Pozri príspevok
takže ešte raz sa spýtam
tiež mám ZEP od začiatku platnosti podávania SV elektronicky. Mám len pár firiem zaregistrovaných na troch rôznych DU, z toho jednu ako štatutár /k tomu mi pracovníčka povedala, že ako štatutár môžem byť len u jednej firmy na jednom DU/.
Chcem elektronické podávanie rozšíriť aj na ostatných klientov. Nakoľko si živo pamätám, aké neskutočné problémy a potvrdenia som musela mať, dlho som tento krok s ohľadom na svojich klientov a ich pohodlie odkladala. Po prečítaní predchádzajúcich príspevkov mám dojem, že mnou plánovaný postup je zbytočne komplikovaný a stačí, ak konateľ firmy mne externej účtovníčke napíše splnomocnenie, nechá overiť svoj podpis na matrike a na DU už osobne nemusí ísť, ani sa registrovať a mať vlastné ID?
Vezmem splnomocnenie, výpis z OR, svoje ID a pôjdem na jeho DU a podpíšem dohodu o ZEP doručovaní?

alebo odporúčate pre istotu postup, ako som ho tu už niekde zverejnila
1. klient-firma, jej konateľ sa zaregistroval na drsr.sk, má ID
2. on so svojim ID, výpisom z OR a ja spoločne zájdeme na DU a on podpíše ZEP-dohodu
3. prihlási sa na e.drsr a deleguje mňa ako zástupcu
4. ja so svojim ZEP budem podávať DP, SV atd.
Uvádzam, že tento druhý spôsob dva roky dozadu prešiel na DU Nitra po dlhom dohadovaní a dvodćh telefonátoch s tým, že napokon som tam nemusela ísť ja osobne.
Tá prvá varianta sa mi zdá jednoduchšia. ja mám všetkých svojich klientov tak pod mojím ID. nemusím sa prehlasovať z jedného ID kódu pod druhý a nemusím zháňať žiadne heslá k cudzím ID registráciám.
0 0
JankaO JankaO

JankaO je offline (nepripojený) JankaO

KEJKA Pozri príspevok
takže ešte raz sa spýtam
tiež mám ZEP od začiatku platnosti podávania SV elektronicky. Mám len pár firiem zaregistrovaných na troch rôznych DU, z toho jednu ako štatutár /k tomu mi pracovníčka povedala, že ako štatutár môžem byť len u jednej firmy na jednom DU/.
Chcem elektronické podávanie rozšíriť aj na ostatných klientov. Nakoľko si živo pamätám, aké neskutočné problémy a potvrdenia som musela mať, dlho som tento krok s ohľadom na svojich klientov a ich pohodlie odkladala. Po prečítaní predchádzajúcich príspevkov mám dojem, že mnou plánovaný postup je zbytočne komplikovaný a stačí, ak konateľ firmy mne externej účtovníčke napíše splnomocnenie, nechá overiť svoj podpis na matrike a na DU už osobne nemusí ísť, ani sa registrovať a mať vlastné ID?
Vezmem splnomocnenie, výpis z OR, svoje ID a pôjdem na jeho DU a podpíšem dohodu o ZEP doručovaní? ÁNO

alebo odporúčate pre istotu postup, ako som ho tu už niekde zverejnila
1. klient-firma, jej konateľ sa zaregistroval na drsr.sk, má ID NETREBA
2. on so svojim ID, výpisom z OR a ja spoločne zájdeme na DU a on podpíše ZEP-dohodu NETREBA
3. prihlási sa na e.drsr a deleguje mňa ako zástupcu NETREBA
4. ja so svojim ZEP budem podávať DP, SV atd. ÁNO
Uvádzam, že tento druhý spôsob dva roky dozadu prešiel na DU Nitra po dlhom dohadovaní a dvodćh telefonátoch s tým, že napokon som tam nemusela ísť ja osobne.
Jedným ZEP-om, jedným prihlásením svojim ID a heslom budes podávať za všetkých, ktorých budeš mať k svojmu ID priradených.
0 0
Načítať ďalšie