Zavrieť

Porady

Elektronické podávanie daňových priznaní od 1. 1. 2012

majiteľka spoločnosti a ekonómka spoločnosti ...viac
Dovolila by som si upozorniť všetkých, ktorí sú platitelia DPH na povinnosť od 1. 1. 2012 podľa § 14 Daňového poriadku platného od 1. 1. 2012 na povinnosť podávať daňové priznania elektronicky podpísané zaručeným elektronickým podpisom v súlade § 32 citovaného poriadku. Netreba si túto povinnosť nechávať na poslednú chvíľu, aby zase neskolabovala daňovácka stránka.

Dopĺňam dňa 22.10.2011 na žiadosť zadávateľky
:
text z pôvodného príspevku zo dňa 19. 5. 2011 : """v súlade § 32 citovaného poriadku."
ruším aby to nebolo zmätočné a nerobilo problém.
a doplňujem, že zmeny v problematike samotného elektronického podávania priniesla novela zákona č. 331/2011 19. 10. 2011, ktorá platí od 1. 1. 2012 a
podľa novely je možné elektronické podávanie aj bez ZEP na základe dohody s DÚ a nevzťahuje sa iba na podávanie DP k DPH ale podávanie všetkých podaní u platiteľov DPH. Čo je veľmi dôležité doplnenie pôvodnej témy.
Naposledy upravil Dav : 23.10.11 at 15:59
Usporiadat
Téma je uzavretá.
mdetko mdetko

mdetko je offline (nepripojený) mdetko

m.hladka Pozri príspevok
Áno, ono to je pohodlnejšie, ale ...
Ak budem mať napr. šesť klientov na jeden ZEP a jeden klient mi odíde, alebo opačne, tak budem musieť stále vybavovať a behať s konateľom na DÚ atď.
Ale ak si každý klient kúpi ZEP a ja budem môcť s tým narábať od svojho PC je to tiež O.K. a v tomto prípade pri ukončení spolupráce s klientom mu odovzdám jeho ZEP a nemusím nič vybavovať, a vrážať do ZEP svoje ťažko zarobené bubáčiky.

naopak,
ani jeden zo 6tich klientov nebude mať ZEP a Ty ako externá účtovníčka ho budeš mať. A urobíš im to ako službu, takže ZEP sa ti vráti a navyše bude zarábať.

a ked klient skončí - ukončí sa priradenie - to je práca toho konateľa, a keďže on ukončil spoluprácu a našiel si niekoho iného - on musí ísť na DRSR.
Ty tam nemusíš byť prítomná. (toto iba predpokladám, som si nie istý)
0 0
mdetko mdetko

mdetko je offline (nepripojený) mdetko

Economic Pozri príspevok
Pre konkurenciu uvediem, že kvalifikovaný certifikát k podpisovaniu ZEP-om je možné vystaviť už v cene od 94.- Eur vrátane DPH. Jedine nadštandardné služby by sa priplácali k tejto cene, ako napríklad inštalácia potrebných komponentov pre prácu s DÚ, priradenie certifikátu do systému a to tak, aby po odchode registrátora mohol klient okamžite podávať na DÚ podania. V prípade, že by sa prišlo za klientom tak ešte cestovné by zvýšilo samotný náklad zvýšenia ceny samotného ZEP-u.
Jasné, tých 94 € je fakt minimum. Nižšie sa to nedá. Klient musí prísť na pobočku aj s PC a tam mu to priamo nainštaluješ.

Ale kompletka: Zriadenie, Inštalovanie, Otestovanie a to všetko u zákazníka je tých 150, resp. 149.
Nechcem robiť žiadnu reklamu, len upozorniť na to, že to už nie je 300€ a výsledný efekt je v urýchlení práce a výkonnosti a dostupnosti.

Aj ked má niekto DU 3 minúty od kancelárie, tak tam proste musí ísť, vytlačiť dokumenty a prípadne ešte aj čakať. Alebo ísť na poštu a posielať a posielať.
0 0
Economic Economic

Economic je offline (nepripojený) Economic

majiteľka spoločnosti a ekonómka spoločnosti ...viac
mdetko Pozri príspevok
Jasné, tých 94 € je fakt minimum. Nižšie sa to nedá. Klient musí prísť na pobočku aj s PC a tam mu to priamo nainštaluješ.

Ale kompletka: Zriadenie, Inštalovanie, Otestovanie a to všetko u zákazníka je tých 150, resp. 149.
Nechcem robiť žiadnu reklamu, len upozorniť na to, že to už nie je 300€ a výsledný efekt je v urýchlení práce a výkonnosti a dostupnosti.

Aj ked má niekto DU 3 minúty od kancelárie, tak tam proste musí ísť, vytlačiť dokumenty a prípadne ešte aj čakať. Alebo ísť na poštu a posielať a posielať.
Na vysvetlenie tých 94.- Eur je ozaj iba za vystavenie KC vrátane DPH, len píšem že sú na Slovensku aj iné registračné autority, ktoré tie isté kvalitné služby poskytujú za výhodnejšie ceny. Je na ľuďoch ako sa rozhodnú, už to tu v tejto téme bolo veľmi podrobne rozoberané. Proste je tu konkurencia v týchto službách, treba sa vedieť s tým zmieriť a nechať ľuďom možnosť svojej voľby.

Ja sama samozrejme uprednostňujem výslovne elektronickú komunikáciu už nejakých pár rôčkov. Výhody viem oceniť... A nie vždy vyššia cena znamená kvalitnejšiu službu.
0 0
domenico.office domenico.office

domenico.office je offline (nepripojený) domenico.office

Konateľ spoločnosti
mdetko Pozri príspevok
Je to možné na základe dohody.
na DRSR sa musí každý zaregistrovať (firma aj externý účtovník - ale ten by už mal byť zaregistrovaný) a následne si firma priradí k svojmu profilu účtovníka, ktorý na základe dohody nachystá podania a ZEPom podpíše konateľ, alebo tieto podania nachystá a podá priamo účtovník.

účtovník akurát povie konateľovi svoje číslo a bezpečnostnú informáciu.
následne si účtovník môže vybrať z viacerých subjektov ako je na priloženom obrázku.
Prosím ťa, prečítaj si zadanie tejto témy. To čo tu uvádzaš, tieto účtovníčky, či ekonómky majú dávno za sebou. Poznajú, aký je rozdiel pri podaní so ZEP, alebo na základe dohody. Poznajú, že môžu cez svoje konto podávať i pre iných daňovníkov. O výbere subjektov sa im už aj sníva a keby si ich zobudil o polnoci, prihlásenie do portálu robia bez otvorenia očí. Veľmi dobre si to nacvičili (a nie len oni), keď pred viac ako rokom portál Daňovej správy kolaboval... Táto téma je o tom, ako tu bude od 1.2.2012....
2 0
m.hladka m.hladka

m.hladka je offline (nepripojený) m.hladka

som
mdetko Pozri príspevok
naopak,
ani jeden zo 6tich klientov nebude mať ZEP a Ty ako externá účtovníčka ho budeš mať. A urobíš im to ako službu, takže ZEP sa ti vráti a navyše bude zarábať.

a ked klient skončí - ukončí sa priradenie - to je práca toho konateľa, a keďže on ukončil spoluprácu a našiel si niekoho iného - on musí ísť na DRSR.
Ty tam nemusíš byť prítomná. (toto iba predpokladám, som si nie istý)
Ja to všetko zatial robím na dohodu, mám viacerých klientov, je to jednoduché.
Jedného klienta idem práve zrušiť a bola som sa pýtať na DU, ako sa to má urobiť, tak ja musím napísať oznámenie na DU o zrušenie väzby mojeho ID 1111111 s tým ktorým DIČom SK2021000000. Oznámim to konateľovi a týmto je to vybavené.
0 0
maad maad

maad je offline (nepripojený) maad

Chcela by som sa spýtať to bude každý musieť povinne posielať DP od 1.1.2012 elektronicky???Ja som momentálne na MD a robím účtovníctvo externe jednej malej firme ktorá je kvartálnym platcom DPH čo všetko je potrebné mne ako účtovníčke ohľadom toho vybaviť??? Budem vďačná za každú radu.
0 0
Economic Economic

Economic je offline (nepripojený) Economic

majiteľka spoločnosti a ekonómka spoločnosti ...viac
maad Pozri príspevok
Chcela by som sa spýtať to bude každý musieť povinne posielať DP od 1.1.2012 elektronicky???Ja som momentálne na MD a robím účtovníctvo externe jednej malej firme ktorá je kvartálnym platcom DPH čo všetko je potrebné mne ako účtovníčke ohľadom toho vybaviť??? Budem vďačná za každú radu.

Podľa všetkého, ak nedôjde k zmene zákona /daňového poriadku/, konateľ bude potrebovať mať vystavený kvalifikovaný certifikát k zaručenému elektronickému podpisu. Nás účtovníčky chcú vyšachovať z hry. No je na svete pripomienkové konanie, takže treba trošku vyčkať, ale dobre, že sa o to skôr zaujímaš, aby si mu to vedela vysvetliť. Táto téma práve o tejto problematike hovorí.
3 0
mdetko mdetko

mdetko je offline (nepripojený) mdetko

domenico.office Pozri príspevok
Len je tu jedna vec, na ktorú je tiež potrebné upozorniť a to je §32 ods. 3, kde sa hovorí, že: Správca dane doručuje elektronický dokument daňovému subjektu podľa § 14 a daňovému subjektu,ktorý o to požiada.... V ods.2: že musí byť podpísaný ZEP-om. To znamená, že správca bude doručovať písomnosti (podpísané ZEP-om) všetkým, ktorí spadajú pod §14 a to sú o.i. platitelia DPH. Dokumenty podpísané ZEP-om sú šifrované dokumenty, prijímateľ takéhoto dokumentu by mal mať ZEP, aby si takýto dokument vedel otvoriť. K takémuto dokumentu sa v niektorých prípadoch prikladá časová pečiatka, aby po otvorení dokumentu bol zaznačený čas otvorenia dokumentu.
Podľa mňa dokumenty podpísané ZEPom nie sú šifrované tak aby sa nedali čítať.

Elektronický podpis je vo všeobecnosti niečo, čo spôsobí, že je každému jasné, kto dokument podpísal. V prípade časovej pečiatky aj kedy. V prípade potreby sa môžu dokumenty aj zašifrovať, ale v tom prípade potrebujete mať certifikát osoby, ktorej chcete poslať šifrovanú správu.
Táto tématika je široká a obsiahla a sem nepatrí.

ZEP je v podstate ako keby dokument vlastnoručne podpísaný u notára. Ked sa Vám dostane do ruky(mailu) podpísaný dokument tak ho viete prečítať, akurát ho neviete zmeniť. a môžete si kedykoľvek overiť, či a kedy bol podpísaný.

takto nejako funguje aj QSign pre vytváranie ZEPu. Je dostupná jeho bezplatná verzia, ktorá však slúži iba na prezeranie a prípadnú tlač dokumentov podpísaných ZEPom. Ale na DRSR QSign nie je potrebný - tam to prebieha cez formuláre.
220px-Digital_Signature_diagram_cs.svg.png  
0 0
mdetko mdetko

mdetko je offline (nepripojený) mdetko

Economic Pozri príspevok
Podľa všetkého, ak nedôjde k zmene zákona /daňového poriadku/, konateľ bude potrebovať mať vystavený kvalifikovaný certifikát k zaručenému elektronickému podpisu. Nás účtovníčky chcú vyšachovať z hry. No je na svete pripomienkové konanie, takže treba trošku vyčkať, ale dobre, že sa o to skôr zaujímaš, aby si mu to vedela vysvetliť. Táto téma práve o tejto problematike hovorí.
a ked si účtovníci doplnia do živnosti "daňové poradenstvo"?
v tom prípade by mohli svojím klientom nadalej robiť a podávať všetky podania, nie?
možno to zjednodušujem až príliš...
0 0
srska srska

srska je offline (nepripojený) srska

mdetko Pozri príspevok
Všetko prejde na elektronizáciu. Výhoda ZEPu je pre DRSR v tom, že sa všetky údaje z formuláru automaticky prenesú do systému a nemusia ich ručne doklepávať zamestnanci.

A keďže pre DRSR nie je potrebný ďalší špeciálny program - QSIGN, tak tam je to cenovo už od 150 € s DPH.
to je zlé info. čítačka so "sim" kartou+kvalifikovaný certifikát na rok 78,- eur vrátane dph. obnova kvalifikovaného certifikátu na ďalší rok 24,- eur vrátane dph.
0 0
srska srska

srska je offline (nepripojený) srska

mdetko Pozri príspevok
naopak,
ani jeden zo 6tich klientov nebude mať ZEP a Ty ako externá účtovníčka ho budeš mať. A urobíš im to ako službu, takže ZEP sa ti vráti a navyše bude zarábať.

a ked klient skončí - ukončí sa priradenie - to je práca toho konateľa, a keďže on ukončil spoluprácu a našiel si niekoho iného - on musí ísť na DRSR.
Ty tam nemusíš byť prítomná. (toto iba predpokladám, som si nie istý)
súhlasím - na miestne príslušný dú.
0 0
Economic Economic

Economic je offline (nepripojený) Economic

majiteľka spoločnosti a ekonómka spoločnosti ...viac
Ja som urobila v tejto problematike jeden podnet na www.drsr.sk, aby sa mi k nemu vyjadrili. Majú lehotu 30 dní na vyjadrenie. Predpokladám, že mi neodcitujú len §-y z daňového poriadku, ktorý sme tu už viackrát preberali... O jeho výsledku sem potom samozrejme priložím informáciu.
6 0
Ester plus Ester plus

Ester plus je offline (nepripojený) Ester plus

Economic Pozri príspevok
Podľa všetkého, ak nedôjde k zmene zákona /daňového poriadku/, konateľ bude potrebovať mať vystavený kvalifikovaný certifikát k zaručenému elektronickému podpisu. Nás účtovníčky chcú vyšachovať z hry. No je na svete pripomienkové konanie, takže treba trošku vyčkať, ale dobre, že sa o to skôr zaujímaš, aby si mu to vedela vysvetliť. Táto téma práve o tejto problematike hovorí.
"Nás účtovníčky chcú vyšachovať z hry", takže kto by to mal vlastne namiesto účtovníkov robiť. Externý účtovník spracuje účtovníctvo a potom príde akože kto, aby to odoslal. Nerozumiem celému problému.
0 0
Economic Economic

Economic je offline (nepripojený) Economic

majiteľka spoločnosti a ekonómka spoločnosti ...viac
Ester plus Pozri príspevok
"Nás účtovníčky chcú vyšachovať z hry", takže kto by to mal vlastne namiesto účtovníkov robiť. Externý účtovník spracuje účtovníctvo a potom príde akože kto, aby to odoslal. Nerozumiem celému problému.
Ak to zostane v platnosti tak ako je uzákonené, tak východisko je také, že to budeme robiť my, ale za každého klienta budeme mať jeho ZEP a tým to podpíšeme. /za predpokladu, že ten konateľ mi 100 % dôveruje a dôvera medzi konateľom a účtovníkom musí byť, bez toho to predsa nejde, aspoň ja zastávam taký názor/.
0 0
Katarína Cigánová Katarína Cigánová
Ester plus Pozri príspevok
"Nás účtovníčky chcú vyšachovať z hry", takže kto by to mal vlastne namiesto účtovníkov robiť. Externý účtovník spracuje účtovníctvo a potom príde akože kto, aby to odoslal. Nerozumiem celému problému.
ak firme spracováva účtovníctvo externá firma , tak danáfirma má niekolko možností :
1, poverí /akceptovatelným spôsobom pre DU / túto externú firmu aj na elektronickú komunikáciu s daňovými úradmi. Vtedy je celé obstaranie ZEP na externej firme , táto bude dokumenty voči DU podpisovat aj odosielat.
2, firma si sama zaobstará ZEP - ZEP je samozrejme na meno - teda firma poverí niekoho - trebárs aj tú účtovníčku na elektronickú komunikáciu s DU . /účtovníčka teda dostane výstup od externej firmy v danom formáte - teraz je to "xml "/ - vlastník ZEP ho podpíše a odošle.
Celému tomuto procesu predchádza samozrejme príslušné nainštalovanie si aplikácii / aby ZEP vedel pracovat / a dohoda o používaní ZEP s DU - tu je potrebná návšteva DU.
Ale potom je to už jednoduché a hlavne pohodlné , rýchle , bez papierov , utekania na poštu ap. - naozaj výhody.
ZEP môže mat vo firme aj niekolko osôb - čo je výhoda zastupiteľnosti.
zakúpenie ZEP je pre firmu samozrejme daňovo uzantelný náklad / dá sa kúpit aj na niekolko rokov - je to cenovo výhodnejšie .
5 0
Economic Economic

Economic je offline (nepripojený) Economic

majiteľka spoločnosti a ekonómka spoločnosti ...viac
Dňa 10. 6. 2011 sa bude v BA konať seminár práve k problematike Daňového poriadku v Dome športu na Junáckej ulici, to len dávam všetkým na vedomosť, kto by mal záujem sa vzdelať s touto problematikou, podľa mňa dosť obsiahlou podľa programu seminára.
2 0
ik-a ik-a

ik-a je offline (nepripojený) ik-a

Economic Pozri príspevok
Dňa 10. 6. 2011 sa bude v BA konať seminár práve k problematike Daňového poriadku v Dome športu na Junáckej ulici, to len dávam všetkým na vedomosť, kto by mal záujem sa vzdelať s touto problematikou, podľa mňa dosť obsiahlou podľa programu seminára.
A kto to organizuje? Alebo je to voľný vstup?
0 0
Economic Economic

Economic je offline (nepripojený) Economic

majiteľka spoločnosti a ekonómka spoločnosti ...viac
ik-a Pozri príspevok
A kto to organizuje? Alebo je to voľný vstup?
Seminár organizuje : http://www.seminare.sfera.sk/
1 0
MarcelkaT MarcelkaT

MarcelkaT je offline (nepripojený) MarcelkaT

Economic Pozri príspevok
Ja som urobila v tejto problematike jeden podnet na www.drsr.sk, aby sa mi k nemu vyjadrili. Majú lehotu 30 dní na vyjadrenie. Predpokladám, že mi neodcitujú len §-y z daňového poriadku, ktorý sme tu už viackrát preberali... O jeho výsledku sem potom samozrejme priložím informáciu.

Len aby si nezaplatila aj tých "2 000 Eur" za správny výsledok.
0 0
Economic Economic

Economic je offline (nepripojený) Economic

majiteľka spoločnosti a ekonómka spoločnosti ...viac
MarcelkaT Pozri príspevok
Len aby si nezaplatila aj tých "2 000 Eur" za správny výsledok.

Ešte nový finančný úrad nie je na svete, chvalabohu....
0 0
Načítať ďalšie