Zavrieť

Porady

Môže zákazník vrátiť tovar v kamennom obchode keď sa mu už nepáči, ak má alergiu na kov alebo ak s ním nie je spokojný?

potrebovala by som vediet ake prava a povinnosti ma obcan pri reklamacii, a ake ma predavajuci.ide o obchod s bizuteriou, striebrom, chirurg.ocelou...ked vratime reklamaciu ako neuznanu, pretoze je to bezne opotrebenie, bizuteria normalne scerna, ci je tam neaky casovy usek alebo zvyhodnenie zakaznika kedy pozadovat kompenzaciu.dakujem
Naposledy upravil Chobot : 28.08.14 at 10:37
Pravidlá a tipy
  • Každý móže napísať len 1 odpoveď. Neskor mozete svoju odpoveď vylepšiť.
  • Odpoveď má priniesť riešenie na otázku, vyvarujte sa hodnotenia otázky.
  • Odpoveď má byť viac o faktoch ako o názoroch.
Dalšie pravidla a tipy
    Ak potrebujete v otázke niečo upresniť, najskôr sa spýtajte na podrobnosti.
    Koncept slúži na uloženie rozpracovanej odpovede, koncept sa zobrazuje len Vám, až kým ho nezverejníte.
    Ak máte podobnú otázku, založte Novú otázku alebo Súvisiacu otázku.
    ❤ Buďte priateľskí ❤
    Sme súčasťou jednej komunity, ktorá si chce vzájomne pomáhať, rozdieľnosť je vítaná ak neubližuje!
    Usporiadať podľa času

    kn-alka je offline (nepripojený) kn-alka

    Jarka jméno mé :) kn-alka
    To, že sa niekomu NEPÁČI darček, nie je dôvodom na vrátenie peňazí. Je to len a len na ochote predajcu - väčšina obchodov to rieši, že si môže v tej hodnote vybrať iný tovar.

    Vy máte povinnosť vybaviť prípadnú reklamáciu tovaru, nie preto, že sa niekomu nepáči.

    Pani kľudne môže ísť na inšpekciu - nepochodí.

    http://www.soi.sk/sk/Informacie-pre-...-peni.soi?ind=

    Hlasovalo 8 pouzivatelov

    Užitočné (8)
    luja5, Llívia, arizona, avalik, Žabinka, globalpartner, ivka70, fortunka
    8
    JuroS1 zalezi totiz na tom co mate zahrnute v obch. podmienkach a k comu sa zavazujete...v pripade kamennej pred. to je nad ramec zakona to znamena ze to neriesi...ak sa v obchodnych podmienkach zarucujete nejakou lehotou na vratenie penazi alebo nahradou inym tovarom, spotrebitel ma pravo toto vyuzit...oboznamte ho so svojimi och. podmienkami...

    luja5 je offline (nepripojený) luja5

    luja5
    K tomu, čo už napísali iní poraďáci predo mnou, nájdeš potvrdenie v § 2 zákona č. 250/2007 Z.z. o ochrane spotrebiteľa.
    § 2
    Na účely tohto zákona sa rozumie
    l) reklamáciou uplatnenie zodpovednosti za vady výrobku alebo služby,

    Peggynka je offline (nepripojený) Peggynka

    mám svoj svet Peggynka
    Ona neprišla reklamovať hodinky,ale svoju ruku...To nie je dôvod ,to nie je reklamácia...Na vrátenie nemá nárok,či o tom vedela alebo nie,nehrá rolu.Vy jej môžte vyjsť v ústrety ochotou,aby si vybrala iný tovar,ale na vrátenie peňazí nemá nárok.
    V príspevkoch vykám, v komentároch tykám... Snáď je to rozumný kompromis. ...viac právnik-probono
    Vo vašom prípade zákazník ako kupujúci chce odstúpiť od kúpnej zmluvy na základe skutočnosti, že tovar už nechce. Na toto však podľa zákona právo nemá.

    Predpokladám, že sa jedná o nový tovar a tak právo na odstúpenie od kúpnej zmluvy (aktu kúpy) by mu mohlo vzniknúť iba v prípade, ak by sa tovar do 6 mesiacov odo dňa kúpy pokazil. V tomto prípade podľa ustálenej judikatúry nesiete objektívnu zodpovednosť za nevymienenú vadu kupujúcemu bez ohľadu nato, či ste o vade vedeli alebo nie.

    Uvedenými skutočnosťami však nie je dotknuté vaše právo sa so zákazníkom dohodnúť napr. na výmene tovaru za podobný tovar v podobnej cenovej hodnote s alebo bez doplatku (toto robia väčšie hypermarkety), len aby bol zákazník spokojný a prišiel nakúpiť aj nabudúce (tzv. "retencia" zákazníka). K tomuto vás však zákazník nútiť nemôže.
    3 komentáre - rozbaľ     zbaliť
    právnik-probono ešte doplním: v tomto prípade sa nejedná o reklamáciu ani o dôvod na vrátenie plnenia z kúpnej zmluvy (tovaru) z dôvodu odstúpenia od nej a tak tovar nie ste povinná prevziať a nie ste povinná ani vystavovať potvrdenie o prevzatí/neprevzatí.
    Bizuteria dakujem velmi pekne za pomoc
    JuroS1 neries vsimol som si ze sa tu navaza do kazdeho...
      zbaliť

    Peggynka je offline (nepripojený) Peggynka

    mám svoj svet Peggynka
    Už v predošlých zadaniach si dostal linky,takže doporučujem naštudovať:
    http://www.porada.sk/t248177-reklama...ml#post2584245
    kopretinka čo by študoval,šak porada je na to,aby na tácke všetko každý dostal.....
    3 komentáre - rozbaľ     zbaliť
    misoft Novelizovaný! Novelizovaný?
    Nie je novelizovaný..... platí terajší stav.....
    clen vzdy plati terajsi stav ved o tom sa tam pise
    misoft ...a aj ja to píšem
      zbaliť

    Anik je offline (nepripojený) Anik

    Anik
    Je tu už niekoľko krát napísané, že nemôže . Prečítala som si celú tú diskusiu okolo toho a mne to príde, že sa vôbec nepýta predajca, ale pýta sa človek, ktorý tie hodinky kúpil a nechce sa stotožniť s odpoveďou, ktorú dostal, ako tu začína byť zvykom. Bohužiaľ, ale skôr to beriem, že sa to deje nie len tu, ale vôbec celkovo.
    Som len zákazník, ale predajcom by som v dnešnej dobe nechcela byť.

    sosak je offline (nepripojený) sosak

    sosak
    Vám ide pravdepodobne o radu z pozície predávajúceho. Pri predaji by ste mali zákazníka upozorniť o starostlivosti o daný produkt formou letáčika. Je prirodzené, že striebro oxiduje a tvorí sa na ňom čierny povlak, časovo je to rôzne a závisí od zákazníka v akom prostredí sa pohybuje ( chemická prevádzka ) pot, kozmetické prípravky, vlhkosť, atď.
    Rady na čistenie a údržbu šperkov

    Strieborné šperky

    Pevnosť striebra - striebro sa obvykle nezlomí, ale je nutné dávať pozor, aby sa neohlo. Ak k ohnutiu predsa len dôjde, väčšinou je možné ho opatrne ručne vrátiť do pôvodného tvaru.

    Oxidácia striebra – čiže sčernanie striebra je jeho prirodzená vlastnosť. Procesu oxidácie zabránite, ak budete šperky uchovávať v krabičke alebo zásuvke. Vyvarujte sa kontaktu s chemickými prostriedkami. Napomáhajú oxidácii. Odporúčame šperk pravidelne leštiť, a to najmä predtým, ako dôjde k jeho sčernaniu. Silne sčernený šperk sa ťažšie čistí a rýchlejšie znova sčernie. K lešteniu odporúčame používať jemnú čistiacu tkaninu, tekuté roztoky alebo krémy určené pre čistenie striebra. Šperky v kombinácii kameň a striebro môžu byť čistené len jemnou tkaninou.

    Voda a striebro - Bežné sprchovanie strieborné šperky nepoškodzuje. Pôsobenie vody spomaľuje proces sčernania a pokiaľ sú už sčernené, dokáže ich čistiť. Morská voda, voda v bazénoch a voda v kúpeľoch skôr škodí. Neodporúčame nosiť šperky pri umývaní riadu.

    Chemikálie a striebro - Neodporúčame nosiť šperky pri umývaní riadu. Snažte sa zabrániť priamemu postriekaniu šperku parfumom.

    Bižutéria

    Životnosť Vašej bižutérie môžete predĺžiť nasledovným spôsobom:

    odkladaním bižutérie na noc, pri sprchovaní sa a pri domácich prácach.
    vyvarovaním sa kontaktu šperkov s chemikáliami (kyseliny, alkohol, atď.), spôsobujú oxidáciu šperkov
    vyvarovaním sa kontaktu s kozmetickými prípravkami ako sú oleje, krémy, telové mlieka, laky na vlasy a pod. Šperk môže tiež poškodiť chlórovaná voda v bazéne.
    vyhnite sa noseniu šperkov pri športe a iných aktivitách, ktoré zapríčiňujú zvýšené potenie.
    Šperky chráňte pred kontaktom s tvrdými predmetmi a abrazívnymi prípravkami.
    Jemným otváraním zapínania
    Veľmi dôležité je raz za čas, minimálne raz za týždeň šperk vyčistiť, aby sa na ňom nehromadili čiastočky prachu a potu, ktoré môžu pozvoľna kvalitu šperku oslabiť. Stačí opláchnutie mydlovou vodou, opláchnutie prúdom vody a usušenie uterákom alebo fénom.
    http://www.divabox.eu/cms.php?id_cms=7
    http://www.google.sk/url?sa=t&rct=j&...,d.ZGU&cad=rja
    Naposledy upravil sosak : 29.07.14 at 15:36

    Bizuteria je offline (nepripojený) Bizuteria

    Bizuteria
    ak pride zakaznik reklamovat hodinky, kvoli alergickej reakcii, ze jej opuchla ruka a je alergicka na chirurgicku ocel, striebro a nevie si vybrat iny tovar, ma pravo na vratenie penazi?musela to predsa pri kupovani hodiniek vediet.ak na to nema pravo, o co sa mozme opriet?dakujem
    Naposledy upravil Bizuteria : 01.08.14 at 10:38

    lujza.j je offline (nepripojený) lujza.j

    lujza.j
    Ako vies ,ze to vedela...mohla to byt prva reakcia...
    lujza.j

    Chobot je offline (nepripojený) Chobot

    Chobot
    Podľa mňa to nie je dôvod na reklamáciu ani na vrátenie tovaru. Tovar nemá závadu, nie je to chyba tovaru.

    Keď si niekto kúpi kilo jahôd, jednu zje a vyhádže sa z dôvodu alergickej reakcie, tak zvyšok príde vrátiť?
    7 komentáre - rozbaľ     zbaliť
    lujza.j Ale asi by si sa netesil...keby si chytil reakciu na kov a hodziny nemozes nosit....?!
    BXLmiami No to je fakt,ale výrobok je nezávadný.Nie je to dôvod na reklamáciu.
    Chobot To nie, ale nevinil by som z toho predajcu.

    Netvrdím, že by som sa neskúsil s ním nejako dohodnúť - napr. vymeniť hodinky za nejaký iný tovar. Ak nie, tak by som sa nemohol hnevať.
    lujza.j Ja nehovorim,ze je zavadny.....ale to blbe...moje decko je atopik....by sa asi netesila keby sa z hodzín za 300e vyhadzala a nemohla by ich nostit a ani reklamacia by nebola mozna....myslim ze tazko niekto vie presne zlozenie remienkov- hodinovych puzdier....
    pavol54 lujzi nemáš celkom pravdu napríklad je musím písať na etikety "môžu sa vyskytnúť zelerové zbytky" ak bol na strojoch v minulosti spracovávaný zeler lebo kto je alergický musí si to všímať alebo upozorniť predajcu. a na aký kov je alergický, niekto na hliník niekto na chróm niekto na nikel, ale hodinky aj tak majú lakovaný povrch
    lujza.j No vies Pali to si ty....ja moc etiketam neverim...
    tu v cinskych potravinach predavaju larvy priadky morusovej ako morsku uhorku
    fortunka Tak ich dakomu darujem )) akoze budem nosiť náhrdelník týždeň, vyhodím sa z neho... a pôjdem ho vrátiť? A potom si ho nebodaj niekto kúpi? Napr. vy by ste si dali na seba náhrdeník čo niekto pred vami veselo nosil?
      zbaliť

    misoft je offline (nepripojený) misoft

    misoft
    Právo na vrátenie peňazí nemá!
    Reklamácia z dôvodu zdravotných ťažkostí (nie pre chyby výrobku) sú neodôvodnené a môžu byť ihneď zamietnuté.

    Bizuteria je offline (nepripojený) Bizuteria

    Bizuteria
    kedy moze zakaznik odstupit od zmluvy?spekulanti co pouzili tovar a chcu ho vratit, chcu peniaze spat nemozu bez dovodu odstupit od zmluvy, ci? dakujem velmi pekne za rady...predavame v kamennom obchode bizuteriu a ano reklamacny poriadok mame. Odstupit od zmluvy moze len vtedy ked chce vratit peniaze, nie?ked si nic ine nevyberie alebo mu neponukneme ten isty tovar.
    Naposledy upravil Bizuteria : 05.08.14 at 07:48
    4 komentáre - rozbaľ     zbaliť
    Chobot Ak chceš presnejšiu odpoveď, upresni zadanie. AKo si predala tovar? Cez internet? V kamennom obchode? Máš reklamačný poriadok? Máš obchodné podmienky?

    Kto chce vrátiť tovar? Prečo ho chcú vrátiť?
    Chobot V kamennej predajni nemá zákazník zákonné právo odstúpiť od zmluvy (vrátiť tovar). Je to len na predajcovi, či vyjde zákazníkovi v ústrety a tovar zoberie späť alebo vymení.
    Bizuteria cize ak nema dovod, ako napr ze ten tovar je poskodeny, neda sa opravit, atd..nemoze len tak odstupit od zmluvy, dakujem
    Chobot Nie, nemôže.
      zbaliť

    Chobot je offline (nepripojený) Chobot

    Chobot
    Podľa zákona o ochrane spotrebiteľa pri predaji cez internet a pri podomovom predaji môže zákazník vrátiť tovar bez udania dôvodu do 14 dní.

    Bizuteria je offline (nepripojený) Bizuteria

    Bizuteria
    mali sme reklamaciu hodiniek, ktoru sme neuznali, lebo hodinky boli osuchane a v reklamacnom poriadku to je aj napisane, pani sa to ale nepacilo, tak sme jej navrhli vymenu za iny tovar,pani ani to nepotesilo a chcela naspat peniaze, k comu sme nepristupili,zavolala na nas SOI, ktora bola u nas na stanku a pozaduje od nas odborne posudenie...prosim poradte co sa da v takomto pripade robit, pretoze my sice mame reklamacne oddelenie, ale tam su len technici, ktori odporucia co s danou reklamaciou robit. Sme v prave?dakujem za rady

    Bizuteria je offline (nepripojený) Bizuteria

    Bizuteria
    zakaznik si vcera v kamennom obchode kupil hodinky ako dar pre niekoho a vraj sa muzovi nepacili tak ich prisla vratit a ziada spat peniaze?ma pravo na to, ked niesme podomovy obchod ani internetovy?dakujem. samozrejme nas chce dat na inspekciu a ziada papier na to ze sme produkt od nej neprevzali.nemusime nic take vydavat zakaznikovi nie?
    Naposledy upravil Richard : 27.08.14 at 07:29

    dada984 je offline (nepripojený) dada984

    dada984
    Keby si bol dobrý obchodník, tak tie hodinky jej vezmeš späť. Bez ohľadu na rady právnikov.
    22 komentáre - rozbaľ     zbaliť
    misoft A prečo? Len preto, že "Zákazník - náš pán?" - v prvom rade je zákazník, ktorý si vyberá a platí. Obchodník mu len poskytuje to, čo si želá. Ale keď zákazník sa nevie rozhodnúť pri kúpe - obchodník mu poradí. Ale nezodpovedá za to, čo si vyberie. A keď si zákazník vyberie zle - to má za to byť"potrestaný" obchodník?
    dada984 Téma vyčistená a spojená.
    misoft Pretože zákazník chce vrátiť späť tovar. A ten sa predajom považuje ako použitý! I keď len jeden jediný deň, ale tento tovar už mal majiteľa!
    A keď je obchodník poctivec - bude musieť uviesť, že tento už bol raz predaný - teda použitý - hodnota klesla!
    Okrem toho - nie je na to zo strany zákazníka žiadny právny dôvod, aby toto vyžadoval.
    dada984 písala som o tom, čo by urobil DOBRÝ obchodník... o práve vziať hodinky späť ho poučili právnici
    JuroS1 toto je pravda, vacsina obchodnikov je ochotnych na svoj ukor zobrat naspat tovar...Je to pre nich vystupovanie ktore klienta mozno podnieti u nich nakupit aj nabuduce. povedz si na rovinu misoft kolko krat sisi nieco kupi a radsej by si to vratil? mozno si to aj urobil...kazdopaadne je to na predajcovi a zo zakona mu tato povinnost neplynie...
    JuroS1 Len preto, že "Zákazník - náš pán?"

    Takto by som to v tejto situacii nepovedal. Strategia obchodu je udrzat si zakaznika za kazdu cenu. Toto je maloobchod ale aj tak!

    "Ale nezodpovedá za to, čo si vyberie." - to je pravda ale vzdy sa da dohodnut, osobne som sa este nestretol s predajcom ktory by nebol ochotny tovar vymenit (velkoobchod/maloobchod), a to som nakupoval aj drahe veci...Vzdy sa treba dohodnut pred platenim ci sa v pripade potreby da tovar vymenit.
    nunenko Dobrý obchodník je ten, čo poskytuje dobrý tovar, dobré služby, za dobré ceny, ale má aj dobrý prístub ku zákazníkovi.
    Dobrý predajca si do ceny dokáže zakomponovať aj to, že nejaký zákazník občas bude chcieť niečo vrátiť, a on bude musieť ten tovar predať za nižšiu cenu, určite však nie pod jeho obstarávaciu.
    Nakupujem rád cez internet, česká požičovňa Alza predáva vrátený tovar v zákonnej lehote bez problémov ako nový nepoužitý. Časť vráteného tovaru síce predáva so zlavou, ale dokázateľne mi predali viackrát použitý(vaskúšaný) tover, ako nový.Napriek dôkazom odmietli túto praktiku.
    Preto som od nich prestal nakupovať.
    Nemyslím si, že je to správne, aby obchodník vzal späť už raz predanáý a vyskúšaný tovar a predával ho ďalej ako nový nepoužitý.
    misoft Pri e-shopoch je vrátenie tovaru aj uzakonene, toto ale neplatí pre kamenné obchody. A opätovný predaj takéhoto tovaru ako nového? Tu je ten problém.
    Tovar je síce nový, ale už bol predaný - je teda použitý - právne.
    A prečo aby bol dobrým obchodníkom, musí stratiť ? A predať praktický nový tovar - no podľa zákona starý -pod cenou?
    luja5 Ak zákazníčka sama kupovala hodinky pre niekoho iného ako darček, mohla predpokladať, že sa obdarovanému nemusia páčiť. Ja sa vždy opýtam predajcu, čo môžem urobiť, ak by sa kupovaný dar nepáčil. A predajcovia väčšinou ponúknu možnosť, v akej lehote to môžem prísť vymeniť s upozornením, že ale peniaze nevracajú. Sú však aj predajcovia, ktorí neponúknu žiadnu možnosť, u takých radšej dar nekúpim a idem skúsiť do iného obchodu.
    Peniaze zvyknú niektorí predajcovia vrátiť pri vianočných nákupoch do určitého dňa po Vianociach.
    JuroS1 presne ako pise luja5!!!
    misoft - preco ked je tovar v zlave a je napisane ze odskudsany ho nekupit, v podstate je novy a v lepsej cene a v zaruke - vec pohladu!!
    A prečo aby bol dobrým obchodníkom, musí stratiť ? - ver mi ze nestratia!!! na uroven velkoobchodnej nakupnej ceny sa nedostane aj tak! takze kazdopadne ma zisk, ale aby bol dobry predajca radsej vyhovie zakaznikovi! to je charakter obchodnika! Je ale zarmucujuce ze ak kupime tovar ako NOVY a je pouzity je to neferove konanie! A je to zaroven zatajovanie zo strany predajcu! len tazko dokazovatelne, preto je dobre tovar poriadne pozriet na predajni. No ZIAL aj taketo obchody sa deju.
    jslancik prepáč, ale ako dobrý obchodník nepotrebujem takých pojašených zákazníkov. Ktorí si mýlia obchod s požičovňou.
    Mimochodom, na toto slovné spojenie (dobrý obchodník) som alergický... Tým si zákazníci "argumentujú" svoje špeciálne požiadavky, ako aj TY.
    Keby ste bol dobrý obchodník, vedel by ste dať väčšiu zľavu (keď už si zákazník asi v troch kolách vymohol maximálnu zľavu).
    Keby ste bol dobrý obchodník, tak mi to dnes doveziete (tovar za 20€ na vzdialenosť 200 km, dovoz zdarma samozrejme).
    To sú skutočné situácie...
    JuroS1 prepac, malo ludi si pomyli obchod s pozicovnou, a ked sa niekto najde predajca moze/nemusi tovar zobrat a vymenit, (popripade vratit peniaze - tento scenar je najnepravdepodobnejsi!) Ak ste obchodnik, je to na vas, ale zakaznici su spokojnejsi ak pri omyle mozu aspon vymenit tovar za iny v tej cenovej kategorie pripadne s doplatkom. je vacsia pravdepodobnost spokojnosti s nakupom. Luja5 to tu vystihla a to je aj realita v beznom zivote!!! Ja som s tym tiez nikdy nemal problem. No peniaze tazko niekto vrati, pravdepodobne len silne retazce, ktorim to nijako neublizi.

    "ale ako dobrý obchodník nepotrebujem takých pojašených zákazníkov. Ktorí si mýlia obchod s požičovňou." - potom nepotrebujes zakaznikov vobec.../vzdy sa niekto najde a ich recenzia ide s tvojou povestou! zvlast ked zacinas!

    my zakaznici zase nepotrebujeme takych pojasenych predajcov...kupim inde, kde mi to umoznia...a ver ze sa stretnes s takymi!
    jslancik očividne nevieš nič o obchode, predávaní. Samozrejme, že je diametrálne odlišný pohľad predávajúceho a kupujúceho. Nečakám, že to pochopíš. Ale vlastne máme podobné názory.
    Primárne som reagoval na radu, že "dobrý obchodník zoberie späť". To je iná rada, ako keby povedala, že "vymení" za iný, drahší, s doplatkom. S výmenou sa dokážem stotožniť. Ale ak niekto chce silou mocou vrátiť, tak adios, amigo.
    Recenzia? Pozri, ak si na teba niekto sadne, tak ťa ohovorí spôsobom, že si už nikto u teba nič nemusí kúpiť. Bez ohľadu, či bude dôvod ohovorenia skutočný, alebo vymyslený. Nechať sa doslova vydierať, s tým v živote ďaleko nezájdeš. Vydierať ťa môžu, keď budú pýtať lepšiu cenu, zľavu, dlhšiu záruku - to by si tiež poskytol ako "dobrý obchodník"? Ja viem, že je ťažko odmietnuť, ale treba to vedieť. Dobrý obchodník dokáže odmietnuť požiadavku zákazníka tak, aby si tento myslel, že obchodník je jeho najlepší priateľ.
    luja5 @dada984: Som len zákazníčka a nikdy som nebola obchodník. Ako zákazníčka si myslím, že by som mala rešpektovať obchodníka a nevystupovať z pozície "ja som zákazníčka, kto je viac" z titulu, že dobrý obchodník má urobiť tak, ako chcem ja. Mne by bolo cudzie "vyhrážať" sa obchodníkovi inšpekciou preto, že nekoná podľa môjho chcenia. Mám z toho pocit, že nie že sa manželovi nepáčili tie konkrétne hodinky, ale odmietol akékoľvek hodinky ako dar, manželka je z toho mimo, lebo "vyhodila" peniaze a preniesla svoje emócie na obchodníka.
    jslancik amen.
    mimochodom, neraegoval som na teba, ale na JuraS1.
    Momentálne ma rozčuľujú známi, ktorí chodia do Lidla kupovať veci a po čase ich vrátia. Lebo môžu. Nejde mi o "chudáka obchodníka", ale o to, že je to neskutočne trapné. A budujú sa zlé spotrebiteľské návyky. Sú snáď všetci obchodníci mimo Lidla zlí, lebo neponúkajú takú službu"
    JuroS1 a co to riesis amigo?? ved som jasne napisal aj ja ze je to kazdeho predajcu osobna vec...ale ze peniaze spat asi malo kto vrati!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! treba citat amigo! o obchde neviem nic? si dobry....v zavere si v podstate napisal ako oblbovat zakaznika....si dobri priklad spolocnosti...gratulujem amigo!!!

    stotoznujem sa z nazorom luja5, je to prirodzena prax...
    JuroS1 ze niekto vrati veci do lidla lebo moze, len vyuzivaju to na co maju narok a co im umoznuje obch retazec amigo...budes musiet prijat tuto krutu pravdu...aj to som pisal treba citat !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    luja5 @jslancik: A ja som nereagovala na Teba, ale na odpoveď od dady984 (doplnila som). Pokračovala som s komentárom "vysunuto". Na Porade je problém, že pod odpoveďami k otázke neexistujú viac ako dvojúrovňové komentáre, vznikajú z toho nedorozumenia, dvakrát som sa k tomu pýtala v rubrike Porada (o stránke Porada) a zostalo to bez odozvy od admin.
    jslancik JuroS1, nechceš reagovať na to, čo som napísal tebe? Neviem, čo sa rozčuľuješ. Nie je dôvod. Asi si utrieš penu od úst, tak zistíš, že vlastne máme rovnaké názory.
    Oblbovať zákazníka? nežartuje. Len mu majstrovsky vysvetlím, že neurobím pre neho vysoko nadštandardná službu, na ktorú nemá žiadny nárok. To voláš oblbovanie? Sa ukľudni...
    JuroS1 ved citaj som ti odpovedal...
    ...je mi fuk co trepes, ak hovoris o znamich co chodia vracat veci do lidla lebo im to lidl umozni .... tak to je strasneeee co budeme robit... ano to co si napisal : "Dobrý obchodník dokáže odmietnuť požiadavku zákazníka tak, aby si tento myslel, že obchodník je jeho najlepší priateľ" - tak tomuto ja hovorim oblbovanie zakaznika. prajem prijemne obchodovanie amigo!!

    ale asi budeme na rovnakej vlnovej dlzke....
    Bizuteria dakujeme za vase komentare, my sme slecne ponukli vymenu za hocico co si vyberie, ale rozkrikovala sa po obchodnom centre, ze na nas zavola SOI a ze ma do 7ich dni na vratenie narok, lebo aj v Tescu v ktorom pracuje to tak robia, comu neverim ale ok...islo o to, ze sa tu radsej spytam na nazory a budem vediet argumentovat zakaznikovi ked po mne zacne ziapat a vyhrazat sa ako urobit neaky zly krok, dakujeme este raz
    luja5 V kamennom obchode zákonný nárok na vrátenie tovaru do 7 dní s vrátením peňazí nie je. Reťazec ako Tesco si to môže z dobrej vôle dovoliť, ale nerobí to ako zákonnú povinnosť.
      zbaliť
    Načítať ďalšie

    Porady, ktoré by vás mohli zaujímať

    Prihláste sa a sledujte len tie Porady, ktoré Vás zaujímajú.