1. Programátor vyprodukuje kód, o ktorom si myslí, že je bez bugov.
2. Produkt sa testuje. Našlo sa 20 bugov.
3. Programátor zapláta 10 bugov a vysvetlí testovaciemu oddeleniu, že ostatných 10 v skutočnosti bugy nie sú.
4. Testovacie oddelenie zistí, že päť záplat v skutočnosti nefunguje a objaví 15 nových bugov.
5. Kroky 3 a 4 sa zopakujú trikrát.
6. Vďaka marketingovému tlaku a extrémne unáhlenému ohláseniu produktu založenému na až moc optimistickom programovacom pláne je produkt vydaný.
7. Užívatelia nájdu 137 nových bugov.
8. Pôvodný programátor, ktorý si dal vyplatiť svoj tučný šek, sa nedá nikde nájsť.
9. Nanovo zostavený programovací tím opraví skoro všetky zo 137 bugov, ale objaví 456 nových.
10. Pôvodný programátor pošle mizerne platenému testovaciemu oddeleniu pohľadnicu z Fidži. Celé testovacie oddelenie dá výpoveď.
11. Spoločnosť je kúpená konkurenciou za finacie získané z ich posledného produktu, ktorý mal 783 bugov.
12. Nový CEO najme programátora, aby program napísal od začiatku.
13. Programátor vyprodukuje kód, o ktorom si myslí, že je bez bugov.