Zavrieť

Porady

Téma je uzavretá.
Ing. Ľubomír Janoška Ing. Ľubomír Janoška
lujza.j
bjuty smis
„Je zrejmé, že zvýšenie hodnosti z desiatnika pri vysokoškolskom vzdelaní je kapitán priamo úmerné môjmu veku a vzdelaniu a vzťahu k armáde,“
Tragedia....on si mysli,ze to je uplne v poriadku....
Dáva najavo, že tomu vôbec nerozumie a že si potrebuje zdvíhať sebavedomie.
A kapitánske výložky sú zneuctené, ako sa len dalo.
1 0
Ing. Ľubomír Janoška Ing. Ľubomír Janoška
bjuty smis
„Je zrejmé, že zvýšenie hodnosti z desiatnika pri vysokoškolskom vzdelaní je kapitán priamo úmerné môjmu veku a vzdelaniu a vzťahu k armáde,“
Kto toto pochopí, musí byť idiot.
4 0
lubko6394 lubko6394

lubko6394 je offline (nepripojený) lubko6394

Strojár
Ing. Ľubomír Janoška
lujza.j
bjuty smis
„Je zrejmé, že zvýšenie hodnosti z desiatnika pri vysokoškolskom vzdelaní je kapitán priamo úmerné môjmu veku a vzdelaniu a vzťahu k armáde,“
Tragedia....on si mysli,ze to je uplne v poriadku....
Dáva najavo, že tomu vôbec nerozumie a že si potrebuje zdvíhať sebavedomie.
A kapitánske výložky sú zneuctené, ako sa len dalo.
Nevadí-chvalabohu žiadne nemám. Vždy som sa na vojakov díval ako na čosi čudné. Takže mám konečne zadosťučinenie. VŠ mám, skončil som v hodnosti "vojak v zálohe" a hviezdy mi vôbec nechýbajú. V prípade mobilizácie som pripravený vyfasovať sapík, pár ostrých a aj bez kapitánskeho povelu by som bol pripravený zatočiť s nepriateľom vo vlastných radoch.
0 0
Mila123 Mila123

Mila123 je offline (nepripojený) Mila123

Dostala som zaujímavý e-mail........


Milí cestujúci,

dovoľte mi, aby som vám predovšetkým poďakoval za to, že ste na trase Bratislava – Košice a späť využívali služby vlakov RegioJet. Verím, že ste s nami boli spokojní a ostanete nám verní aj naďalej pri cestách vlakom i autobusom.

Dlžím vám vysvetlenie, prečo sme nútení odísť zo zmienenej trasy Bratislava–Košice.

Prapôvodnú príčinu je treba hľadať v tzv. „Ficových“ zľavách pre sociálne skupiny. Tieto zľavy rozdelili Slovákov na tých šťastných, ktorý bývajú pri železnici a tých, ktorí majú smolu, pretože musia chodiť do školy autobusom a cestovné si platiť zo svojho. Áno, väčšina stredoškolských študentov chodí do školy autobusom, nie vlakom. Vlak prevažuje len na dlhších tratiach, napríklad pri cestách na vysokú školu. Politik, ktorému ide o skutočnú pomoc a nie populizmus, by to urobil inak: Navýšil by dôchodky pre tých, ktorí to potrebujú najviac, a zvýšil by rodičovský príspevok, aby sa mohol každý slobodne rozhodnúť, či si kúpi lístok na vlak, alebo chleba.

„Ficove“ zľavy sú teda geograficky diskriminačné. Na najdôležitejšej trati z Košíc do Bratislavy tieto zľavy rozdelili vlaky na spoje „pre chudobných a pre bohatých“. Prečo by študent alebo senior nemal mať právo ísť z Košíc do Bratislavy expresným vlakom IC RegioJet alebo IC ZSSK? Táto vláda klame, keď hovorí, že štát musel navýšiť dotácie. Právo cestovať aj rýchlymi vlakmi IC by nestálo ani euro navyše!

Pamätáte si slovné úlohy zo základnej školy? Tu je jedna jednoduchá, ktorá jasne ukazuje, že nediskriminačné zľavy by naozaj neznamenali vyššie náklady pre štát. Naopak.



Test: Ste múdrejší než slovenskí politici?

Predstavme si, že v rýchliku R 602 Marlenka (ide o 6.08 z Košíc) cestuje plný vagón študentov, detí a seniorov, ktorí idú úplne zadarmo. Tržby sú tu teda 0 eur, celkové náklady na tento vozeň na jednu jazdu z Košíc do Bratislavy sú napr. 400 eur.

ZSSK na tomto vagóne je teda v strate 400 eur a podľa zmluvy so štátom dostane stratu 400 eur zaplatenú formou dotácie.

Teraz si predstavte, že tento vozeň odpojíme od rýchlika Marlenka a pripojíme k novému vlaku IC ZSSK 510 (ide o niečo neskôr – o 7.31 z Košíc). Týmto vagónom pôjdu zadarmo tí istí cestujúci, t. j. študenti, deti a seniori.

Otázky:
1) Aké náklady má tento vagón pripojený k vlaku IC ZSSK na rovnakej trase Košice – Bratislava? Zanedbajme cenu vody, ktorá je max. 15 centov.
2) Aké by mal mať tento vagón dotácie od štátu, ak cestovné všetkých cestujúcich bolo 0 eur?
3) Aký je vplyv na štátny rozpočet, ak bolo umožnené cestovať seniorom, študentom a deťom aj v rýchlych vlakoch IC?
4) Aký by to malo vplyv na študentov a seniorov?

Odpovede:
1) Ten istý vagón má stále rovnaké náklady. Je jedno, či ho z Košíc do Bratislavy vezie rýchlik, alebo vlak IC ZSSK, náklady sú teda 400 eur.
2) Dotácie = náklady mínus tržby = 400 € - 0 € = 400 €
3) Vplyv na štátny rozpočet – žiadny. Ak by sa skrátili 10 – 13-vozňové rýchliky a o rovnaký počet vagónov by sa predĺžili 5-vozňové vlaky IC ZSSK, vplyv na štátny rozpočet by bol nulový.
4) Študenti a seniori ušetria viac ako hodinu cesty. Aj ich čas je cenný. Už by neexistovali vlaky pre chudobných a bohatých, ale len pomalé a expresné vlaky.



Samozrejme, táto slovná úloha platí aj pre prípad, keď by vagón so študentmi a seniormi viezol IC RegioJet, ktorý ma navyše nižšie náklady (!!!).

Rozumeli ste tomuto testu? Ak áno, potom ste múdrejší než politici, ktorí riadia Slovensko a mali by ste ísť do politiky :-). Slováci by sa mali určite lepšie.

Základná úloha štátu je zaistiť spravodlivé podmienky nielen pre podnikateľov, ale aj pre svojich občanov. A to je dôvod, prečo sme sa rozhodli odísť z tejto trate. Nie je možné ekonomicky dlhodobo koexistovať pri štátnom dopravcovi, ktorý má politickú úlohu prevádzkovať niečo, čo bude navždy stratové. Vlaky IC ZSSK boli v strate 22 rokov, a to aj v čase, keď neexistoval ani RegioJet, ani „Ficove“ zľavy.

Bolo nám s vami dobre. Slovenská vláda sa zubami-nechtami bráni súťažiť prevádzkovanie dotovaných vlakov na ostatných tratiach. Európska únia trvá na súťažiach, ktoré sú povinné, pretože sú prospešné hlavne pre zákazníkov a daňových poplatníkov. Vďaka súťažiam sa znížia potreby financovania zo strany štátu o 20 – 30 % a zvýši sa kvalita. Táto vláda ako jeden muž chce chrániť monopol ZSSK, pretože je to ideálna firma, v ktorej si politici môžu robiť svoje kšefty. Pre štát nevýhodná zmluva garantuje ZSSK, že jej bude zo štátnych peňazí zaplatená akákoľvek strata, ktorú ZSSK a politici, ktorí ju úkolujú, vygenerujú. Je to viac ako 250 miliónov eur a každým rokom táto suma rastie.

Milí cestujúci, ďakujem vám za vašu priazeň. RegioJet bude aj naďalej prevádzkovať vlaky z Košíc do Prahy (už čoskoro pridáme aj tretí pár spojov) a z Bratislavy do Prahy. Nezabudnite aj na autobusy na vnútroštátnych linkách, ale aj do Viedne a celej Európy.

Nedostali sme od štátu jediné euro, naopak, každý rok sme odviedli do štátnej pokladnice 7 miliónov eur na poplatkoch a daniach. Zamestnávame stovky Slovákov a v roku 2016 s nami na Slovensku cestovalo viac ako 4 milióny cestujúcich. Boli sme pre Slovensko prínosom. Neboli sme vždy ideálnym dopravcom, ale verím, že naše služby boli lepšie, a že vám čas na našej palube utekal rýchlejšie a príjemnejšie.

Ak budete mať čokoľvek na srdci, neváhajte a pošlite mi SMS na môj mobilný telefón: (+420) 603 446 680.

Ak sa vám nepáči predvolebná veta Andreja Danka: „Žlté vlaky a autobusy musia preč“, neváhajte, napíšte mu tiež, čo si o tom myslíte. Pána Danka si platíte zo svojich daní, je to de facto váš zamestnanec, je morálnou povinnosťou vami plateného politika na vašu slušnú SMS odpovedať. Jeho mobilný telefón je: 0903 246 446. V parlamente má na odpovede času dosť.


Ďakujem vám ešte raz a ostávam s pozdravom

Radim Jančura, majiteľ RegioJet a STUDENT AGENCY
4 0
Oliwa Oliwa

Oliwa je offline (nepripojený) Oliwa

Reakcia:

Vážený pán Jančura,
ak sa pánovi Dankovi nepáči žltá, neuvažovali ste nad zmenou farby?
Vaša príležitostná cestujúca

PS: Cesta do Viedne za 3 € Vašou spoločnosťou ma vlani milo prekvapila.
Netuším, za koľko by tam odviezol pán Danko...
1 0
Žabinka Žabinka

Žabinka je offline (nepripojený) Žabinka

Oliwa
Reakcia:

Vážený pán Jančura,
ak sa pánovi Dankovi nepáči žltá, neuvažovali ste nad zmenou farby?
Vaša príležitostná cestujúca

PS: Cesta do Viedne za 3 € Vašou spoločnosťou ma vlani milo prekvapila.
Netuším, za koľko by tam odviezol pán Danko...
toto isté aj mňa trápi.. za koľko by ma danko odviezol do prahy.. ja to teda viem za koľko, a je to riadny hnus..
0 0
bjuty smis bjuty smis

bjuty smis je offline (nepripojený) bjuty smis

pán kapitán ale dáva v žsr ako bonus cestovanie kryokomorou a funkčné wc v každom 4 vozni....
3 0
korela korela

korela je offline (nepripojený) korela

Všetky zmeny na Slovensku prešli bez výraznej reakcie zo strany občanov. „Vo Francúzsku … keď vláda ohlásila miernu zmenu veku odchodu do dôchodku, tak bol Paríž plný, pretože ľudia vedia, čo to pre nich znamená…Slováci úplne bez slova zniesli to, že im o 9 rokov zvýšili dôchodkový vek,“ upozornila poradkyňa pre sociálne zabezpečenie Konfederácie odborových zväzov (KOZ) Slovenska Mária Svoreňová na konferencii „Dôchodkové poistenie a minimálny dôchodok,“ ktorú spolu s partnermi organizoval Friedrich Ebert Stiftung.
.
Zamestnanci majú podľa Svoreňovej pocit, že sa ich diskusia o dôchodok netýka. „To ale vôbec nie je pravda, pretože z každej jednej výplaty odvedieme Sociálnej poisťovni 28 percent,“ vysvetlila.

Ministerstvo ale aj zástupcovia odborov a dôchodcov sa zhodujú, že systém je zneužiteľný. „Do tejto záchrannej siete sa nám dostávajú aj rôzne samostatne zárobkovo činné osoby, ktoré si optimalizovali vymeriavacie základy a platili najnižšie odvody, hoci majú obrovské majetky,“ upozornila Jana Kolesárová. Ďalšou kategóriou sú „dohodári,“ ktorí oficiálne pracujú za minimálnu mzdu ale časť svojej odmeny dostávajú „na ruku“.
.
Miera solidarity sa vďaka reforme z roku 2012 ešte zvýšila. „Podpriemerne zarábajúci nový dôchodca si tak oproti predchádzajúcemu systému v roku 2015 prilepšil o 6,4 eura, zatiaľ čo nadpriemerne zarábajúci občan, ktorý zarábal približne 1600-1700 eura v hrubom, dostane dôchodok nižší o 38,5 eura,“ dodala generálna riaditeľka.

https://euractiv.sk/clanky/socialna-...platit-024415/
0 0
alaya1 alaya1

alaya1 je offline (nepripojený) alaya1

https://www.cas.sk/clanok/499957/v-s...nogenne-latky/

V slovenských predajniach sa objavil nebezpečný čaj: Obsahuje halucinogénne látky!
0 0
korela korela

korela je offline (nepripojený) korela

Ing. Ľubomír Janoška
bjuty smis
„Je zrejmé, že zvýšenie hodnosti z desiatnika pri vysokoškolskom vzdelaní je kapitán priamo úmerné môjmu veku a vzdelaniu a vzťahu k armáde,“
Kto toto pochopí, musí byť idiot.
0 0
misoft misoft

misoft je offline (nepripojený) misoft

Oliwa
Reakcia:

Vážený pán Jančura,
ak sa pánovi Dankovi nepáči žltá, neuvažovali ste nad zmenou farby?
Vaša príležitostná cestujúca

PS: Cesta do Viedne za 3 € Vašou spoločnosťou ma vlani milo prekvapila.
Netuším, za koľko by tam odviezol pán Danko...
Ja to viem! 14€
0 0
misoft misoft

misoft je offline (nepripojený) misoft

alaya1
https://www.cas.sk/clanok/499957/v-s...nogenne-latky/

V slovenských predajniach sa objavil nebezpečný čaj: Obsahuje halucinogénne látky!
Hmmmm.... naliať ním Danka a Hranola a dať im podpísať nejaký dobrý zákon pre občanov.... to by bolo konečne terno.... Oni by si nič nepamätali, ale ich podpis by tam svietil.....
1 0
Príspevok zbalený
negatívne hlasy (-4)
+ zobraziť viaczbaliť
misoft
alaya1
https://www.cas.sk/clanok/499957/v-s...nogenne-latky/

V slovenských predajniach sa objavil nebezpečný čaj: Obsahuje halucinogénne látky!
Hmmmm.... naliať ním Danka a Hranola a dať im podpísať nejaký dobrý zákon pre občanov.... to by bolo konečne terno.... Oni by si nič nepamätali, ale ich podpis by tam svietil.....
Musis vsetko zhovadit? Pripla som to pre tych, co maju ten caj doma, a nestretnu sa s tymto odkazom. Nie pre tvoju zabavku.,
0 4
misoft misoft

misoft je offline (nepripojený) misoft

alaya1
misoft
alaya1
https://www.cas.sk/clanok/499957/v-s...nogenne-latky/

V slovenských predajniach sa objavil nebezpečný čaj: Obsahuje halucinogénne látky!
Hmmmm.... naliať ním Danka a Hranola a dať im podpísať nejaký dobrý zákon pre občanov.... to by bolo konečne terno.... Oni by si nič nepamätali, ale ich podpis by tam svietil.....
Musis vsetko zhovadit? Pripla som to pre tych, co maju ten caj doma, a nestretnu sa s tymto odkazom. Nie pre tvoju zabavku.,
Tí normálni z toho nescvoknú - bude im možno zle, ale v hlavách im to asi škodu nenarobí.
A o tom čaji sa už informovalo nielen v tlači, ale i v telke a rádiu.
2 0
Ing. Ľubomír Janoška Ing. Ľubomír Janoška
korela
Ing. Ľubomír Janoška
bjuty smis
„Je zrejmé, že zvýšenie hodnosti z desiatnika pri vysokoškolskom vzdelaní je kapitán priamo úmerné môjmu veku a vzdelaniu a vzťahu k armáde,“
Kto toto pochopí, musí byť idiot.
ospravedlňujem sa za explicitný obrázok, takéto kapitánske výložky by si tomtom zaslúžil
tomtom_kapitan.png  
4 0
buchač buchač

buchač je offline (nepripojený) buchač

Nedávaj otázky, na ktoré nechceš počuť odpoveď... ...viac
3 0
lujza.j lujza.j

lujza.j je offline (nepripojený) lujza.j

Volali mi z datartu,ze ako som bola spoko- dovoz tovaru./volala som tam este v ten den a chvalila/...no tak som chlapcov pochvalila..ze az az....len ci z toho nemaju velke trt...konto plne pochval a love ništa....tu ked je clovek s niecim spokojny az mu to ke divnô..
3 0
bjuty smis bjuty smis

bjuty smis je offline (nepripojený) bjuty smis

lujza.j
Volali mi z datartu,ze ako som bola spoko- dovoz tovaru./volala som tam este v ten den a chvalila/...no tak som chlapcov pochvalila..ze az az....len ci z toho nemaju velke trt...konto plne pochval a love ništa....tu ked je clovek s niecim spokojny az mu to ke divnô..
aspon im nestrhli....
2 0
bjuty smis bjuty smis

bjuty smis je offline (nepripojený) bjuty smis

to snád už ani nie je možné...

Glváč povýšil na plukovníka aj Pavla Pašku, ktorý bol už mesiace bez funkcie

https://dennikn.sk/662488/glvac-povy...nkcie/?ref=tit
0 0
Načítať ďalšie

Sleduj porady, ktoré by vás mohli zaujímať