Ester plus "Nás účtovníčky chcú vyšachovať z hry", takže kto by to mal vlastne namiesto účtovníkov robiť. Externý účtovník spracuje účtovníctvo a potom príde akože kto, aby to odoslal. Nerozumiem celému problému.
ak firme spracováva účtovníctvo externá firma , tak danáfirma má niekolko možností :
1, poverí /akceptovatelným spôsobom pre DU / túto externú firmu aj na elektronickú komunikáciu s daňovými úradmi. Vtedy je celé obstaranie ZEP na externej firme , táto bude dokumenty voči DU podpisovat aj odosielat.
2, firma si sama zaobstará ZEP - ZEP je samozrejme na meno - teda firma poverí niekoho - trebárs aj tú účtovníčku na elektronickú komunikáciu s DU . /účtovníčka teda dostane výstup od externej firmy v danom formáte - teraz je to "xml "/ - vlastník ZEP ho podpíše a odošle.
Celému tomuto procesu predchádza samozrejme príslušné nainštalovanie si aplikácii / aby ZEP vedel pracovat / a dohoda o používaní ZEP s DU - tu je potrebná návšteva DU.
Ale potom je to už jednoduché a hlavne pohodlné , rýchle , bez papierov , utekania na poštu ap. - naozaj výhody.
ZEP môže mat vo firme aj niekolko osôb - čo je výhoda zastupiteľnosti.
zakúpenie ZEP je pre firmu samozrejme daňovo uzantelný náklad / dá sa kúpit aj na niekolko rokov - je to cenovo výhodnejšie .