Dala som dopyt na drsr.sk, keďže som externá účtovníčka viacerých firiem, či budem môcť podávať DP k DPH elektronicky prostredníctvom ZEP za svojich klientov na základe PM tak ako doteraz. Tu je odpoveď :
Dobrý deň,
na základe Vášho dopytu podaného prostredníctvom internetu Vám Daňové riaditeľstvo SR Banská Bystrica oznamuje nasledovné:
Zákon č. 563/2009 Z. z. o správe daní (daňový poriadok) a o zmene a doplnení niektorých zákonov nadobudne účinnosť 1. januára 2012. Ustanovenie § 14 citovaného zákona vymedzuje okruh osôb, ktoré budú mať povinnosť doručovať podania daňovému orgánu elektronickými prostriedkami. Povinnosť doručovať podania elektronickými prostriedkami podľa uvedeného ustanovenia zákona bude mať aj daňový subjekt, ktorý je platiteľom dane z pridanej hodnoty.
Ako je uvedené v ustanovení § 9 ods. 2 daňového poriadku, daňový subjekt sa môže dať zastupovať zástupcom, ktorého si zvolí a ktorý koná v rozsahu plnomocenstva udeleného písomne alebo ústne do zápisnice u správcu dane.
V prípade, ak daňový subjekt udelil plnomocenstvo zástupcovi na doručovanie podaní elektronickými prostriedkami a zástupca bude doručovať podania so zaručeným elektronickým podpisom, nemusí doručovať podania daňový subjekt.
Vychádzajúc z uvedeného, v prípade, ak Vám daňové subjekty udelili plnomocenstvo na doručovanie podaní elektronickými prostriedkami a tieto plnomocenstvá nebudú odvolané, budete môcť doručovať podania Vy ako zástupca za tieto daňové subjekty daňovému orgánu naďalej aj po 1.1.2012.