Zavrieť

Porady

Elektronické podávanie daňových priznaní od 1. 1. 2012

majiteľka spoločnosti a ekonómka spoločnosti ...viac
Dovolila by som si upozorniť všetkých, ktorí sú platitelia DPH na povinnosť od 1. 1. 2012 podľa § 14 Daňového poriadku platného od 1. 1. 2012 na povinnosť podávať daňové priznania elektronicky podpísané zaručeným elektronickým podpisom v súlade § 32 citovaného poriadku. Netreba si túto povinnosť nechávať na poslednú chvíľu, aby zase neskolabovala daňovácka stránka.

Dopĺňam dňa 22.10.2011 na žiadosť zadávateľky
:
text z pôvodného príspevku zo dňa 19. 5. 2011 : """v súlade § 32 citovaného poriadku."
ruším aby to nebolo zmätočné a nerobilo problém.
a doplňujem, že zmeny v problematike samotného elektronického podávania priniesla novela zákona č. 331/2011 19. 10. 2011, ktorá platí od 1. 1. 2012 a
podľa novely je možné elektronické podávanie aj bez ZEP na základe dohody s DÚ a nevzťahuje sa iba na podávanie DP k DPH ale podávanie všetkých podaní u platiteľov DPH. Čo je veľmi dôležité doplnenie pôvodnej témy.
Naposledy upravil Dav : 23.10.11 at 15:59
Usporiadat
Téma je uzavretá.
domenico.office domenico.office

domenico.office je offline (nepripojený) domenico.office

Konateľ spoločnosti
srska Pozri príspevok
tak sa podľa toho správaj a netlač na pilku

pre tých, čo chcú vedieť viac: el. podpis
Tak vážený, vyprosujem si tvoj tón. Na nikoho netlačím, ja tu neodkazujem na nikoho, ty si to urobil. Je mi to lautr jedno, kto si kde dá urobiť certifikát a bude sa trápiť. Na tvoje príspevky nereagujem už.
0 0
srska srska

srska je offline (nepripojený) srska

domenico.office Pozri príspevok
Tak vážený, vyprosujem si tvoj tón. Na nikoho netlačím, ja tu neodkazujem na nikoho, ty si to urobil. Je mi to lautr jedno, kto si kde dá urobiť certifikát a bude sa trápiť. Na tvoje príspevky nereagujem už.
ok.

veď nechaj ľudí nech získajú prehľad - a prípadne môžu využiť aj tvoje služby
0 0
promont maja promont maja

promont maja je offline (nepripojený) promont maja

... obaja ste skvelí ... a ochotní pomôcť ... Páni ... ďakujem. A keďže máte na niečo iný názor, je úplne v poriadku ... a pre nás fajn ... pretože sa dozvieme a dostaneme informácie aj pre a proti ...
0 0
otázka otázka

otázka je offline (nepripojený) otázka

účtovníčka
Úplne súhlasím s Promont Maja....Najskôr ma zamrzela posledná diskusia medzi Domenico a Srskou, ale naozaj to obohatilo aj moju úvahu na danú tému.
0 0
SPECTRUM SPECTRUM

SPECTRUM je offline (nepripojený) SPECTRUM

Ja som účtovníčka, ktorá má 4 platcov DPH, malí podnikatelia.
Len sa chcem spýtať na základe týchto prečítaných informácií, či bude musieť každý z nich obehať tortúru okolo ZEP, alebo ja ako účtovníčka, bude stačiť jeden certifikát, kde budem mať nejakým spôsobom priradené tieto firmy. Možno píšem ako tatár , ale vôbec nemám s týmto skúsenosť, nakoľko zatiaľ nič neposielam elektronicky. Ďakujem za info aj budúce aj terajšie
0 0
domenico.office domenico.office

domenico.office je offline (nepripojený) domenico.office

Konateľ spoločnosti
SPECTRUM Pozri príspevok
Ja som účtovníčka, ktorá má 4 platcov DPH, malí podnikatelia.
Len sa chcem spýtať na základe týchto prečítaných informácií, či bude musieť každý z nich obehať tortúru okolo ZEP, alebo ja ako účtovníčka, bude stačiť jeden certifikát, kde budem mať nejakým spôsobom priradené tieto firmy. Možno píšem ako tatár , ale vôbec nemám s týmto skúsenosť, nakoľko zatiaľ nič neposielam elektronicky. Ďakujem za info aj budúce aj terajšie
Zatiaľ je to tak schválené (bude platiť od 1.1.2012. ak sa niečo nezmení), že každý platiteľ DPH je povinný posielať priznania DPH elektronicky a podpísané ZEP. Ako to bude vyriešené technicky, to zatiaľ nikto nechce dať infošku, takže budeme čakať.
1 0
m.hladka m.hladka

m.hladka je offline (nepripojený) m.hladka

som
domenico.office Pozri príspevok
Zatiaľ je to tak schválené (bude platiť od 1.1.2012. ak sa niečo nezmení), že každý platiteľ DPH je povinný posielať priznania DPH elektronicky a podpísané ZEP. Ako to bude vyriešené technicky, to zatiaľ nikto nechce dať infošku, takže budeme čakať.
Ešte malá otázočka: Teraz podávam napr. SV elektronicky na dohodu a krycí lsit musím odniesť do 5 dní na DU potvrdiť, ináč by nebol uznaný ako podaný. Bude to takto aj po 1.1.2012 formou ZEPu?
0 0
domenico.office domenico.office

domenico.office je offline (nepripojený) domenico.office

Konateľ spoločnosti
m.hladka Pozri príspevok
Ešte malá otázočka: Teraz podávam napr. SV elektronicky na dohodu a krycí lsit musím odniesť do 5 dní na DU potvrdiť, ináč by nebol uznaný ako podaný. Bude to takto aj po 1.1.2012 formou ZEPu?
Nie, dokument podpísaný ZEP-om (aj v súčasnosti) netreba dokladovať do piatych pracovných dní krycími listami na DÚ.
1 0
hujer1 hujer1

hujer1 je offline (nepripojený) hujer1

Nový daňový poriadok je už dostupný - ide o zakon c.563/2009 Z.z. o sprave dani (novy danovy poriadok od roku
2012). V zmysle §13 a §14 má síce platiteľ DPH povinnosť podávať priznanie elektronicky ale nemusí byť podpísané ZEP. §13 ods.6 totiž hovorí aj o možnosti podania elektr.prostriedkami bez zep (napr.telefaxom) a následným doručením v listinnej forme do 5dní od odoslania. Potom v §14 ods 1"...povinnosť doručovať podania elektronickými prostriedkami daň.orgánu, colnému orgánu a ministerstvu má a) daňový subjekt, ktroý je platiteľom dane z pridanej hodnoty.....". Píše sa všeobecne len o elektronických prostriedkoch, medzi ktoré §13 zaraďuje aj možnosť bez ZEP.
§32 síce hovorí o povinnosti ZES ale tento §, podľa mňa pokrýva iba doručovanie písomností v smere od správcu dane (daň., coln.úrad) smerom k daň.subjektu. Preto si myslím, že doručovanie písomností od daň.subjektu k správcovi dane, môže byť aj bez zep ale samozrejme v elektr.podobe, ako som uviedol vyššie v zmysle §13 a §14 zákona 563/2009
Naposledy upravil hujer1 : 25.05.11 at 10:34 Dôvod: doplnenie čísla odstavca
3 0
domenico.office domenico.office

domenico.office je offline (nepripojený) domenico.office

Konateľ spoločnosti
hujer1 Pozri príspevok
Nový daňový poriadok je už dostupný - ide o zakon c.563/2009 Z.z. o sprave dani (novy danovy poriadok od roku
2012). V zmysle §13 a §14 má síce platiteľ DPH povinnosť podávať priznanie elektronicky ale nemusí byť podpísané ZEP. §13 ods.6 totiž hovorí aj o možnosti podania elektr.prostriedkami bez zep (napr.telefaxom) a následným doručením v listinnej forme do 5dní od odoslania. Potom v §14 ods 1"...povinnosť doručovať podania elektronickými prostriedkami daň.orgánu, colnému orgánu a ministerstvu má a) daňový subjekt, ktroý je platiteľom dane z pridanej hodnoty.....". Píše sa všeobecne len o elektronických prostriedkoch, medzi ktoré §13 zaraďuje aj možnosť bez ZEP
Len je tu jedna vec, na ktorú je tiež potrebné upozorniť a to je §32 ods. 3, kde sa hovorí, že: Správca dane doručuje elektronický dokument daňovému subjektu podľa § 14 a daňovému subjektu,ktorý o to požiada.... V ods.2: že musí byť podpísaný ZEP-om. To znamená, že správca bude doručovať písomnosti (podpísané ZEP-om) všetkým, ktorí spadajú pod §14 a to sú o.i. platitelia DPH. Dokumenty podpísané ZEP-om sú šifrované dokumenty, prijímateľ takéhoto dokumentu by mal mať ZEP, aby si takýto dokument vedel otvoriť. K takémuto dokumentu sa v niektorých prípadoch prikladá časová pečiatka, aby po otvorení dokumentu bol zaznačený čas otvorenia dokumentu.
Naposledy upravil domenico.office : 25.05.11 at 18:54
2 0
hujer1 hujer1

hujer1 je offline (nepripojený) hujer1

domenico.office Pozri príspevok
Len je tu jedna vec, na ktorú je tiež potrebné upozorniť a to je §32 ods. 3, kde sa hovorí, že: Správca dane doručuje elektronický dokument daňovému subjektu podľa § 14 a daňovému subjektu,ktorý o to požiada.... V ods.2: že musí byť podpísaný ZEP-om. To znamená, že správca bude doručovať písomnosti (podpísané ZEP-om) všetkým, ktorý spadajú pod §14 a to sú o.i. platitelia DPH. Dokumenty podpísané ZEP-om sú šifrované dokumenty, prijímateľ takéhoto dokumentu by mal mať ZEP, aby si takýto dokument vedel otvoriť. K takémuto dokumentu sa v niektorých prípadoch prikladá časová pečiatka, aby po otvorení dokumentu bol zaznačený čas otvorenia dokumentu.
Pokiaľ je to naozaj tak, že bez nainštalovaného ZEP sa nedá ZEPom podpísaný dokument ani prijať alebo otvoriť (čo sa mi zdá celkom logické), tak potom to bude bez ZEPu asi nemožné. V technických veciach sa až tak nevyznám, preto nemôžem oponovať ale ako som napísal, javí sa mi to logické. Avšak ešte je tu §30 doručovanie písomností ods.2) ...."Ak písomnosť nie je možné doručiť spôsobom podľa odseku 1) (t.j.elektronicky), správca dane doručuje písomnosť prostredníctvom
a) poskytovateľa poštových služieb,
b) iného orgánu, ak to ustanovuje osobitný predpis,
c) verejnej vyhlášky...."
Naposledy upravil hujer1 : 25.05.11 at 11:35
1 0
domenico.office domenico.office

domenico.office je offline (nepripojený) domenico.office

Konateľ spoločnosti
Je tam pár vecí, o ktorých budeme zatiaľ len špekulovať, presné info o spôsobe nedá zatiaľ nik. Mne sa nezdá ani ten telefax, predstavme si, koľko krát takýto dokument príde nečitateľný a daňovej správe ide o to, aby dostala do systému čísla. Aby im odpadlo akékoľvek skenovanie dokumentov na DÚ, ako sa to deje teraz.
0 0
domenico.office domenico.office

domenico.office je offline (nepripojený) domenico.office

Konateľ spoločnosti
Aby sa mohlo brať, ako je to napísané v zákone, parafrázujem: že dokument podpísaný ZEP-om ja taký, ako by bol doručený do vlastných rúk...., musí byť zabezpečený (šifrovaný), aby nebol niekde v prenosových cestách zmenený. Šifrovanie prebieha asi tak, že Daňová správa podpíše dokument svojim ZEP-om a tým, že ho smeruje na nás, pri šifrovaní sa použije náš verejný kľúč (ktorý máme pridaný v systéme DRSR). Pri otváraní takéhoto dokumentu je vyžadované: mať verejný kľúč DRSR (ten nám poskytuje samotné DRSR cez internet explorer) a náš súkromný.
2 0
hujer1 hujer1

hujer1 je offline (nepripojený) hujer1

domenico.office Pozri príspevok
Je tam pár vecí, o ktorých budeme zatiaľ len špekulovať, presné info o spôsobe nedá zatiaľ nik. Mne sa nezdá ani ten telefax, predstavme si, koľko krát takýto dokument príde nečitateľný a daňovej správe ide o to, aby dostala do systému čísla. Aby im odpadlo akékoľvek skenovanie dokumentov na DÚ, ako sa to deje teraz.
Asi nám naozaj nič iné nezostáva, len zatiaľ špekulovať a čakať. Vlastne nás nato odkazuje aj §33 Elektronické služby
ods. 4)" Podrobnosti o elektronickej komunikácii a poskytovaní elektronických služieb uverejní daňové riaditeľstvo, colné riaditeľstvo a ministerstvo na svojich internetových stránkách."
Takže musíme len sledovať príslušné web stránky a čakať na ich usmernenia a vysvetlenia.
1 0
m.hladka m.hladka

m.hladka je offline (nepripojený) m.hladka

som
tak čakajme, času dosť
0 0
srska srska

srska je offline (nepripojený) srska

hujer1 Pozri príspevok
Asi nám naozaj nič iné nezostáva, len zatiaľ špekulovať a čakať. Vlastne nás nato odkazuje aj §33 Elektronické služby
ods. 4)" Podrobnosti o elektronickej komunikácii a poskytovaní elektronických služieb uverejní daňové riaditeľstvo, colné riaditeľstvo a ministerstvo na svojich internetových stránkách."
Takže musíme len sledovať príslušné web stránky a čakať na ich usmernenia a vysvetlenia.
a ešte je možné, že ak prejde bod 78 navrhovanej novely 563/2009 tak celý §32, §33 ods.1 a 3 a celý §56 budú účinné až od 01.01.2013
3 0
Economic Economic

Economic je offline (nepripojený) Economic

majiteľka spoločnosti a ekonómka spoločnosti ...viac
hujer1 Pozri príspevok
Asi nám naozaj nič iné nezostáva, len zatiaľ špekulovať a čakať. Vlastne nás nato odkazuje aj §33 Elektronické služby
ods. 4)" Podrobnosti o elektronickej komunikácii a poskytovaní elektronických služieb uverejní daňové riaditeľstvo, colné riaditeľstvo a ministerstvo na svojich internetových stránkách."
Takže musíme len sledovať príslušné web stránky a čakať na ich usmernenia a vysvetlenia.

Určite áno. Mojou snahou pri založení tejto témy bolo len upozorniť na niečo, čo nás bude čakať začiatkom nového roku, aby sme si pomedzi daňové priznania DPH v takom kľudnejšom čase našli čas a venovali sa aj tento problematike. Či už to dopadne tak alebo tak v pripomienkovaní návrhu zmien, je dobre informácie vedieť skôr a mať dostatok času na rozhodnutia, prehodnotenie svojej práce a eventuálnych ponúk a podobne. Účtovníčky a ekonómky možno aj o oboznámení svojich klientov s touto problematikou. Ako pozerám, bola tu veľmi horúca diskusia okolo danej problematiky. Priznávam, že ani mne nie všetko z nového daňového poriadku vyhovuje, takže tiež sa zaradím medzi ostatných, ktorí netrpezlivo budú práve túto problematiku sledovať. Všetkým zapojeným do tejto diskusie želám všetko dobré !
0 0
mdetko mdetko

mdetko je offline (nepripojený) mdetko

srska Pozri príspevok
bude to časom tak ako so sv
Všetko prejde na elektronizáciu. Výhoda ZEPu je pre DRSR v tom, že sa všetky údaje z formuláru automaticky prenesú do systému a nemusia ich ručne doklepávať zamestnanci.

A keďže pre DRSR nie je potrebný ďalší špeciálny program - QSIGN, tak tam je to cenovo už od 150 € s DPH.
0 0
Economic Economic

Economic je offline (nepripojený) Economic

majiteľka spoločnosti a ekonómka spoločnosti ...viac
mdetko Pozri príspevok
Všetko prejde na elektronizáciu. Výhoda ZEPu je pre DRSR v tom, že sa všetky údaje z formuláru automaticky prenesú do systému a nemusia ich ručne doklepávať zamestnanci.

A keďže pre DRSR nie je potrebný ďalší špeciálny program - QSIGN, tak tam je to cenovo už od 150 € s DPH.
Pre konkurenciu uvediem, že kvalifikovaný certifikát k podpisovaniu ZEP-om je možné vystaviť už v cene od 94.- Eur vrátane DPH. Jedine nadštandardné služby by sa priplácali k tejto cene, ako napríklad inštalácia potrebných komponentov pre prácu s DÚ, priradenie certifikátu do systému a to tak, aby po odchode registrátora mohol klient okamžite podávať na DÚ podania. V prípade, že by sa prišlo za klientom tak ešte cestovné by zvýšilo samotný náklad zvýšenia ceny samotného ZEP-u.
0 0
mdetko mdetko

mdetko je offline (nepripojený) mdetko

Dáša_ Pozri príspevok
no ale tu sa tusim prave preberá to, že ak nie si advokát alebo daňový poradca, tak na jednom DU budeš môcť cez svoj ZEP zastupovať iba jedného klienta.
Je to možné na základe dohody.
na DRSR sa musí každý zaregistrovať (firma aj externý účtovník - ale ten by už mal byť zaregistrovaný) a následne si firma priradí k svojmu profilu účtovníka, ktorý na základe dohody nachystá podania a ZEPom podpíše konateľ, alebo tieto podania nachystá a podá priamo účtovník.

účtovník akurát povie konateľovi svoje číslo a bezpečnostnú informáciu.
následne si účtovník môže vybrať z viacerých subjektov ako je na priloženom obrázku.
drsr_subjekty.jpg  
0 0
Načítať ďalšie