bv_alexandra Skúsim to teda ešte raz popísať:
1.zálohová fa na sumu 8215000,- SK
2. na základe prijatej platby vystavená vyúčtovacia/ja tomu hovorím ostrá/ fa s vyčíslenou dph fa vyzerala takto:
- zálohová fa č. X suma 6903361,- DPH 1311639,- spolu 8215000,-SK
- prijatá platba k zálohovej fa -8215000,-SK DPH-0,-Sk spolu -8215000 Sk
- k úhrade nula.
3. firma vykonáva práce a faktúruje mesačne podľa zmluvy tieto vykonané práce a materiál. Zálohu neponižuje pretože tá sa bude ponižovať až ku koncu stavby.
fa vyzerajú:
- práce dľa súpisu prác 1000000SK DPH 119000SK Spolu 1119000,-SK
k úhrade 1119000,-Sk
4. Stavba sa blíži ku koncu a tak začíname ponižovať fa
faktúry vyzerajú takto:
práce dľa vykonaných prác 1000000,-SK 119000,,-Sk Spolu 1119000,-SK
odpočet zálohovej platby -1000000,-Sk -119000,-SK SPolu-1119000,-SK
k úhrade 0,-SK
Na faktúre k prijatej platbe /už samotný názov tomu napovedá/, ste nemali uviesť odpočet zálohy. Täú platbu ste už prijali a je jasné, že k úhrade je nula o.i.
Tu si mala mať zaúčtované 221/324 8 125 OOO.
Faktúru , ktorú si vystavila na základe platby máš len pre účely DPH. Mohla by som povedať, že vy ste tam odpočítali zálohu /i keď bez rozpisu DPH/, ktorú potom znova odpočítavate až na druhý rok a DÚ pri spôsobe fakturácie (nevidela som tie doklady a aby nebol tu problém/ - potom ďalej konečné faktúry, ktoré boli zrejme na základe dokončenia čiastkových prác, a potom zas ďalej faktúry berúce do úvahy odpočet zálohy spred dvoch rokov..... môže mať pocit chaosu.
Ten odpočet zálohy na zálohovej faktúre považujem za formálnu chybu /aj keď formálna chyba na doklade môže mať zlé následky/, spôsob odpočtu zálohy za nie celkom štandardný - ale prosím - myslím si však, že DPH ste odviedli správne, ak ste odviedli:
-celú DPH z faktúry na základe prijatej platby
- celú DPH z faktúr, kde ste nevykonali odpočet zálohy
- rozdiel z DPH -t.j. vlastne žiadnu DPH z faktúr s odpočtom zálohy.
Podotýkam, že bez znalosti Zmluvy - či ste vôbec mali takto fakturovať musíte brať s rezervou.
Samozrejme ak budete vedieť presný problém, ktorý v tom DÚ vidí, ozrejmí sa i nám viac...Oni Vám musia povedať porušenie § presne ako bolo spomínané vyššie a hneď to bude jasnejšie... Nepovažujú prvú faktúru aj oni za ostrú???
Samozrejme vysporiadanie DPH sa v žiadnom prípade nemôže vykonávať na základe interného dokladu-len tu mi to troška zaváňa tým, že im sa práve môže zdať nesúlad medzi
Zmluvou a fakturáciou....