Zavrieť

Porady

Elektronické podávanie daňových priznaní od 1. 1. 2012

majiteľka spoločnosti a ekonómka spoločnosti ...viac
Dovolila by som si upozorniť všetkých, ktorí sú platitelia DPH na povinnosť od 1. 1. 2012 podľa § 14 Daňového poriadku platného od 1. 1. 2012 na povinnosť podávať daňové priznania elektronicky podpísané zaručeným elektronickým podpisom v súlade § 32 citovaného poriadku. Netreba si túto povinnosť nechávať na poslednú chvíľu, aby zase neskolabovala daňovácka stránka.

Dopĺňam dňa 22.10.2011 na žiadosť zadávateľky
:
text z pôvodného príspevku zo dňa 19. 5. 2011 : """v súlade § 32 citovaného poriadku."
ruším aby to nebolo zmätočné a nerobilo problém.
a doplňujem, že zmeny v problematike samotného elektronického podávania priniesla novela zákona č. 331/2011 19. 10. 2011, ktorá platí od 1. 1. 2012 a
podľa novely je možné elektronické podávanie aj bez ZEP na základe dohody s DÚ a nevzťahuje sa iba na podávanie DP k DPH ale podávanie všetkých podaní u platiteľov DPH. Čo je veľmi dôležité doplnenie pôvodnej témy.
Naposledy upravil Dav : 23.10.11 at 15:59
Téma je uzavretá.
Gong Gong

Gong je offline (nepripojený) Gong

:-)
Gong Pozri príspevok
Dobrý deň, prosím vás takto formulovanú plnú moc môžem použiť na DU - FO ma splnomocnuje na el.podávanie.

Meno a priezvisko FO, sídlo FO,
IČO, DIČ, IČDPH

PLNOMOCENSTVO
Ja dolupodpísaná .............................., sídlom ................, IČO: ....., DIČ: ....., IČ DPH: .............. splnomocňujem v zmysle § 9 odst. 3 zákona č. 511/1992 Zb. o správe daní a poplatkov a o zmenách v sústave územných finančných orgánov v znení neskorších predpisov p. ..................., bytom ................, IČO: .............., DIČ: ..............., č. OP .........., k plnému zastupovaniu pred správcom dane pri získaní a využívaní autorizovaných elektronických služieb, vrátane podpisovania všetkých elektronicky podávaných dokumentov zaručeným elektronickým podpisom a súčasne je splnomocnená k zasielaniu takto podpísaných dokumentov prostredníctvom elektronickej podateľne spoločnej pre všetky daňové úrady správcovi dane, ktorým je:

Daňový úrad Bratislava I., Radlinského 37, P.O.BOX 89, 817 89 Bratislava

V Bratislave dňa 16.12.2011

___________________________
podpis úradne overený splnomocniteľa
Prosím viete mi poradiť? ďakujem
0 0
Economic Economic

Economic je offline (nepripojený) Economic

majiteľka spoločnosti a ekonómka spoločnosti ...viac
Skús si stiahnuť PM, ktorú ponúka drsr.sk, aby si sa vyhla problémom.
Čo majú zverejnené, to musia akceptovať. Bohužiaľ sa stretávam s protichodnými názormi na obsah a znenie PM.
Možno najideálnejšie je, urobiť PM osobne priamo do Zápisnice, keby to bolo možné....
Dávala som tu vzor aj mojej PM, kde niekde na DÚ práve v BA sa im niečo čo sa týkalo formulácie nepáčilo. Tety na DÚ priveľmi radi mudrujú nad PM. A od nového roka už nemusia byť podpisy úradne osvedčené.
Pozri tu na porade, boli tu pridané vzory PM /aj tej, ktorú som ja pripojila a na všetkých DÚ nebol problém, až na ten spomenutý text v BA na neviem ktorom presne DÚ/.
Naposledy upravil Economic : 16.12.11 at 09:44 Dôvod: doplnenie
0 0
m.hladka m.hladka

m.hladka je offline (nepripojený) m.hladka

som
Ja som dávala k dohodám takéto (viď prílohu) notárom overené splnomocnenie pre všetky moje firmy a nemala som na DU k tomu žiadne pripomienky.
0 0
srska srska

srska je offline (nepripojený) srska

tu bude pokec o zep ZEP - od registrácie po použitie na portáli eTax
2 0
Mila123 Mila123

Mila123 je offline (nepripojený) Mila123

malá pripomienka, ak si daňovník nechá podanie DP na poslednú chvíľu, 31 03 2012 nie je prac. deň , posledný deň na podanie je 02 04 2012 (bez sankcie) sa mu stane to, že bude musieť podať DP elektronicky......(a ak nebude mať ani dohodu vybavenú, má problém...)
0 0
zlatka.b zlatka.b

zlatka.b je offline (nepripojený) zlatka.b

Mám ZEP tri mesiace a úspešne som ho viackrát už použila, môj manžel ho používa viac ako rok a pol. Naposledy sme posielali DPH v novembri. Dnes som si otvorila elektronickú podateľňu a obaja máme v schránke správ správu 13.12.2011, že náš ZEP bol deaktivovaný a už ho nemôžeme používať. Nemáte niekto podobnú skúsenosť, ide o nejakú ich systémovú chybu, alebo ...?
0 0
srska srska

srska je offline (nepripojený) srska

zlatka.b Pozri príspevok
Mám ZEP tri mesiace a úspešne som ho viackrát už použila, môj manžel ho používa viac ako rok a pol. Naposledy sme posielali DPH v novembri. Dnes som si otvorila elektronickú podateľňu a obaja máme v schránke správ správu 13.12.2011, že náš ZEP bol deaktivovaný a už ho nemôžeme používať. Nemáte niekto podobnú skúsenosť, ide o nejakú ich systémovú chybu, alebo ...?
a nevypršala platnosť kvalifikovaného certifikátu?
0 0
zlatka.b zlatka.b

zlatka.b je offline (nepripojený) zlatka.b

Nie mám ho obnovený v septembri 2011 do 09/2012, v zozname certifikátov je, dokument som úspešne podpísala, len pri odoslaní mi vypísalo chybu - že certifikát nie je aktívny a potom som našla v schránke správ info z 13.12. že ho niekto neaktivoval.
0 0
srska srska

srska je offline (nepripojený) srska

zlatka.b Pozri príspevok
Nie mám ho obnovený v septembri 2011 do 09/2012, v zozname certifikátov je, dokument som úspešne podpísala, len pri odoslaní mi vypísalo chybu - že certifikát nie je aktívny a potom som našla v schránke správ info z 13.12. že ho niekto neaktivoval.
v schránke správ po bezchybnom priradení certifikátu musíš dostať správu z eTax:

K Vášmu profilu bol priradený nový certifikát
..............................
Odteraz môžete tento certifikát používať pri podpisovaní dokumentov v rámci portálu eTax.
0 0
srska srska

srska je offline (nepripojený) srska

jednalo sa o takúto správu?

Vo Vašom profile bol deaktivovaný certifikát
....................................
Tento certifikát odteraz nie je možné použiť pri podpisovaní dokumentov v rámci portálu eTax.
0 0
zlatka.b zlatka.b

zlatka.b je offline (nepripojený) zlatka.b

ano presne takto
0 0
srska srska

srska je offline (nepripojený) srska

zlatka.b Pozri príspevok
ano presne takto
to je správa z eTax, že buď uplynula lehota platnosti certifikátu alebo starý certifikát bol zo zoznamu vymazaný.
treba porovnať to číslo seriové certifikátu napr, a22b22 čo je v tej správe, či je aj v zozname priradených certifikátov.
myslím, že keď porovnáš seriové číslo platného certifikátu a toho v správe čo ti poslali nebudú rovnaké
0 0
srska srska

srska je offline (nepripojený) srska

pri podpisovaní dokumentu sa ti aj tak zobrazí len certifikát, ktorý je platný, aj keď by si mala priradené v správe certifikáty 2 (neplatný aj platný). dôležité je či po priradení nového ti prišla správa uvedená v mojej prvej odpovedi (príspevok 1350)
Naposledy upravil srska : 18.12.11 at 10:34 Dôvod: gramatika
0 0
zlatka.b zlatka.b

zlatka.b je offline (nepripojený) zlatka.b

Práveže tam, kde som pred mesiacom mala certifikát v Správe certifikátov je teraz :
Zmena spôsobu elektronickej komunikácie bez zaručeného elektronického podpisu na elektronickú komunikáciu so zaručeným elektronickým podpisomJe nevyhnutné, aby pred zmenou typu elektronickej komunikácie boli všetky elektronicky podané dokumenty v stave Spracovaný alebo Chybný.
Testovanie možnosti zmeny spôsobu elektronickej komunikácie:

O zmenu spôsobu elektronickej komunikácie s využitím ZEP môžete požiadať stlačením nasledujúceho tlačidla. Zobrazený dokument je potrebné podpísať Vašim kvalifikovaným certifikátom pre zaručený elektronický podpis.



Len nechápem, prečo a kto to zmenil, ja som určite nič nerobila, nemenila som PC, ani konfiguráciu, nič. A to isté má po príhlásení aj manžel, ktorý tiež používa ZEP, tiež ho má platný a tiež ho naposledy použil okolo 25.11. a tiež má deaktivovaný 13.12. To nemôže byť náhoda, v posledných dvoch týždňoch sme si registrovali na viacerých DU klientov na elektronické podávanie. Napadá ma, či má teta na odd. registra DU možnosť toto ovplyvniť, omylom zmazať ZEP, ak omylom zadá, že ideme na dohodu pri niektorej firme, neviem ... dnes asi nevyriešim ... zajtra zavolám do BB. Len mi príde celý systém značne nedokonalý, ak to môže niekto len tak zmeniť a ja aby som opäť zadávala do systému, že "chcem žiadať o zmenu spôsobu elektronickej komunikácie s využitím ZEP stlačením akéhosi nasledujúceho tlačidla" , keď som to už urobila pred pár mesiacmi.
0 0
srska srska

srska je offline (nepripojený) srska

v tomto ti už neporadím.určite ti poradí economic alebo domenico keď budú online. ja od začiatku (2,5 roka) podávam všetkým subjektom len so zep. nikdy som nejakú dohodu nevyužíval.
0 0
domenico.office domenico.office

domenico.office je offline (nepripojený) domenico.office

Konateľ spoločnosti
zlatka.b Pozri príspevok
Práveže tam, kde som pred mesiacom mala certifikát v Správe certifikátov je teraz :
Zmena spôsobu elektronickej komunikácie bez zaručeného elektronického podpisu na elektronickú komunikáciu so zaručeným elektronickým podpisomJe nevyhnutné, aby pred zmenou typu elektronickej komunikácie boli všetky elektronicky podané dokumenty v stave Spracovaný alebo Chybný.
Testovanie možnosti zmeny spôsobu elektronickej komunikácie:

O zmenu spôsobu elektronickej komunikácie s využitím ZEP môžete požiadať stlačením nasledujúceho tlačidla. Zobrazený dokument je potrebné podpísať Vašim kvalifikovaným certifikátom pre zaručený elektronický podpis.



Len nechápem, prečo a kto to zmenil, ja som určite nič nerobila, nemenila som PC, ani konfiguráciu, nič. A to isté má po príhlásení aj manžel, ktorý tiež používa ZEP, tiež ho má platný a tiež ho naposledy použil okolo 25.11. a tiež má deaktivovaný 13.12. To nemôže byť náhoda, v posledných dvoch týždňoch sme si registrovali na viacerých DU klientov na elektronické podávanie. Napadá ma, či má teta na odd. registra DU možnosť toto ovplyvniť, omylom zmazať ZEP, ak omylom zadá, že ideme na dohodu pri niektorej firme, neviem ... dnes asi nevyriešim ... zajtra zavolám do BB. Len mi príde celý systém značne nedokonalý, ak to môže niekto len tak zmeniť a ja aby som opäť zadávala do systému, že "chcem žiadať o zmenu spôsobu elektronickej komunikácie s využitím ZEP stlačením akéhosi nasledujúceho tlačidla" , keď som to už urobila pred pár mesiacmi.
Pri autorizovaní ďalších subjektov, sa registrátorovi môže stať, že zmení spôsob komunikácie, pridá následného daňovníka ako bez ZEP a tým pádom systém deaktivuje kvalifikovaný certifikát. Stalo sa to nedávno aj ErikeDP (je mojou klientkou, v priebehu dvoch troch minút je problém vyriešený), predtým viacerým mojim klientom. Opätovným pridaním certifikátu, kliknutím na PRIRADIŤ, alebo CHCEM POUŽÍVAŤ ZEP.... je priradený do systému Kvalifikovaný certifikát a týmto si užívateľ opätovne mení komunikáciu so ZEP. Myslím si, že v tomto ten systém nie je až tak nedokonalý, pretože sa môže niekomu stať, že už nebude používať ZEP, registrátor jedným kliknutím zmení spôsob a užívateľ komunikuje bez ZEP.
1 0
domenico.office domenico.office

domenico.office je offline (nepripojený) domenico.office

Konateľ spoločnosti
Mila123 Pozri príspevok
malá pripomienka, ak si daňovník nechá podanie DP na poslednú chvíľu, 31 03 2012 nie je prac. deň , posledný deň na podanie je 02 04 2012 (bez sankcie) sa mu stane to, že bude musieť podať DP elektronicky......(a ak nebude mať ani dohodu vybavenú, má problém...)
http://www.porada.sk/t168568-p113-el...ml#post1909034
0 0
L-M L-M

L-M je offline (nepripojený) L-M

Dobrý deň,prosím Vás, ak máme podpísanú dohodu s DÚ a už sme jedno DP k DPH poslali elektronicky. Musíme posielať už aj ostatné podania len elektronicky, alebo môžme ostatné teraz až do 1.4.2012 poslať , alebo osobne doručiť v papierovej forme , aj napriek tomu, že sme už teda to jedno podali elektronicky? Ďakujem
0 0
nika.sum nika.sum

nika.sum je offline (nepripojený) nika.sum

L-M Pozri príspevok
Dobrý deň,prosím Vás, ak máme podpísanú dohodu s DÚ a už sme jedno DP k DPH poslali elektronicky. Musíme posielať už aj ostatné podania len elektronicky, alebo môžme ostatné teraz až do 1.4.2012 poslať , alebo osobne doručiť v papierovej forme , aj napriek tomu, že sme už teda to jedno podali elektronicky? Ďakujem
Povinnost posielat elektronicky pre platitelov DPH je az od 1.4.2012, takze dovtedy sa mozete rozhodnut ci budete posielat postou, elektronicky alebo ho tam osobne zanesiete.
0 0
L-M L-M

L-M je offline (nepripojený) L-M

nika.sum Pozri príspevok
Povinnost posielat elektronicky pre platitelov DPH je az od 1.4.2012, takze dovtedy sa mozete rozhodnut ci budete posielat postou, elektronicky alebo ho tam osobne zanesiete.
Ďakujem
0 0
Načítať ďalšie