TOKY
Keď som tomu dobre rozumela, tak ERP nemusíme nastaviť na dva druhy DPH, ak používame iba 19%, len knihu pokladnice musíme mať novú?
Nemôžem sa vyjadrovať k nastaveniu pokladne, môžem sa vyjadriť k povinným náležitostiam pásky dennej a mesačnej uzávierky, ktoré u platiteľa dane z pridanej hodnoty sú:
§ 3
(2) Súčasťou výkazu je páska dennej a mesačnej uzávierky vytlačená pokladnicou, ktorá pre platiteľa dane z pridanej hodnoty obsahuje najmenej tieto údaje:
a) daňový kód pokladnice,
b) daňové identifikačné číslo,
c) priebežný počet vydaných zostáv dennej uzávierky,
d) dátum vyhotovenia,
e) poradové číslo dokladu od poslednej dennej uzávierky,
f) kumulovaný súčet hrubého obratu,
g) kumulovaný súčet záporného obratu, ktorý pozostáva zo súčtu storno položiek, zliav a záporných položiek,
h) kumulovaný súčet čistého obratu,
ch) denný a mesačný súčet čistého obratu v členení podľa sadzieb dane z pridanej hodnoty,
i) denný a mesačný súčet dane z pridanej hodnoty v členení podľa sadzieb.
Ak Vaša pokladňa umožňovala doteraz vyhotovovať predpísané pásky dennej a mesačnej uzávierky a zároveň uvádzala pri dennom a mesačnom súčte čistého obratu sadzbu dane ako aj pri dennom a mesačnom súčte DPH, tak nastavenia ERP zatiaľ meniť nemusíte. Je potrebné sledovať aj prípadné vyjadrenia na stránke DRSR. Zatiaľ sa vyjadrili iba k povinným vzorom výkazov. V zmysle verejne dostupnej informácie na stránke MF SR daňové subjekty môžu postupovať aj podľa tejto informácie.