Zavrieť

Porady

daňové priznanie pre dôchodcu za rok 2009

Dobrý deň.

Chcem sa spýtať, aké daňové priznanie (A,B) podáva dôchodca:
a) keď poberal dôchodok za celý rok
b) keď začal poberať dôchodok od 1.3.2009?

Počas roka pracovali na dohodu na tri mesiace a príjem za prácu na dohodu neprekročil tých cca 2000 eur. Čo treba vypísať v priznaní?

Ďakujem, som laik a dúfam, že sa z tohoto dá pochopiť čo potrebujem.
Usporiadat
sueh sueh

sueh je offline (nepripojený) sueh

nič zaujímavé
tak teda prosim o pomoc, lebo už som z toho vedľa.
zamestnanec od januára do júna mal príjem 3243,5
zaplatené poistné 240,24
základ dane 3003,26
úhrn preddavkov na daň 570,59

Čiže v DP nevypisujem položku o výške prijatého dôchodku, keďže nebol dôchodcom od 1.1.2009 a uplatňujem NČ 4025,7 Eur.
Z toho mi vychádza daň na úhradu 0 a daňový preplatok, ktorý mu majú vrátiť 570,59.
Mám to správne?
0 0
sueh sueh

sueh je offline (nepripojený) sueh

nič zaujímavé
dôchodcovi, ktorý poberal predčasný dôchodok už 1.1.2009 a zároveň bol 1. polrok zamestnancom, odrátam od NČ vyplatený dôchodok.
Ráta sa do vyplateného dôchodku o ktorý znižujem NČ aj vianočný príspevok?
0 0
sattelitka sattelitka

sattelitka je offline (nepripojený) sattelitka

72peter Pozri príspevok
ešte sa chcem spýtať takúto vec:

Keď je na starobnom dôchodku už asi tri roky a odpracovala na dohodu 5 až 7 mesiace a v potvrdení má tiež priložené: "údaje potrebné na uplatnenie zamestnaneckej premie podla par.32a zákona" uvádza sa to niekde v DP?

Inak, v potvrdení má takéto údaje:
r. 01: 166,04
r. 04 CZD : 166,04
r. 05 úhrn preddavkov na dan : 31,54
r. 11 : 26,54
r. 13 : 5,04

Keby ste mi poradili ako to napísať v DP...
Aj ja by som sa chcela spýtať. Mám tiež starobného dôchodcu no na povrdení má vyplnené iné riadky ako hovoríte:
01: 1678,-
02: 1,2,3
03: 156,-
04: ČZD: 1522,-
05: úhrn preddavkov na daň: 289,-
06: nezdan.časť: 0
a aj všetky ostatné riadky 0.