jar88
taiko
@jar88
1. Ja by som sa este raz chcel opytat, kde pani vracajuca sa na Slovenbsko tendencne klamala
2. a chcel by som Ta poprosit, ako si myslel to, ze pri vyrobku predavanom pod tym istym nazvom, avsak rozdielnej kvality je dolezity zakaznik a nie zakon. Napise, ako to vnimam ja.
Podla mna ak niekto predava pod tym istym nazvom, malo by to mat tie iste parametre. Resp moze to mat ine parametre ale nemalo by to mat pre jeden trh apriori horsie parametre.
Ako to vidis Ty? Skusme prosim bez zosmiesnovania, bez invektiv, bez prisudzovania cudzich myslienok.
1 - Celý článok a všetko.
2 - Pre výrobcu je dôležitý zákazník. Hlavne v tom, že len on sa rozhoduje, či dá za výrobok požadovanú cenu. No a zákon? Či môže zákon prikazovať výrobcom, aby niečo vyrábali? Alebo dokonca aby to nejakým "zákonným spôsobom" vyrábali? Aby to dokonca nejako predpísane pomenovávali?
A naviac taiko, výrobca nemôže za to, že nejaká časť zákazníkov prisudzuje názvu výrobku nejakú danú kvalitu. Napríklad Milke predávanej v Nemecku a v Rusku, alebo Coca cole predávanej v Číne a v USA. Veď tie výrobky nevyrába jeden a ten istý výrobca a určite ich nevyrába z tých istých surovín a dokonca ani na tých istých technológiách. To je ekonomicky nemožné.
-----------------------------------
A naviac, je u mňa ten Číňan, čo nieje Číňan.
Dozvedám sa veci, pri ktorých sa mi rozum zastavuje.
Predosly prispevok prosim ignoruj. To som len zartoval na margo Tvojho zelezobetonoveho argumenty ohladne tych tendencnych lzi pani vracajucej sa na Slovensko, ktore si spomenul, ale nevedel dokazat.
K debate.
1. Rozumiem, ze pre vyrobcu je dolezity zakaznik. To je jasne, kto iny ?
2. Otazky ohladne toho zakona boli asi basnicke, navyse aj tak na ne nepoznam odpovede, takze tie opomeniem.
3. K tomu zakaznikovi a kvalite sa skusim vyjadrit. Najlepsie bude ked dam priklad.
NIKE. Jeden z pilierov kapitalizmu. Ak firma NIKE uvedie na trh kopacky z kengurej koze ( ano take naozaj su ), tak su tie topanky uplne kvalitativne a parametrami rovnake, ci sa predavaju v USA, alebo na Ukrajine. Ked si dobre spominam, co mi zena vravela, vyrabali sa len v Taliansku a odtial sa vyviezli. Ale ked uz raz zakaznik tie topanky poznal, tak sa mohol spolahnut, ze ked si ich kupi, dostane stale to iste, bez ohladu nato, kde si to kupi. Treba ale povedat, ze tie topanky sa nedali kupit vsade, ale iba v krajinach, kde podla usudenia NIKE, si ludia vedeli tie topanky kupit. Dokonca aj v jednej krajine nedodavali kazdy vyrobok vsetkym predajcom. Podobne to je so vsetkymi vyrobkami NIKE. Ergo, ruka trhu ako vysita.
Aby som zhrnul
1. Jeden urcity typ vyrobku sa stale vyrabal len v jednej fabrike pre cely svet
2. Jeden urcity typ vyrobku bol uplne rovnaky na celom svete, bez ohladu nato, kde ho NIKE vyviezlo
3. Specifika trhu NIKE riesilo tak, ze nie vsetky vyrobky sa dali kupit vsade a nie konkretny vyrobok sa prisposoboval trhu, ale prisposoboval sa sortiment, ktory v danej krajine/regione NIKE ponukalo
Takto by to podla mna malo fungovat. To ze to tak nefunguje pri potravinach a kozmetike, ci drogerii je podla mna sposobene tym, ze v tychto vyrobkoch je rozdiel pre bezneho zakaznika tazko/tazsie zistitelny ( jednym z dovodov je to ze sa jedna o predmety dennej spotreby) a vyrobcovia si " tazsiu zistitelnost " dovolia vyuzit vo svoj prospech.
Do pozornosti davam, ze som ani raz nespomennul ani stat, ani regulaciu, ani zakony