Zavrieť

Porady

daňové priznanie pre dôchodcu za rok 2009

Dobrý deň.

Chcem sa spýtať, aké daňové priznanie (A,B) podáva dôchodca:
a) keď poberal dôchodok za celý rok
b) keď začal poberať dôchodok od 1.3.2009?

Počas roka pracovali na dohodu na tri mesiace a príjem za prácu na dohodu neprekročil tých cca 2000 eur. Čo treba vypísať v priznaní?

Ďakujem, som laik a dúfam, že sa z tohoto dá pochopiť čo potrebujem.
Usporiadat
Xanti Xanti

Xanti je offline (nepripojený) Xanti

lucia77 Pozri príspevok
vyplna sa riadok 28? veronikasad pise ze nie
Ked je starobný dôchodca tak označujem tento riadok, aby DU vedel prečo som neuplatnila nezdaniteľnú čiastku . Ale výšku dôchodku nevyplnam.
0 0
Xanti Xanti

Xanti je offline (nepripojený) Xanti

Mária27 Pozri príspevok
1. príjem dôchodcu zo závislej činnosti je 1007 eur, predavková daň 183,67 eur
2. na tom istom tlačive príjem zo závislej činnosti zrážkovo zdanený 735 eur, zrážková daň 134,05

Otázka: vrátia len daň 187,67, alebo aj 134,05 eur?
Vrátia celú daň,
zratajú sa príjmy 1742 €, dane sa zapíšu podla §. A vyplní sa DP ako som vypísala vyššie a vrátia aj preddavkovú aj zrážkovú daň.

Rozlíšila by som ich jedine v tom prípade, ak by príjem prekračoval hranicu 2012,85 €
0 0
Paula Paula

Paula je offline (nepripojený) Paula

V III.oddieli je na tlačive napísané "vypĺňa sa, len ak sa uplatňuje zníženie základu dane" .
1 0
Mária27 Mária27

Mária27 je offline (nepripojený) Mária27

Xanti Pozri príspevok
Vrátia celú daň,
zratajú sa príjmy 1742 €, dane sa zapíšu podla §. A vyplní sa DP ako som vypísala vyššie a vrátia aj preddavkovú aj zrážkovú daň.
A ak tých tlačív - už len na zrážkové dane - má viac, má ich tam všetky popísať, alebo stačí len vybrať tie do celkového príjmu 2012,85?

jedno z tých tlačív je napr. jednorazovo vyplatené doplnkové poistenie: výnosy z prípevkov sú 573,84 eur a daň z nich 109,02 eur.
Môže to byť tlačivo danové priznanie A?
1 0
JarkaL JarkaL

JarkaL je offline (nepripojený) JarkaL